Permalänk
99:e percentilen

Blockera LoL och HoN

Jag och några polare ska ha LAN hos mig, och då vill jag göra så att det inte går att spela League of Legends eller Heroes of Newerth. Kan man göra det direkt i Thomson TG789vn (Telias modem och router) eller finns det något annat sätt?

EDIT: Pga att alla tydligen tycker att det här är det elakaste man kan göra kommer jag att göra ett mellanting, har jag bestämt nu. Jag lägger ingen block på något spel, utan alla får göra vad de vill. Men när vi ska spela något tillsammans kommer jag att blocka LoL om någon vägrar avsluta det själv.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Taskigt, men du borde kunna blocka portarna som lol och hon använder. Då kan de inte spela

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Entusiast

Det bästa sättet att göra är väll att be dina ''lan kompisar'' att inte spela dessa spel, om det var bekymret?
Annars är det bara se om du kan gå in i routern och stänga av rätt portar.

Mvh,

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av Blupparen:

Taskigt, men du borde kunna blocka portarna som lol och hon använder. Då kan de inte spela

Har inte så mycket val. Gör jag inte det går de in där hela tiden och är inte med på matcher i de spel vi ska spela.

Vill du säga vilka portar det är?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om de inte vill spela de spelen ni skall spela på LANet är det väl ingen ide med LAN ?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

haha fy vilken host:P

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Medlem

Beroende på kunskapen hos de andra spelarna på LANet så bör du enkelt kunna blockera portarna. Vet inte hur det ser ut i just de spelen men många gånger väljer man port själv. Eller kan snarare. Men det bör iaf kunna förvirra dem en smula

Gör som jag brukade göra för att bråka med mina vänner när jag lanade. Installera typ VNC eller något annat kontrollprogram. Eller bara koppla in ett trådlöst tangentbord. Alt+F4 kan bli frustrerande xD

Visa signatur

Skriver som alla andra: Citera för att få min uppmärksamhet!

Permalänk
Skrivet av Dr_Spackel:

Om de inte vill spela de spelen ni skall spela på LANet är det väl ingen ide med LAN ?

Skrivet av Kalaskulan:

haha fy vilken host:P

Grejen är att om det typ blir en paus så går de in på LoL och sen kan de inte sluta för att de måste ta en pentakill eller lägga sin ulti eller nåt.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

Vill du styra vilka spel som skall spelas får du väl informera om detta när du bjuder in folk, och då förvänta dig att intresset inte blir lika stort. Att blockera portar kommer med all rätta enbart leda till sura miner.
"Hej ni får gärna komma till mig och spela spel men inga spel som jag tycker är tråkiga för de har jag stoppat haha!"

Visa signatur
Permalänk
Sötast

Jag förstår ditt problem och jag förstår varför du vill blockera dem...

Frågan är : Vad ger dig rätten att bestämma över vad andra människor gör?

Om de vill spela fotboll istället för tennis så är det inte upp till dig.

Permalänk
Medlem

Det är väll bara kolla igenom manualen och checka läget, http://tinyurl.com/manualen

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

De ska sitta i hans hus och använda hans lina? Om han vill bestämma i sitt eget hus så har han såklart rätt att göra det.

tänk på hur ni formulerar er tack :)
Visa signatur

Chassi: APLUS Monolize PSU: HX520w Corsair GPU: Gigabyte GTX 460 OC 1GB Skärm: Acer p223w CPU: Q6600 @ 3,4 GHz CPU kylning: TRUE Black 120 RAM: OCZ Reaper PC8500 4GB MB: Gigabyte GA-P35-DS3 SSD/HD: Samsung 830 64GB + 128GB SSD, WDC Black 500 GB | Fraktfritt inet!

Permalänk
Rekordmedlem

Hur svårt är det att bestämma spelen/"ordningsregler" innan och de som inte vill hålla sig till det behöver inte spela? Ni är rätt barnsliga från båda sidor tycker jag, om ni kör ett lan med vissa spel och vissa regler så behöver man inte delta om man inte vill, deltar man så följer man reglerna.
Om ni inte kan komma överens om såna saker så låt bli att spela tillsammans.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ni ska lana? Stäng av internet.
...såvida ni inte ska koppla upp er mot en online server

Annars är disciplin något av en underbar egenskap att innehava som vuxen människa

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Allexz:

Dom är ju hemma hos honom. Hans regler!

Permalänk

hes house, hes internet,hes lan,hes rules! XD

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

hes house, hes internet,hes lan,hes rules! XD

Vem är det som är hes? Ge honom en halstablett.

