Hur många har avslutat sin prenumation?

Permalänk
Skrivet av anderssonx:

Galaxies är det bästa MMO:et jag spelat i många avseenden (Innan de började göra om det för att fånga nya spelare när många lämnade det för WoW). SWTOR med samma stora frihet i form av spelarstäder och all crafting och annat som fanns i Galaxies hade varit oslagbart. Tyvärr är SWTOR inte alls speciellt likt Galaxies.

För övrigt så är Galaxies nedlagt nu, servrarna har stängt så spelet är bokstavligt talat dött.

Sorry om the blir offtopic, men det är ju star wars

Kan du utveckla det, varför tyckte alla att Galaxies var så bra? Hur gestaltade sig denna frihet osv. Fanns det raids osv.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

säger upp när jag levlat alla till 15 eller ngt... pvp suger getpung så det skiter jag fullständigt i .. spelade huttball i två minuter eller ngt sen stängde jag av datorn.
Alla klasser verkar ha mkt välgjord story till lvl 10 .. sen blir det mer och mer urvattnat , till slut orkar man inte höra vad dom säger .. bara jeje whatever.. stfu och låt mig gå ..
när en såndär ugnaught pratar så får jag rabiesanfall och skakar skärmen.. hatar dom intensivt.. "uoisduoisdoiwe*klick*sdjlslkdj*klick*klick*sfj"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cthugha:

Uhm, fel spel...

Jag tycker SWTOR är riktigt underhållande! Startade pre-launch och är fortfarande bara lvl 35 på min main (Sith Assassin) och lvl 15 på min alt (Mercenary). De som stressat igenom spelet med flera lvl 50 redan får skylla sig själva. De som förväntar sig ett 100% färdigt/komplett MMO vid launch kommer aldrig hitta ett. Ett par månader måste man ge alla MMO, annars kan man lika gärna undvika dem (eller iaf vänta några månader innan man börjar spela).

SWTOR är otroligt mycket mer lovande är t.ex. UO, SWG, WOW, WAR, LOTRO, CO, etc var vid samma läge (dvs ca 1 månad efter resp launch).

Kul att det finns flera som mig själv.
Samma förhållanden här (pre-launch), har en level 33 Gunslinger och en alt. som är en level 27 Consular, och en level 15 Sith Warrior.

Uppskattar verkligen och njuter av Biowares välpolerade MMO.
Sen får vi se om 6 månader, om buggar fixats och om det kommit mer innehåll... och det är inte förrän då som jag kan ställa någon form av dom. Kan verkligen inte avgöra det än, det är bara inte så MMORPGs fungerar. Långvarigt förhållande, inte något one night stand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Sorry om the blir offtopic, men det är ju star wars

Kan du utveckla det, varför tyckte alla att Galaxies var så bra? Hur gestaltade sig denna frihet osv. Fanns det raids osv.

Börjar med att också ursäkta off topic

SWG och spelen på den tiden hade ett helt annat tänk.
De ville skapa en virtuell värld. En värld där allt var skapat av spelare med en ekonomi styrt av spelare.
Du fick "verktyg" och en värld att göra vad du ville i inom rimliga gränser.
Det fanns väldigt många raser och inga begränsande yrken. Pvp var öppet och ville du vara med i det pågående kriget som hände överallt alltid så var det bara att välja en sida och slåss.

WoW och SWTOR är inga virtuella världar... de är äventyrs-land där allt är förbestämt... Följ denna questline, gå in i detta rummet för att göra det, och gå in i detta rummet för att ha kuddkrig...

Kommer alltid att sakna SWG men det var buggigt och den stora faran med den typen av öppenhet är bl a att det är så svårt att balansera. Var också väldigt komplext och inte så nybörjarvänligt.

Raids hade en helt annan betydelse för oss på den tiden.
I spelet så hade jag en gång hört talas om att ett stort antal spelare skulle group:a för att hitta och döda en Krayt Dragon. Det var ruskigt många spelare som samlades och skulle då hitta denna varelse och sänka den.
Vi åkte alltså på er "raid" för att besegra den.
Det var ingen quest, ingen NPC sa att vi skulle göra det. (tror dock att man kunde få någon form a krayt pearl för crafting).

Beklagar igen för off topic.

Permalänk
Medlem

Har sagt upp min idag, känner inte för att betala just nu.

Kört min main, en Jedi Shadow tank till 42 och min alt en Scoundrel till 28.
Har inte gett upp spelet dock, kanske kommer tillbaka om en månad eller 2 och kollar läget.

