Permalänk
Medlem

All-around burk för ca 9000kr

Har tänkt och klurat på en dator i några veckor nu. Syftet är i grunden en snabb och stabil dator. Den ska också kunna spela de senaste spelen på medel-grafik, spela upp film på min TV i 1080p utan problem och den skall ha stort och snabbt lagringsutrymme för filhantering. Budget ca 9000kr.

Hittills har jag kommit fram till:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1424701/2012-01-27

Är det generellt någon komponent som har dålig kvalité?
Har hört att många gtx 560ti OC kraschar för olika anledningar (i bf3 bland annat), ska jag oroa mig?
Hårddisken är stor och i dagsläget väldigt billig. Kommer den hålla måttet i hastighet och kvalité?
Har funderat på att köpa datorn med SSD, för att sedan ha lagring på extern hårddisk, kan det vara ett smart drag?
Borde jag göra några övriga ändringar?

Vore väldigt tacksam för svar!

Permalänk
Skrivet av Xlave:

Har tänkt och klurat på en dator i några veckor nu. Syftet är i grunden en snabb och stabil dator. Den ska också kunna spela de senaste spelen på medel-grafik, spela upp film på min TV i 1080p utan problem och den skall ha stort och snabbt lagringsutrymme för filhantering. Budget ca 9000kr.

Hittills har jag kommit fram till:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1424701/2012-01-27

Är det generellt någon komponent som har dålig kvalité?
Har hört att många gtx 560ti OC kraschar för olika anledningar (i bf3 bland annat), ska jag oroa mig?
Hårddisken är stor och i dagsläget väldigt billig. Kommer den hålla måttet i hastighet och kvalité?
Har funderat på att köpa datorn med SSD, för att sedan ha lagring på extern hårddisk, kan det vara ett smart drag?
Borde jag göra några övriga ändringar?

Vore väldigt tacksam för svar!

Ser helt okej ut. Att ha operativsystemet på en SSD är att rekommendera, då hårddisken du har valt "bara" har 5400 RPM (strömsnålare och segare).
Dock vet jag inget om att 560 TI OC crashar i BF3.

EDIT: Sedan kan du fundera på om du kan montera ihop datorn, spara 800 och slänga det på ett ännu bättre grafikkort (eller något annat),

Visa signatur