[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Skrivet av contra:

då måste ja fråga varför? då svenne kan användas av en j*de som kränkande för oss svenska eller hur? nu är de väl inte jätte vanligt men måste ju ifråga sätta när ni bannar ord som j*de men inte svenne, gissar på att t*rk, n*gger i alla dess former är svartlistade. svenne kan lika väl användas som kränkande på samma sätt . rasism är ju inte bara mot färgade eller hur, im just saying. dumt o banna för ett ord som kan tolkas på flera sätt när andra ord som funkar på exakt samma sätt inte är.

Om någon skulle vräka ur sig ordet "jude" i ett argt meddelande i chatten är det ju inte speciellt svårt att tolka det som ett skällsord. Den främsta anledningen till att ordet jude kan tolkas som ett skällsord anser jag vara pga. det judar utsattes för under andra världskriget (jag vet att det inte bara var judar som behövde lida under det kriget).

Sedan tycker jag det är ganska konstigt att du ser ordet "Svenne" som ett skällsord. Jag skulle verkligen inte ta illa upp om jag blev kallade svenne, anser att det är ett skämtsamt ord för någon som är svensk.

Att du sedan anser att skällsordet för mörkhyade människor är jämförbart med "turk" gör ju inte direkt ditt uttalande bättre...

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av contra:

då måste ja fråga varför? då svenne kan användas av en j*de som kränkande för oss svenska eller hur? nu är de väl inte jätte vanligt men måste ju ifråga sätta när ni bannar ord som j*de men inte svenne, gissar på att t*rk, n*gger i alla dess former är svartlistade. svenne kan lika väl användas som kränkande på samma sätt . rasism är ju inte bara mot färgade eller hur, im just saying. dumt o banna för ett ord som kan tolkas på flera sätt när andra ord som funkar på exakt samma sätt inte är.

Läste du vad jag skrev? Ordet svenne är inte ett problem på servern, därför finns det inte med i listan. Om du vill fortsätta diskutera vad som är rasism och inte så hänvisar jag dig till forumdelen "övriga ämnen".

Permalänk
Medlem

Grymt jobbat med servern och underbart att ni kämpar för att hålla nivå på språkbruket och trevlig stämning på servern!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobababy:

Grymt jobbat med servern och underbart att ni kämpar för att hålla nivå på språkbruket och trevlig stämning på servern!

Håller med till 100%!
Förstår inte varför man ska ifrågasätta saker som är självklara! Så svårt är det inte att tänka innan man talar/skriver även om man har en dålig runda!

God Jul Alla

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag har bara en sak att säga om allt detta:

Varje gång någon tar upp nonsens i chatten dör en lagkamrat på grund av att han inte fick hjälp.

Hjälp dina kamrater, gå med i Rädda Laget Föreningen(RLF).

Permalänk
Skrivet av Hoster:

Jag har bara en sak att säga om allt detta:

Varje gång någon tar upp nonsens i chatten dör en lagkamrat på grund av att han inte fick hjälp.

Hjälp dina kamrater, gå med i Rädda Laget Föreningen(RLF).

Bullsh*t Jag är med i RALF, Rädda Andra Laget Föreningen!

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Moderator
Moderator

God Jul återigen, vi ses i mellandagarna!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

In på servern nu grabbar, har en timme eller två att slå ihjäl!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Läste du vad jag skrev? Ordet svenne är inte ett problem på servern, därför finns det inte med i listan. Om du vill fortsätta diskutera vad som är rasism och inte så hänvisar jag dig till forumdelen "övriga ämnen".

som ja sa så poängterade ja bara inget jag klaga på. godjul

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är fascinerad över att moderatorerna på servern ens orkar hålla på med alla dessa tvister angående chatten. Hade jag varit serveradmin hade jag stängt av chatten och hänvisat alla till mumble. När man måste använda rösten istället för tangentbordet för förolämpningar blir det inte alls lika mycket av det längre.

Men ni moderatorer som ändå tar er tid till att försöka hålla chatten ren, guld till er! Låt det inte trötta ut er bara, så att servern dör. Skippa hellre chatten, så big deal är det ändå inte.

