BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk
Entusiast

Blackscreen löstes med bios uppdatering till grafikkortet (gigabyte 560ti OC).

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Problem: Helt sanslösa loading times. Kan vara så illa som 4-5 minuter ibland.
Fruktansvärt irriterande.
Samt att när man väl kommer in så får jag antingen "server timed out", "någonting gick fel", "kicked by admind" eller så krashar skiten totalt, "BF3 har slutat fungera och måste avslutas"

Spec, 6870 @ 1Ghz, AMD phenom 2 X2 @ 4.2 Ghz, 2 GB ram.
Vanlig sketen mekanisk HDD.

Teorier:
Att jag blir kickad av "admin" etc känns som att det skulle vara strul med punkbuster.
Fikat runt på diverse forum många får konstiga meddelanden. "Någonting gick fel" är så oerhört enerverande....går ballistisk varje gång jag ser det!
Ska prova med en repair och se vad som händer.
Har även provat att manuellt uppdatera PB. Hjälper inte.

Långa loading times skulle känns det som att det är min HDD och den blyga mängden RAM som orsakar. Det är min gissning.
Vad som gör mig tveksam var att i betan så va de bara "Joing game", vänta 10 sekunder och taa-daaaah! Bara att börja spela.

Fruktansvärt många buggar för ett spel man har betalat för.
Minst sagt irriterande.

edit: Eftersom att det krashade direkt misstänkte jag att det kunde vara "tm-buggen", prövade men icke sa nicke.
edit 2: Efter en repair är laddnings tiderna mer än halverade. "Hittade inget fel" my ass!

Dock får jag fortfarande "DC:ad från EA online, could not join server, connection timed out" osv osv....

Permalänk
Medlem

Idag har jag lyckats bli utkastad 4 gånger i rad, från olika servrar med meddelandet "kicked by admin". Är ganska säker på att jag inte, någon av gångerna, gjort något som skulle föranleda det. Har aldrig råkat ut för det tidigare heller...

Edit: Fem gånger... Uppdatera punkbuster hjälper inte...

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte va dom röker på DICE/EA, änden på deras pipa måste ju vara hetare än solen.
Hur lyckas man.....
Har betalat 400 kronor och jag kan inte ens använda produkten jag har betalat för.
De känns sådär.

Generellt så flyter BF3 rätt hackigt för mig, både multiplayer och single. Spelar man sedan "alternativt", dvs utan battlelog och origin så flyter det på hur mjukt som helst.
Jag ger battelog och origin tummen ner.
Kanske ändrar sig med införskaffande av bättre hårdvara men det är ju en annan femma

Permalänk

En kompis till mig har fått problem med Battlefield i form av grafikbuggar. Detta verkar endast gälla MP, då SP & CO-OP fungerar. Han kan inte ens starta spelet för att ändra grafikinställningar. Felmeddelandet som kommer är att AMD-drivers har stött på problem och tvingas återställas. Andra spel. kolla på film och stresstest fungerar utmärkt utan felmeddelande.

Det som är gjort för felsökning:
*Ta bort drivrutin med Drive Sweeper
*Ominstallation av Direct X
*Standard-clock (Det ska tilläggs att clockinställningar nu inte fungerar alls i CCC)
*Äldre drivrutiner
*Genomsökning av hårddisk efter fel.

Hans spec. är nästan identiska med mina, förutom att han har en Corsair Force 3 och ett 550W Corsair nätaggregat! (Se min sign.)

Någon idé om vad felet kan vara?

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscaralexiusson:

En kompis till mig har fått problem med Battlefield i form av grafikbuggar. Detta verkar endast gälla MP, då SP & CO-OP fungerar. Han kan inte ens starta spelet för att ändra grafikinställningar. Felmeddelandet som kommer är att AMD-drivers har stött på problem och tvingas återställas. Andra spel. kolla på film och stresstest fungerar utmärkt utan felmeddelande.

Det som är gjort för felsökning:
*Ta bort drivrutin med Drive Sweeper
*Ominstallation av Direct X
*Standard-clock (Det ska tilläggs att clockinställningar nu inte fungerar alls i CCC)
*Äldre drivrutiner
*Genomsökning av hårddisk efter fel.

Hans spec. är nästan identiska med mina, förutom att han har en Corsair Force 3 och ett 550W Corsair nätaggregat! (Se min sign.)

Någon idé om vad felet kan vara?

En tanke skulle kunna vara att flasha om grafikortet för det låter som instabilitet. Samma roliga fel du får när du har klockat för mycket.
En del folk med nvidia kort hade ju något liknande, dock bara blackscreen---->crash---->frustration.
Just throw everything you got on it and see what sticks......

