Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem

Antar att han menar för Early Access och Pre-order så att han kan deploya sin guild, om det inte är redan fyra som har gjort detta...

Tog en kort tid för mig när jag beställde från Webhallen, sedan kanske man inte ska vänta med en beställning precis innan deployment slutar?

Permalänk
Skrivet av Jackss:

Kan man beställa via postförskott och ändå få den där pre-start koden nu innan?

Jodå, fick min kod ett par timmar efter beställning.

Postar koden igen, tråkigt om någon missat det och slösar 50kr
xY59assu 50kr rabatt hos CDON, 399kr för swtor!

Fick för mig att det var fredag idag, nevermind..
Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Jodå, fick min kod ett par timmar efter beställning.

Postar koden igen, tråkigt om någon missat det och slösar 50kr
xY59assu 50kr rabatt hos CDON, 399kr för swtor!

Tackar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Antar att han menar för Early Access och Pre-order så att han kan deploya sin guild, om det inte är redan fyra som har gjort detta...

Tog en kort tid för mig när jag beställde från Webhallen, sedan kanske man inte ska vänta med en beställning precis innan deployment slutar?

Du vet väl inte när jag beställde?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Du vet väl inte när jag beställde?

Nej, därför du ska skriva när och inte bara gnälla när något är "fel", jag fick mina nycklar någon timma efter min beställning.

Har du kollat på deras hemsida under din beställning eller kollar du bara mailen? för där får du inga nycklar.

Edit: läste ditt första inlägg, du kommer inte få några nycklar där, logga in, eller om du inte har något, kolla på ditt mail om beställning och orderstatus.

Permalänk

Installerade den senaste builden igår. Spelet flyter bättre än någonsin. Mängder av buggar och annat fixat. Kom en liten patch nu på morgonen med.
Tänkte på två saker i går:
Sniper för IA är nog lite op. Jag tar skydd och sen sitter jag där och fäller mob efter mob med ett skott. Jämförde med en BH bredvid mig och hon behövde nästan dubbla tiden för att sänka lika många.
Tycker ni att det går för långsamt med all voice acting i början (efter att ha kört betan kan man alla starterzoner utantill) så är ded bara att trycka spacebar så hoppar man över dialogen. Har ni inte betaspelat... gör inte det! Voice actingen är underbar.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Nej, därför du ska skriva när och inte bara gnälla när något är "fel", jag fick mina nycklar någon timma efter min beställning.

Har du kollat på deras hemsida under din beställning eller kollar du bara mailen? för där får du inga nycklar.

Edit: läste ditt första inlägg, du kommer inte få några nycklar där, logga in, eller om du inte har något, kolla på ditt mail om beställning och orderstatus.

Inne på 5 dygnet nu, med bekräftelse på att nycklar finns från en av deras anställdas mail, dvs inte från info@....

Så jag känner att jag har fog för att tycka att segheten är extraordinär, speciellt efter att jag stött på och frågat 2 ggr. utan någon reaktion från dem.

Varför ringer jag inte och frågar? Jodå, det kan jag göra, och det kommer jag göra på lunchen, men det är ju inte riktigt det som är poängen här.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Inne på 5 dygnet nu, med bekräftelse på att nycklar finns från en av deras anställdas mail, dvs inte från info@....

Så jag känner att jag har fog för att tycka att segheten är extraordinär, speciellt efter att jag stött på och frågat 2 ggr. utan någon reaktion från dem.

Varför ringer jag inte och frågar? Jodå, det kan jag göra, och det kommer jag göra på lunchen, men det är ju inte riktigt det som är poängen här.

Aah, det är såpass ändå, mjo det är klart man vill ha den om det har vart en sådan tid, det är ju inte mycket tid kvar heller, om ni inte skaffar en sista eller hur många ni nu behöver för att deploya.