Synd förresten att servern ska vara så rackarns populär, orkar aldrig vänta som sjätteman eller så i kön för att få en plats, och 64-spelarläget tilltalar mig inte heller fullt ut. Men ibland så!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Dåligt med folk på servern nu, hoppa in med er

Visa signatur

Varit med ett tag.. :)

Permalänk
Medlem

Men herre j*vlar vad folk ska omdiskutera chattfunktionen.
Är det verkligen så fruktansvärt krångligt i erat kontor att använda vettiga ord utan kränkande attityder eller är det ett måste för att klara spela?

Visst är det VÄLDIGT många ggr man drar en djup suck för den där RPG som kommer lobbandes från andra sidan kartan eller killen med 4-0 i kd som har span på fiende bas enbart, men dom killarna gör INTE att ett lag vinner utan är bara en irriterande klåda.

Rör sig mer å tänk strategisk så slipper man väldigt ofta dra djupa suckar å känslan att skriva tråkiga saker.

Ban/kick funktion som automatik ser jag som ett måste i alla spel, just för den enda anledningen att admin´s har inte möjlighet att vara online 24/7.

Till admin´s för Swec server: ta inte bort/ändra ord som kan användas i neg syfte utanför nödvändig spelchatt.
Som ni själva sagt, 10 som åker på ban så är det högst 1 som kan vara felaktig (false pos)
Och att ni kollar upp alla bans för å verifiera system är bara pos ++

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

hittar inte eran server längre har ni bytt namn på den ?

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KnapptEnHammock:

hittar inte eran server längre har ni bytt namn på den ?

Den ska allt ligga uppe med samma namn, kolla över dina filter.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/add87db5-1f...

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Skrivet av vargeEEEEn:

Den ska allt ligga uppe med samma namn, kolla över dina filter.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/add87db5-1f...

har kollat igenom mitt filter men antar att det är mitt battlelog som buggar ,får använda direkt länken så länge.

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem

Fyfan vad alla snipers på denna server campar:D Gör ju ingen nytta för fem öre! Försöker själv röra på mig men blir bara dödad av snipers hela tiden. Är själv sniper och försöker verkligen göra något för teamet:D

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Varför är servern aldrig full nuförtiden? Klockan är över 6 och ändå finns det bara 15 spelare på servern. Måste finnas minst det dubbla innan det blir kul:(

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Anders127:

Varför är servern aldrig full nuförtiden? Klockan är över 6 och ändå finns det bara 15 spelare på servern. Måste finnas minst det dubbla innan det blir kul:(

Finns en viss grej som kallas jul om du inte märkt det..

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Finns en viss grej som kallas jul om du inte märkt det..

den har inte varit full sen senaste veckan

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Medlem

Servern finns ju inte ens finnas kvar verkar det som:D

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Just nu verkar det som dom flesta servrar gick ner nästan samstidigt.
Senaste veckan är nog för att det är jul tider så folk kanske gör annat?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av segafreaks:

Servern finns ju inte ens finnas kvar verkar det som:D

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/add87db5-1f...

Den ligger allt uppe, kolla över dina filter.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Går in nu, 9/64 vilket skit...

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Då gick servern ner och massa andra servrar igen

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vinylens:

Då gick servern ner och massa andra servrar igen

Jag noterade detta. Servern kraschade dock inte, utan den bara sparkade ut alla spelare. Verkar som att många servrar gjorde detsamma.

Permalänk
Medlem

Jag har personligen slutat spela på swec server sedan en tid tillbaka.
Spelet är designat för att fungera på ett visst sätt och jag anser att dom har stängt av lite väl mycket som gör spelet kul för mig.

Tror många känner så och helt enkelt inte spelar i denna server.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Nu är den uppe igen.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag noterade detta. Servern kraschade dock inte, utan den bara sparkade ut alla spelare. Verkar som att många servrar gjorde detsamma.

Den måste krasha på något sätt då bilden blir konstigt och sedan slutar spelet funka.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Har fått bekräftat att det är backend-relaterade problem, precis som jag misstänkte. Felet ligger alltså hos EA/DICE.

Permalänk
Medlem

jag har en fråga till er moderator/host på sweclockers.com server i bf3.

vet inte ni vad en ord noob betyder? pga jag blev banned av den ord när jag skrev då undrar jag att ord nybörjare e ful ord eller?

Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.