Permalänk

Ladda ner denna fil: http://www.megaupload.com/?d=064VU76U
Packa upp innehållet, de två filerna i mappen med .deb-ändelser är de viktiga.
Tanka ner ifunbox (google is your friend), ha iPhonen inkopplad, starta iFunbox, vänta ett par sekunder, tryck på Cydia App Install, dra din .deb-fil som du nyss laddade ner dit, starta om iPhonen, om du behöver, starta om den igen.

Visa signatur

i7 8700K | 32 GB DDR4-3200 | Aorus Z390 Pro ITX | RTX 3080 FE
Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 Arctic | Loctua

MacBook Pro 14", basmodell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChineseBoy:

Ladda ner denna fil: http://www.megaupload.com/?d=064VU76U
Packa upp innehållet, de två filerna i mappen med .deb-ändelser är de viktiga.
Tanka ner ifunbox (google is your friend), ha iPhonen inkopplad, starta iFunbox, vänta ett par sekunder, tryck på Cydia App Install, dra din .deb-fil som du nyss laddade ner dit, starta om iPhonen, om du behöver, starta om den igen.

Nu står det att jag ska installera iTunes när jag ska starta iFunbox. Ska jag uppdatera det?

Permalänk

Förmodligen ja, du borde ha iTunes 10.5.X

Visa signatur

i7 8700K | 32 GB DDR4-3200 | Aorus Z390 Pro ITX | RTX 3080 FE
Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 Arctic | Loctua

MacBook Pro 14", basmodell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChineseBoy:

Förmodligen ja, du borde ha iTunes 10.5.X

Yes, nu har jag ultrasn0w installerat i cydia. Fortfarande ingen service dock...
Vad göra?

Permalänk

starta om?

Visa signatur

i7 8700K | 32 GB DDR4-3200 | Aorus Z390 Pro ITX | RTX 3080 FE
Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 Arctic | Loctua

MacBook Pro 14", basmodell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChineseBoy:

starta om?

Gjort två gånger, testar igen...

Edit: Det hjälpte inte

Permalänk

Ja, det funkade till min kompis 3GS, annars, vänta till uppdateringen av ultrasn0w som ska fixa unlocks för iOS 5.0.1 som kommer under nästa vecka.

repo666.ultrasn0w.com är nere pga modifieringar och uppdateringar ^^

Håll ut! MVH

Visa signatur

i7 8700K | 32 GB DDR4-3200 | Aorus Z390 Pro ITX | RTX 3080 FE
Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 Arctic | Loctua

MacBook Pro 14", basmodell

Permalänk

Jag hade fel, den tidigare versionen av ultrasn0w fungerade endast med iOS 5.0, nu är den nya ute och stöder iOS 5.0.1

Nu borde även repo:n vara uppe, så in i Cydia och installera ^^

Visa signatur

i7 8700K | 32 GB DDR4-3200 | Aorus Z390 Pro ITX | RTX 3080 FE
Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 Arctic | Loctua

MacBook Pro 14", basmodell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChineseBoy:

Jag hade fel, den tidigare versionen av ultrasn0w fungerade endast med iOS 5.0, nu är den nya ute och stöder iOS 5.0.1

Nu borde även repo:n vara uppe, så in i Cydia och installera ^^

Hmm.. Vad är det jag ska installera? Ultrasn0w? det är ju redan installerat, haha

Kan du gå igenom vad jag ska göra lite snabbt? Skulle verkligen uppskattas!

Tog bort och installerade ultrasn0w i cydia, samt restartade springboarden. Ingen service fortfarande..

Permalänk
Skrivet av teo1337:

Hmm.. Vad är det jag ska installera? Ultrasn0w? det är ju redan installerat, haha

Kan du gå igenom vad jag ska göra lite snabbt? Skulle verkligen uppskattas!

Tog bort och installerade ultrasn0w i cydia, samt restartade springboarden. Ingen service fortfarande..

1. Avinstallera både ultrasn0w och mobilesubstrate i Cydia, sök sedan efter ultrasn0w i sökfältet.
2. Installera det, bör vara version 1.2.5, den är bundlad med mobilesubstrate
3. Reboot

*Den ska komma ifrån repo:n jag nämnde tidigare, glöm inte på att vänta på att Cydia ska "ladda ner Packages"

Visa signatur

i7 8700K | 32 GB DDR4-3200 | Aorus Z390 Pro ITX | RTX 3080 FE
Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 Arctic | Loctua

MacBook Pro 14", basmodell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChineseBoy:

1. Avinstallera både ultrasn0w och mobilesubstrate i Cydia, sök sedan efter ultrasn0w i sökfältet.
2. Installera det, bör vara version 1.2.5, den är bundlad med mobilesubstrate
3. Reboot

*Den ska komma ifrån repo:n jag nämnde tidigare, glöm inte på att vänta på att Cydia ska "ladda ner Packages"

Det verkar inte fungera... Fortfarande ingen service! jag blir galen...
Ska SIM-kortet vara i telefonen när jag gör detta? För det har det inte varit.

