Win 7 hänger sig, snart gör jag det

Permalänk
Medlem

Win 7 hänger sig, snart gör jag det

Win 7 Ultimate hänger sig vid uppstart, ibland får jag inte igång den alls, men något som jag måste göra varje gång är att dra ut alla usb-enheter!

Vad i h**** är problemet? aldrig stött på något liknande..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Låter som virus/skadat startregister. Omformatera eller reparera m.h.a installationsskivan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

Låter som virus/skadat startregister. Omformatera eller reparera m.h.a installationsskivan.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo d låter ju som nåt åt d hållet men föreslår att du hämtar hem senaste drivarna t mb o provar d först... sen finns d ju massa program som kollar registret, du kan köra en virus o malware scanning m.m.

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi | Asus P8Z77-V | i5 3570K @ 4.3Ghz Turbo |
Cooler Master Hyper 212 EVO w/ CM Blade Master PWM PnP | Corsair VENGEANCE 4x4GB CL9 1600Mhz | Corsair HX850W |
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming Windforce x3 |
OCZ Vertex3 MAX IOPS 120Gb | Samsung 840 EVO 250Gb | Kingstong HyperX 120Gb | WDC 1Tb 7200rpm | 7200 rpm Hitachi 2Tb |
Vid influx av cash är uppgradering prio 1!

Permalänk
Medlem
Skrivet av encor3:

Jo d låter ju som nåt åt d hållet men föreslår att du hämtar hem senaste drivarna t mb o provar d först... sen finns d ju massa program som kollar registret, du kan köra en virus o malware scanning m.m.

vad är mb? moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eobola:

vad är mb? moderkortet?

MotherBoard/moderkort....

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi | Asus P8Z77-V | i5 3570K @ 4.3Ghz Turbo |
Cooler Master Hyper 212 EVO w/ CM Blade Master PWM PnP | Corsair VENGEANCE 4x4GB CL9 1600Mhz | Corsair HX850W |
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming Windforce x3 |
OCZ Vertex3 MAX IOPS 120Gb | Samsung 840 EVO 250Gb | Kingstong HyperX 120Gb | WDC 1Tb 7200rpm | 7200 rpm Hitachi 2Tb |
Vid influx av cash är uppgradering prio 1!

Permalänk
Medlem

Kom bara ihåg att när man kolla med antivirus efteråt så är det som att ringa brandkåren efter att huset börja brinna. Brandmännen släcker bara elden. Inte deras jobb att bygga upp det nedbrända huset.

Vid vissa fel räcker det inte att bara formatera och installera om utan måste ibland även ta bort och skapa nya partitioner för att verkligen fixa skador/utesluta flera fel.

EXAKT var någonstans hänger den sig?
Hinner den ens starta Windows när den hänger sig?
Gör du något annat än att bara dra ur USB saker?

Berätta mer exakt för att minska risken att vi ger dig felaktiga råd. Dessutom kan du ha flera olika fel.

Om du bara behöver dra ut USB prylarna för att få igång datorn så kan en av USB prylarna, USB kablarna eller kontakten du satt dom i vara skadad och orsaka fel. Såna småsaker kan orsak olika start fel, frysningar och blockera så att dator är helt död tills de tagit bort.

Permalänk
Medlem

Hände mig förr samma sak förr.
Jag gick in i Bios och klickade bort allt annat än min systemdisk i uppstarts prio listan så blev den ok och startade dessutom en aning snabbare efter det..

Kan tänka mig att datorn letade efter uppstartsfiler eller nå´t på fel hårddisk / minne.