Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Nej de är Origin som har denna konstiga avgiften

Jaha, jäklar vad skumt! Så inte nog med att det är dyrare än att få spelet hemskickad till sig den 13:e vilket är 2 dagar innan pre-release, så måste man minst betala 50 kr extra?! Illa!

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Skrivet av Sanazin:

Jaha, jäklar vad skumt! Så inte nog med att det är dyrare än att få spelet hemskickad till sig den 13:e vilket är 2 dagar innan pre-release, så måste man minst betala 50 kr extra?! Illa!

Ah, väldigt dåligt! Förstår inte hur de har tänkt slå Steam eller få någon bra publicitet när de lägger ut såna skit summor. (Visserligen säljer inte steam EA spel men ändå)

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprätter:

Du får ett eget rymdskepp en bit in i din class quest chain.

Btw, det står i FAQ och på några andra ställen att man ska kunna växla in en föregående planets Commendation Badges till den planet du är på nu, till en "växelkurs" på 2:1. Vendorn ska heta Quartermaster någonting, men var fan hittar man honom/henne/den/det?

I senaste patchen så tog dom bort den möjligheten, det går inte längre att växla. Nu kan du bara köpa equipment och liknande för dina badges. Dom ändrade väl detta pga att alla sparade sina badges istället för att slösa bort dom på low-level gear och växlade upp dom allt eftersom och kunde därför köpa level 50 gear direkt när de kom till level 50.

Permalänk

Någon som har spelat PVP?
- Är den bra?
Hur ser endgame ut atm någon info om de?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Ja och hur tror du marginalerna ser ut på allting annat du konsumerar? Mat, elektronik, tjänster, drivmedel etc.

"I just don't follow your train of thought."

Ingen tvingar dig att spela spelet, men jag tycker nog inte du behöver "basha" det härinne, speciellt inte med så knasiga argument.

Japp, de flesta företagen lägger ju på egen vinstmarginal för att tjäna pengar oavsett vad det är för produkt, tjänst osv. En no-name HDMI kabel kostar väl ca 150-200kr på Kjell & Co, jag gissar att de köper in dem själva för under 30kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Hehe, verkar som att man får betala uppemot 70 kronor mer om man bokar nu än om man bokade för länge sedan =]
Min SWTOR inklusive pre-access gick loss på 479 kr när jag beställde och jag får hämta den i butik den 13:e.
Är det alltså Webhallen du talar om för de tycks som om de fortfarande säljer den för 479 kr utan att något konstigt dyker upp i kundvagnen?
http://www.webhallen.com/spel/pc/94914-star_wars-the_old_repu...

Hur vet du att du får hämta spelet den 13:e?
Jag bokade i augusti och har inte hört nåt än.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design S2 Blackout Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Elite Processor: Ryzen 7 3800X Grafikkort: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse Minnen: Corsair 3600Mhz 16GB. SSD: Corsair Force MP600 500GB Lagringsenhet:Samsung Evo 500GB

Permalänk
Skrivet av emsee78:

Det står ju på deras hemsida. Du quotade en post, finns en länk där, står i röd text.

"Spelet kommer att skickas ut till postorderkunder så att det är tillgängligt den 13:e december. Det kommer även finnas tillgängligt för upphämtning i butik vid samma datum. Vänligen observera att servrarna fortfarande öppnar den 20:e, såvida du inte har en pre access-key."

Permalänk
Avstängd

Hur säkert är december 20? ser 20 överallt men på deras news forum så hittade jag det här...

Citat:

It is our pleasure to finally announce to you that Star Wars: The Old Republic will launch on December 20, 2011 in North America, and in Europe on December 22, 2011.

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=502598

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

webhallen har ju dragit en post om att dom ska skicka ut spelen så man har dom redan 13 december..
så är ganska säker på att man kommer få lira 15onde och att spelet släpps 20.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Hur säkert är december 20? ser 20 överallt men på deras news forum så hittade jag det här...

