[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag nog att BF3 originalbanorna är roligare än B2K... Hade rätt höga förhoppningar, vet inte varför, men dessa banor är betydligt roligare i BF2 tycker jag... Dessutom upplever jag att banorna är betydligt mindre? Tydligast vad det gäller storleken är Oman...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Där krasha servern?

Eller är det bara för mig den är borta

Permalänk
Skrivet av KnewIt8:

Där krasha servern?

Eller är det bara för mig den är borta

Du kan vara lugn, den är bara borta för dig.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Själv tycker jag nog att BF3 originalbanorna är roligare än B2K... Hade rätt höga förhoppningar, vet inte varför, men dessa banor är betydligt roligare i BF2 tycker jag... Dessutom upplever jag att banorna är betydligt mindre? Tydligast vad det gäller storleken är Oman...

Skickades från m.sweclockers.com

håller med. karkand är ju inte ens hela bf2 mappen.
tycker dock b2k banorna är bra.

Permalänk

Vilken admin utförde bann på kl0r3x kl 2325?
Dra iväg ett PM till mig så ska vi prata lite.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av deviantart:

Vilken admin utförde bann på kl0r3x kl 2325?
Dra iväg ett PM till mig så ska vi prata lite.

Händelsen observerades på Mumble men det var vårt chatfilter som autobannar på vissa ord. Du kan PM'a vilken admin du vill i denna frågan, ovanligt intelligent konversation för övrigt. "Han vart bannad för ****"...Nu finns det egentligen inte så mycket roligt angående denna term men alltså, att man säger just det ordet som lett till en annan bann strax innan. Det tar någon slags pris alltså...heh.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Är det nån som vet hur man aktiverar thermal vision på stridsvagnen? har sökt på internet och provat alla knappar men det funkar INTE! och ja, jag har låst upp det.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Sweeper x:

Är det nån som vet hur man aktiverar thermal vision på stridsvagnen? har sökt på internet och provat alla knappar men det funkar INTE! och ja, jag har låst upp det.

Du kanske ska mounta det på tanken först??

Permalänk
Skrivet av Lan:

Händelsen observerades på Mumble men det var vårt chatfilter som autobannar på vissa ord. Du kan PM'a vilken admin du vill i denna frågan, ovanligt intelligent konversation för övrigt. "Han vart bannad för ****"...Nu finns det egentligen inte så mycket roligt angående denna term men alltså, att man säger just det ordet som lett till en annan bann strax innan. Det tar någon slags pris alltså...heh.

Han måste väl ändå bli unbannad? Annars är det så fjantig så jag vet inte vad ...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av FearKill:

Du kanske ska mounta det på tanken först??

Har spelat spelet ca 50h o har inte ens hittat fram till där man ändrar inställningar för fordon verkar som. Har hittat nu iaf.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Rickard11:

Han måste väl ändå bli unbannad? Annars är det så fjantig så jag vet inte vad ...

Hur är du inblandad i detta ärendet?

Ta det lugnt och vänta lite tills vi hunnit prata med honom i alla fall innan du antar saker. Vi är inte helt omöjliga vet du.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har nu installerat version R16 av BF3-servern.

Changelogs
Fixed the most common cause of server crashes.

Låter ju lovande, må jag säga!

Permalänk
Skrivet av Lan:

Hur är du inblandad i detta ärendet?

Ta det lugnt och vänta lite tills vi hunnit prata med honom i alla fall innan du antar saker. Vi är inte helt omöjliga vet du.

Var inne på servern när det hände och reagerade på det. Klart det ska vara trevligt språk i chatten, men det får inte bli löjligt. Systemet kanske borde kollas över lite bättre. Att anta att alla som skriver 'jude' använder det i negativ klang, det är inte helt rätt imo.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Rickard11:

Var inne på servern när det hände och reagerade på det. Klart det ska vara trevligt språk i chatten, men det får inte bli löjligt. Systemet kanske borde kollas över lite bättre. Att anta att alla som skriver 'jude' använder det i negativ klang, det är inte helt rätt imo.