Hittade en tråd angående crasher.
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/7766238.page

Permalänk
Medlem

Skulle uppskatta om någon vet vilka drivrutiner som inte orsakar detta felmeddelandet: http://limitedaccess.se/bf3.png

Kör trifire 6990+6970, testat överklockat, underklockat, manuell fläktstyrning(ej överhettning)

Inte gjort någon grundlig sökning på google MEN verkar som vissa nvidia använder får det med.

Permalänk
Medlem

Verkar vara riktigt mycket problem med senaste 22:e november patchen.
80% av det som postas på battelog forumen är "dra ut helvete EA."

Permalänk
Medlem

Ingen fix till realtek + punkbuster = computer freeze än?

Permalänk
Avstängd

VArför tar ni inte hem Punkbuster från http://evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php ,Tror det är rätt länk men jag kommer inte åt den från jobbet.

Kör programmet och välj spelet i listan.Kör sen update

Det borde lösa en del problem här i tråden (Kicked by admin)
Annars kan det vara att vissa har för hög ping och blir utkastad pgr av det !?

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Idag har jag lyckats bli utkastad 4 gånger i rad, från olika servrar med meddelandet "kicked by admin". Är ganska säker på att jag inte, någon av gångerna, gjort något som skulle föranleda det. Har aldrig råkat ut för det tidigare heller...

Edit: Fem gånger... Uppdatera punkbuster hjälper inte...

Skrivet av Thewiruz:

VArför tar ni inte hem Punkbuster från http://evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php ,Tror det är rätt länk men jag kommer inte åt den från jobbet.

Kör programmet och välj spelet i listan.Kör sen update

Det borde lösa en del problem här i tråden (Kicked by admin)
Annars kan det vara att vissa har för hög ping och blir utkastad pgr av det !?

Gjorde ingen skillnad för mig. Däremot hjälpte det äldsta tricket i windowsboken, reboot...

Permalänk
Medlem

Det här hjälpte mina "stutter" problem
http://www.overclock.net/t/1158776/bf3-stutter-fix

Go into options turn mouse sensitivity down to 25%

Turn Raw mouse input to ON

Turn solider look sensitivity all the way up to max!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Jag fick lite bättre connection när jag öppnade upp portarna för BF3.

If you are playing on PC, please enable the following online ports on your connection:

TCP: 80, 443, 9988, 20000-20100, 22990, 17502, 42127
UDP: 3659, 14000-14016, 22990-23006, 25200-25300

Källa

När jag gjort det så drog jag även ut/in strömmen ur routern. Och startade om datorn.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Rapporterar problem med CF 5770 och version 11.11b.

Testade drivaren för CF-stöd i skyrim, och sen när jag skulle spela BF3 så säger den att jag har lite minne/problem med dx version/ för lite videominne.

Kör med allt på medium (~80fps) så det ska väl inte vara några problem med mina 4gb ram och 1gb Vram.

tillbaks till 11.10pre3...

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av E6420:

Jag fattar inte va dom röker på DICE/EA, änden på deras pipa måste ju vara hetare än solen.

Ursäkta OT, men HAHAHAHAHA :D!!!!!!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Rapporterar problem med CF 5770 och version 11.11b.

Testade drivaren för CF-stöd i skyrim, och sen när jag skulle spela BF3 så säger den att jag har lite minne/problem med dx version/ för lite videominne.

Kör med allt på medium (~80fps) så det ska väl inte vara några problem med mina 4gb ram och 1gb Vram.

tillbaks till 11.10pre3...

Kör med de nya preview drivers, minns inte namnet då jag sitter på telefonen men de verkar fungera bra för mig än så länge! Tror det va 12.1, finns en tråd här om dom någon stans.

Permalänk

Dubbelpost

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.

Permalänk
Skrivet av Xaio:

Kör med de nya preview drivers, minns inte namnet då jag sitter på telefonen men de verkar fungera bra för mig än så länge! Tror det va 12.1, finns en tråd här om dom någon stans.

11.11 är den nyaste.

11.11a och 11.11b är något som amd släppt för de som har problem med skyrim/några andra spel.

Skrivet av Xaio:

Skulle uppskatta om någon vet vilka drivrutiner som inte orsakar detta felmeddelandet: http://limitedaccess.se/bf3.png

Kör trifire 6990+6970, testat överklockat, underklockat, manuell fläktstyrning(ej överhettning)

Inte gjort någon grundlig sökning på google MEN verkar som vissa nvidia använder får det med.

Får den med min rigg också. Med 11.11b

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av E6420:

Problem: Helt sanslösa loading times. Kan vara så illa som 4-5 minuter ibland.
Fruktansvärt irriterande.
Samt att när man väl kommer in så får jag antingen "server timed out", "någonting gick fel", "kicked by admind" eller så krashar skiten totalt, "BF3 har slutat fungera och måste avslutas"

Spec, 6870 @ 1Ghz, AMD phenom 2 X2 @ 4.2 Ghz, 2 GB ram.
Vanlig sketen mekanisk HDD.

