Nya Msi + Asus gaming laptops 2012?

Permalänk

Nya Msi + Asus gaming laptops 2012?

Hej,

Är det någon som vet om det kommer ut någon uppdaterad version av msi / asus gaming laptopsen.

med ännu bättre kort än gtx 570m , asus har bara 560m fortfarande.

Helst vill jag köpa en asus gaming laptop med gtx 580m+ eller 6990m+. Är verkligen sugen på en asus g74 MEN med bättre specc då.

Kanske nya datorn heter G75? :D....

någon som vet nåt

tack fapfapfapfapfap.

Visa signatur

"zug zug"

"Det var ett inomhusjobb" + google translate -> ENG = orc smash!

Permalänk

MSI har väl en med 580m pågång om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

Fractal Design Nano S - Asus Z170I Pro Gaming - Asus 1060 OC - 8GB Kingston Hyper X - 250GB Samsung 850 Pro

Permalänk
Skrivet av k.severikangas:

MSI har väl en med 580m pågång om jag inte minns helt fel.

Har också hört det men hade för mig dom sålde dom i Usa

btw, kolla på pc konsulten och liknande?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

A har kollat på pc konsulten men jag vill inte och litar inte på pc-konsulten. *Stockholms PC-Konsulter garanterar inte att datorn fungerar ostört eller felfritt* = SKRIV VALFRITT FULT ORD HÄR. /puke.

Helst av allt vill jag ha en asus g74 men med ett mycket bättre grafikkort än geforce 560m :(. asus verkar ha bästa kylningen me msi känns mer som en kids dator.

Det är ingen som vet nåt om asus kommer ut om 1-2månader med någon ny laptop så som G74 med bättre grafikkort?..Skall ha datorn att köra diablo 3 på.

Visa signatur

"zug zug"

Permalänk
Medlem
Skrivet av LFMDailyhc:

A har kollat på pc konsulten men jag vill inte och litar inte på pc-konsulten. *Stockholms PC-Konsulter garanterar inte att datorn fungerar ostört eller felfritt* = SKRIV VALFRITT FULT ORD HÄR. /puke.

Tycker du lägger fokus på fel sak, du kan ju råka ut för precis samma sak vad och var du än köper. Du tror väl inte för en sekund att om du skulle få problem med din dator från PC-konsulten att de helt struntar i dig och inte erbjuder assistans?

Jag är mer än nöjd med PC-konsulten, kontakten jag har haft med dem har varit superb.
Sitter nu med en laptop som jämfört med min Asus G73 presterar som en dröm och känns så lyxigt byggd att jag fortfarande små fnittrar efter snart en månads användande.

Mvh

Permalänk
Skrivet av Nalyen:

Tycker du lägger fokus på fel sak, du kan ju råka ut för precis samma sak vad och var du än köper. Du tror väl inte för en sekund att om du skulle få problem med din dator från PC-konsulten att de helt struntar i dig och inte erbjuder assistans?

Jag är mer än nöjd med PC-konsulten, kontakten jag har haft med dem har varit superb.
Sitter nu med en laptop som jämfört med min Asus G73 presterar som en dröm och känns så lyxigt byggd att jag fortfarande små fnittrar efter snart en månads användande.

Mvh

ok verkar intressant , hur är det med värme osv? blir det varmt i laptopen vid A S W D ?
kanske inte är så dumt alla fall då pc konsulten.?

Visa signatur

"zug zug"

Permalänk

Köpte mig nyligen en Asus G74 och har aldrig varit så nöjd, bra kvalite, tyst o sval. hade lite problem med nätverkskortet i början men löste det med andra drivrutiner. Nåt som jag saknade förut och värderar väldigt högt nu på G74 är belyst tangentbord som inte finns på Clevo modellerna från PC-Konsulten.

Permalänk
Skrivet av cokeman66:

Köpte mig nyligen en Asus G74 och har aldrig varit så nöjd, bra kvalite, tyst o sval. hade lite problem med nätverkskortet i början men löste det med andra drivrutiner. Nåt som jag saknade förut och värderar väldigt högt nu på G74 är belyst tangentbord som inte finns på Clevo modellerna från PC-Konsulten.

Aa Asus G74 är den jag vill ha absolut mest, men kommer det någoun uppdaterad version här snart? med bättre grafikkort?

Visa signatur

"zug zug"

Permalänk

MSI GT783-625US har Geforce 580M på 2GB minne. Men jag tror inte att den kommer att säljas i Sverige.

När det gäller Asus nya gaming serie, så har jag bara hittat en nyhet om Asus G75. (se länk)

http://www.computerbase.de/news/2012-01/asus-ivy-bridge-noteb...

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Skrivet av Ali3nPredator:

MSI GT783-625US har Geforce 580M på 2GB minne. Men jag tror inte att den kommer att säljas i Sverige.

När det gäller Asus nya gaming serie, så har jag bara hittat en nyhet om Asus G75. (se länk)

http://www.computerbase.de/news/2012-01/asus-ivy-bridge-noteb...

/AP

oj oj nice som fan tack .. april !

Visa signatur

"zug zug"

Permalänk

Hoppas bara G75 med 600m geforce kommer till sverige i april

Visa signatur

"zug zug"

Permalänk
Medlem
Skrivet av LFMDailyhc:

ok verkar intressant , hur är det med värme osv? blir det varmt i laptopen vid A S W D ?
kanske inte är så dumt alla fall då pc konsulten.?

Datorn är kall som en isglass, ingenstans på chassiet är den i närheten av att bli varm. Det är faktiskt svalkande och lägga händerna på tangentbordet
Efter timmar av spelande så är det inte ens varm luft som kommer från utblåsen, vilket är fantastiskt.

Skrivet av cokeman66:

Trodde jag skulle känna samma sak när jag bytte från min G73 till denna, men detta tangentbord är som handen i handsken. Skulle aldrig i mitt liv byta bort den ergonomiska känslan i detta tangentbord för att få belysta tangenter. Hade jag fått båda hade jag såklart tackar ja men med denna känsla behövs det inte. Har aldrig skrivit så här fort utan stavfel, även i mörker
Tangenterna står även upp perfekt mycket och har perfekt motstånd vilket jag inte tycker Asus bord har, Asus känns lite mer svajiga. Vet dock inte hur mycket som har förändrats från G73s till G74s tangentbord.

Mvh

Permalänk
Skrivet av Nalyen:

Mvh

Samma här (hade en G74SX innan), grymt nöjd med min Clevo P150HM och den är mkt bättre än Asusen!
Dessutom kom dom hem till mig och hämtade datorn för att byta skärm och lite hårdvara efter köpet istället för att jag skulle behöva skicka den till dom! Väldigt bra kundservice måste jag säga!

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk
Skrivet av cokeman66:

Nåt som jag saknade förut och värderar väldigt högt nu på G74 är belyst tangentbord som inte finns på Clevo modellerna från PC-Konsulten.

Clevos datorer kommer med bakgrundsbelysta tangentbord runt april-maj vad jag hört
Finns en video här: http://youtu.be/rMkFy2pHfiE

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk
Medlem

Student?
Kolla in Alienware isf, 25% rabatt t.o.m. 31/1...