BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Börjar helt ärligt flippa ur snart. Inte kunnat spela alls sedan senaste patchen, öppnat alla 250 portar (varför i hela friden behövs 250 portar för ett spel?!), stängt av alla antivirus och brandväggar ändå får jag bara massa disconnects och "disconnected from EA Online"...

Samma problem här.
Har funkat som galant nu sen det släpptes...Men inte idag.

Permalänk
Skrivet av Xaio:

kolla denna länken http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1063520-amd-12-1-...

Nu körde jag inte så mycket igår men har inte fått felmeddelandet ännu.

Nice Dessa skall testas

Skrivet av E6420:

Har spånat på det. Kommer dänga i en i5 och mer ram inom kort.
Det här funkar fan inte, alls!
Känns som ett långskott att RAM minnena skulle få spelet att krasha.

Dock var inte loadingtiderna särskilt långa i betan, tog en cirkus 30 sekunder och så vart vi framme.
Kan inte ens spela skiten, misstänker att det är den nya patchen.
Ifall man kikar på battlelog forumen så är det en cirkus 1500 poster i tråden om "feedback till 22:e november patchen" och 80% av dom är: "haallååå? skiten funkar inte efter patchen, fixa nu tack!"

Tror det e bara o sitta snällt att vänta på en en patchfix.

Nja något långskott är det väl inte.. Dina sanslösa loading times beror antagligen på att ramminnena är för små och att det som inte får plats läggs över på din hårddisk.

När jag bara har bf3 igång så används ca 3gb ram för mig... och då kör jag på medium i grafik inställningar.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med min telia gateway (thomson), ja kunde inte inte connecta till någon server alls. Ja testade , allt, men så stängde jag ned brandväggen helt och nu funkar det som det skall.

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Nice Dessa skall testas

Nja något långskott är det väl inte.. Dina sanslösa loading times beror antagligen på att ramminnena är för små och att det som inte får plats läggs över på din hårddisk.

När jag bara har bf3 igång så används ca 3gb ram för mig... och då kör jag på medium i grafik inställningar.

Menar att jag inte hade långa loading screens innan patchen eller i betan, helt "normala". Ungefär samma som i BC2.
Verkar inte konstigt om dom inte har gjort spelet väldigt mycket tyngre att ladda efter patchen?
Och med tanke på att det inte ens funkar för mig....alls. Dvs det kraschar hela tiden.

Att det är för lite ram är vi överens om, men att loading screenen ökar med cirka 2 minuter efter patchen?.

Permalänk

Skriver detta åt en tysk polare som jag lirar med, han har postat i battlelog forumen men inte fått nåt svår på ett par dar:

Hey folks.

I have no idea what happened there but suddenly my game does not start anymore.

The battlelog launcher is stuck at "joining soldier..." and when I check my task manager there is the bf3 process eating up 100% of one CPU core and stuck at 44,5 MB RAM usage. Every single time.

I have not changed my drivers or anything.

Any tips?

Thanks in advance.

Vet dessvärre inte vad det är för hårdvara eller mjukvara han sitter på så ingen hjälp där tyvärr.

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

fan va lack jag blir på "Game disconnected: could not join server. "! kan inte joina en enda server!!!

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Tjena!

Hade förut problem med DC varje gång jag skulle joina ett game efter patchen kom, men detta löste jag genom att stänga av uPnP i min router.
Efter det har spelet funkat skit bra tills idag, nu får jag upp "Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'Name' (for 0 minutes) ... RESTRICTION:
Disallowed Program/Driver [120181]" efter ungefär 10 sek spelande.

Nån som har en aning vad detta kan bero på?

Jag har testat att installera om PB, Reparera BF3, Stängt av brandväggen(det fanns portar öppna för PB redan), Starta om både datorn och router.

Inget hjälpte så jag kontaktade EA på live chatten dom sa:
"Please update punkbuster."
Hade jag redan gjort.
"Okay then please run the Punkbuster Services executable program."
Vilket jag gjorde men blev inge bättre.
Please Make sure PnkBstrA.exe and PnkBstrB.exe is running properly.
Vilket dom gjorde.
"1) go to c:\windows\syswow64
2) scroll down and find PnkBstrA application
3) right-click PnkBstrA.exe and choose Properties
4) click the Compatibility tab
5) click the button at the bottom of the window that reads "Change settings for all users"
6) at the bottom of the window that reads "Privilege level"
click the checkbox for "Run this program as an administrator" and click apply and Ok"
Efter jag gjort detta och sagt att det inte blev bättre så lämna han/hon chatten så jag starta en ny chatt med en annan kille som bad mig kolla exakt samma saker sen lämna han också chatten!
Så nu vänder jag mig till er här istället i hopp om bättre hjälp/support än EA´s skit!

