Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem

Att man inte kan gå ut i menyn om man är död... SJUKT IRRITERANDE!!!

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

dom jävlar som snor fordon av en, spec tanks.. tex då man hoppar ut för att reppa så hoppar nån random in och sticker iväg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rojpen:

dom jävlar som snor fordon av en, spec tanks.. tex då man hoppar ut för att reppa så hoppar nån random in och sticker iväg

eller idioter som kör halvvägs och sen hoppar ur bilen så man själv får kliva av och på igen för att kuna köra vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

eller idioter som kör halvvägs och sen hoppar ur bilen så man själv får kliva av och på igen för att kuna köra vidare.

Du kan byta plats i fordon med F1,F2,F3 osv så länge det finns lediga platser i fordonet, så slipper du av/på stigning

Permalänk

Står jag och kollar i en riktning i 2 minuter. Sen när jag vänder mig och ska springa iväg, kommer det en kille och dödar mig från den riktningen..
Och att om Servern heter "ONLY NOOB" eller dylikt, sen förväntar mig sig att spela med såna som en själv.. Neeeh då, du får spela mot nördar........

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Skrivet av Ftx:

Du kan byta plats i fordon med F1,F2,F3 osv så länge det finns lediga platser i fordonet, så slipper du av/på stigning

PÅ tal om det, jag KAN inte byta plats.. har aldrig kunnat..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TouchOfRed:

Om så är fallet så funkar inte dina F-tangenter. (Mappa om till andra tangenter då)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av TouchOfRed:

jag har en knapp på mitt tangentbord som heter flock eller liknande, den måste jag trycka för att komma åt mina f-tangenter, på vissa tangentbord verkar ftangenterna vara dubbelbindade men bara en binding kan vara aktiv.

Permalänk
Medlem

När jag trycker för att spåna vid min squad-kamrat så dör han/hon precis när jag trycker för att spåna och hamnar i början av bana istället. Hänt massor av gånger vilket är jäkligt irriterande.

Såg för första gången är fuskare också igår. Alla bara dog som han gick förbi, jag vet vad han heter...

Tycker dock det är ett bra spel!

Permalänk

äkta javelin finns många hemska vapen som tyvärr hamnar i fel händer/länder

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Avstängd

det enda jag retar mig på är att skotten om man skjuter snabbt med pistol försvinner ljudet

Permalänk

ibland känns det som jag tömmer ett 249magg på en kille han får knappt en skråma, sen vid andra tillfällen har det hänt jag hmanat bland fieneder och då hinner jag ta en del av de innan pang....slut

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

När jag trycker för att spåna vid min squad-kamrat så dör han/hon precis när jag trycker för att spåna och hamnar i början av bana istället. Hänt massor av gånger vilket är jäkligt irriterande.

Såg för första gången är fuskare också igår. Alla bara dog som han gick förbi, jag vet vad han heter...

Tycker dock det är ett bra spel!

Håller med, det absolut mest störande i hela spelet. Varför defaultar den till spawnen längst bak? Helt jävla efterblivet. Om det man valt som spawn försvinner bör man bli tvungen att välja ny spawnpunkt.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

RPG Snipz och Recons som bara ligger o trycker en hel runda för att de har hittat någon banbugg.
F UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Fattar inte vad det e för problem. Kollar man på min profil så ser man att firestorm matchen har vi förlorat. Men öppnar man den så står det att vi vunnit?

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/TheSweeperX10/

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Entusiast

Att attackhelikoptrarna har lägre cooldown på sina följesökande missiler än jag har på mina flares i flygplanet. Att F35 inte vet vad svänga innebär. Och sist alla som tror att conquest eller rush är team death match och inte har så mycket som en tanke på att göra något för laget

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Att attackhelikoptrarna har lägre cooldown på sina följesökande missiler än jag har på mina flares i flygplanet. Att F35 inte vet vad svänga innebär. Och sist alla som tror att conquest eller rush är team death match och inte har så mycket som en tanke på att göra något för laget

Håller med, dom tänker bara på sin K/D Ratio.. jävla K/D h*ror ...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Du menar att flares skall ha lika kort cooldown som värmesökande missiler? Under de omständigheterna finns det absolut noll poäng med värmesökande missiler.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Att attackhelikoptrarna har lägre cooldown på sina följesökande missiler än jag har på mina flares i flygplanet.

Det är inte bara flygplan som har det utan helikoptrar också. Dvs om flygplan ska skjuta ner flygplan så har flygplanet också "lägre cooldown" för att skjuta ner dig, så skyll inte på helikoptrar.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Entusiast
Skrivet av The Sweeper x:

Det är inte bara flygplan som har det utan helikoptrar också. Dvs om flygplan ska skjuta ner flygplan så har flygplanet också "lägre cooldown" för att skjuta ner dig, så skyll inte på helikoptrar.

Visst är det så men jag kan inte minnas att jag har blivit nedskjuten av ett annat flygplan med följesökande på det viset, medan det händer ofta med helikoptrar. Jag sa bara vad jag retar mig på, precis som tråden instruerar

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Visst är det så men jag kan inte minnas att jag har blivit nedskjuten av ett annat flygplan med följesökande på det viset, medan det händer ofta med helikoptrar. Jag sa bara vad jag retar mig på, precis som tråden instruerar

Yea, men då kanske du också retar dig på AA då det är samma för dem!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Attackhelikoptrarna... Dom är ju omöjliga att bli av med. Som flugor fast lite farligare. Stingers är ju verkningslösa om man inte är 2-3st som skjuter på samma chopper med någon sekunds mellanrum (så att flares inte hinner ladda om). Dom KAN INTE tåla så mycket stryk som dom gör heller. Jag vägrar tro det.

