Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

För mycket artilleri gör bara att det blir statiskt, att sticka ut skallen och och tappa 1800hp av en spelare på andra sidan kartan är sådär. När det sedan finns 3-4 Tier7+ artilleri så är det inte roligt nånstans.
Jag spelar med S-51 ibland och det är ok när det finns max 2 artilleri per lag.

Max 2 arty per lag, och reducera skadan dom gör. Dom ska fortfarandre kunna bidra med skada, men i dagsläget är det bara löjligt. Jag sköt en Bat Chatillon för några dagar sedan, pang 1800hp borta och han dog direkt.

Utan artilleri kan man hålla på med riktiga strider tank vs tank utan att bara behöva krama hus och köra peek-a-boo fighter.

http://www.mediafire.com/?ie12ay2mw0i685k
T30 på Erlenberg utan artilleri.

JO, iofs, men två stycket per fight ger ju att man måste hålla kolla på vad fi vet och inte stå och sega så mycket. Och Arty SKALL göra mycket skada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Skön runda. T32 är kram kungen, men är det enklare att penetrera commander luckan uppe på tornet nu? Vad kör du för utrustning Gun Rammer, V.Stab och Vent?
Jag önskar att T32 fick en riktig Tier9 kanon, 105mm har lite för dålig penetration och accuracy tycker jag.

Har respekt för Ferdi och JT. Har just fixat sista motorn på JPanther och jösses vad snabb den är. Bara 70k xp kvar till Ferdi, men det blir ingen tråkig grind.

Både JT och Ferdi är fina tanks.
Tycker att folk underskattar kanonen lite på t32an den är lite halv klen på pen sidan men funkar riktigt bra ändå.
Den har grymt fin rate of fire och skadan är ok.

*edit* moddade min crew på IS-7an idag då jag hade lite tråkigt.

Dold text
Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Bra/dåligt artilleri kan förändra en hel match. Och jag har inget emot det då jag själv spelar artilleri. Men 3-4st hög tier spg i varje lag blir aldrig roligt, om inte kartan är Himmelsdorf.
Klart dom ska göra skada, men 1800? Jag tycker det är för mycket, Hummel och GwP känns mer balanserade skademässigt sett än S-51.
Mindre skada per skott och något högre RoF.
Arty är easy mode med God view och sen blir det Peka-klicka spel av det bara.
Nu när tracers är tillbaks igen så är det bra att dom iaf måste byta position mellan skotten eller riskera mot-eld från andra sidan.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Bra/dåligt artilleri kan förändra en hel match. Och jag har inget emot det då jag själv spelar artilleri. Men 3-4st hög tier spg i varje lag blir aldrig roligt, om inte kartan är Himmelsdorf.
Klart dom ska göra skada, men 1800? Jag tycker det är för mycket, Hummel och GwP känns mer balanserade skademässigt sett än S-51.
Mindre skada per skott och något högre RoF.
Arty är easy mode med God view och sen blir det Peka-klicka spel av det bara.
Nu när tracers är tillbaks igen så är det bra att dom iaf måste byta position mellan skotten eller riskera mot-eld från andra sidan.

Tycker dock att 261an har en fint balanserad skada med 1700 avg men träffar oftast för 700~
Men 261an har en stor fördel mot andra artys, Den kan skjuta AP på långt håll och träffar bra.

*edit*
Underskatta aldrig en kv!

Victory!
Battle: Abbey den 15 januari 2012 21:53:02
Vehicle: KV
Experience received: 2 352
Credits received: 53 260

Replay!

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Bra/dåligt artilleri kan förändra en hel match. Och jag har inget emot det då jag själv spelar artilleri. Men 3-4st hög tier spg i varje lag blir aldrig roligt, om inte kartan är Himmelsdorf.
Klart dom ska göra skada, men 1800? Jag tycker det är för mycket, Hummel och GwP känns mer balanserade skademässigt sett än S-51.
Mindre skada per skott och något högre RoF.
Arty är easy mode med God view och sen blir det Peka-klicka spel av det bara.
Nu när tracers är tillbaks igen så är det bra att dom iaf måste byta position mellan skotten eller riskera mot-eld från andra sidan.

Däremot så är ju RoF löjligt låg på SU-14 och S-51 med stora kanonen, så det kompenseras väl ändå. Är det något artilleri som är väl bra så är det väl SU-5 som dominerar rätt svårt i sina matcher. Tur bara att den har för lite ammo för att räcka till allt man skulle kunna göra med den annars.

Permalänk
Medlem

Det bästa vore om dom sänkte priset på ammon och gjorde om rätt.

Dom sätter ett tak på max 3 arty per lag och ser banne mig till att det filtret funkar bra, så är jag nöjd.

Snygg match Saber.

Sen undrar jag fortfarande om Ghostshells. Gäller det alla tanks och hur märker man det (för på längre avstånd är ju inte hela cirkeln inte på tanken och nära håll träffar jag ju tanken med varje skott)?