/Jocke

Permalänk
Medlem

Fick hem mit andra GTX 580 kort " kör allltså sli " i går har senaste drivrutiner "beta" från Nvidia och även testat dom gamla. Men får sådana sjuka grafiska störningar i FULLSCREEN men kör jag WINDOW mode funkar det!?!?!?!?!

Någon med samma problem ,,

Visa signatur

I7 2600K @4450 16gb @1666 ,Gainward Good 2* Gtx 580 Sli , Corsair AX850w , Nzxt H2, Benq XL2410T

Permalänk

Problem problem, har tur om spelet ens startar... Vad göra?

Har avinstallerat drivrutinerna, kört driversweeper i felsäkert och sedan installerat 11.10 igen.

Grafikinställningar = allt på medium och 1080p

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Skrivet av Jockä:

Tjena!

Hade förut problem med DC varje gång jag skulle joina ett game efter patchen kom, men detta löste jag genom att stänga av uPnP i min router.
Efter det har spelet funkat skit bra tills idag, nu får jag upp "Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'Name' (for 0 minutes) ... RESTRICTION:
Disallowed Program/Driver [120181]" efter ungefär 10 sek spelande.

Nån som har en aning vad detta kan bero på?

Jag har testat att installera om PB, Reparera BF3, Stängt av brandväggen(det fanns portar öppna för PB redan), Starta om både datorn och router.

Inget hjälpte så jag kontaktade EA på live chatten dom sa:
"Please update punkbuster."
Hade jag redan gjort.
"Okay then please run the Punkbuster Services executable program."
Vilket jag gjorde men blev inge bättre.
Please Make sure PnkBstrA.exe and PnkBstrB.exe is running properly.
Vilket dom gjorde.
"1) go to c:\windows\syswow64
2) scroll down and find PnkBstrA application
3) right-click PnkBstrA.exe and choose Properties
4) click the Compatibility tab
5) click the button at the bottom of the window that reads "Change settings for all users"
6) at the bottom of the window that reads "Privilege level"
click the checkbox for "Run this program as an administrator" and click apply and Ok"
Efter jag gjort detta och sagt att det inte blev bättre så lämna han/hon chatten så jag starta en ny chatt med en annan kille som bad mig kolla exakt samma saker sen lämna han också chatten!
Så nu vänder jag mig till er här istället i hopp om bättre hjälp/support än EA´s skit!

/Jocke

Hade samma problem löste det "tror jag" genom att http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654... göra som de skriver där, sedan köra en repair från pbsvc.exe i battlefield mappen sedan en reboot.

Permalänk
Medlem

Sjukt långa laddningstider efter patchen. Skall inte prata i specifikt antal sekunder men innan patchen så ladda spelet _väldigt_ snabbt. Nu under den "första" laddningsekvens tar det säkert upp mot 30 sek, samt att ljud osv hackar till efter ett tag under laddningtiden.

Sjukt många olika felmeddelande som dyker upp vid anslutning till en server vilka de flesta av dem jag aldrig stött på förr, speler kraschar under laddningstid vill inte starta osv osv.

Mkt skum patch.

*edit*

inget direkt givande inlägg, har inte följt mallen osv... Så tröttsamt ibland när man spelar o de bara krånglar. "Glad" att man inte är ensam om de iaf... tur de inte är datorn som e kass. Ganska intressant förövrigt att man skall behöva nörda sönder sig totalt för att få ett köpt spel att "fungera". Ska lusläsa alla kommentarer efter patchen kom, finns kanske nån lösning!

Permalänk
Medlem

Verkar vara många som har diverse problem.
Köpte och laddade ner spelet idag, och har då inte ens fått det att starta än, varken Multiplayer eller Campaign. Står bara att Battlefield 3™ har slutat att fungera. Tänkte att det kanske buggade pga tecknet "™" i filmappen men när jag bytte så hittade inte Origin spelet längre, hehe.

FÅr väl sätta mig ned nån gång och läsa igenom dessa 15 långa sidor och se om nån annan haft problemet och löst det...

Edit: Ah, löste det. (fick ändra filnamn trots allt, och pilla i regedit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kylskåpshandtag:

Hade samma problem löste det "tror jag" genom att http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654... göra som de skriver där, sedan köra en repair från pbsvc.exe i battlefield mappen sedan en reboot.