Mina +/-:

+ Star Wars såklart, växt upp med filmerna och älskar dom.
+ Storyn och questandet känns väl genomfört, känns inte som en grind mot max lvl.
+ Companion systemet gillar jag.

- Alla planeter jag varit på känns så otroligt instängda så man blir klaustrofobisk, man följer bara vägarna på kartan i princip
- Craftingen. Mjeh... Saknar crafting systemet från Galaxies
- Buggar/Animations buggar etc. etc. Har dock hopp om att detta åtgärdas i framtiden.
- PvP känns laggigt och segt. Blir fort tråkigt tyvärr.
- Största minuset för mig är helt enkelt att jag tröttnade innan jag ens kom till 50 trots att questandet ändå är genomarbetat.

Jag har multiboxat väldigt mycket i WoW och funderar på leka lite dualboxing i SWTOR när dom väl fixar follow buggen. Det får framtiden utvisa.

På tal om Galaxies så spenderade jag flera månader på att bara söka material och forska fram bra weapon blueprints och bygga vapen i mina fabriker. Sjukt kul. Min alt var en master doctor som satt och buffade folk i stan.

Permalänk
Inaktiv

efter ha testa nya patchen så är det ett stort nej till att fortsätta. hade tänkt o vänta o se om den kunde övertala mig att stanna men det gjorde den inte.

Permalänk

Har inte testat nu efter patchen. Får ta och göra de men fråga som äter i huvudet på mig är - Är det värt att betala en månadskostnad för ett singleplayer spel?

För mig så har de hittils varit singleplayer och trots att man skriver i gchat och pratar på ts etc så är de svårt ibland då jag är ensam bland kompisarna irl att ha skaffat swtor. Går väl ut om några dagar eller så. Så just nu tror jag att jag ska spela lite till och försöka gruppa lite borde de blir bättre dock är de små buggar som jag stör mig på i animationerna.

Det känns inte så att de är lika smooth på något sett som många andra mmos. Är det grafikmotorn som skapar detta? Ibland syns inte spells men mobben tar skada. Små saker.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kripp666:

Spelar folk fortfarande Lineage2? Trodde större delen slutade när det blev gratis ^^

Har inte lirat retail på flera år pga att jag började på KTH men hade det inte vart för skolan hade jag helt klart lirat än idag! Enligt mig ett av de bästa MMOs som gjorts om man bara ska snacka om PvP

Permalänk
SpelClockers

Jag avbröt precis min sub.
Som tur var så hade min "gratis" månad inte gått ut.
Jag förväntade mig ett MMO och är minst sagt inte nöjd med köpet.

Permalänk
Medlem

Rätt standard siffror. Kommer ihåg när det kom massa sånt här efter WoWs första månad. Folk sa upp subben och sa att det kommer misslyckas fatalt.

Jag kommer fortsätta, är bara lvl 30 änsålänge och har faktiskt riktigt roligt. PvPn tycker jag är helt okej också. Synd bara att spelet känns lite instängt.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Avstängd

Hvis det er slik at det skal legges til innhold jevnt og trutt, så kan det vel tenkes at folk vil se seg tjent med å avbryte abbonnementet og så begynne på igjen 6mnd seinere for å få med seg en hel samling av oppdateringer. Mer 'content' for pengene altså.

Permalänk
Medlem

FZ.se har samma poll uppe på deras sida.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Folk lämnar spelet spelet i drivor just nu. PVPn är en total failure.
De som ansvarar för World PVPn hoppas jag aldrig ngnsin får ett jobb igen. Känns som de slängt ihop det på en kafferast.

Permalänk
Medlem

Kommer förlänga! Tycker PvP'n är rolig. Huttball är en ny kul grej, likadant void star. Får se hur lång tid det tar innan man tröttnar på det. Gillar den lite mer "old school" känslan UTAN alla j*vla hjälpsystem om jag ska vara ärlig. Visst, vissa saker saknar man. Tex inte kunna invitea till grupp ifrån guild listan mm.

Permalänk
Medlem

Du kan invite'a vem som helst genom att skriva /invite namn
Visst det finns kanske inget UI för det.

Permalänk
Medlem

nu har jag bara spelat WoW och inte swotr, men jag har läst alla inlägg och det verkar som att swotr är bra mycket bättre än WoW var vid release, att det skulle ha samma content som ett spel som byggts ut i 8 år är ju inte precis realistiskt (och skulle inte tillföra något)
Bara dem pumpar utt nytt content/fixxar problem i bra tempo så ser det ju lovande ut

Ser lovande ut mao, kanske skall prova det nån gång i framtiden om man kan betala för speltid/content istället för månadskostnad.