Permalänk
Medlem

You’ll be able to begin testing Star Wars™: The Old Republic™ very soon!
Your test begins: Friday, December 2 at 1:00 PM CST

Kul,var med förra helgen också

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk

Skulle man få kunna testa ngns acc? Vill veta om jag ska boka spelet
Skulle va jävligt schysst och skulle kunna ge er något för besväret

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om detta spel, kommer det vara det MMO som kommer vara näst störst mot WoW? Vad jag har sett på youtube, speciellt hos huskystarcrafts kanal är allting har en story. Dem berättar allting, det känns som en film. Till skillnad från WoW, gå och döda 5 valpar och de det till min syster typ. Menar, att allting har en mening känns det som i Star Wars. Har alltid själv varit en stort fan av Star Wars, spel som filmer. Funderar ärligt på att det en chans, ser jäkligt ballt ut. Inte en omöjlighet att detta spel blir stort, till skillnad från WoW, så har Star Wars en mycket större skala av fans. Tror nog detta spel lockar mer äldre personer än massa p12, vilket känns bra.

Det verkar vara ett casual spel vilket är ett stort plus, när man inte har så mycket tid som man önskar att lägga ner på sitt spelande.

Såg att USA enbart har 900,756 bokningar, ser ut att bli en hit. Bara 4 veckor kvar till release..

http://www.vgchartz.com/article/88535/usa-preorders-chart-26-...

Permalänk
Medlem

Det tycks som spelet har låg komplexitet för striderna.

Det finns ytterst få attacker som förbättrar nästkommande attacker. Det hela är nästan bara reaktionärt. Något som procar så kan du köra en till attack som var på cooldown eller gör lite mer skada, etc. Det finns fan inget djup.

Jag kommer köra spelet ändå, jag har gjort en kovändning där, Sith quest lines måste bara gås igenom.

Men avsaknaden av djup kommer märkas, det minskar underhållningsfaktorn och det ger som resultat att folk tröttnar snabbare.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Vad tror ni om detta spel, kommer det vara det MMO som kommer vara näst störst mot WoW? Vad jag har sett på youtube, speciellt hos huskystarcrafts kanal är allting har en story. Dem berättar allting, det känns som en film. Till skillnad från WoW, gå och döda 5 valpar och de det till min syster typ. Menar, att allting har en mening känns det som i Star Wars. Har alltid själv varit en stort fan av Star Wars, spel som filmer. Funderar ärligt på att det en chans, ser jäkligt ballt ut. Inte en omöjlighet att detta spel blir stort, till skillnad från WoW, så har Star Wars en mycket större skala av fans. Tror nog detta spel lockar mer äldre personer än massa p12, vilket känns bra.

Det verkar vara ett casual spel vilket är ett stort plus, när man inte har så mycket tid som man önskar att lägga ner på sitt spelande.

Såg att USA enbart har 900,756 bokningar, ser ut att bli en hit. Bara 4 veckor kvar till release..

Det är det som gör spelet värt att köpa.

Däremot, om spelet har någon beständighet återstår att se.

Det finns inget djup i stridssystemet så risken är att de tappar de som kräver lite mer när de kört igenom spelet ett par gånger.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av RepZi:

Spelet har bredd. Questande, Raid, Warzones mm. Så det kommer att tilltala stora grupper. Jag har nu lirat i 4 veckor och är imponerad. Om SWTOR får i närheten av antelet spelare WoW har eller inte är ointressant. Det viktigaste för mig är att den server jag är på är välfylld... om det sen är tomt på dom andra kvittar. Läste en analys om ekonomin och enligt den räcker det med 1/2 miljon lirare för att det ska gå med vinst... så analytikerna säger att det är ett lågriskprojekt. Lucasarts är tydligen den stora vinnaren då dom får enorma summor i royalties.
Till release kommer dom nerfa xp gain i starterzonerna så man når L10 snabbare. det är då spelet börjar på riktigt.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av RepZi:

Nje... 2.5 vecka kvar till release..

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Det är det som gör spelet värt att köpa.

Däremot, om spelet har någon beständighet återstår att se.

Det finns inget djup i stridssystemet så risken är att de tappar de som kräver lite mer när de kört igenom spelet ett par gånger.

