Orkar inte med BF3 längre....

Permalänk
Medlem

Spelet är en besvikelse. Det är ganska underligt hur ett spel som släpptes för 6 år sedan (BF2) levererar högre livslängd och bättre gameplay generellt, än ett spel som sägs vara "state of the art" ur många aspekter.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NilEriG:

Jag tycker du nog ska testa Call of Duty: Modern Warfare 3.

Till dom som tycker man ska köpa MW2 verkar inte fatta att folk nu spelar MW3 och att det är väldigt svårt att få bra matcher i MW2 eftersom det är så få spelare.

Själv har jag sedan länge lagt ner BF3 och avinstallerat det. Synd man inte kan sälja det vidare.

Ge mig det

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gauz:

Köpte mw3 på g2play för 190kr så ingen huge waste of money. Funkar skitbra och är kul som fan om man är 6 pers, känns som att spela ett modernt cs

Modernt cs? Meningen med CS är att det inte ska vara modernt >.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alanios:

Modernt cs? Meningen med CS är att det inte ska vara modernt >.<

Precis, därför mw3.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem

Mycket prat om ljudet i BF3, och visst är det bra. Dock tycker jag att tanks låter alldeles för lite om du inte själv sitter i den. Om du som infanterist ligger i en buske och en tank rullar förbi ska det inte låta så lite som det för i spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejhej231:

Haha, ska jag vara ärlig... Ljudet i BF3 suger.

Ljudet suger då klart inte! Vad har du för fel på dina högtalare?
Grafiken behöver ni inte jämföra, bf3 slår mw3 med hästlängder. Och krashar med spelet verkar vara väldigt individuellt, mitt har aldrig stängts ner. Flyter på hur bra som helst...

Visa signatur

P8P67 Pro | Intel Core i5 2500k 4,2Ghz | Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 8GB | Corsair H60 | Gigabyte GeForce GTX 580 855Mhz SLI | Corsair AX 1200W PSU | NZXT Phantom Big Tower White

Permalänk
Medlem

verkligen tråkigt att höra hur många det verkar som inte får bf3 att "funka" riktigt ordentligt. Men jag blir så full i skratt när man hör vilka konstiga fel alla verkar ha :S. Jag har själv aldrig haft i närheten med liknande problem, vare sig i bf serien eller vilket annat spel överhuvetaget. Det kan ju inte bara vara tur att jag aldrig i hela mitt liv stött på dessa typer av problem... eller?

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fyren:

Och bättre animeringar, bättre grafik och fysik motor, flygplan, MYCKET bättre ljud, bättre vapenkänsla, osv osv

Animeringarna må vara bättre, men det gör bara att saker ser mer onaturliga ut i vissa rörelser.
Bättre grafik, mja. Fysikmotor? Havok? Eller vad talar du om? BF3 har ingen fysik annat än det standard som kommer med Havok motorn.

Ljudet är inte bättre imo. Mycket dåligt gjord Reverb, Echo etc.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Avstängd

LOL varför lägger du upp dig själv? hahahah

Permalänk
Skrivet av TheGamerGhost:

Är det bara jag som alldrig har haft problem med bf3?

Jag har sällan problem med något spel, allt brukar funka när alla klagar på att det är omöjligt.
Så även med BF3! Det tuffade på som en naturlag även om jag inte satt och tokspelade.
Så är det INTE efter den senaste patchen. Nu är det kört. OM jag kommer in så bombar det efter nån minut.
Något har hänt, alla andra spel fungerar som de alltid har gjort. Felfritt.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk

kör cod ist, som många sagt, mer beprövat samt att cod aldrig sviker en ^^

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejhej231:

Faktiskt, trollar jag inte.
Seriously. <_<
Lär dig respektera en åsikt och bara för den inte är som din eller alla andra, att personen " trollar. ".

Va? Jag trollade inte heller, har inte haft nått problem med BF3...

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pennybridgarn:

kör cod ist, som många sagt, mer beprövat samt att cod aldrig sviker en ^^

Tror inte folk vill köra samma spel i flera antal år (MW2 och MW3= samma sak), dags för något nytt som BF3!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PapuPapu:

verkligen tråkigt att höra hur många det verkar som inte får bf3 att "funka" riktigt ordentligt. Men jag blir så full i skratt när man hör vilka konstiga fel alla verkar ha :S. Jag har själv aldrig haft i närheten med liknande problem, vare sig i bf serien eller vilket annat spel överhuvetaget. Det kan ju inte bara vara tur att jag aldrig i hela mitt liv stött på dessa typer av problem... eller?

Ja okej bf3 funkar för dig då SKALL det funka för 8,000,000 personer som alla har olika hårdvara/internet/inställningar osv ??? Bara för det funkar för dig så funkar det automatiskt inte för alla .. Kolla forum runt om så ser man att ett sådant här avancerat spel har mycket fel både kring spelet , punkbuster mm. Vet ej varför folk tänker ytterligheter i allt , samma sak dem som har/haft problem (inkl mig) så går man och säger det är ett skitspel som inte fungerar.. Man måste se med öppet sinne kring saker och ting , och förstå tekniken .. ingen i sitt sinnes fulla bruk förstår väl att ett spel som detta INTE skulle ha NÅGOT problem av de miljontals spelen de sålt..

