Bryta "Annual pass" avtal?

Permalänk
Medlem

Bryta "Annual pass" avtal?

Ja råkade vara lite hastig i svängarna och signade upp for Annual pass, va ju najs att få mount och Dibbe3 på köpet. Men nu i efterhand har jag ångrat mig och det står i FAQ:
Can I cancel my World of Warcraft subscription at any point during the 12-month term?
By taking advantage of this special promotion, you are committing to a 12-month World of Warcraft subscription, and you cannot cancel your subscription until the 12-month term of the agreement has ended.

Jag använde E-kort som jag nu har tagit bort, dvs Blizzard kan inte längre dra pengar från mig.

Kommer blizzard nöja sig med att låsa mitt account tills jag betalat "12måndaders perioden" eller kommer de klämma åt mig ekonomiskt på annat sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ja råkade vara lite hastig i svängarna och signade upp for Annual pass, va ju najs att få mount och Dibbe3 på köpet. Men nu i efterhand har jag ångrat mig och det står i FAQ:
Can I cancel my World of Warcraft subscription at any point during the 12-month term?
By taking advantage of this special promotion, you are committing to a 12-month World of Warcraft subscription, and you cannot cancel your subscription until the 12-month term of the agreement has ended.

Jag använde E-kort som jag nu har tagit bort, dvs Blizzard kan inte längre dra pengar från mig.

Kommer blizzard nöja sig med att låsa mitt account tills jag betalat "12måndaders perioden" eller kommer de klämma åt mig ekonomiskt på annat sätt?

vet inte vad du menar men om du köpt 12 månader har du speltid i 12 månader. om du väljer att cancella subsciption så är allt som händer att du inte kommer bli tvungen att betala för ytterligare 12 månade om 12 månader.

Permalänk
Medlem

Han menar att han betalar månadsvis MEN har fått ett förmånligt pris mot att han lovat att betala i 12 månader.

Jag vet inte men du kommer väl knappast få betala för MER än 12 månader ändå? Läste om någon tidigare på swec som hade tagit bort sina bankkontouppgifter från sin account management page och kunnat spela vidare ändå, vet inte hur det gick med honom dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av resqual:

vet inte vad du menar men om du köpt 12 månader har du speltid i 12 månader. om du väljer att cancella subsciption så är allt som händer att du inte kommer bli tvungen att betala för ytterligare 12 månade om 12 månader.

Jag har inte köpt 12 månaders speltid på ett bräde, jag har däremot signat att ha ett aktivt account under en 12månaders period som jag nu inte tänker fullfölja.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur dom gör. Men har man ingått ett avtal, så ska man ju hålla det också, Jag har signat för 12 månader också, som jag betalar månadsvis, dvs fortsätter som jag gjort hittills, åtminstone fram till januri 2013.

Nu tror jag att åtminstone Diablo 3 som man får, slutar att fungera om man bryter avtalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Jag vet inte hur dom gör. Men har man ingått ett avtal, så ska man ju hålla det också, Jag har signat för 12 månader också, som jag betalar månadsvis, dvs fortsätter som jag gjort hittills, åtminstone fram till januri 2013.

Nu tror jag att åtminstone Diablo 3 som man får, slutar att fungera om man bryter avtalet.

Ja jo visst ska man hålla avtal, därför jag gjorde denna tråd om vad följderna kommer bli.

Permalänk

Det som händer om du bryter är att du får inte Diablo 3 gratis helt enkelt. Och du kan inte köpa annual pass igen.

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem

Ja, tror inte dom kan gå till KFM om man bryter så att dom inte kan dra från kortet.

Kanske skickar dom Baltic inkasso för att kräva pengarna.

Permalänk
Medlem

Flera guildies har köpt detta och de säger att Blizzard tar bort de items samt D3 om man beslutar sig för att avbryta sin sub under 12 månadersperioden. Även om det är ett "tvång" att betala 12mån så är det inget tvång på samma sätt som att köpa en mobil med ett 24mån abonnemang. Där skriver du ju på för 24 mån och måste betala en slutfaktura på resterande belopp om du beslutar dig för att avbryta abonnemanget. Tror inte man skriver på något på samma sätt med Annual pass varför Blizzard inte kan tvinga dig att betala resterande månader som du i mars vill lägga ned WoW, dock har de rätt att ta tillbaka alla förmåner som Annual pass innebär.

Tror det är så iallafall

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Du blir av med D3 och mountet om du inte fullföljer 12 mån, samt förlorar din givna chans att få betatesta nästa expansion. Själva månadskostnaden du betalar är väl ändå densamma oavsett 'annual pass' eller inte, det är de ovan nämnda fördelarna man får bara.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Du kan alltid skriva till dem och förklarar VARFÖR du inte vill använda dig av dessa förmoner, sedan om det du säger är sant eller inte spelar nästan ingen roll än förutom dig själv. Säg att din ekonomiska sitvation tog en drastisk vändning eller att du bara ångrat dig, vet inte hur ångerätten är men brukar ligga på några månader (?) någon som är lite mera insatt kanske kan upplysa om detta (både för mig och trådskaparen!)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr.Snark:

Du kan alltid skriva till dem och förklarar VARFÖR du inte vill använda dig av dessa förmoner, sedan om det du säger är sant eller inte spelar nästan ingen roll än förutom dig själv. Säg att din ekonomiska sitvation tog en drastisk vändning eller att du bara ångrat dig, vet inte hur ångerätten är men brukar ligga på några månader (?) någon som är lite mera insatt kanske kan upplysa om detta (både för mig och trådskaparen!)

ångerrätten ligger på 14 dagar

Permalänk
Medlem

Men gäller inte tjänster och abonnemang har jag för mig

Visa signatur

En trött jäkel.