Har vid några tillfällen haft tur och lyckats skjuta ner en mha stridsvagn men kanonen går ju inte att höja speciellt högt så man måste hitta en backe att köra upp på om inte choppern flyger j*vligt lågt. En duktig pilot är ju i princip omöjlig att skjuta ner från marken.

Visa signatur

Intel Core Ultra 7 265K | Asus PROART Z890 CREATOR WIFI | Corsair Vengeance DDR5 7000MHz 2x48GB | ASUS TUF RTX 3080 OC | WD Black SN850X 2TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-D15S Chromax Black | Fractal Design North | Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1

Permalänk
Skrivet av Micke O:

Attackhelikoptrarna... Dom är ju omöjliga att bli av med. Som flugor fast lite farligare. Stingers är ju verkningslösa om man inte är 2-3st som skjuter på samma chopper med någon sekunds mellanrum (så att flares inte hinner ladda om). Dom KAN INTE tåla så mycket stryk som dom gör heller. Jag vägrar tro det.

Har vid några tillfällen haft tur och lyckats skjuta ner en mha stridsvagn men kanonen går ju inte att höja speciellt högt så man måste hitta en backe att köra upp på om inte choppern flyger j*vligt lågt. En duktig pilot är ju i princip omöjlig att skjuta ner från marken.

Det e SKITLÄTT o skjuta ner en heli! jag tycker synd om dem som flyger dem (inklusive mig).

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av The Sweeper x:

Yea, men då kanske du också retar dig på AA då det är samma för dem!

Mja, fast dom är lättare att flyga iväg ifrån, det jobbigaste på marken är javelins i kombo med soflam

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Mja, fast dom är lättare att flyga iväg ifrån, det jobbigaste på marken är javelins i kombo med soflam

Det e lätt o flyga från en heli också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Stör mig på att jag tycker BC2 ser snyggare ut grafiskt och är roligare än detta skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

+1

Tycker verkligen att unlocksen har gått helt överstyr.
Känns verkligen segt eftersom jag till skillnad från när BF2 kom ut har en heltidsanställning och en unge på G vilket gör att man inte har så mycket tid på sig att spela ^^

Tyckte också så första dagen jag spelade, men sen inser man att det är ganska ok eftersom vissa av de första vapnen man får är bland det bästa och du behöver bara 10 kills för att låsa upp ett vettigt sikte. M16A3 som är startgeväret för assault om man spelar US anses av många som spelets bästa, och ACOG-siktet du får efter 10 kills är användbart. Samma för engineer, M4A1 är ett av de bättre vapnen för den klassen och RDS får du efter 10 kills. Ett område där det dock är jobbigt som ny är fordon, vid det här laget har alla som kör fordon mycket alla unlocks och där gör det stor skillnad.

Jag stör mig inte så mycket på något i spelet egentligen. Däremot kan jag störa mig något enormt på vissa spelare. Spelade en rush tidigare idag och fattade ärligt talat inte var resten av laget var och vad de pysslade med. När vi anföll satte jag 6 charges efter mycket möda i stort sett utan hjälp och naturligtvis förlorade vi till sist. När vi försvarade så var jag ensam vid varje M-COM varje gång och så fort jag dog tog det tre sekunder innan meddelandet "The enemy set the charge" kom. De i min squad var naturligtvis 2 kilometer bort så det fanns ingen chans att hinna dit igen. Även om folk är nya och kanske inte kommer lyckas döda några i kaoset som blir vid M-COMarna så hjälper det faktiskt om de är där och droppar med kits, ammo, återupplivar och rent krasst ger fienden fler mål att skjuta på istället för de som faktiskt gör någon nytta.

En annan grej som är vansinnigt irriterande är folk som kör en stridsvagn eller annat fordon, blir skadade så de nästan sprängs och då hoppar ut och springer från vagnen, vilket naturligtvis ger engineeren som nästan sprängde honom ett strålande tillfälle att springa fram och reparera vagnen för att själv lägga beslag på den. Bra jobbat, nu har fienderna en extra stridsvagn och vår kommer inte spawna så länge de håller liv i den.

Vad har vi mer? Jo, när laget åker på stryk och man inser att alla stridsvagnar står parkerade i uncap. Vafasen, även om man inte är kung på stridsvagn är det bättre att använda den än att låta den stå, om inte annat kör till striden så får fienden något att tänka på en stund. Att parkera en stridsvagn 20 meter från en M-COM och börja skjuta på allt som rör sig ger ofta ett strålande tillfälle för någon annan att springa in och armera laddningen. Ibland måste man helt enkelt "take one for the team" och göra något man är sämre på och offra livet för att hjälpa laget, men det verkar många inte fatta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobRob:

Handlar nog inte så mycket om vapen. Utan tillbehör till fordon och olika gadgets som man får till klasserna. Tex. när man började att flyga så hade man ju inte en chans, man hade inget skydd på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Handlar nog inte så mycket om vapen. Utan tillbehör till fordon och olika gadgets som man får till klasserna. Tex. när man började att flyga så hade man ju inte en chans, man hade inget skydd på något sätt.

Var väl ungefär vad jag skrev när jag skrev: "Ett område där det dock är jobbigt som ny är fordon, vid det här laget har alla som kör fordon mycket alla unlocks och där gör det stor skillnad."