Sen kan man ju diskutera problemen som varje hardcore BF spelare känner till just det med att det inbyggda ljudkortet som huserat sedan de förra spelen och som inte är åtgärdat ÄN i de titlarna efter flera år.. OCH då man hör att detta problemet finns än idag i spelet blir man ju smått förvånad.. ALDRIG i mitt liv sett att EA/DICE kommenterat detta problem ens , och då har ja varit forum världen runt och hittat 100tals med samma problem och att dem inte ens kommenterat detta.. det är mycket dåligt..

Sedan det värsta med hela skiten är lögnen de slängde varje BF spelare i ansiktet att detta spel skulle utvecklas till pc , men det är nog lite sanning i detta men eftersom de utvecklade spelet så ändrade dom "lead platform" till konsol ... SAKEN i sig är ingenting men varför skall man ljuga om det fattar jag inte.. http://bf3blog.com/2011/11/battlefield-3-lead-platform-was-on...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Intressant, måste ge mig på något liknande.

Blev extra uppenbart när man kikade på Robbaz jämförelse mellan Karkand i BF2 och BF3.
BF2 var kanske lite väl brunt/orange men BF3 är ju så deppigt färgmässigt att man nästan vill ta livet av sig.

Jomenvisst. Det ser riktigt trist ut faktiskt.

Skrivet av Fyren:

Var hittar du dessa inställningar? Hittar gamma under Desktop management>Desktop Color, men resten?

I Catalyst Control Center (om du har ett AMD kort) under fliken "My Digital Flat-panels" och därefter "Display Color" finner du fler justeringar.

Som sagt, jag provade mig fram på color saturation men att ha color temperature på 6300 istället för 6500 läste jag någonstans att det ska fungera bra.

Enda nackdelen är att allt utöver BF3 kan se lite konstigt ut. Men jag kan garantera att det skiljer sig från skärm till skärm också! Eftersom alla skärmar visar inte färger exakt likadant etc etc.

För mig blev det i alla fall en jäkla förbättring. Mycket färggladare och bra mycket behagligare samt väldigt mycket snyggare!

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Köp inte MW2/MW3, om du trots allt vill spela COD så är det Black Ops eller Modern Warfare (COD 4) som gäller.
Har inte spelat MW3 sen jag köpte det, ärligt talat den största besvikelsen någonsin när det gäller spel, ospelbart skräpspel.
Tar du MW2 (som förövrigt var ett dåligt spel pga vapen balans/IWnet/fuskare), kissar en skvätt på det och sedan stampar sönder det så får du ut något som kallas MW3.

Permalänk
Medlem

BF3 är riktig bra spel.Lirar varje kväll och inte haft så rolig sedan länge .Funkar perfekt för mig ,spelar på ULTRA.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz, Fractal Design Define 7 XL, ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570, Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB, NZXT Kraken Z73 360mm, ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC, Corsair RM1000i 1000W

Permalänk
Medlem

Jag har haft tur med BF3 och har i stort sett aldrig en krash, bara någon gång per vecka, spelar ändå någon/några timmar varje kväll.
Samtidigt så får man tänka på att spelet är helt nytt och att de faktiskt patchar spelet då och då så förr eller senare så borde det fungera för fler och fler.

Sen så måste jag citera något som en SweC skrev om battlefield i någon tråd för länge sedan:
"Är det ett äkta battlefield så måste det vara buggar i början"

Hoppas bara att ni som har problem med BF får det att fungera snart!

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Medlem

tycker inte det är så jäkla roligt, BF2 har jag ett gäng spelade timmar - 337h
medans BF3 ligger på 3h och man är inte alls sugen på spela det.

Ska ge mig på det idag igen...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Locnox:

Det har inte fungerat felfritt sen release. Kraschar titt som tätt och sen senaste patchen är det katastrof.
Men det är inte bara att spelet kraschar, det är så mycket annat jävulskap i spelet jag inte orkar med.
Hade på tok för höga förväntningar inför release. Spelidén är ju bra i sig men EA/DICE leverar en påse hundskit med en massa lull lull.
Det var kul och snyggt en stund innan allt blev tröttsamt irriterande. Önskar jag kunde sälja spelet eller få pengarna tillbaka.

Funderar på att prova på COD (har inte spelat så mycket). Vilket ska man köpa?

Har krashat ganska sällan för mig innan senaste patchen.. Men nu har det faktiskt börjat krasha för mig också typ varannan karta eller så, vilket suger.. Fortfarande galet kul spel, kommer spelas i åratal! Snart kommer även karkand banorna som kommer gå varma
Hoppas dom fixar krashfelet bara tills nästa patch.