Redan testat det där ungefär 5 gånger, hjälpte inte tyvärr.

Har nu ikväll testat kontakta PB via deras hemsida i hopp om att få bättre hjälp än hos EA/DICE supporten.
http://box22.evenbalance.com/troubleticket/new_ticket.php

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

http://i39.tinypic.com/96mjjl.jpg

Problem problem, har tur om spelet ens startar... Vad göra?

Har avinstallerat drivrutinerna, kört driversweeper i felsäkert och sedan installerat 11.10 igen.

Grafikinställningar = allt på medium och 1080p

Jag fick precis samma efter update.

fix:
Installera om directX

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Gardart:

Jag fick precis samma efter update.

fix:
Installera om directX

Fattar inte varför jag inte kom på det sj. Ska testas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

http://i39.tinypic.com/96mjjl.jpg

Problem problem, har tur om spelet ens startar... Vad göra?

Har avinstallerat drivrutinerna, kört driversweeper i felsäkert och sedan installerat 11.10 igen.

Grafikinställningar = allt på medium och 1080p

Stängt av swap?
Slå på isf.

Jag får samma fel ibland med swap avstängt.

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem

Jag hade nästan inga problem innan patchen, fick lite disconnects ibland bara men inte särskilt ofta (har Nvidia 580, betadrivisarna fortfarande, Asus sonar D2 ljudkort, i5 2500k, 8 gb ram mm). Efter patchen blev det mycket mer dc och ffa första servern jag gick in på så fick jag alltid meddelande om att BF3 slutat fungera, men sen fungerade det hyfsat. Men igår så fungerade plötsligt all perfekt under flera timmars spelande t o m på första servern. Enda lilla problemet var att jag kom in efter att matcherna startat så fort jag gjorde nåt i loadouten (kör dock med en gammal, slö mekanisk hd), trist att behöva springa långa sträckor när fordonen är borta. Ändrades något igår?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Olika varianter av disconnect i min miljö ; Win 7 Home x64, IE9 , ADSL lina :

1. Man kommer inte in på battle log. ( Dök upp vid uppgradering från IE8 till IE9, innan patch, men fortfarande ett problem efter patch )
Problem : Origin login rutan dyker, man loggar på där, men när battlelog sidan kommer upp så vill den ändå att man loggar på, påloggning på battlelog sidan misslyckas hela tiden, utan något direkt felmedelande.
Lösning : Stäng ner den autostartade Origin "appen" och battlelog sidan. Högeklicka på BF3 ikonen på desktop ( om du har den, annars får du gå via "Program..." ), välj "Run as Administrator". Logga på när Origin rutan dyker upp.

2. Disconnectad 1-2 minuter efter lyckad connect till server.
Problem: Disconnect av diverse orsaker; "Problem with EA online", "Kicked by admin" , sen var den sista något med Punkbuster och felaktig konfiguration.
Lösning: Kollade med task manager om både PunkBuster A och B var igång, endast A var igång. Körde ominstallation av PunkBuster, efter det så blev jag inte kickad längre.

3. Disconnectad vid map byte. ( ADSL relaterat)
Problem: Man kommer in på servrar men vid map bytet eller ett par minuter in på nästa map så blir man nerkopplad.
Lösning: Logga på/ gå till ditt moden/router, ( http://192.168.1.1 eller http://192.168.1.254 oftast), leta reda på uPnP inställningen, slå av uPnP.

Dessa funkade för mig, hoppas dom kan hjälpa andra.

Permalänk
Skrivet av Trexpsy:

Stängt av swap?
Slå på isf.

Jag får samma fel ibland med swap avstängt.

swap?

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Swapfile, virtuellt minne egentligen.

Advanced System Settings -> Advanced -> Performance -> Settings... -> Advanced -> Virtual memory -> Change...

Bästa är att välja "Automatically..." men ibland kan det vara bättre för prestandan att slå av, så länge man inte fyller minnet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockä:

Redan testat det där ungefär 5 gånger, hjälpte inte tyvärr.

Har nu ikväll testat kontakta PB via deras hemsida i hopp om att få bättre hjälp än hos EA/DICE supporten.
http://box22.evenbalance.com/troubleticket/new_ticket.php

Dom fixade det åt mig, behövde inte gör nått alls.
Fick bara ett svar att jag skulle testa om det funkade nu, vilket det gjorde!

