Permalänk
Medlem

C1 åt folket!

wow... läste just på overclockers.com om att fler prollar komemr med C1 stepping! finns redan 2.26 och sånt med det, bara svåra att hitta! ett sätt att upptäcka dom på är att det står 1.525 volt istället för 1.5 på dom. hitta en sådan, å du kan klocka skiten ur den!

ska leta efter många sånna härnere i malaysia... man får ju se prollen innan man köper den

www.overclockers.com en bit ner på nyhetssidan.

Visa signatur

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
försöker inte vara bra. försöker vara bäst.

Permalänk
Medlem

är du i malaysia nu?

Permalänk

Hmm.. det är ju konstigt att det skulle vara en positiv sak att dom är märkta med 1.525V istället för 1,5V eftersom det borde ju tyda på att dom inte kan garantera att den går stabilt i 1,5V.
Jag har ingen koll på intels processorer men det är den känslan jag får.
/Henrik

Permalänk
Medlem

MX440: Japp... sitter här å idlar, ska handla mer dataprylar imorrn

Henke: Det är juh en ny kärna, massa nya saker i den å så, dom kanske kände att 1.525 va mysigare eller nåt, eller att för många brädor ger undervolt, många ligger juh bara på 1.47 å sånt. ärligt talat... vem kör på orginal voltage på swec? =D

Ska se om ajg kan hitta några här, dom e rätt mesiga å säljer fortfarande edo ram i massor, men har även 2.8or å sånt liggandes.... jag älskar att stå å titta på alla saker i diskarna!

det e bara ren fakta att c1 klockar bätter än b1... 2.66 å 2.8 var de första c1orna, å dom går ganska sött jämfört med 2.53...

Visa signatur

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
försöker inte vara bra. försöker vara bäst.