Bilder på ditt senaste inköp (2012)

Permalänk
Skrivet av Morpiha:

Har du det? Hur känns det?

Kände för första gången på mekaniskt idag. Skrev in artikelnummer i en databas hela dagen, och det var ett IBM-bord som var sjukt najs. Längtar till 6G v2.'an kommer

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Kände för första gången på mekaniskt idag. Skrev in artikelnummer i en databas hela dagen, och det var ett IBM-bord som var sjukt najs. Längtar till 6G v2.'an kommer

Jag har 6gV2 också, och kan säga att det är helt underbart att skriva och spela på!
Det känns verkligen riktigt bastant och ligger där det ska ligga utan att åka runt på bordet(som mitt gamla Logitech G11 gjorde)

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30205217/

En tre-sits Tidaforssoffa från Ikeat. Bland de skönare jag suttit i, särskilt i den prisklassen. Helt underbart att den är hög i ryggen.

Jag kunde inte heller låta bli att köpa till en fotpallsaktig sak som skapar en sorts schäslongaktig feeling, men som också är praktiskt flyttbar.

Har inte ägt en soffa på sisådär fyra år? Ska bli gött.

~500kr betalade jag extra för hemkörning. Enkelt, smidigt och skönt att slippa krångla med att låna bil och släp och grejer. Köper även lite annat småjox som de får ta med i bilen också.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av MooD:

Bara jag som ser hakkorset?

Blev ju rätt kul med den hailande tjejen också, läskigt!

Haha det är ju superman pose
Hakkors? Nu tror jag någon har nallat på de starka!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Ha menar troligtvis Bokhyllan överstafacket nr2 från vänster som man kan få till et hakkors med lite fantasi

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Bara jag som ser hakkorset?

Blev ju rätt kul med den hailande tjejen också, läskigt!

Skrivet av ManBearPig:

Jag gissar att det är de extra hyllplanen på översta raden och andra kolumnen som han tänker på, fast det känns lite långsökt samt att några streck saknas.

Hailande tjej/superman pose ser jag dock inte nånstans? Nåja :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Thats alot of defending you got going there

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Jag gissar att det är de extra hyllplanen på översta raden och andra kolumnen som han tänker på, fast det känns lite långsökt samt att några streck saknas.

Hailande tjej/superman pose ser jag dock inte nånstans? Nåja :).

I från den vinkeln ser det iaf ut så, och visst är det med hjälp av fantasi!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Thats alot of defending you got going there

hatar när man köper spel.
Köper man själva spelet så måste man ha DLC till.

Blir alltid dyrare än vad man tänkt

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Känslorna är väl blandade, skön passform och sköna knappar dock negativt i tanke på liftoff'en på musen som är bra mycket högre än min förra deathadder vilket kommer ta ett tag att vänjas vid.

Visa signatur

FD Torrent Compact | Corsair RM850x | Gigabyte Z790 | Intel Core i9 13900K | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz CL36 | Radeon RX 9070 XT Taichi | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

http://images.pricerunner.com/product/image/143523734/Logitec...

Känslorna är väl blandade, skön passform och sköna knappar dock negativt i tanke på liftoff'en på musen som är bra mycket högre än min förra deathadder vilket kommer ta ett tag att vänjas vid.

Lite udda knapplacering på den där. Du skriver att de är sköna - menar du tryck-motståndsmässigt eller just placering/ergonomiskt?

Just lift-offen är det man märker snabbast när man kör med något annat än Razer tycker jag mig märka. Invänjningen går dock relativt snabbt. Jag bytte från lachesis till en G400 och är nöjd med bytet. Min lachesis hade skumma problem med avläsningen på mjuka mattor då det kändes som att lift-off-avståndet vara på gränsen till alldeles för kort. Har gillat både logitech och Razers möss enda sedan kul-tiden. Nu har jag övergått mycket från fps-lir till strategi/äventyr/rpg och då fungerar en högre liftoff mycket bättre :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Lite udda knapplacering på den där. Du skriver att de är sköna - menar du tryck-motståndsmässigt eller just placering/ergonomiskt?

