Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Kod för att stänga av Iphone

Permalänk
Medlem

Kod för att stänga av Iphone

Min Iphone blev stulen i fredags av en ficktjuv!

Vi ringde och använde "Hitta min Iphone" direkt efteråt men då var den självklart avstängd. Detta hade ju kunnat undvikas om man var tvungen att slå in en kod när man skulle stänga av telefonen. Finns det något sådant? Man kan fortfarande stänga av telefonen när man har lösenkodslås igång.

En annan idé jag hade var att utveckla ett skal med ett litet lås på men en mjukvarulösning är ju mycket bättre.

Eller vad tror ni?

Visa signatur

Losers always whining about doing there best, winners go home and fuck the promqueen

Permalänk
Medlem

det är bara och ringa till den operatören du har och ange IMEI nummer, Så gjorde jag iaf när jag tappade bort min iphone. Med hjälp IMEI numret kan dom låsa telefonen, har jag för mig iaf

Permalänk
Medlem

Ja, det har jag redan gjort. Men jag ville kunna spåra den! Så att de inte kan stänga av den alltså..

Visa signatur

Losers always whining about doing there best, winners go home and fuck the promqueen

Permalänk
Medlem

dom kan alltid ta ur bateriet ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXim:

dom kan alltid ta ur bateriet ...

att ta ur batteriet på en iphone är inget man gör i en handvänning precis.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

att ta ur batteriet på en iphone är inget man gör i en handvänning precis.

Apple ska alltid krångla till det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

Apple ska alltid krångla till det...

är väll de dom gör bäst? xD

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av eXim:

dom kan alltid ta ur bateriet ...

Är man en tjuv är man antagligen inte tillräckligt smart för att ta ut batteriet ur en iphone.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

att ta ur batteriet på en iphone är inget man gör i en handvänning precis.

därför jag har superlimmat igen batteriluckan och plockat av avstängningsknappen på min desire hd, sjukt effektivt stöldskydd

till t.s hårdvarulås genom skal känns någorlunda klumpigt, fäst en kedja i iphonen och andra änden i piercingen i bröstvårtan så lär du ju om inte annat känna när någon rycker tag i den ^^

mjukvara må finnas med, men IMEI är effektivaste lösningen, såtillvida att du inte har en rootad android försvinner alla spionprogram vid en återställning oavsett hur mycket du försöker, så det är inte mer än att bita ihop och lugnt skaffa en ny.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Inaktiv

Kan hålla med dig där, hade varit bra med att behöva slå in tex din pin kod, för att stänga av luren.

Eller tex kunna starta sin lur, genom Hitta min Iphone.
Förslag till apple

Men ring polisen / försäkringsbolaget och anmäl den stulen så låser dom den till alla världens nät har jag för mig.

Lycka till

Permalänk
Skrivet av Bellerefon:

därför jag har superlimmat igen batteriluckan och plockat av avstängningsknappen på min desire hd, sjukt effektivt stöldskydd

till t.s hårdvarulås genom skal känns någorlunda klumpigt, fäst en kedja i iphonen och andra änden i piercingen i bröstvårtan så lär du ju om inte annat känna när någon rycker tag i den ^^

mjukvara må finnas med, men IMEI är effektivaste lösningen, såtillvida att du inte har en rootad android försvinner alla spionprogram vid en återställning oavsett hur mycket du försöker, så det är inte mer än att bita ihop och lugnt skaffa en ny.

hur startar du telefonen då ? Och om den hänger sig, då blir det inte lätt att rycka batteriet för att starta om. Men antar det var troll ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Är man tjuv så återställer man telefonen så fort man snott den så funkar inte apples larviga stöldskydds app längre.

Man håller inne home och power i 10-20 sekunder för att hårdresetta en iphone. Finns ingen anledning att ta ut batteriet.

Enda man kan göra när man fått sin telefon snodd är att polisanmäla, spärra IMEI så ingen kan ringa med den och sen hämta ut en ny på försäkringen.
Sen ser man till att ha lite bättre uppsikt på sina grejjer så man inte får den snodd fler gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Är man tjuv så återställer man telefonen så fort man snott den så funkar inte apples larviga stöldskydds app längre.

Man håller inne home och power i 10-20 sekunder för att hårdresetta en iphone. Finns ingen anledning att ta ut batteriet.

Va bra att du sa detdär...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Ganska självklart. Samma sak med datorer. Formaterar man dem så försvinner all data på dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

hur startar du telefonen då ? Och om den hänger sig, då blir det inte lätt att rycka batteriet för att starta om. Men antar det var troll ?

Det var menat som ett skämt.

vad gäller skydd är det tyvärr inte så mycket man kan göra mot en kunnig tjuv, hur ofta nu det finns, gamla dumphones av märket Sony-Ericsson är t.om dem tillräckligt lättmekade för att man ska kunna byta IMEI-kod på,

Iphone har man hard reset. men en spärrad IMEI ställer ju till det där.

Även fast man slänger in spionprogram på mobilen, direkt ner i operativet är man inte helt skyddad med en Android, total återställning med telefonen igång går fint, men gör dom det i "bios" så försvinner det i vilket fall.

tyvärr är det inte alla gånger så mycket att göra, försök hålla koll på grejerna, ge fan i att få ett järnrör i bakhuvudet installera säkerhetsprogram direkt ner i operativsystemsfilerna, spärra IMEI, oavsett vad är man inte helt säker.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Skrivet av Bellerefon:

Det var menat som ett skämt.

vad gäller skydd är det tyvärr inte så mycket man kan göra mot en kunnig tjuv, hur ofta nu det finns, gamla dumphones av märket Sony-Ericsson är t.om dem tillräckligt lättmekade för att man ska kunna byta IMEI-kod på,

Iphone har man hard reset. men en spärrad IMEI ställer ju till det där.

Även fast man slänger in spionprogram på mobilen, direkt ner i operativet är man inte helt skyddad med en Android, total återställning med telefonen igång går fint, men gör dom det i "bios" så försvinner det i vilket fall.

tyvärr är det inte alla gånger så mycket att göra, försök hålla koll på grejerna, ge fan i att få ett järnrör i bakhuvudet installera säkerhetsprogram direkt ner i operativsystemsfilerna, spärra IMEI, oavsett vad är man inte helt säker.

tänkte väl det ghettomod på hög nivå annars...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Jag har redan låst och spärrat allt. Detta gäller framtiden.

Men det skulle vara fint om spåra funktionen fungerade även fast man hard-resetta telefonen. Precis som att det fungerar att ringa 112 innan man slagit in PIN-kod.

Det handlar inte om att hindra tjuvarna helt och hållet, det handlar bara om att fördröja dem lite så att man hinner spåra. Nu är den för enkel att stänga av.

Jag fick denna länk av en på flashback, http://modmyi.com/cydia/net.mobileinnova.igotya
Någon som har erfarenhet?

Visa signatur

Losers always whining about doing there best, winners go home and fuck the promqueen