Permalänk
Skrivet av teo1337:

Det verkar inte fungera... Fortfarande ingen service! jag blir galen...
Ska SIM-kortet vara i telefonen när jag gör detta? För det har det inte varit.

SIM-kortet ska alltid vara i, hela vägen från det att du påbörjar återställningen.

Visa signatur

i7 8700K | 32 GB DDR4-3200 | Aorus Z390 Pro ITX | RTX 3080 FE
Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 Arctic | Loctua

MacBook Pro 14", basmodell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChineseBoy:

SIM-kortet ska alltid vara i, hela vägen från det att du påbörjar återställningen.

Gjorde om allt med SIM-kortet i. Funkar självklart inte ändå....

Permalänk

Är du säker på att du installerade ultrasn0w DIREKT från Cydia och inte iFunbox samt att det är version 1.2.5?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 8700K | 32 GB DDR4-3200 | Aorus Z390 Pro ITX | RTX 3080 FE
Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 Arctic | Loctua

MacBook Pro 14", basmodell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChineseBoy:

Är du säker på att du installerade ultrasn0w DIREKT från Cydia och inte iFunbox samt att det är version 1.2.5?

Skickades från m.sweclockers.com

Efter att ha gjort en standard-återställning från iTunes så jailbreakade jag med redsn0w, aktiverade med Wi-Fi, gick in i telefonen och installerade ultrasn0w v 1.2.5 i cydia, sen startade jag om telefonen och bootade den med redsn0w (tethered).

Permalänk
Medlem

Tror ni det går att lämna in den till någon butik som låser upp den? Är det det som är problemet?

Mvh

Permalänk

Då du har iPad-baseband så får du det sämsta av två världar om du köper upplåsningen ( alla nackdelar med att vara fast på iPad-baseband och du måste betala 100-200 kr för att låsa upp den)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lingen123:

Då du har iPad-baseband så får du det sämsta av två världar om du köper upplåsningen ( alla nackdelar med att vara fast på iPad-baseband och du måste betala 100-200 kr för att låsa upp den)

Jag vill bara ha den fungerande....

Permalänk
Medlem

Någon?
Vill som sagt bara kunna använda den! Whatever it takes typ

Permalänk
Medlem

Det är löst!
Ringde telenor på måfå och kollade om min telefon var låst till dom, vilket den var!

Tack allihopa!
Mvh

Permalänk
Medlem

Nej, det är inte löst - jag har ju telenor redan!
Så det hjälper inte att låsa upp den! SHIT FUCK FAAN!

Går det att lämna in den till t.ex. mumien så fixar dom det? Bara jag kan använda min jävla telefon blir jag nöjd, SNÄLLA?!

Permalänk
Inaktiv

Frågan om din telefon inte är IMEI-spärrad pga av stöld. Läste igenom din tråd. Det finns inte så mycket mer att göra. Du borde aldrig ha behövt JB eftersom du har Telenor och telefonen var låst till Telenor.

Permalänk

Tror att du helt enkelt ska köra en komplett uppdatering/återställning i iTunes. Om tfn. är låst till den operatör du redan har simkort till så behöver du ju inte jailbreaka och unlocka, då ska det ju bara funka. Gör det inte det så är det något annat fel. Antingen är simkortet paj, eller så är det en imei-spärr - precis som darkshippo skriver - och då är det rökt. Eller så är det nåt annat fel på telefonen. Då känns det som verkstad är ett bra alternativ - kolla tex. iphonereparation.se som är jävligt duktiga.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, JB 5.0.1 och uppdaterat Baseband till 06.15.00.
Var tvungen att dra ner ultrasn0w från Cydia/Telesphoreo repo:n istället för Dev Team:s för den verkar inte finnas där längre. Gick inte att få ner iaf..
Hur som helst, när jag installerar ultrasn0w får jag felmeddelandet "Could not activate cellular data network". Det står ändå installed ultrasn0w fast när jag startar om får jag ingen täckning varken med mitt gamla 3 sim kort eller det nya Tele2 kortet.

Jag tänker nog lämna in den till nån som är bra på att jailbreaka men ärligt talat så känner jag mig skeptisk till att det kommer funka för dom med.
Snälla, alla idéer uppskattas! Telefonen funkar ju inte alls nu istället..