Jag ser gärna över ordfiltret men i detta fallet ger jag mig inte. Det är inte många ord som ger autoban just nu för övrigt.

Tar hellre tio avban med uppföljning i forumtrådarna än att acceptera en enda rasist på servern. I vilket sammanhang tycker du att det ordet kan förekomma på en spelserver i BF3? Som inte har en israelitisk faktion? I någon slags allmänpolitisk diskussion i chatten? Fel forum för sådant till att börja med.

Det kan argumenteras att man inte ska svartlista ordet men återigen, vilken relevans har en religiös inriktning på en BF3 server?

Kan också informera om att chatfiltret bannat minst 5 personer som absolut förtjänade det på rasistiska grunder och detta är alltså under första månaden. Vi försöker alltid granska autofilter bedömningar. I 99 fall är det bara 1h ban.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var inne på servern för första gången igår.
Noterade att "self heal" samt "self repair" var inaktiverat.
Såg inte detta under första posten så är det en miss på forumet eller på servern?

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Reap:

Var inne på servern för första gången igår.
Noterade att "self heal" samt "self repair" var inaktiverat.
Såg inte detta under första posten så är det en miss på forumet eller på servern?

Miss i forumet, uppdaterat. Tackar för korrekturläsning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Hur går det med utvärderingen av övergången till singelrundor med fler tickets? Även om jag var positiv inledningsvis tycker jag att just conquest assault tjänar på att spelas i två rundor då det är roligt att både få försvara och anfalla. I vanliga conquestbanor är det inte lika viktigt men det kanske inte går att skräddarsy reglerna för varje bana.

Håller med om det. Det är gött med singelrundor +fler tickets. På exempelvis Siene Crossing så ger det en större chans att få en comeback. CQA vore det gött med dubbla rundor.

// Theocke

Permalänk

Har spelat spelet ca 50h o har inte ens hittat fram till där man ändrar inställningar för fordon verkar som. Har hittat nu iaf.

var hittade du det? var?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Skrivet av xitele810:

var hittade du det? var?

samma ställe som man ändrar sina vapen

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av dalaklas:

Håller med om det. Det är gött med singelrundor +fler tickets. På exempelvis Siene Crossing så ger det en större chans att få en comeback. CQA vore det gött med dubbla rundor.

// Theocke

Det går faktiskt att köra X antal rundor per karta i kartrotationen så vi borde kunna köra ex alla BtK på 2 rundor men vi har inte diskuterat det inbördes, ska ta upp det.

Det vi överväger just nu är att varva BtK med de vanliga kartorna.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av xitele810:

var hittade du det? var?

Som kalle anka sa, när man är död eller när man börjar en match så går man in under customize och där har man flera flikar som man kan välja inställningar för. Verkar som att inte bara jag som är blind

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker ni definitivt ska köra 2 rundor på b2k banorna. Samt endast han kvar caspian och firestorm samt eventuellt kharg från vanliga.

Men jag hittar inte servern längre! Vad har hänt?

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
SpelClockers

Den finns där som vanligt, kolla över dina filter. Jag har märkt flera gånger att filtren har återställts till standard. För mig har det varit att "Normal" under "Preset" bockats i, vilket gör att du inte hittar servern pga de inställningar som körs.
Alternativt så kan du ju lägga till den som favorit så bör den alltid finnas under fliken Favoriter.

Visa signatur
Permalänk

Jag har den i favoriter o det har hänt att jag inte sett den där

Visa signatur

Permalänk
Medlem

laggt in hardcore liv än? dvs 60 ist för 100?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har den i favoriter o det har hänt att jag inte sett den där

Den har alltid funnits där för mig, oavsett filter. Jag vet tyvärr inte varför den verkar försvinna ibland för vissa.

