Permalänk
Medlem

Mekaniskt tangentbord + Skype?

Tja! Har tänkt köpa det här : http://www.inet.se/produkt/6606133/razer-black-widow-ultimate-mechanical-gaming-keyboard.

Main topic: Blir inte era vänner galna ifall det klickas i tex Skype såfort ni trycker ner en tangent? Hörs det ens?

Off topic: Har ni några erfarenheter med de tangentbord jag länkade, nämligen de första mekaniska o vet inte riktigt vilket jag ska köpa!

Permalänk
Medlem

Köp inte blå switchar eller buckspring så är det inga problem.

Permalänk
Medlem

Jopp det blir dom xD Så sitter du alltid i skype är det nog ingen bra idé.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Eller köpa t.ex. ett mekaniskt med Cherry-MX svart?

Skrivet av Rydisen:

Jopp det blir dom xD Så sitter du alltid i skype är det nog ingen bra idé.

Permalänk
Medlem

Vi är en 6 grabbar som brukar skypa och de flesta sitter faktiskt med mekaniska tangentbord nuförtiden, Det klickas i bakgrunden men det är ingenting man tänker på längre. Kanske vart det i början men det beror också helt och hållet på hur snabbt och hårt du klickar på knapparna.

Men det ska nog inte vara något problem så länge du inte sitter med micen bredvid tangentborden.
Jag kan dock inte svara åt dina kompisar eller för vad andra tycker. Det bästa är om du åker till affär och lyssnar hur mycket det låter själv innan du köper något.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Har razer blackwidow(inte ultimate), det hörs knappt då jag har micen rätt så nära munnen med rätt så låg volym så att inget bakgrundsljud hörs. Än så länge har ingen klagat iallfall

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 990 PRO 4TB

Permalänk
Medlem

citerar de som någon annan på swec hade skrivit, så blir de lättast

"MX Black: linjär, inget klick, högst motstånd (ex. Steelseries 7G)
MX Blue: tactile (taktil?), klick, mellanmostånd (ex. Filco Majestouch med blues)
MX Brown: tactile, inget klick, lägst motstånd (ex. Filco Majestouch med browns)
MX Red: linjär, inget klick, lägst motstånd (sällsynt)
Buckling springs: tactile, klick, absolut högst motstånd (IBM Model M, Unicomp Customizer)"

jag skulle själv velat ha röda mx cherry tangenter då jag vill ha relativt ljudlösa samt lätta knappar
t ex corsairs bord http://www.inet.se/produkt/6101683/corsair-vengeance-k90

fast du har ju t ex detta som är lite billigare/mindre funktioner http://www.inet.se/produkt/6101691/qpad-mk-50-gaming-mechanic...

just QPAD ska/har specialvarianter av alla deras bord där du själv får välja vilka tangenter du vill ha....

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Har en kommpis som sitter på ett stealseries 6gv2 och det klickar sp in i *elvete. Om han skriveer eller något sånt. Men medans båda spelar något så hörs det lite men inte tillräkligt för att vara störande. Men som sagt om man skriver mycket eller något sånt samtidigt i som man pratar i skype så är det inte rekommenderat! Men spelar båda samtidigt så är det ingen fara. Notera att det här är min reflektion avv svarta switchar. Tex blå är nog mycket värre i bägge läggena!

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Har en kommpis som sitter på ett stealseries 6gv2 och det klickar sp in i *elvete. Om han skriveer eller något sånt. Men medans båda spelar något så hörs det lite men inte tillräkligt för att vara störande. Men som sagt om man skriver mycket eller något sånt samtidigt i som man pratar i skype så är det inte rekommenderat! Men spelar båda samtidigt så är det ingen fara. Notera att det här är min reflektion avv svarta switchar. Tex blå är nog mycket värre i bägge läggena!

svarta klickar inte. om du hör något annat ljud så är det från själva tangentbordet men switchen "klickar" omöjligt.

det är enbart blåa brytare som "klickar". visst låter mekaniska tangentbord med andra sorters switchar än blåa men då är det inte klickljud utan andra ljud som kommer ifrån själva tangentbords konstruktionen.

Permalänk
Medlem

Min kompisar tycker inte att det låter så farligt och jag har samma tagentbord

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 9900K 5GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

Klicket är inte så farligt i Skype, det är mer om personen slaktar sitt tangentbord och hamrar tangenterna i botten det låter. Lite tangentbordsrassel är bara mysigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

svarta klickar inte. om du hör något annat ljud så är det från själva tangentbordet men switchen "klickar" omöjligt.

det är enbart blåa brytare som "klickar". visst låter mekaniska tangentbord med andra sorters switchar än blåa men då är det inte klickljud utan andra ljud som kommer ifrån själva tangentbords konstruktionen.

Svarta och röda knappar låter å andra sidan väldigt mycket, när man trycker ned de helt (smällen till botten) så låter de ganska mycket. Skriver man snabbt/hårt så låter det ganska rejält, får knappt skriva med det här hemma utan att folk klagar.

Men förstår hur du menar, men svarta/röda är inte tysta direkt.