Precis som i WoW så kommer ju hardcore raidarna att lira annat i väntan på nya instancer... så är det alltid. Sen finns det i SWTOR ett större incitament än i WoW att dra upp alts då crew skills / crafting är värt mycket mer än i WoW. Att det krävs crafting för att få det bästa kommer förhoppningsvis göra att "vardagsspelandet" och ekonomin blir mer utvecklad. Blizzard har ju ingen kontroll på WoW's ekonomi överhuvud taget.
Med betydelsefull crafting/gathering, levande questlinjer, raids, warzones, open world pvp (på vissa servrar), space combat... mm redan från start så finns det mycket att göra på kvällarna haha.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av icehawk77:

Nje... 2.5 vecka kvar till release..

Mindre.... 12 dagar och 19 timmar! HEAD START FTW

Här hittar ni countdown: http://www.starwarssverige.se/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Spelet har bredd. Questande, Raid, Warzones mm. Så det kommer att tilltala stora grupper. Jag har nu lirat i 4 veckor och är imponerad. Om SWTOR får i närheten av antelet spelare WoW har eller inte är ointressant. Det viktigaste för mig är att den server jag är på är välfylld... om det sen är tomt på dom andra kvittar. Läste en analys om ekonomin och enligt den räcker det med 1/2 miljon lirare för att det ska gå med vinst... så analytikerna säger att det är ett lågriskprojekt. Lucasarts är tydligen den stora vinnaren då dom får enorma summor i royalties.
Till release kommer dom nerfa xp gain i starterzonerna så man når L10 snabbare. det är då spelet börjar på riktigt.

Skulle nog kunna tro att spelet lätt kommer nå 2 miljoner de fyra första veckorna. Som du säger är det inte det viktigaste. Bioware har levererat tidigare med Mass Effect ect, så tror det kommer bli en succé. Ser väldigt intressant ut. Till skillnad från andra MMO's som har försökt sig på WoW, så har dem kopierat det mesta typ utan att göra något eget lite extra typ. Sättet av dialoger som finns i Star Wars Old Republic finns ju inte med i något annat spel, det känns som man gör någonting vettigt som jag sade typ tidigare. Hoppas det blir bra, alltid gillat Star Wars spelen som sagt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Precis som i WoW så kommer ju hardcore raidarna att lira annat i väntan på nya instancer... så är det alltid. Sen finns det i SWTOR ett större incitament än i WoW att dra upp alts då crew skills / crafting är värt mycket mer än i WoW. Att det krävs crafting för att få det bästa kommer förhoppningsvis göra att "vardagsspelandet" och ekonomin blir mer utvecklad. Blizzard har ju ingen kontroll på WoW's ekonomi överhuvud taget.
Med betydelsefull crafting/gathering, levande questlinjer, raids, warzones, open world pvp (på vissa servrar), space combat... mm redan från start så finns det mycket att göra på kvällarna haha.

Jo stämmer väl, men kom ihåg hur WoW var ifrån början om du nu spelade det. Det var ju inte helt perfekt om man ska vara ärligt, förvisso är väl spelarna mer kräsna av sig. Fast vem fan vill spela WoW's nästa expansion, springa runt med pandor. Nee, känns för lågt.

Permalänk
Medlem

Efterlyser fortfarande beta nyckel om det finns någon som har en extra, speciellt nu när helgen kommer Om det nu går att dela med sig av nycklar på nått sätt! Vore väldigt tacksam.

För er som spelat WoW förresten, hur är spelkänslan i SWTOR? Vet att så många andra mmorpg spel inte kommit upp till den typen av mjuk och bra kontroll av sin karaktär, och det gör mycket.

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk
Medlem

Jag hade riktigt tur och hamnade i den långa beta testning men dock är spelet i princip ospelbart med min dator... medel fps är runt 10 med allting på low:(

Antar att det är min processor som gör det så brutalt jobbigt lira spelet: AMD Phenom(tm) II P960 Quad-Core Processor (4 CPUs), ~1.8GHz
Eller finns det någon som har något tips på få det att flyta på bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zilos:

Eller finns det någon som har något tips på få det att flyta på bättre?

har ett bra förslag. dock kommer du inte gilla det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

har ett bra förslag. dock kommer du inte gilla det

Skrota skiten och köp en ny? Det är tanken så fort jag har pengar till en

Permalänk
Skrivet av RepZi:

Jo stämmer väl, men kom ihåg hur WoW var ifrån början om du nu spelade det. Det var ju inte helt perfekt om man ska vara ärligt, förvisso är väl spelarna mer kräsna av sig. Fast vem fan vill spela WoW's nästa expansion, springa runt med pandor. Nee, känns för lågt.

