Permalänk
Medlem

Corsair Vengeance K60

Har någon sett/vet när Corsair K60 tangentbord kommer ut! Ser jättebra ut!

Permalänk

9 november enligt komplett.se iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirkegaard:

9 november enligt komplett.se iaf.

Tack så mkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirkegaard:

9 november enligt komplett.se iaf.

datumet är obekräftat, när jag la min beställning så skulle det finns i lager den 20, komplett flyttar fram datumet hela tiden, störande att de inte kan få fram ett datum så jag va beställde det ska ta det i från Dustin

Permalänk
Medlem

Skulle tro att Dustin's datum är lika osäkert som Komplett's. Komplett brukar vara duktiga på att ange lagerstatus och lev.tid. När det står obekräftat har de helt enkelt inte fått nån bekräftad lev.tid från distributören.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Hoppas de kommer i butik snart och en recension på t-bordet av emil eller jonas:)

Permalänk

Ja detta ser sannerligen intressant ut, synd bara att mössen i samma serie inte alls väcker samma ha-begär.

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem

Vafan håller produkterna hus? 15e visar en del webbutiker dvs imon, men de hade ju fel ang den 9e så är inte allt för optimistisk. Cmon!!!

Permalänk
Medlem

Slutet november eller början december anger Komplett och Dustin nu. Kanske blir lagom till jul

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Hedersmedlem

Inet uppgav också slutet av November vilket jag tolkade som December någon gång. Så jag avbokade min beställning. Avvaktar tills vidare tills den kommer ut på marknaden och låter er andra känna och pilla lite på den innan jag eventuellt bestämmer mig igen.

Som föregående skribent skrev. Musen i samma serie, M60, känns inte alls speciellt intressant. De reviews man sett på nätet har inte heller direkt väckt ha-begäret.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Det här svaret fick jag från Corsair om deras tangentbord:

Citat:

These should be available in the channel early December. Thanks

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Webhallen fick in det i måndags http://www.webhallen.com/hardvara/141887-corsair_vengeance_k6... Någon som har köpt det och kan berätta/ta bilder på det i väntan på en Sweclockers recension. Jag har sett bilder med olika utseende på enter och det är helt avgörande för mig att tangentbordet har layouten med stor enter knapp och kort vänster shift.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Är också grymt nyfiken på om någon här har köpt det? Vill gärna se en lite recension.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Ska hämta ut mitt på posten idag, jag återkommer med snabbrecension!

Visa signatur

Frakk!!

Permalänk
Medlem

Köpte ett K60 idag, kvaliten är helt enorm, borstad aluminium, helnöjd.

Permalänk
Medlem

Hehe ska fan köpa ett jag också! Ser riktigt snyggt ut:D

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

Var och plockade upp mitt på webhallen idag, fortfarande lite ovan då jag satt på ett laptop-liknande tangentbord innan, mycket högre profil på detta och tangenterna är längre ifrån varandra. Det känns otroligt gediget och är nog det mest påkostade tangentbordet jag sett, passar väldigt bra till mitt silver aluminium chassi från Lian Li

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk
Medlem

Kan fler ge omdöme på detta tangentbord?
Skriv gärna vad ni tycker!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Skrivet av iProtocol:

Var och plockade upp mitt på webhallen idag, fortfarande lite ovan då jag satt på ett laptop-liknande tangentbord innan, mycket högre profil på detta och tangenterna är längre ifrån varandra. Det känns otroligt gediget och är nog det mest påkostade tangentbordet jag sett, passar väldigt bra till mitt silver aluminium chassi från Lian Li

Har haft det ett dygn nu och är mycket nöjd.

Positivt:

  • De räfflade tangenterna är väldigt bra (WASD + 123456), W A D har dessutom en svag lutning inåt vilket är väldigt skönt i FPS spel

  • Väldigt skönt mekaniskt klick, registreras innan man trycker ner hela tangenten vilket är bra

  • Kvaliteten är grym, borstat aluminium och sköna tangenter/switchar. Känns som det kommer hålla i en evighet.

  • Påkostad kabelstrumpa på USB sladden (Det är 2 USB sladdar i samma kabelstrumpa så den är ganska tjock)

  • Tungt och stadigt

  • Känns enkelt att rengöra

  • Går att justera höjden både bak och fram

  • Bra att man kan förvara verktyget och de extra knapparna i handledsstödet. Handledsstödet i sig själv är helt okej, jag kör dock utan just nu.

Negativt:

  • Inte alla tangenter är mekaniska. Hela översta raden F1 bort ända till höger är inte mekaniska och har inte samma känsla/ljud som de mekaniska knapparna, detsamma gäller Insert - Page Down knapparna. Stör inte mig personligen, men någon annan kanske retar sig på det med tanke på priset.

  • Dyrt

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk
Medlem

Tack för recension iProtocol. Jävligt snålt att alla tangenter inte är mekaniska!? Kanske spelar det ingen roll att F-tangenterna har samma känsla men det vore tråkigt om de la av innan resten av tangentbordet gjorde det.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Medlem

Man har satt mekaniska tangenter på de man använder mest, tycker inte det är så stort problem, cirka 90% av alla tangenter är mekaniiska, själva tangentbordet är byggt som ett kasssaskåp, otroligt gedigen konstruktion, kommer hålla i evighet känns det som, dessutom sitter alla tangenter utanför vilket är en stor fördel eftersom bakterier och annat skit inte kan fastna under tangenterna.

Andra fördelar är storleken, tangentbordet tar inte mycket plats heller.

Vad gäller priset tycker jag 990:- är prisvärt vad man får, tittade på Qpad också och det känns inte alls på samma nivå.

Tog en bild

Permalänk
Medlem

Har beställt ett till mig och ett till brorsan !:D

Hoppas vi blir nöjda:D

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Vann detta via kompletts julkalender, får dock vänta till januari innan jag får det, men verkar vara en klar förbättring från mitt Razer Lycosa!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Har fått mitt tangentbord nu och kan bara säga kvalitet! Kör dock utan handleds stödet som jag tror är en vanesak bara!

Detta tangentbord kommer vara enkelt att göra rent också. Tycker även om när det inte är massa onödiga knappar mm..

Har bytt mina WASD knappar till dom röda med gummi och tycker dom är riktigt sköna.

Känner att jag verkligen har köpt ett bra tangentbord.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Fick ett infall och kostade på mig ett K60 jag med!
Röda cherrys är mycket trevliga utan tvekan, med ett mycket mjukt och följsamt nedslag. "Like typing on a cloud of boobs" som nån på geekhack.org sade
... fast jag kanske saknar någon slags liten taktilitet ändå! Måste jämföra med kompisens Kinesis med gamla bruna switchar, samt hans truly ergonomic med blåa vid tillfälle! Jag misstänker att jag kanske ändå rankar bruna högst.

Snygg stilren look överlag på K60 tycker jag... Och det är mycket välbyggt! Fattar inte riktigt konceptet med två USB-portar men nåja... Har inte haft några problem med tangentbordskombinationer iallfall! (så nån nytta gör de väl)

Stilen med att brädan inte riktigt har någon "ram" är faktiskt lite ovant för mig iallafall har jag märkt. Man kan liksom inte vila fingrarna på ramen runt knapparna, vilket jag nog gör litegrann normalt sett. Höjden på tangentbordet har kännts OK än så länge iallafall.

Övergången mellan mekaniska knapparna och de vanliga rubberdome märks ju, men är inget jätteproblem. På F-tangenterna tycker jag inte det gör så mycket, utan för mig är nog skillnaden lite mer märkbar när det gäller home/end/pgup/pgdown osv ... De är ju i jämförelse klart trögare, segare, och lite sladdrigare.

Volymkontrollen är påkostad och känns trevlig. Mediaknapparna är lite billigare i jämförelse - ganska mjuka och kanske lite för långslagiga/odistinkta, men inte alltför sladdriga heller. De har inte riktigt den där gummifjärrkänslan som jag var rädd för, men de har inte heller nått lite mer kortslagigt distinkt som jag kanske hade hoppats på. Mediaknapparna är på sätt och vis lite "undangömda" då de ju är försänkta jämfört med vanliga knapparna, men man kommer åt dem hyfsat iallafall. (går tex snabbt att gå till nästa låt med höger tumme liksom från höger sida istället, vilket är helt OK när man jobbar med musen)

Överlag känns det bra, men lite ovant!

Nån mer som shoppat på sig denna bräda?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Sitter i funderingarna att köpa ett k60 nu men så hittade jag denna tråden på Corsair så min fråga är till er som testat tngt-bordet om det äör något ni märkt av?

http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=103210

Mvh. Vargfan

Permalänk
Medlem

Jepp, har sett indikationerna på det, och nu tog jag mig tid att titta lite mer ordentligt på mitt tangentbord:
Vänster Shift, höger CTRL och nedåtpilen har blivit ganska tydligt mörkare. Vänster CTRL, A, S, Ä och kolon verkar ha blivit lite mörkare de också.
Rätt illa med tanke på att man bara haft tangentbordet typ en månad!!

Frågan är om det är missfärgning pga hudrester och smuts eller liknande, eller om det är rent slitage?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.