Teorier:
Att jag blir kickad av "admin" etc känns som att det skulle vara strul med punkbuster.
Fikat runt på diverse forum många får konstiga meddelanden. "Någonting gick fel" är så oerhört enerverande....går ballistisk varje gång jag ser det!
Ska prova med en repair och se vad som händer.
Har även provat att manuellt uppdatera PB. Hjälper inte.

Långa loading times skulle känns det som att det är min HDD och den blyga mängden RAM som orsakar. Det är min gissning.
Vad som gör mig tveksam var att i betan så va de bara "Joing game", vänta 10 sekunder och taa-daaaah! Bara att börja spela.

Fruktansvärt många buggar för ett spel man har betalat för.
Minst sagt irriterande.

edit: Eftersom att det krashade direkt misstänkte jag att det kunde vara "tm-buggen", prövade men icke sa nicke.
edit 2: Efter en repair är laddnings tiderna mer än halverade. "Hittade inget fel" my ass!

Dock får jag fortfarande "DC:ad från EA online, could not join server, connection timed out" osv osv....

För lite ram skulle jag säga, dra i så du har 4-8gb och testa igen. Jag ligger på lite över 3gb när spelet är igång, och jag har inget antivirusprogram i bakgrunden.

Billig uppgradering och du behöver det i vilket fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lösning hittad

Problem: ljud men ingen bild efter patch:en

Hårdvara: Ingen speciell.

Mjukvara: W7 32-bitar, senaste drivrutinerna

Lösning: Byt tillbaks till rysska eller följ instruktionerna på denna sidan för att behålla engleska: http://www.cjs-cdkeys.com/battlefield-3-origin/bf3lang.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

11.11 är den nyaste.

11.11a och 11.11b är något som amd släppt för de som har problem med skyrim/några andra spel.

Får den med min rigg också. Med 11.11b

kolla denna länken http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1063520-amd-12-1-...

Nu körde jag inte så mycket igår men har inte fått felmeddelandet ännu.

Permalänk
Medlem

"grafikdrivrutinerna har slutat svara och har återställts" titt som tätt, verkar inte som klockning funkar ännu. Sitter med ett 580 från zotac som ja dragit upp till 950. Funkar fint i furmark men i bf3 skiter det sig. Dags att börja höja spänning....BF3 -spelet vi hatar att älska...

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

You were disconnected from EA Online....

Någon lösning?

Jag har precis samma problem, är så R¤"%#%&%#¤¤" förbannad nu

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoberT:

Jag har precis samma problem, är så R¤"%#%&%#¤¤" förbannad nu

Testat stänga av upnp och öppna portar?

Permalänk
Medlem

Köpte bf3 igår ladda ner det via origin uppdaterade allt i battlelog m.m varje gång ja joinar en server stänger bf3 ner sig och battlelog säger: Could not join server (1)

Testat stänga av uPnP utan framgång

Campaign funkar perfekt.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Ni som blir kickade från Punkbuster. Av tex No Packet Flow, Kicked By Admin m.m

Gå in i Campaign kolla under inställning och se om Punkbuster Allow är på ON.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

För lite ram skulle jag säga, dra i så du har 4-8gb och testa igen. Jag ligger på lite över 3gb när spelet är igång, och jag har inget antivirusprogram i bakgrunden.

Billig uppgradering och du behöver det i vilket fall.

Har spånat på det. Kommer dänga i en i5 och mer ram inom kort.
Det här funkar fan inte, alls!
Känns som ett långskott att RAM minnena skulle få spelet att krasha.

Dock var inte loadingtiderna särskilt långa i betan, tog en cirkus 30 sekunder och så vart vi framme.
Kan inte ens spela skiten, misstänker att det är den nya patchen.
Ifall man kikar på battlelog forumen så är det en cirkus 1500 poster i tråden om "feedback till 22:e november patchen" och 80% av dom är: "haallååå? skiten funkar inte efter patchen, fixa nu tack!"

Tror det e bara o sitta snällt att vänta på en en patchfix.

Permalänk

Ålrajt, gör ett försök här.

Spelet fungerade mer eller mindre felfritt för mig innan senaste patchen.

Nu efter patchen kan jag komma in i en match men sen tar det runt ~1 min och bilden fryser sen CTD, "Något har gått snett.exe".

Senaste drivisarna och som sagt så fungerade det klockrent innan patchjäveln >_<

Permalänk
Medlem

Får inte ens mitt spel att starta. Står bara och tuggar på joining soldier :/

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem

Börjar helt ärligt flippa ur snart. Inte kunnat spela alls sedan senaste patchen, öppnat alla 250 portar (varför i hela friden behövs 250 portar för ett spel?!), stängt av alla antivirus och brandväggar ändå får jag bara massa disconnects och "disconnected from EA Online"...

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10