Permalänk
Medlem

Haha, kalas ju!
Det finns 8 CoD spel och bara 3 Battlefield, måste ha varit det roligaste jag hört på länge =D

Permalänk

Att ni ens jämför Bf2 med Bf3 och säger att Bf2 har bättre spelkvallitet och stabilitet.
Ni minns kanske inte dom 10tal patcharna som dom spydde upp som försämrade spelet tillfälligt tills dom hittade rätt "nivå" på spelet efter typ 1 år?
Sluta spela bf om det bara är problem och ni inte orkar försöka mer. Konstigt att andra folk med problem verkar kunna lösa det bara man läser lite. Men göra en tråd på SC bara för att säga att spelet suger(hos dig) känns lite gnälligt.

Permalänk
Skrivet av hejhej231:

Haha, ska jag vara ärlig... Ljudet i BF3 suger.

Nu har jag inte läst hela tråden och vet därmed inte om du ändrat dig ännu men... herre min jetus! Ljudet i Battlefield 3 skulle jag nästan klassa som det bästa jag hört i datorspelsväg, riktigt jäklarns bra tycker jag!
Kanske har du lite sämre högtalare?

Nej just ljudet tycker jag är en av dem sakerna som gör detta spelet så jäklarns bra, blir överraskad gång på gång av ljudeffekterna!

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Körde memtest i ca 2 timmar utan errors.

Jag såg att du hade fabriköverklockat grafikkort? Har har läst på flera andra ställen att det kan vara problem med dem. Vad du skulle kunna prova är att ladda ner något program som du kan styra grafikkortet med och klocka ner det till orginalinställningar.
BF3 är väldigt välgit petigt när det gäller överklockning och det kan lösa dina krashproblem. Resten kan jag inte hjälpa dig med

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Animeringarna må vara bättre, men det gör bara att saker ser mer onaturliga ut i vissa rörelser.
Bättre grafik, mja. Fysikmotor? Havok? Eller vad talar du om? BF3 har ingen fysik annat än det standard som kommer med Havok motorn.

Ljudet är inte bättre imo. Mycket dåligt gjord Reverb, Echo etc.

Du vet verkligen inte vad du pratar om. Vadå Havok?

Sedan det om ljudet.. Kom igen. Det finns inte ens nåt som "echo" inom ljud så sluta försöka låta som en expert. Alla ljud man hör i spelet är inspelat tillsammans med Nordic Battle Group vilket innebär att alla ljud är autentiska. Klagar ni på ljudet så klagar ni alltså på de riktiga vapnena. Själv går jag mitt tredje år på ljud- och musikproduktionsprogrammet på Högskolan Dalarna så jag känner att jag har en viss tyngd i när jag säger att det låter fantastiskt bra, rent och verklighetstroget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

^^

Dom som klagar på ljudet, vilket spel tycker ni har bättre ljud? Nyfiken...

Permalänk
Medlem

kan tänka mig att det är grafikortet som spökar för ts om det krashar o har sig..det är ett väldans mekande ibland..du kanske måste klocka ner det en bit innan det blir bra. sen kasta på fläkten på 90-100% snurr manuellt så den får flåsa ordentligt, sj fick jag mindre krasher bara av det. sen ändring av klockning så funkar det fint idag.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Mitt BF3 fungerar prima på multiplayer, dock fungerar inte Singleplay överhuvudtaget. Men jag är nog inte ensam om att tycka så här;

+ Grafiken
+ Ljudet
+ Animationer
+ Hur action packat det är
+ Allt visuellt

- DET ÄR INTE ROLIGT ATT SPELA!?

Permalänk
Skrivet av TheGamerGhost:

Är det bara jag som alldrig har haft problem med bf3?

nej

Skrivet av Locnox:

Är min burk för klen alltså? Se signatur.

nej, men tydligen inte stabil.

Skrivet av Lindgren92:

Mitt BF3 fungerar prima på multiplayer, dock fungerar inte Singleplay överhuvudtaget. Men jag är nog inte ensam om att tycka så här;

+ Grafiken
+ Ljudet
+ Animationer
+ Hur action packat det är
+ Allt visuellt

- DET ÄR INTE ROLIGT ATT SPELA!?

Jag tycker att det är roligt att spela. Jag tycker inte att mw3 är kul att spela.
När ska folk sluta ta sina åsikter och tro att det "den allmänna uppfattningen", och att alla tycker så?
Jag skulle lika görna kunna säga så om dupstep:
+Skön bas
+Häftiga ljud

-Inte bra musik

Men det verkar som att 90% av alla mellan 10 och 20 idag inte tycker som jag. Det är väl kul att folk tycker olika?

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Ja CoD passar nog dig utmärkt. Stabilare och mindre lull lull.

Du får ÄVEN: Inga krångliga fordon, snipers som kan göra 720 HS!, mer clean grafik i en mer "beprövad" grafikmotor samt en härlig community!

Jag kan inte hålla med om att Cod har en särskilt härlig community. För mycket småbarn och folk som kallar en 'noob' vad man än gör. I mitt tycke iaf.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM