Filmen "avslutas" 10 sekunder från början

Permalänk
Medlem

Filmen "avslutas" 10 sekunder från början

Har bränt en film 3 gånger nu, misstänkte cpu spikes som orsakade detta men var inte det, testade bränna om den av den anledningen.

Brännaren går i x22 och skivorna är DVD-R, filmen funkar utmärkt att spela upp från datorn men inte i DVD-spelaren, men DVD-spelaren funkar bra med alla andra skivor brända av det märket osv.

Min slutsats: Kan det vara så att brännhastigheten ger en sämre "kvalité" och funkar bra till datorn men inte när TVn ska sträcka ut bilden vilket leder till att den fryser fast 0.5 sekunder o filmen avslutas?

Samma ställe oavsett skiva, är ett intro som går i början och inte någon scen, gissar på att det är en övergång till ett annat "klipp" där den fryser.
Vad tror ni? Har en I5a 2500k & ati 6950 8gb ram, bör inte vara några hårdvarufel förutom brännaren, men då skulle den inte spela upp bra i PCn heller tror jag.

Hjälp TACK!

Permalänk
Medlem

Bränn på låg hastighet. Du får bara skitbränning på hög. När jag bränner gör jag det i högst x 2 hastighet för att vara säker på ett bra resultat. Visst! Det tar längre tid, Men det blir bra. x 22 är på tok för snabbt för att få en bra bränning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Bränn på låg hastighet. Du får bara skitbränning på hög. När jag bränner gör jag det i högst x 2 hastighet för att vara säker på ett bra resultat. Visst! Det tar längre tid, Men det blir bra. x 22 är på tok för snabbt för att få en bra bränning.

Brände på lägsta hastighet, lika dåligt fortfarande, vad kan det vara?

Permalänk
Medlem

Vilket brännprogram använder du? Och hur bränner du? Jag antar att du bränner från en img-fil?

Använder du inte ImgBurn så ladda ner den och testa. Min personliga favorit. Kan bränna till CD, DVD, HD-DVD och Bluray.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Vilket brännprogram använder du? Och hur bränner du? Jag antar att du bränner från en img-fil?

Använder du inte ImgBurn så ladda ner den och testa. Min personliga favorit. Kan bränna till CD, DVD, HD-DVD och Bluray.

Slänger in .avi och textfilen i poweriso o trycker på bränn... :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juntu:

Slänger in .avi och textfilen i poweriso o trycker på bränn... :S

Som sagt. Testa ImgBurn istället.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk

starta om burken Bränn på låg hastighet och ny skiva