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Medlem

Om du gillar PVE så för all del köp det. PVE är rätt underhållande. Om du är en PVP spelare så håll dig borta. PVP kommer aldrig fungera i det här spelet.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag inte gillar och är superdålig i PvP så vill jag satsa på PvE, problemet är att det känns som att det inte finns några lvl50 som tänker likadant.
Har jag tur så poppar 2-3 "LFM *random* HM" upp i general. Resten av tiden får man stå och hoppa, blir oftast att jag stänger av spelet efter en halvtimmes grupp-letande.

Funderar på att låta min gubbe stå och samla damm i någon månad och komma tillbaka senare.

Permalänk
Medlem

Känner igen det. Har varit 50 i en vecka nu och inte lyckats hitta ngn som vill köra hard mode flashpoints med mig. Kanske för tidigt fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Känner igen det. Har varit 50 i en vecka nu och inte lyckats hitta ngn som vill köra hard mode flashpoints med mig. Kanske för tidigt fortfarande.

Har du lyckats välja en server med väldigt låg population av din faction ? För min del så regnar det förfrågningar efter folk till hardmodes i fleet så gott som dygnet runt, eller iaf fram till 2-3 på natten då ja oftast avslutar spelandet och går o lägger mig.

Underbart spel, dock märker jag att otroligt mycket folk gnäller på att det är en wow clone för att nästa sekund klaga på att det inte har vissa saker från wow. För o ha varit live 1 månad har detta spelet otroligt stor potential enligt min mening, hoppas nu bara tillräckligt med folk faktist ger det en ordentlig chans och förstår att inget mmo är felfritt o komplett efter en månad.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Inaktiv

min tid har gått ut men jag kan spela en tror att dom försöker lura tillbaka spelare med att ge lite exta tid

Permalänk
Medlem

helt ok spel, kommer kanske inte förlänga, beror på, spelar lite nu å då.. mest fredag till söndag.. skyndar mig inte direkt bara lvl18 på 2 veckor..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Har du lyckats välja en server med väldigt låg population av din faction ? För min del så regnar det förfrågningar efter folk till hardmodes i fleet så gott som dygnet runt, eller iaf fram till 2-3 på natten då ja oftast avslutar spelandet och går o lägger mig.

Underbart spel, dock märker jag att otroligt mycket folk gnäller på att det är en wow clone för att nästa sekund klaga på att det inte har vissa saker från wow. För o ha varit live 1 månad har detta spelet otroligt stor potential enligt min mening, hoppas nu bara tillräckligt med folk faktist ger det en ordentlig chans och förstår att inget mmo är felfritt o komplett efter en månad.

Ja det är standard server på prime time men det lär bli low om ett par veckor för folk flyr spelet nu. Folk är trötta på alla buggarna som de inte gör ngt åt samt att de på mindre en månad har de lyckats med konststycket att förstöra pvp helt. Jag kommer bli mycket förvånad om det här spelet inte blir f2p om ett par år. Det kommer inte bli ett nytt WoW. Nytt Warhammer är mer troligt.

Permalänk

Just nu har jag avbrutit, är bara lvl 40 men vill gärna spela till lvl 50. Får se om jag återupptar den om suget kommer tillbaks.

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Ja det är standard server på prime time men det lär bli low om ett par veckor för folk flyr spelet nu. Folk är trötta på alla buggarna som de inte gör ngt åt samt att de på mindre en månad har de lyckats med konststycket att förstöra pvp helt. Jag kommer bli mycket förvånad om det här spelet inte blir f2p om ett par år. Det kommer inte bli ett nytt WoW. Nytt Warhammer är mer troligt.

Bra mycket roligare än WoW

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4430 MHz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 | HIS Radeon HD 6950 2GB | Cooler Master Elite 430 | Cooler Master GX 650W PSU | 1600Mhz Ripjaws G. Skill 8GB | 500GB Western Digital Caviar Blue 7200RPM | 60Gig OCZ Vertex Plus Series SSD | Eizo 23" LED Foris FS2332-BK |

Permalänk
Medlem

det är det säkert. har inte spelat wow sen 2004

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

... Är det värt att betala en månadskostnad för ett singleplayer spel? ...

