Markera forum som läst från forumindex?

Permalänk
Medlem

Markera forum som läst från forumindex?

Hej!

Nu vet inte jag om ni använder vBulletin-forum men ser ut som det. Oavsett vad ni använder så har många forum en funktion att om man klickar på "forumikonen"(där ni nu har en RSS-ikon istället) så markeras forumet som läst.

Personligen är det en funktion jag använder ofta för att markera de forum jag inte läser som lästa. Eran "Markera alla forum som lästa" är alltså inte jättebra för det ändamålet. Och att gå in i varje forum för att markera det som läst är inte heller särskilt tidseffektivt - varför ska jag behöva gå in i varje forum som jag inte läser för att markera det som läst?

Är detta någonting som finns med på planeringen eller är det något som ni möjligtvis kan lägga till? Känns som att RSS-funktionen har lite för stor fokus och borde kanske därför vara en mindre ikon längre till -> på forum-rowen och sedan ha ikonen klickbar för att markera forumet som läst.

Kolla detta för illustration: http://community.invisionpower.com/
Håll musen över forumikonen för valfritt oläst forum.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Hej Tanax,

Den funktionen finns för tillfället inte (vi använder ingen standardversion av Vbulletin) men vi ska se vad som går att göra i framtida uppdateringar.

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Hej Tanax,

Den funktionen finns för tillfället inte (vi använder ingen standardversion av Vbulletin) men vi ska se vad som går att göra i framtida uppdateringar.

Hälsningar,
Andreas

Misstänkte att ni inte skulle göra det, ser rätt rejält moddad ut!

Har ni planer på att uppgradera eran forum-mjukvara till en nyare version av vBulletin(eller ännu bättre, Invision Power Board)? Eller kör ni en såpass moddad version att det i stort sett är ett eget-kodat forum?

Många av de funktioner ni har(och en massa andra behändiga funktioner) finns som standard på de nyare versionerna av både vB och IPB så ni får rätt mycket på köpet - även ifall ni då skulle behöva göra en uppdatering på temat så det är kompatibelt med den nya versionen.

I vilket fall så låter det superbra att ni ska ta en titt på denna funktion, tackar för svaret!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Tanax:

Misstänkte att ni inte skulle göra det, ser rätt rejält moddad ut!

Har ni planer på att uppgradera eran forum-mjukvara till en nyare version av vBulletin(eller ännu bättre, Invision Power Board)? Eller kör ni en såpass moddad version att det i stort sett är ett eget-kodat forum?

Många av de funktioner ni har(och en massa andra behändiga funktioner) finns som standard på de nyare versionerna av både vB och IPB så ni får rätt mycket på köpet - även ifall ni då skulle behöva göra en uppdatering på temat så det är kompatibelt med den nya versionen.

I vilket fall så låter det superbra att ni ska ta en titt på denna funktion, tackar för svaret!

I nästa version av SweClockers kommer vi att fasa ut det lilla som är kvar av VB och köra egen kod helt och hållet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Vill ju inte gärna bumpa men måste ändå fråga hur det går med detta..
Nästan exakt ett halvår har gått nu, vad händer? Inser att det är jul just nu och att ingen på redaktionen jobbar.. men en uppdatering vore ju trevligt.