Permalänk
Medlem
Skrivet av osbo22:

Undvik Ace Edge! Min kompis har den, ytan har blivit sliten på 3 månader och skrollhjulet och den ena knappen krånglar. Kan vara ett måndags ex. också men kvalitén på den är inte så bra i alla fall.

Min kompis har den och han är extremt nöjd efter att även han pajjat några Razer möss. Inte sliten och han har haft den sedan i somras. Men som sagt. Beror kanske på exemplaret och hur mycket man packar ner den i väskan osv.

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Medlem

Använder själv en Qpad 5K, sitter underbart. Måste dock säga att jag ska gå tillbaka till lite äldre optiska närsom. Mjukvarukontrollerade rörelser är ren S.K.I.T, för mig ska det inte vara något annat än raw input.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

Ska du ha en billig mus så ta inte intelli, extremt dålig kvalite och känsla :/

Då måste du fått ett måndagsexemplar för ja har kört med Intellimouse 3.0 i flera år nu (inne på min andra nu sen 2-3 år tillbaks) och funkar klockrent! Knapparna funkar hur bra som helst fortfarande ( är dock inte så våldsam av mig dvs slår inte på mus och tangentbord ) och den passar min hand perfekt. Ingenting jag saknar med den i form av knappar utan 5 st fyller mina behov.

Dock är ju åsikter om saker väldigt subjektiva så bättre att prova sig fram (även om det kan vara svårt i en butik.)

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Razer Deathadder!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evilmonkey:

Då måste du fått ett måndagsexemplar för ja har kört med Intellimouse 3.0 i flera år nu (inne på min andra nu sen 2-3 år tillbaks) och funkar klockrent! Knapparna funkar hur bra som helst fortfarande ( är dock inte så våldsam av mig dvs slår inte på mus och tangentbord ) och den passar min hand perfekt. Ingenting jag saknar med den i form av knappar utan 5 st fyller mina behov.

Dock är ju åsikter om saker väldigt subjektiva så bättre att prova sig fram (även om det kan vara svårt i en butik.)

Aldrig haft en, av en anledning :). Med flera kompisar har och även testat nya (rätt ok då). Sidknapparna måste vara det värsta,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiawatha:

Antar att du inte spelar fps iaf om du nu använder 3.0 med EXTREMT låg sens..

OT: Det är svårt att säga vad du tycker är skönt men jag själv tycker att 3.0:an är den skönaste musen som finns på marknaden och hade det inte varit för min låga sens i fps spel så hade jag aldrig använt något annat. MX518 är annars en bra och prisvärd mus om du kan leva med prediction och formen.

Kör cs

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Logitech G9, dock har jag ingen uppfattning vad den kostar, samt så tror jag den heter G9X nu med högre dpi, sjukt nice mus med riktigt skönt grepp. Man får till och med 2 olika skal, ett som är skönare men blir lättare lite svettigt, medan den andra är lite mer strävt till yta men man kan sitta hur länge som helst och man får aldrig känningar av svett eller liknande.

Värt att nämna med är att scrollen har den mest epicska kännslan jag har känt, finns 2 läge, det vanliga där det är som "jack" , eller så kan man ändra den till helt "slät" då den bara glider fram utan motstånd.

Permalänk
Medlem

Jag använder en Razer Deathadder Respawn. Gick till den efter att ha ägt en trogen Logitech MX528 (rest in peace old friend) och jag kan inte säga annat än att jag är sjukligt nöjd. Mitt enda klagomål med musen är att scrollen har börjat leva ett eget liv (det är antagligen mitt fell) men för övrigt fungerar den riktigt fint. Musen passar min hand riktigt bra och sensen och responsen lämnar inte mig mycket att klaga över.Det är möjligt att det finns bättre möss där ute, men den skillnaden är isåfall inget som jag skulle ha någon nytta av. Mitt tips till dig är att gå efter en mus som känns bekväm att använda.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max