Permalänk
Medlem

bios hinner ej komma fram?

Hej

Min nya dator tar långt tid att starta sig from nowhere.. skärmen är svart sen kommer windows loggan o så startas den man hinner inte längre se asus bios att trycka DEL för att komma in till bios. vettefan va de här e..

Satt på tvn som också är kopplad till skärmen o den hinner man se på de ibland, o nu när jag trycker starta om på datorn så stängs datorn först av sig o sen säts på efter 2 sekunder va i helvete

DAtorn har fungerat felfritt de senaste dagarna ej gjort något annat på den..
inte klockad eller nåt

Asus p8z68-vPRO
i7 2600k
antec kuhler 620 kylare
corsair vengance 16gb ram
gainward geforce 570PhysX
Corsair TX V2 750W PSU
corsair force gt 120gb ssd

Permalänk
Skrivet av jhn14:

Hej

Min nya dator tar långt tid att starta sig from nowhere.. skärmen är svart sen kommer windows loggan o så startas den man hinner inte längre se asus bios att trycka DEL för att komma in till bios. vettefan va de här e..

Satt på tvn som också är kopplad till skärmen o den hinner man se på de ibland, o nu när jag trycker starta om på datorn så stängs datorn först av sig o sen säts på efter 2 sekunder va i helvete

DAtorn har fungerat felfritt de senaste dagarna ej gjort något annat på den..
inte klockad eller nåt

Asus p8z68-vPRO
i7 2600k
antec kuhler 620 kylare
corsair vengance 16gb ram
gainward geforce 570PhysX
Corsair TX V2 750W PSU
corsair force gt 120gb ssd

Var "på hugget" med Pause Breake tangenten vid uppstarten, trycker du på den vid "rätt läge" så stannar uppstartssekvensen och du kan därmed komma åt Bios. Du kan oxå "hacka" på DEL vid uppstarten så ska du även på detta vis landa i Bios.

Permalänk
Medlem

bara till att tok mata del knappen vid uppstart så kommer du säkert in

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk

Det är bara skärmen som är långsam på att starta. Som redan sagts, tryck på DEL några gånger ungefär när du väntar dig att "Press to enter BIOS" ska komma upp.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

När ja trycker på DEL så funkade de endå ej, skärmen va svart men gjorde så ja hade en skärm nu fungerar allt

Permalänk
Medlem

Har du kvar kartongen för processorn?
Titta isf efter "Batch" nummret som står på kartongen.
Det skall stå fyra siffror, följt av en bokstav. Vad är det för bokstav?