Skrivet av contra:

Nej, och vi har inga planer på att göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av contra:

60% betyder att "missar" blir kills, dvs sneträff med sniper, sprängeffekt från T90 osv.
Det är helt fel sätt att få kills.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av Lan:

Jag ser gärna över ordfiltret men i detta fallet ger jag mig inte. Det är inte många ord som ger autoban just nu för övrigt.

Tar hellre tio avban med uppföljning i forumtrådarna än att acceptera en enda rasist på servern. I vilket sammanhang tycker du att det ordet kan förekomma på en spelserver i BF3? Som inte har en israelitisk faktion? I någon slags allmänpolitisk diskussion i chatten? Fel forum för sådant till att börja med.

Det kan argumenteras att man inte ska svartlista ordet men återigen, vilken relevans har en religiös inriktning på en BF3 server?

Kan också informera om att chatfiltret bannat minst 5 personer som absolut förtjänade det på rasistiska grunder och detta är alltså under första månaden. Vi försöker alltid granska autofilter bedömningar. I 99 fall är det bara 1h ban.

Om ord utan någon negativ betydelse som vid yttrande/skrivande resulterar i en omedelbar ban vill jag be om en lista på dem orden. Vem vet, jag kanske råkar säga´mus´ och blir bannad?

Gällande rasism och främlingsfientligthet. Naturligtvis är det skönt att höra att Swec aktivt motarbetar rasism/ff men hur rättfärdigar Ni att ´jude´ belönas med bannlysning medan kristen och muslim är helt tolererbara? Motsägelsefullt när Ni påstår er motarbeta rasism.

Ni ifrågasätter ordet relevans. Vad är en chatt till för förutom att prata? Har sökt på forumet efter regler på vad ingame-chatten får och inte får innehålla utan resultat. Det finns ej några skrivna regler här på forumet. Har ni några oskrivna regler som gäller får Ni mer än gärna skriva ner dessa så gemene man som inte spelar så ofta får en chans att kunna undvika regelbrott.

Grattis till att autofiltret fungerar och bannlyst 5 personer. Hur många har blivit bannlysta på fel premisser? Hur många oskyldiga har blivit berövade från att spela på er förnämliga server som jag f.ö bidragit till?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av deviantart:

Om ord utan någon negativ betydelse som vid yttrande/skrivande resulterar i en omedelbar ban vill jag be om en lista på dem orden. Vem vet, jag kanske råkar säga´mus´ och blir bannad?

Gällande rasism och främlingsfientligthet. Naturligtvis är det skönt att höra att Swec aktivt motarbetar rasism/ff men hur rättfärdigar Ni att ´jude´ belönas med bannlysning medan kristen och muslim är helt tolererbara? Motsägelsefullt när Ni påstår er motarbeta rasism.

Ni ifrågasätter ordet relevans. Vad är en chatt till för förutom att prata? Har sökt på forumet efter regler på vad ingame-chatten får och inte får innehålla utan resultat. Det finns ej några skrivna regler här på forumet. Har ni några oskrivna regler som gäller får Ni mer än gärna skriva ner dessa så gemene man som inte spelar så ofta får en chans att kunna undvika regelbrott.

Grattis till att autofiltret fungerar och bannlyst 5 personer. Hur många har blivit bannlysta på fel premisser? Hur många oskyldiga har blivit berövade från att spela på er förnämliga server som jag f.ö bidragit till?

Blanda inte ihop SweC servern med SweClockers.com, tack. Det är två helt skiljda entiteter, det är viktigt att greppa det.

Nej, du kan inte få en lista. Det vore lite kontraproduktivt om den släpps fritt, eller hur? Du är välkommen att ge tillägg per pm om du sett något sägas ingame.

Ge mig ett system som fungerar där man kan bannlysa på kombinationer av ord eller fraser som är allomfattande. Det finns i dagsläget inte mig veterligen. Vi har inte ett perfekt system, vi har de vanligaste orden och vanligaste rasistiska språkbruket. Ser vi mer nyttjas eller anmälas så lägger vi till det i filtret. Men vi jobbar inte heltid med att finslipa och programmera bättre algoritmer för att urskilja möjliga rasistiska uttryck i alla världens språk. Vi tar det vi kan och förbättrar när vi kan.