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=502598

Så var det ursprungligen tänkt, men någon dag/vecka efter så gick de ut med att både Europa och USA ska få det den 20e.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

fick nyss ett mail om pre order.. (har redan förbokat det)
där det stod den 20 kommer man få börja spela men quote från mailet:
"but you dont have to wait unti, dec 20th to play again. Pre-order now for early acces and you could start playing up to 5 days before official realese"
så runt den 15 då som tidigast om jag fattar det rätt

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Ah, väldigt dåligt! Förstår inte hur de har tänkt slå Steam eller få någon bra publicitet när de lägger ut såna skit summor. (Visserligen säljer inte steam EA spel men ändå)

Vet ju inte om dom är ute efter o slå steam, men steam tar i regel mer än butik för nya spel dom med vilket jag aldrig riktigt har fattat. Man tycker ju den digitala tjänsten ska vara billigare än en fysisk kopia. Jag brukar vanligtvis bara slå in koden på steam o tanka ner det iaf när jag köpt fysisk kopia.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkuM:

fick nyss ett mail om pre order.. (har redan förbokat det)
där det stod den 20 kommer man få börja spela men quote från mailet:
"but you dont have to wait unti, dec 20th to play again. Pre-order now for early acces and you could start playing up to 5 days before official realese"
så runt den 15 då som tidigast om jag fattar det rätt

Det beror helt på när man registrerade sin nyckel på swtor.com. De har sagt att beroende på när du reggade den kommer du komma logga in, och de räknar tom. med vilken tid du reggade den på siten.

Min gissning är om man köpte spelet när det gick att förboka (den 22:a Juni om jag inte minns) fel men väntade 2-3 månader med att regga nyckeln på swtor.com (har många kompisar som fortfarande inte gjort det trots förbokningen) så kommer man nog inte få mycket till preaccess. Jag reggade min nyckel ca 1 timma efter mitt köp den 22:a så jag hoppas på att jag får tillgång tidigt den 15:e Dec.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Någon som testat world pvpn än? Vore intressant med lite åsikter om den..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Nvidias 4x serie och AMDs 5x serie och vidare var väl rätt kända för bra antialiasing? Stod i flertalet reviews när korten kom ut att något med att 2-4xAA ger knappt någon prestanda påverkan.

Nu vet jag inte hur det ligger till med nVidias 4x serie men har för mig AMDs 6x serie är bättre på både Tessalation och AA än 5x serien. Dock kan jag inte länka en källa.

Skrivet av Flopper:

AA drar ram ja beroende på upplösning.
Normalt sett är 2xAA helt ok att köra utan speciellt stor påverkan på fps.
hade 50-100fps med allt nästan maxat i 5040x1050.
dock stöds inte crossfire speciellt bra än.

2xAA kan jag hålla med om inte märks av så mycket på FPSen men tycker 4xAA gör det desto mer. Ett exempel är WoW (som jag kör FullscreenWindowed = CFX ej påslaget) där 2xAA ger mig följsamma 60fps någonstans i old world medan 4xAA kanske gör att jag ligger på 45-50fps @ Ultra.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Gambit_2K:

Det beror helt på när man registrerade sin nyckel på swtor.com. De har sagt att beroende på när du reggade den kommer du komma logga in, och de räknar tom. med vilken tid du reggade den på siten.

Min gissning är om man köpte spelet när det gick att förboka (den 22:a Juni om jag inte minns) fel men väntade 2-3 månader med att regga nyckeln på swtor.com (har många kompisar som fortfarande inte gjort det trots förbokningen) så kommer man nog inte få mycket till preaccess. Jag reggade min nyckel ca 1 timma efter mitt köp den 22:a så jag hoppas på att jag får tillgång tidigt den 15:e Dec.