Just lift-offen är det man märker snabbast när man kör med något annat än Razer tycker jag mig märka. Invänjningen går dock relativt snabbt. Jag bytte från lachesis till en G400 och är nöjd med bytet. Min lachesis hade skumma problem med avläsningen på mjuka mattor då det kändes som att lift-off-avståndet vara på gränsen till alldeles för kort. Har gillat både logitech och Razers möss enda sedan kul-tiden. Nu har jag övergått mycket från fps-lir till strategi/äventyr/rpg och då fungerar en högre liftoff mycket bättre :).

Nja det är väl mest tryck-motståndet jag menar när det är relativt korta tryck och mjuk feedback på dom. Placeringen är inte optimal men det får man räkna med när platsen för tummen är så ergonomiskt bra annars.

Måste säga att Razer har tjänat mig väl de senaste 3 åren med min deathadder som är väldigt skön och har perfekt tracking på alla ytor förutom glas.
Det spelas lite allt möjligt, BF3 samt HoN och ibland WoW och visst får jag hålla med om att den håller sig bäst inom de speltyper du nämner ;).

Visa signatur

FD Torrent Compact | Corsair RM850x | Gigabyte Z790 | Intel Core i9 13900K | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz CL36 | Radeon RX 9070 XT Taichi | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Hedersmedlem

Canon 60D med 18-135, filmrigg, 430EX II, batterigrepp, extra batteri. Glad kille!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Whisky!! Om mannen själv får välja.... Var egentligen en gåva snarare än ett inköp, men jag njuter av den ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Whisky!! Om mannen själv får välja.... Var egentligen en gåva snarare än ett inköp, men jag njuter av den ändå

http://img708.imageshack.us/img708/3377/img0490as.th.jpg

Haha det som fångade min blick desto mer var kalibern i hörnet, riktigt mumsigt snus!

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

Guy Fawkes-mask

Samsung SMX-F70

Samsung 32GB minneskort

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 CVT Edition 30 (2012 års modell).

Permalänk
Medlem

Ny hoj!

Permalänk
Medlem

Mitsubishi har en förmåga att göra så hungriga fronter!

Trodde mitt gamla tangentbord hade gått sönder. Men det visade sig att batterierna var slut. Onödigt köp med andra ord, som gjordes av Irene Panik. Att slumpvis öppna miniräknaren såg jag inte som ett symptom på dåliga batterier...

Nya bromsar till cykeln. Nu ska det bromsa rejält!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Svinbilliga men ack så prisvärda stativ till monitorerna

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Blev ett par högtalare. Argon 7350A, fick dom för samma pris som den mindre modellen så jag är nöjd. Sry för kass mobilbild.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Skrivet av ziim0n:

http://img202.imageshack.us/img202/2238/dsc01145q.jpg

Svinbilliga men ack så prisvärda stativ till monitorerna

Vad fick du betala för ett par och var köpte du dom?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasO_:

Vad fick du betala för ett par och var köpte du dom?

http://www.thomann.de/se/millenium_bs500_set.htm

Tar 3-5 dagar att få hem

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Beställt måttsydd skjorta på tailorstore

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem

Lite-On IHAS124-19

Flashad med ixtreme burnermax (För att kunna rymma 8,7GB data på skivorna istället för 8,5)

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Tror det är min tredje sån här jag köper.

Permalänk
Skrivet av Markthegreat:

Skrivet av THEBADGUY:

Jag har 6gV2 också, och kan säga att det är helt underbart att skriva och spela på!
Det känns verkligen riktigt bastant och ligger där det ska ligga utan att åka runt på bordet(som mitt gamla Logitech G11 gjorde)

Hade 6gv2 och skönt är det dock fastnade mellanslag och lacken är av dålig kvalite så bytte in det. Inte alls bra med mellanslag så tänk på det.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Skrivet av ericsundell2:

Hade 6gv2 och skönt är det dock fastnade mellanslag och lacken är av dålig kvalite så bytte in det. Inte alls bra med mellanslag så tänk på det.

Verkligen? Har använt mitt nu ~1 år och har inte haft några problem med varken lacken eller tangenter som fastnar. Kanske dåligt exemplar du fick?

Visa signatur

Hej, hur mår du?