Sen undrar jag hur i skjutton ni lyckas vara så prissäkra med arty (jag missar ju då och då).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Det bästa vore om dom sänkte priset på ammon och gjorde om rätt.

Dom sätter ett tak på max 3 arty per lag och ser banne mig till att det filtret funkar bra, så är jag nöjd.

Snygg match Saber.

Sen undrar jag fortfarande om Ghostshells. Gäller det alla tanks och hur märker man det (för på längre avstånd är ju inte hela cirkeln inte på tanken och nära håll träffar jag ju tanken med varje skott)?

Sen undrar jag hur i skjutton ni lyckas vara så prissäkra med arty (jag missar ju då och då).

100% crew skills, Vent och lite tur så brukar det sitta bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

100% crew skills, Vent och lite tur så brukar det sitta bra.

mmm:) klantade mig när jag tänkte flytta besättningen från Gille:/

Men men okej vent och tur

Kan man kalla en sån här match tur (då ska jag lyckas med arty också)?
Victory!
Battle: Mines den 16 januari 2012 09:53:08
Vehicle: VK 3601 (H)
Experience received: 720
Credits received: 21 472
Battle Achievements: Confederate

Lekte lite med en VK:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Nytt high score för mig!

Fick sniper, steel wall och top gun!

2916 xp

Matchen i repris: Replay

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Skrivet av Pontraz:

Fick sniper, steel wall och top gun!

2916 xp

http://i39.tinypic.com/9ktkcn.jpg

Very nice!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Fick sniper, steel wall och top gun!

2916 xp

http://i39.tinypic.com/9ktkcn.jpg

Svårt att få steelwall med SPG bara....

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Svårt att få steelwall med SPG bara....

Läs om läs rätt. Jag körde T29.

";)"

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Om någon vill köra lite pluton play så lägg till "igge23" lirar nästan varje dag då jag är arbetslös

Har upp till teir 8 på ryssarna och tyskarna, jobbar mig uppåt på usa nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av igge23:

Om någon vill köra lite pluton play så lägg till "igge23" lirar nästan varje dag då jag är arbetslös

Har upp till teir 8 på ryssarna och tyskarna, jobbar mig uppåt på usa nu.

Sitter och lirar mycket tier 8 just nu så kan peta på mig om du vill lira "DarkSaber" in game.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Sitter och lirar mycket tier 8 just nu så kan peta på mig om du vill lira "DarkSaber" in game.

Hittae flera stycken med det nicket, så du får lägga till mig ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av igge23:

Hittae flera stycken med det nicket, så du får lägga till mig ^^

Jag ska vara den enda med "DarkSaber" rent ;p
Och vad jag vet ska det finnas 3 till bara. :x
Och jag är den enda i srsly och den enda med fler än 12 strider. ;D

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Uploaded with ImageShack.us

Tjena!

Vi alla vet ju hur det är att spela med och/eller möta premium tanks, jag hade den här coolingen med mig för några minuter sen och han tyckte att allt jag gjorde var fel wtf? Jag kör just nu upp på det amerikanska heavy trädet då jag inte kommer någonvart på mina teir 8 på ryssland och tyskarna. Sitter just nu i en M6a och rullar runt med M1A1 kanonen som inte ens skulle penetrera en plastskål med vatten. Och han skriker på mig när jag inte lyckas få död på just den IS-3an som slog ut hans Löwe.

Så ja, tänkte dela med mig med den här fina bilden över en mycket bra profil.

Permalänk
Skrivet av igge23:

http://img40.imageshack.us/img40/5968/namnlspn.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Tjena!

Vi alla vet ju hur det är att spela med och/eller möta premium tanks, jag hade den här coolingen med mig för några minuter sen och han tyckte att allt jag gjorde var fel wtf? Jag kör just nu upp på det amerikanska heavy trädet då jag inte kommer någonvart på mina teir 8 på ryssland och tyskarna. Sitter just nu i en M6a och rullar runt med M1A1 kanonen som inte ens skulle penetrera en plastskål med vatten. Och han skriker på mig när jag inte lyckas få död på just den IS-3an som slog ut hans Löwe.

Så ja, tänkte dela med mig med den här fina bilden över en mycket bra profil.

Hahaha, ja, man får ta folk i WoT med en nypa salt. Han måste jobbat stenhårt för att åstadkomma så otroligt värdelösa stats.

Permalänk

Vad är det egentligen med KV? Blir alltid matchad mot löwe, is 3 &4 och andra feta tanks och man behöver över 14k i xp för att få en vettig kanon som inte tar ett halvt sekel att ladda om. Den är långsam som satan att vända, åka med och tornets rotationshastighet är ju ett skämt. Får knappt något Xp för kan ju inte ens skada de tanks jag möter!

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk
Skrivet av igge23:

Om någon vill köra lite pluton play så lägg till "igge23" lirar nästan varje dag då jag är arbetslös

Har upp till teir 8 på ryssarna och tyskarna, jobbar mig uppåt på usa nu.