Spelade inte WoW från release utan började strax före WOTLK släpptes. När Aion och Rift bara känns som rena WoW kloner (gillar dock riftsen i Rift) så gör rymdtemat att SWTOR känns fräschare. Jag tror vi kommer kunna lira under många år framöver. LOTRO är ett bra exempel på att man kan göra ett lyckat spel av WoW typ.... man behöver bara vara tillräckligt annorlunda... vilket SWTOR är. Aions vingar och Rifts rifts eller Alganons... jag vet inte vad är ju knappast revolutionerande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zilos:

Skrota skiten och köp en ny? Det är tanken så fort jag har pengar till en

Jepp!

Permalänk
Medlem

Kommer bli roligt när alla inser att det inte finns någon end game content samt att grouping inte är bra alls, för att inte tala om instancer.

Det kommer bli som Age of Conan, skitballt i början sen blir det meeeeeeh efter lvl 20 fanns det visst inget att göra...wops.

En annan grej är att alla olika planeter osv osv städer är instance based. Så att det kommer ju kännas tomt nästan överallt när man kommer in i städer osv så var det iaf i betan och alfa, MÅNGA klagade på detta jag vet inte om de har gjort om det eller inte ännu, troligtvis är det inget de bara ändrar på kort sikt. Så det kanske finns 10 olika instancer av samma planet, så ska du groupa med polarn, men oj han var i en annan instance osv osv uhhhh riktigt dåligt...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

har just själv beställ en ny dator för 24k bör ha delarna måndag så den bör vara byggd å klar till den 15 Dec
hadde funderingar å köpa ny dator men tänkte nää dent tuggar ju på bra änn så länge.. hehe så var inte i fallet swtor i helgen hehe
allt i burken gick i overdrive mode i high settings uten aa... med lite grafik lagg då å då..
så då bestämde jag mig dags för en ny burk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Aah, det är såpass ändå, mjo det är klart man vill ha den om det har vart en sådan tid, det är ju inte mycket tid kvar heller, om ni inte skaffar en sista eller hur många ni nu behöver för att deploya.

Nåja, ett tredje mail så fick jag koden efter 20 minuter, vilket ju tyder på att de faktiskt läser sina mail men valde att inte skicka ut min kod, underligt förfarande.. Men nog om det. Nu behöver du iaf inte ligga sömnlös å mina vägnar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alla som testade under helgen bör kolla sin email igen.

"You have been selected to participate in the final STAR WARS: The Old Republic Beta Test"

You’ll be able to begin testing Star Wars™: The Old Republic™ very soon!
Your test begins: Friday, December 2 at 1:00 PM CST

Dock betydligt färre denna gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Kommer bli roligt när alla inser att det inte finns någon end game content samt att grouping inte är bra alls, för att inte tala om instancer.

Vid release så kommer det finnas 2 st raids (eller operations). Sedan har ju även alla 4-manna flashpoints hard mode samt nightmare mode om jag inte minns fel.

Skrivet av Oneone:

En annan grej är att alla olika planeter osv osv städer är instance based. Så att det kommer ju kännas tomt nästan överallt när man kommer in i städer osv så var det iaf i betan och alfa, MÅNGA klagade på detta jag vet inte om de har gjort om det eller inte ännu, troligtvis är det inget de bara ändrar på kort sikt. Så det kanske finns 10 olika instancer av samma planet, så ska du groupa med polarn, men oj han var i en annan instance osv osv uhhhh riktigt dåligt...

Det är ju lätt att byta phase om du märker att du och din kompis är i olika faser. Du behöver ju bara byta till din kompis fas eller så byter din kompis till din fas. Jag föredrar hellre några extra klick att byta fas än att ha en överbefolkad startplanet med 100 personer som alla väntar på att döda samma mob vid release.