Förboknigen av Star Wars the Old Republic kom igång den 21 Juli så jag tror att ni som har skrivit in koden den 21 och 22 får nog spela den 15 men är inte helt säker!!!
jag reggade min kod den 22 Juli kl 00:30 svensk tid men på mitt konto så står det att jag regga den 21 Juli och USA är typ 5-6 timmar efter så jag hoppas jag får lira den 15

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Skyflyer:

Japp, de flesta företagen lägger ju på egen vinstmarginal för att tjäna pengar oavsett vad det är för produkt, tjänst osv. En no-name HDMI kabel kostar väl ca 150-200kr på Kjell & Co, jag gissar att de köper in dem själva för under 30kr.

Det är ju det som är hela poängen med marknadsekonomi. Att tjäna pengar.

Jag tror nog att Bioware tycker det är väldigt roligt att utveckla dessa spel men de gör det inte gratis.

Just HDMI-fallet är ganska intressant för där vet jag att det är sinnessjuka marginaler på sådana produkter. TV-apparaterna är det nära på minusmarginaler på men all utrustning runt omkring är det 50% och uppåt i princip.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av knaz:

Vet ju inte om dom är ute efter o slå steam, men steam tar i regel mer än butik för nya spel dom med vilket jag aldrig riktigt har fattat. Man tycker ju den digitala tjänsten ska vara billigare än en fysisk kopia. Jag brukar vanligtvis bara slå in koden på steam o tanka ner det iaf när jag köpt fysisk kopia.

Jo, de är väldigt skumt. Men jag antar att Origin vill ha sin bit av kakan då borde de inte ha sånna högra priser. Om de nu har sånna höga priser, skriv inte ut att ni tar en avgift för att man förbokar de är ju sjukt. På steam brukar de vara tvärtom, där får man iaf 10% rabatt om man förbokar + erbjudanden

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Är det någon som har kört Sith Inquisitor långt nog för att få en ny companion?
Jag är inte värst förtjust i köttklumpen man får i början. >_<
Men Twileken är ju hur kul som helst när man kör Sith Warrior.

Ja jag körde upp till lvl 31 och fick totalt 4 companions, Khem Vhal, Roboten, en pirat och en Jedi. Fick Jedi precis före jag sluta spela så han aldrig spela med henne i strid. Piraten tyckte jag inte om så körde vidare med "köttklumpen", tänkte aldrig tanken på att ta med min robot när den inte hade nå gear på sig och jag orka inte shoppa till den

Permalänk
Medlem
Skrivet av emsee78:

De hade skrivit det på den länken jag hade lagt upp, men det är nu ändrat till den 15:e dvs. samma datum som pre-access, även om man inte behöver sitt nyckel förrens den 20:e om man redan registrerat sitt pre-access nyckel =]

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Jo, de är väldigt skumt. Men jag antar att Origin vill ha sin bit av kakan då borde de inte ha sånna högra priser. Om de nu har sånna höga priser, skriv inte ut att ni tar en avgift för att man förbokar de är ju sjukt. På steam brukar de vara tvärtom, där får man iaf 10% rabatt om man förbokar + erbjudanden

Nu vet jag inte om jag förstår dig rätt, men förbokningsavgiften eller vad man nu ska kalla det dras av på priset när du betalar resterande av spelet. Så var det iaf för mig och BF3, dom drog 50:- från kontot direkt sedan drog dom resterande vid release -50:- som redan var betalade. Det är väll kanske en lite gardering så att folk inte preordrar för o få beta access för att sedan avboka det.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Skrivet av knaz:

Nu vet jag inte om jag förstår dig rätt, men förbokningsavgiften eller vad man nu ska kalla det dras av på priset när du betalar resterande av spelet. Så var det iaf för mig och BF3, dom drog 50:- från kontot direkt sedan drog dom resterande vid release -50:- som redan var betalade. Det är väll kanske en lite gardering så att folk inte preordrar för o få beta access för att sedan avboka det.