Vad begär du egentligen? Vi ville INTE ha regler för chatten. Det vi har gäller trivsel och respekt, vilket chatfiltret ska stämma i bäcken och hindra att någon blir alltför otrevlig.

1, Du får autovarningar, två stycken, om du råkar vara otrevlig eller störande av autoadmin. På tredje åker du 1h.
2, Om någon använder sig av de vanligaste uttrycken förknippade med rasism så autobannas denne permanent. Vi kollar upp tidsstämpel och loggar för att se vad som hänt och om autoadmin tolkat rätt. I de fall den inte gjort det, släpper vi bannen. Så svaret på din fråga om hur många oskyldiga som fastnat är lågt, mycket lågt. Vi är tyvärr inte heltidsbetalda så vi kan inte granska loggarna varje timme dygnet runt och misstag kan ske.

Vi uppmanar folk att inte spamma chatten med alltför mycket icke spelrelaterat samtal men vi går sällan längre än så, vi kickar enbart när spelarna börjar störa spelnöjet för andra, aldrig en permban. Då krävs lite mer än så. På alla spelservers, utom möjligen MO's, så är spelchatten till för att stärka samarbetet ingame och det är vad vi vill se folk använda den till.

Vi är tacksamma för din donation och för att du ger input på serverns regelverk och uppsättningar av parametrar. Har du bättre förslag på inställningar så lyssnar och debatterar vi gärna men vi är begränsade av våra verktyg som EA och Procon ger oss.

Jag önskar vi kunde göra varje person glad men det går inte, har nog lagt en fjärdedel av alla inlägg i denna tråden för att tålmodigt besvara alla frågor, önskemål, feedback, anklagelser men vet ni vad? Nu tar jag ledigt över helgen och låter andra svara övriga inlägg, jag ska fokusera på en sista sak bara. Deviant verkar vilja debattera och det bemöter jag.

God jul, chanukka eller bara trevlig ledighet med er alla.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lan:

Blanda inte ihop SweC servern med SweClockers.com, tack. Det är två helt skiljda entiteter, det är viktigt att greppa det.

Nej, du kan inte få en lista. Det vore lite kontraproduktivt om den släpps fritt, eller hur? Du är välkommen att ge tillägg per pm om du sett något sägas ingame.

Ge mig ett system som fungerar där man kan bannlysa på kombinationer av ord eller fraser som är allomfattande. Det finns i dagsläget inte mig veterligen. Vi har inte ett perfekt system, vi har de vanligaste orden och vanligaste rasistiska språkbruket. Ser vi mer nyttjas eller anmälas så lägger vi till det i filtret. Men vi jobbar inte heltid med att finslipa och programmera bättre algoritmer för att urskilja möjliga rasistiska uttryck i alla världens språk. Vi tar det vi kan och förbättrar när vi kan.

Vad begär du egentligen? Vi ville INTE ha regler för chatten. Det vi har gäller trivsel och respekt, vilket chatfiltret ska stämma i bäcken och hindra att någon blir alltför otrevlig.

1, Du får autovarningar, två stycken, om du råkar vara otrevlig eller störande av autoadmin. På tredje åker du 1h.
2, Om någon använder sig av de vanligaste uttrycken förknippade med rasism så autobannas denne permanent. Vi kollar upp tidsstämpel och loggar för att se vad som hänt och om autoadmin tolkat rätt. I de fall den inte gjort det, släpper vi bannen. Så svaret på din fråga om hur många oskyldiga som fastnat är lågt, mycket lågt. Vi är tyvärr inte heltidsbetalda så vi kan inte granska loggarna varje timme dygnet runt och misstag kan ske.

Vi uppmanar folk att inte spamma chatten med alltför mycket icke spelrelaterat samtal men vi går sällan längre än så, vi kickar enbart när spelarna börjar störa spelnöjet för andra, aldrig en permban. Då krävs lite mer än så. På alla spelservers, utom möjligen MO's, så är spelchatten till för att stärka samarbetet ingame och det är vad vi vill se folk använda den till.