Permalänk
Skrivet av w4t3rb0y:

Swapfile, virtuellt minne egentligen.

Advanced System Settings -> Advanced -> Performance -> Settings... -> Advanced -> Virtual memory -> Change...

Bästa är att välja "Automatically..." men ibland kan det vara bättre för prestandan att slå av, så länge man inte fyller minnet...

Där sa du något. Hade min växlingsfil inställd på max 200mb så kan ju vara det.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: När jag försöker starta BF3 fastnar det på initalizing, BF3.exe startas men inget mer händer, både i SP och MP

Speciell hårdvara: SLi GTX460 OC,ny SSD. dock funkade allt felfritt med gamla SSDn

Mjukvara: Windows7.. tankade hem alla nyaste uppdateringarna i samband med installationen igår

Försökt utan framgång: Uppdaterat alla drivrutiner, installerat .net 4 och directX, installerat win7 SP1,

Lösning: Ingen än.

Snart orkar jag inte mer asså, bara massa strul med dethär...

Permalänk
Medlem

Vet fan inte vad som gjordes i denna patch men musen är helt förstörd nu.
Kan bli helt galna "ryck" när man t.ex. ska vända sig om så att det blir ett halvt varv istället för några grader som det ska vara tänkt. Detta fanns inte innan patchen för mig utan uppkom nu. Är stundtals ospelbart faktiskt.

Har en GX-500 om det är till någon hjälp, vet någon hur man löser detta problem?

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk

Börja köra på konsoll vetja!

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Spelet "hackar till" nån gång i sekunden, så kallad "stuttering". Grafik inställningar spelar ingen roll, det hackar ändå än hur man ställer in grafiken.
Speciell hårdvara: XFX Radeon HD6950 2048MB
Mjukvara: Senaste drivrutinerna, Windows 7 Ultimate

Har kunnat spela utan problem fram tills nu (lvl10 typ) fattar inte varför det har börjat med detta helt plötsligt, har inte ändrat något alls

Permalänk
Medlem

Löste mitt problem för några dagarsen, tänkte dela med mig om det och hoppas på att det kanske hjälper någon gamer!

Beskrivning av problemet: Spelet hänger sig, skärmen fryser sig, konstiga ljud, måste stänga av battlefield3 via aktivitets hanteraren, och ibland på start/av knappen på datorn.

Lösning: Öppna origin, tryck på kugghjulet och sedan inställningar. Tryck sedan på tabben "I SPELET" och kryssa ur "Aktivera Origin i spelet".

Då jag har läst runt på lite olika ställen att man kan behöva höja volten på grafikkortet gjorde jag också detta i MSI Afterburner, Jag sitter på ett Gigabyte GTX560TI OC, Höjde volten från 1.00V till 1.05V, alltså från 1000 till 1050, har inte sänkt någon annan klock eller liknande, höjde ENDAST volten.

Mjukvara: senaste drivrutinerna från nvidia, Windows 7 home premium.

Har spelat flera timmar varje dag och det har aldrig hängt sig efter att jag gjorde detta!

Permalänk
Medlem

Kanske har löst ett av mina problem iallafall.

Beskrivning av problemet: När servern byter bana så blir skärmen svart, pekaren syns men ingen laddningsskärm dyker upp, musiken spelar inte. kollar man i aktivitetshanteraren så är bf3.exe fortfarande igång och jobbar men inget kommer någonsin upp på skärmen. Hände mig minst tio ggr igår, varje gång servern byte bana.

Lösning: installerade en 4GB fix som finns på EA's forum samt ändrade inställning för bf3.exe till "full administrator privelegies" samt kryssade i rutan " run as administrator"

Efter det fick jag inte felet på tio rundor iallafall, sen slutade jag spela . Hoppas det inte dyker upp igen för då jävvlarrr!

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

har frågat i battleh** forumet men ingen admin som kan svara
så jag frågar här

BattleA**** uppdateras inte längre
senaste servern jag spelade på var tydligen igår även fast jag kört på webhallens servrar nu idag
S**** registreras inte
jag får heller inga battlereports från dom senaste matcherna.

jag tror det är nån f****** på EA som har bannat mig
jag har ju skällt ut Ho**** flera gånger på frågan varför dom inte bannar folk med solklara AIMBOTS.
har ännu inte fått nåt vettigt svar.
jag skrev även att jag skulle raportera adminen som läste anmälan om han inte bannade en viss person för AIMBOT

eller så är det helt enkelt nåt annat fel på varför battleH**** inte uppdateras ?
vad tror ni?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|