Aha, då var de ingen dum idé.
BTW: Får man Beta access nu om man bokar spelar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bodda:

Ja jag körde upp till lvl 31 och fick totalt 4 companions, Khem Vhal, Roboten, en pirat och en Jedi. Fick Jedi precis före jag sluta spela så han aldrig spela med henne i strid. Piraten tyckte jag inte om så körde vidare med "köttklumpen", tänkte aldrig tanken på att ta med min robot när den inte hade nå gear på sig och jag orka inte shoppa till den

Får man en Jedi när man kör sith. Låter ganska häftigt om man får lära den att gå över till den mörka sidan

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Det står ju på deras hemsida. Du quotade en post, finns en länk där, står i röd text.

"Spelet kommer att skickas ut till postorderkunder så att det är tillgängligt den 13:e december. Det kommer även finnas tillgängligt för upphämtning i butik vid samma datum. Vänligen observera att servrarna fortfarande öppnar den 20:e, såvida du inte har en pre access-key."

Ah, fan det missade jag, var nog lite trött när jag läste det
Fast dom verkar ha ändrat till den 15:e nu.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design S2 Blackout Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Elite Processor: Ryzen 7 3800X Grafikkort: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse Minnen: Corsair 3600Mhz 16GB. SSD: Corsair Force MP600 500GB Lagringsenhet:Samsung Evo 500GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jesper943:

Någon som har spelat PVP?
- Är den bra?
Hur ser endgame ut atm någon info om de?

Finns bättre pvp & endgame spel. TOR är för KOTOR-nördar och folk som inte pallar några pandor.

Tråkig observation: Folk väntar inte på quest dialoger, hann aldrig ens trycka fram "join with hologram" en endaste gång. Kanske folk hetsar i betan förvisso, men gut feeling sais antingen spela ensam för story content, ELLER med en seriös guild där man vet vilka man spelar med. Känns dock som "ååh vad häftigt, rulla tärning med social points i konversationer" osv... won't work in public.

Early acess: Bara för ni får spelet tidigt betyder det INTE att ni har early acess från 15:e. Det väger enbart på när ni reggat nyckeln.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrM3:

En snabb fråga här. Fick min beta key och kom på att jag helt glömt bort lösenordet till swtor.com-sidan. Försökte med en password recovery och inget händer. Mejlat supporten och fått ngt slags autoreply om att supporten tittar på mitt problem, men inget händer. Finns det ngt man kan göra annat än att vänta? Så jävla onödigt pga att man glömt password ju :S

Hela password-systemet är fortfarande fucked up. Massor som är utelåsta från swtor.com. Det du gör är att reseta via Origin.

Verkar som EA inte bryr sig nämnvärt, usel kundsupport är förnamnet.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Gremanz:

Finns bättre pvp & endgame spel. TOR är för KOTOR-nördar och folk som inte pallar några pandor.

Ja, för du har ju säkert spelat jättemycket endgame i ett spel som inte ens släppts ännu... Bra tänkt!

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Newklear:

Ja, för du har ju säkert spelat jättemycket endgame i ett spel som inte ens släppts ännu... Bra tänkt!

haha tänkte samma sak tror att fler än bara KOTOR nördar/panda hatare kommer gilla detta!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

haha tänkte samma sak tror att fler än bara KOTOR nördar/panda hatare kommer gilla detta!

Har sagt det förut, men detta spelet är det enda MMO någonsin som fått mig engagerad i storyn. Bioware har alltid släppt kvalite spel enligt min mening så detta kommer ha stor chans att lyckas. Tror jag läste någonstans om preorders nått 8 millioner exemplar, dock ingen källa då jag inte minns var jag såg detta. Även om endgame skulle visa sig otroligt dåligt så kommer dom 100tals timmarna man kan lägga på o lvla upp o spela igenom class missions vara värda pengarna. Dock tror jag att endgame spelandet kommer vara kul från det lilla man fått se i videos hitills.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Med tanke på att vissa haft betan under ett par månader är det mycket möjligt att dem fått prova lite allt möjligt. Förhastade slutsatser... Bra tänkt!

Men sen har de ju inte släppt allt endgame till beta spelare vad jag har förstått!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7