Vi är tacksamma för din donation och för att du ger input på serverns regelverk och uppsättningar av parametrar. Har du bättre förslag på inställningar så lyssnar och debatterar vi gärna men vi är begränsade av våra verktyg som EA och Procon ger oss.

Jag önskar vi kunde göra varje person glad men det går inte, har nog lagt en fjärdedel av alla inlägg i denna tråden för att tålmodigt besvara alla frågor, önskemål, feedback, anklagelser men vet ni vad? Nu tar jag ledigt över helgen och låter andra svara övriga inlägg, jag ska fokusera på en sista sak bara. Deviant verkar vilja debattera och det bemöter jag.

God jul, chanukka eller bara trevlig ledighet med er alla.

Mina ursäkter för missförståndet. Skall ej upprepas.

Att ett så vardagligt och neutralt ord som ´jude´ utan någon negativ klang kan få en person bannad anser jag vara fel. För att undvika missförstånd och oavsiktliga bannlysningar pga av ord som kan tolkas fel skulle det underlätta för oss om en lista på åtminstone tveksamma ord publicerades. Er tolkning att ´jude´ kan vara något negativt och kränkande behöver inte överensstämma med min tolkning, där jag faktiskt ser det som något naturligt. Må så vara att några få personer faktiskt använder ordet som en svordom men det ursäktar inte att Ni behandlar ordet som en svordom. Hur skulle en jude/judinna känna om han/hon spelade på Swec-servern och fick se att hans/hons religion förknippades med något negativt och inte får skrivas?

Jag kan tyvärr inte bidra med något program som är allomfattande, jag ber er bara att ta bort censuren av termen ´jude´ därför att det helt enkelt inte är rasistiskt. När Ni väljer att censurera det gör ni det rasistiskt.

Det jag vill är att Ni tar bort ord och termer från Er lista som inte har något med rasism samt "trivsel och respekt" som ni uttrycker er.

Tack för infon om hur systemet fungerar. Bra med varningar och jag gillar skarpt nolltolerans mot rasism. Detta vill jag poängtera (!) då jag inte är någon person med främlingsfientliga åsikter. Det är mycket förståeligt att ni inte har tid att konstant granska loggarna. Servern är välbesökt och autoadmin loggar säkert otroligt mycket. Det glädjer mig att antalet ogiltiga banns är få. Det skulle förmodligen bli ännu färre om irrelevanta ord gällande rasism togs bort.

Naturligtvis är chatten till för att förstärka lagandan men oundvikligen förekommer mindre spelrelaterad chatt. Chatten är ju inte begränsad till laget och squaden.

Det var för mig en självklarhet att donera, jag tycker otroligt mycket om forumet och tycker överlag att ni admins gör ett superjobb! (Y). Jag säger dock emot när jag anser att Ni gör något fel och när jag har giltiga skäl.

Jag förstår att alla inte kan bli nöjda, men rimligen har Ni som mål att främja majoritetens välbefinnande. Visserligen kanske fler personer använder termen ´jude´ som skälsord än vad ordet förekommer i en neutral mening, men att gå under för sociala normer där ´jude´ är ett skälsord går emot allt om hur rasism ska bekämpas. "Bara för att alla andra personer urinerar i byxan behöver väl inte du också göra det?" (Klockan är 2:43 i skrivandets stund, mina metaforer är beklagligt löjliga och dåliga)
Våga gå emot normen, ge inte vika för tolvåringar som använder ordet ´jude´som skälsord. Det skadar mer än det gynnar!

Tiden som du lagt på forumet för att hjälpa andra är beundransvärd. Min kritik är inte specifikt riktad till dig, det vill jag tillägga. Jag ber er helt enkelt att ta bort censuren av termen ´jude´. God Jul, hoppas Ni får en rolig och trevlig jul som ni är så välförtjänta!