Du kan lägga till mig också.
Samma nick på WOT som här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallebunka:

Vad är det egentligen med KV? Blir alltid matchad mot löwe, is 3 &4 och andra feta tanks och man behöver över 14k i xp för att få en vettig kanon som inte tar ett halvt sekel att ladda om. Den är långsam som satan att vända, åka med och tornets rotationshastighet är ju ett skämt. Får knappt något Xp för kan ju inte ens skada de tanks jag möter!

Kvn är bästa tanken i spelet med sin 107 kanon kan den bita det mesta!

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Kvn är bästa tanken i spelet med sin 107 kanon kan den bita det mesta!

Den och T29an skulle jag vilja säga.. visst du kan möta jävligt tungt motstånd med t29an men det kan du med kv-n också och T29 spelad rätt så kan man döda mycket

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Alla tanks är väl jävligt tråkiga som "stock" men när du uppgraderat blir det ju roligare

Just M1A1 bössan fullkomligt älskade jag på min Wolverine med 20,8 rounds/minute (är det väl). I tier 5 var det mycket roligt iallafall.
Tycker den är helt ok på min M4A1E8 (om jag fick allt rätt där) också, sparkar hål i det mesta jag möter (bekymrar mig inte ens att skjuta på Löwe eller IS i front).

Fast visst är det underbart när du ser att alla Löwe och KV-5 är på din sida, samtidigt som andra sidan rullar PantherII, Tiger II och IS-3

Visa signatur

Intel I5 2500k @ 4.2ghz ~1.21v| Corsair H60 | Graphite 600T | Asus GTX580 Matrix | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 8GB @ 1600mhz | 120Gb Corsair Force 3 | Corsair HX850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Den och T29an skulle jag vilja säga.. visst du kan möta jävligt tungt motstånd med t29an men det kan du med kv-n också och T29 spelad rätt så kan man döda mycket

Mjo men t29an är 2 tiers över KVn. ;p
Med t29ans mantel kan du krama en del tanks skada dem medan dem inte ens kan peta på dig för allt dem ser i siktet är en t29 mantel.
Dem flesta t7 tanks är bra om dem spelas rätt Is-2 kan köra runt tunga tanks och skada dem ganska fint med sin 122a.
Samt tiger 1an har en riktigt fin sniper kanon.
Den franska kan jag inte säga något om då jag inte kört den än. Sitter med en Dr G1BB (BDR G1B).

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Mjo men t29an är 2 tiers över KVn. ;p
Med t29ans mantel kan du krama en del tanks skada dem medan dem inte ens kan peta på dig för allt dem ser i siktet är en t29 mantel.
Dem flesta t7 tanks är bra om dem spelas rätt Is-2 kan köra runt tunga tanks och skada dem ganska fint med sin 122a.
Samt tiger 1an har en riktigt fin sniper kanon.
Den franska kan jag inte säga något om då jag inte kört den än. Sitter med en Dr G1BB (BDR G1B).

Ja exakt den är två tiers över, precis min poäng. Ännu en bra tank fast i sin egen tier!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Ja exakt den är två tiers över, precis min poäng. Ännu en bra tank fast i sin egen tier!

Skickades från m.sweclockers.com

Men kvn kan äga tanks flera tiers över sig sj! >:D
Låter mäktigare att äga en JT med sin KV än att göra det samma med en T29 no? ;D
Eller att dra ner en ferdi från fronten med en kv.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Tycker ändå att KV har sådana enorma svagheter (pappers-armor samt enormt långsam rate of fire), jag blir glad när jag möter den.

Fast om den får av första skottet och träffar är det såklart inte lika roligt

Visa signatur

Intel I5 2500k @ 4.2ghz ~1.21v| Corsair H60 | Graphite 600T | Asus GTX580 Matrix | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 8GB @ 1600mhz | 120Gb Corsair Force 3 | Corsair HX850 |

Permalänk
Medlem

Sen finns det de som inte kan äga en JT alls, vilket hände i detta fall. Ännu ett tecken på att JT är grym, rentav fantastisk!

Replay

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orebro:

Tycker ändå att KV har sådana enorma svagheter (pappers-armor samt enormt långsam rate of fire), jag blir glad när jag möter den.

Fast om den får av första skottet och träffar är det såklart inte lika roligt

Om man är dum nog att köra med 152an på kvn så har den seg rate of fire ja... men med min 107a får jag iväg ett skott var 8nde sekund på 300 dmg.

Skrivet av Creutz:

Sen finns det de som inte kan äga en JT alls, vilket hände i detta fall. Ännu ett tecken på att JT är grym, rentav fantastisk!

Replay

Jtn är en fin tank. :3

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Men kvn kan äga tanks flera tiers över sig sj! >:D
Låter mäktigare att äga en JT med sin KV än att göra det samma med en T29 no? ;D
Eller att dra ner en ferdi från fronten med en kv.

Ja fan, jag håller med dig! KV is the shizznizz men T29 är inte dum den heller

Visa signatur

mvh eller nått