Detta verkar vara ett av de stora argumenten att inte fortsätta med SWTOR - det är ett singelplayer-spel med MMO-element. Fast jag förstår inte riktigt vad man syftar på. Om det handlar om att man levelar upp själv så ligger SWTOR i bakvattnet jämfört med WoW. Levelade en sista karaktär till 85 i Cata innan jag slutade permanent och jag gjorde inte mycket tillsammans med någon annan. Mestadels för att det helt enkelt inte fanns någon att göra det med. De områdena var tömda på folk. Alla satt i storstäderna och spammade tradechat eller klickade på LFG. Så mycket för den mulitplayer-känslan.

I SWOTR har jag åtminstone en gång varje dag varit med i en grupp och antingen gjort FP eller någon HC-quest. Stöter jämt på spelare i min egen nivå på alla planeter som man kan göra nåt tillsammans med. Ibland deltar jag i någon diskussion i general chat som i alla fall håller en något högre klass än WoW - ibland.

Så vad är det som gör att ni klassar SWTOR som ett singelplayer-spel?

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem

Har läst en del rykten om att när spelet började utvecklas var det tänkt mer som ett Kotor multiplayer. Väldigt instansierat och utan månadskostnad. Sen tjäna pengar på att sälja spelet och sedan DLC och expansioner osv. Sedan köper EA upp Bioware och får stora drömmar om ett Star Wars MMO. Massor av extra budget läggs till, men de fortsätter helt enkelt på vad som hittils utvecklats och resultatet blir vad som känns som ett Single Player där de slängt in MMO-element för sakens skull.

Spelmotorn och spelvärlden känns för mig helt klart som ett Single Player spel. Det är extremt mycket instanser och sharding. Flashpoints, Operations osv. känns ditslängda i sista minuten. Knappt ens betatestade innan release. Nightmare svårighetsgraden var antagligen aldrig testad överhudtaget i vissa Dungeons. Istort sett allt vad jag tycker är MMO-grejer känns påklistrade av tvång att de ska finnas med.

Jag har köpt en månad extra för att umgås med några kompisar i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Har läst en del rykten om att när spelet började utvecklas var det tänkt mer som ett Kotor multiplayer. Väldigt instansierat och utan månadskostnad. Sen tjäna pengar på att sälja spelet och sedan DLC och expansioner osv. Sedan köper EA upp Bioware och får stora drömmar om ett Star Wars MMO. Massor av extra budget läggs till, men de fortsätter helt enkelt på vad som hittils utvecklats och resultatet blir vad som känns som ett Single Player där de slängt in MMO-element för sakens skull.

Spelmotorn och spelvärlden känns för mig helt klart som ett Single Player spel. Det är extremt mycket instanser och sharding. Flashpoints, Operations osv. känns ditslängda i sista minuten. Knappt ens betatestade innan release. Nightmare svårighetsgraden var antagligen aldrig testad överhudtaget i vissa Dungeons. Istort sett allt vad jag tycker är MMO-grejer känns påklistrade av tvång att de ska finnas med.

Jag har köpt en månad extra för att umgås med några kompisar i spelet.

Nope det stämmer icke. Bioware hade börjat utveckla ett mmo men spelvärlden var inte bestämd. De hade Game of thrones på kroken men när EA kom in så hade de råd med Star wars licensen. Så är iaf den versionen jag hört från Bioware.

Hur ser en singelplayerspelmotor ut? Varför känns det påklistrat för dig? Att nightmaremode inte är jättesvårt visste man ju redan från början då de redan innan release sa att det kommer släppas 2 till svårighetsgrader.

Jag förlänger iaf mer än gärna min sub då 128 spänn inte märks nånstans i plånboken och jag är väldigt spänd på om Bioware kan omsätta alla sina planer.

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomhas:

Nope det stämmer icke. Bioware hade börjat utveckla ett mmo men spelvärlden var inte bestämd. De hade Game of thrones på kroken men när EA kom in så hade de råd med Star wars licensen. Så är iaf den versionen jag hört från Bioware.

Hur ser en singelplayerspelmotor ut? Varför känns det påklistrat för dig? Att nightmaremode inte är jättesvårt visste man ju redan från början då de redan innan release sa att det kommer släppas 2 till svårighetsgrader.

Jag förlänger iaf mer än gärna min sub då 128 spänn inte märks nånstans i plånboken och jag är väldigt spänd på om Bioware kan omsätta alla sina planer.

Singleplayerspelmotor är väl helt enkelt att den inte klarar hantera när det blir mycket folk samtidigt. De flesta får dålig FPS i Warzones readan vid 8vs8.