FUNGERANDE jailbreak 5.01 för iPhone 4 ????

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Nkz:

Japp, den vill inte säkerhetskopiera tydligen..

- orkar inte tabba bort allt igen..

Får du ingen felkod?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Nkz:

nu innan jag ska göra detta, så försöker jag få itunes att säkerhetkopiera min iphone.
- lyckas inte.

tips?

Koppla in den till datorn, sen i itunes, borde det finnas en säkerhetskopierings ruta och då kryssar du bara i säkerhetskopiera till datorn och sen synkar du

Du kan också använda redsn0w om du vill, är faktiskt enklare kör på det om du vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chkeh:

Koppla in den till datorn, sen i itunes, borde det finnas en säkerhetskopierings ruta och då kryssar du bara i säkerhetskopiera till datorn och sen synkar du

http://imageshack.us/photo/my-images/696/namnlsdf.png/

funkar inte..

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Nkz:

måste jag ladda ner något IOS till redsnow?

Nej, om du inte ska ha kvar ett gammalt baseband. Dock rekommenderar jag dig att göra en backup innan.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Huh, konstigt, synkroniserar du den såder fattar jag inte problemet, men ska iaf dra nu, lycka till och om du har problem hjälper jag dig imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av mushto:

Får du ingen felkod?

http://imageshack.us/photo/my-images/696/namnlsdf.png/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chkeh:

Huh, konstigt, synkroniserar du den såder fattar jag inte problemet, men ska iaf dra nu, lycka till och om du har problem hjälper jag dig imorgon

de händer inget när jag synkar.. :/

okej, tack!

Permalänk
Medlem

de står bara: senaste säkerhetskopiering okänd ?

Permalänk
Medlem

Pröva avbocka synka via wifi kanske? Har aldrig haft problem som detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av mushto:

Pröva avbocka synka via wifi kanske? Har aldrig haft problem som detta

så löste sig haha jävla bugg.. tack!

hur ser jag om min iPhone är CDMA eller GSM, lyckats jailbreaka innan utan att veta detta haha .. ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Nkz:

så löste sig haha jävla bugg.. tack!

hur ser jag om min iPhone är CDMA eller GSM, lyckats jailbreaka innan utan att veta detta haha .. ?

CDMA används i USA och Japan endast, vill jag minnas. Ett tips är att använda redsn0w direkt om du inte gör det, så slipper du installera ett paket för att få untethered sen.

Visa signatur

Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Högerklicka på din telefon under iTunes store och Ping och välj säkerhetskopiera. Om det inte funkar gå till alternativ i menyn och välj auktorisera datorn! Skriv in Apple-ID och testa nu att föra över inköp och säkerhetskopiera! Sedan är det bara att sätta iPhonen i DFU läge och sedan starta senaste Redsn0w som jag tror är i b4 nu? Lycka till!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

CDMA används i USA och Japan endast, vill jag minnas. Ett tips är att använda redsn0w direkt om du inte gör det, så slipper du installera ett paket för att få untethered sen.

då är min alltså en GSM ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe94:

Högerklicka på din telefon under iTunes store och Ping och välj säkerhetskopiera. Om det inte funkar gå till alternativ i menyn och välj auktorisera datorn! Skriv in Apple-ID och testa nu att föra över inköp och säkerhetskopiera! Sedan är det bara att sätta iPhonen i DFU läge och sedan starta senaste Redsn0w som jag tror är i b4 nu? Lycka till!

det löste de hela, tack så mycket! finns de någon bra video guide till de nyaste redsnow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

hur menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Nkz:

då är min alltså en GSM ?

Ja.

Skrivet av 1Nkz:

det löste de hela, tack så mycket! finns de någon bra video guide till de nyaste redsnow?

Det finns en inbyggd guide. DFU-läge instruktionen kanske du missar, men stressa inte utan räkna sekunderna själv istället(du kommer förstå vad jag menar).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Ja.

Det finns en inbyggd guide. DFU-läge instruktionen kanske du missar, men stressa inte utan räkna sekunderna själv istället(du kommer förstå vad jag menar).

tack!
- Men tänkte mer på någon "video på ytube".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 1Nkz:

måste jag ladda ner något IOS till redsnow?

Nej.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Nkz:

tack!
- Men tänkte mer på någon "video på ytube".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

1. Download Redsn0w 0.9.10b1 (Windows – Mac OS X).
2. Download iOS 5.0.1 stock firmware from here.
3. Download iTunes from here.

Varför säger hemsidan detta då?

Permalänk
Medlem

Så enkelt nu asså.

1. Jag går in på redsnow.
2. Jailbreakar, utan att ladda ner något över huvudtaget?
3. Jag har en jailbreakad iphone ios 5.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Nkz:

1. Download Redsn0w 0.9.10b1 (Windows – Mac OS X).
2. Download iOS 5.0.1 stock firmware from here.
3. Download iTunes from here.

Varför säger hemsidan detta då?

De har tagit en gammal guide. Kollar man videon precis under behöver man inte filen.

Skrivet av 1Nkz:

Så enkelt nu asså.

1. Jag går in på redsnow.
2. Jailbreakar, utan att ladda ner något över huvudtaget?
3. Jag har en jailbreakad iphone ios 5.0.1

Ja.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

De har tagit en gammal guide. Kollar man videon precis under behöver man inte filen.

Ja.

men det är ju om man redan har en jailbreakad iphone!
- ska ju jailbreaka min från "standard" nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Nkz:

men det är ju om man redan har en jailbreakad iphone!
- ska ju jailbreaka min från "standard" nu.

Min jailbreakades utan firmwaren nerladdad. Kolla videon jag länkade så ser du att man inte behöver firmwarefilen. Om man vill behålla ett gammalt baseband behöver man den dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Min jailbreakades utan firmwaren nerladdad. Kolla videon jag länkade så ser du att man inte behöver firmwarefilen. Om man vill behålla ett gammalt baseband behöver man den dock.

- gammalt baseband ?

Om jag skippar firmwaren, kommer jag fortfarande ha nr samt bilder kvar i min iphone?

Permalänk
Medlem

tack för all hjälp sweclockers.
Jailbreaken funkar.

- Någon som har en länk till, alla nerladdnings " coder " man lägger in i cydia ?

tack!

edit: källor

Permalänk
Medlem

Lite kul att jailbreak går bra att prata om på sweclockers men om nån nämner piratkopierade operativsystem då blir det liv i luckan. Vad är skillnaden? Knycka appar eller Knycka Windows...same shit. Eller?

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Lite kul att jailbreak går bra att prata om på sweclockers men om nån nämner piratkopierade operativsystem då blir det liv i luckan. Vad är skillnaden? Knycka appar eller Knycka Windows...same shit. Eller?

Att jailbreaka innebär inte att du automatiskt kan ladda ner gratis appar. Tvärtom så kostar en del teman, tweaks och appar pengar även i Cydia. Väldigt värt om man gillar det utvecklarna gör.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo men majoriteten av alla som jailbreakar gör det ju för att slippa betala för appar.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Jo men majoriteten av alla som jailbreakar gör det ju för att slippa betala för appar.

true..