On topic: Googla portarna för HoN & LoL, googla manual till din router. Eller så växer du och dina vänner upp.
Jag hade liknande erfarenheter när jag växte upp och LANade. Det finns egentligen ingen bra lösning. Folk tycker om olika spel och lessnar olika fort på de spel de faktiskt tycker om. När förste mannen ledsnat så brukar mina LAN falla ihop då folk övergår till slösurf istället för att ta vara på tiden. Vill man ha ett riktigt lyckat LAN som inte känns som bortkastad tid efteråt så får man nog se till att alla är lika intresserade. Finns inte intresset, låt bli, du blir ändå bara besviken.
Det är iaf vad mina erfarenheter lärt mig.

Puss och kram, lycka till.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

LoL = TCP 80, 443, 2099, 5222-5223, 8393-8400 och UDP 5000-5500
HoN = TCP 80, 11031 UDP 11235-11335
vad jag hitta på google allafall

sen får han och hans vänner komma överens/bråka bäst dem vill not my problem

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Hahahah, vilken dålig stil alltså...

Kan dock bekräfta att Elghinnarisa har rätt om LoL portarna.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem

att blocka port 80 är en dum ide ... bätre att blockera ip adresserna till hon / lol serverarna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av eXim:

att blocka port 80 är en dum ide ... bätre att blockera ip adresserna till hon / lol serverarna.

Precis. Detta är den bästa tekniska lösningen.

För att få reda på vad du skall blocka så googla på master server. Kan vara en dns, typ masterserver.blablaspelnamn.com
Då kanske de kan logga in i spelet, men de kommer inte få fram några servrar, dvs de kan inte spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Vem är det som är hes? Ge honom en halstablett.

On topic: Googla portarna för HoN & LoL, googla manual till din router. Eller så växer du och dina vänner upp.
Jag hade liknande erfarenheter när jag växte upp och LANade. Det finns egentligen ingen bra lösning. Folk tycker om olika spel och lessnar olika fort på de spel de faktiskt tycker om. När förste mannen ledsnat så brukar mina LAN falla ihop då folk övergår till slösurf istället för att ta vara på tiden. Vill man ha ett riktigt lyckat LAN som inte känns som bortkastad tid efteråt så får man nog se till att alla är lika intresserade. Finns inte intresset, låt bli, du blir ändå bara besviken.
Det är iaf vad mina erfarenheter lärt mig.

Puss och kram, lycka till.

morgonens första skratt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Jag och några polare ska ha LAN hos mig, och då vill jag göra så att det inte går att spela League of Legends eller Heroes of Newerth. Kan man göra det direkt i Thomson TG789vn (Telias modem och router) eller finns det något annat sätt?

Detta är nog lite av det elakaste jag läst i det här forumet det här året.....

Hoppas dina vänner gör det rätta och lämnar lanet.

§1.2
Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85

Permalänk
Medlem

Dra ur kabeln till jacket. Vad ska ni ha internet till om ni ska köra lokalt?
För att avsluta med ett lämpligt citat: "Har dragit ur jacket, när jag äter lutfisk vill jag inte bli störd", Prosten.

Permalänk

Haha, va? Det var ju dryg stil.
Var med och spela istället för att sura för att de har kul på ett sätt som du inte godkänner..

Annars som sades: Blockera LoL och HoN relaterade portar/servrar, Google bör vara till hjälp där.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Tycker ni ska rösta om vilket spel ni ska spela och sedan blockera alla andra spel! (eller ha regler om dina polare inte är "regler är till för att brytas" personer) =]
Inte så kul om några lirar wow, 1 snubbe lirar HoN, 1 kör TM och en annan cs.

Regler som gäller i Allings LAN:
1. Alla måste spela samma spel
2. Majoriteten bestämmer vad som ska spelas
3. Minst en timma ska spelas av det spelet som bestämts, om någon tröttnar efter det byt spel
4. Får inte byta till ett spel som redan spelats (Om inte alla är med på det)
5. Ha kul

Kanske nå sånt?

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk

Vilket liv det blev här då. De spelar LoL och HoN 24/7 annars, så de kan gott spela något annat för en gångs skull. Det blir så tråkigt om alla spelar olika spel på LAN. Och det är inte DreamHack, utan vi kommer vara max 8 stycken.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av twit:

Vill du styra vilka spel som skall spelas får du väl informera om detta när du bjuder in folk, och då förvänta dig att intresset inte blir lika stort. Att blockera portar kommer med all rätta enbart leda till sura miner.
"Hej ni får gärna komma till mig och spela spel men inga spel som jag tycker är tråkiga för de har jag stoppat haha!"

Ja, alla kommer självklart informeras om det i förväg.

Skrivet av haart:

De ska sitta i hans hus och använda hans lina? Om han vill vara en f*tta i sitt eget hus så har han såklart rätt att vara det.

Om du tror att det handlar om att "vara en f*tta" så tror du tyvärr fel.

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av eXim:

Jag tycker 80 verkar vara ett mycket bra val om man vill försvåra annat än lanande, det försvårar ju helt klart en del aktiviteter på weben .

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Det är väl visst upp till honom vilka spel de spelar hemma hos honom på hans internet?