Har Telia tagit bort inspelningsfunktionen på Arris? [LÖST]

Permalänk
Medlem

Har Telia tagit bort inspelningsfunktionen på Arris? [LÖST]

Jag har inte använt Telias TV-puck Arris mer än tittat på nyheter då och då senaste året. Jag har även Arris hårddisk som jag använt till att spela in program, men som sagt var det länge sen jag gjorde det. Idag fick jag för mig att jag ville spela in några program.
Men det visar sig när jag trycker på inspelningsknappen på telias fjärrkontroll så händer ingenting. I TV-guiden i Arris så brukade det komma upp en liten ruta med "rec" på de program man valde i guiden, men inte nu. Fjärrkontrollen fungerar utan problem annars.

Jag kan se de program jag redan har inspelade, men tydligen inte spela in något nytt. Hittar inte heller i inställningar där man kunde formatera om hårddisken.
Är det bara jag, eller har Telia tagit bort funktionen?

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk

antar att du har en av telas DVS-one hårddiskar koplade till den som är ett krav för funktionen?

tvpucken i sig har ingen intern lagring utan förlitar sig på att du köper till denna hårddisk box och kopplar till usb-porten.

vill minnas att tela dels slutat sälja den och att du inte kan spela in till valfri hårddisk kopplad till den utan den stödjer bara DVR-one som lagringsenhet för inspelning.

så ja pöå sätt och vis har de slutat stödja inspelning såvida du inte redan sitter på denna hårddiskkabinett redan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

antar att du har en av telas DVS-one hårddiskar koplade till den som är ett krav för funktionen?

tvpucken i sig har ingen intern lagring utan förlitar sig på att du köper till denna hårddisk box och kopplar till usb-porten.

vill minnas att tela dels slutat sälja den och att du inte kan spela in till valfri hårddisk kopplad till den utan den stödjer bara DVR-one som lagringsenhet för inspelning.

så ja pöå sätt och vis har de slutat stödja inspelning såvida du inte redan sitter på denna hårddiskkabinett redan.

Jo, det är den jag har, den är som en puck också som man fäster på undersidan av telias box.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Skrivet av Hakinger:

Jo, det är den jag har, den är som en puck också som man fäster på undersidan av telias box.

kan du spela in t.ex vad du tittar på samtidigt?
om nej så är nog risken att antingen telia stängt av eller begränsat vad som går att spela in alternativt att disken är död.

tror du får ett bättre svar direkt av telia tbh har inte haft telia på många år och inte iptv sen <2011 med den uråldriga rektangulära motorola boxen så ingen aning om vad som är tillgängligt idag.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

kan du spela in t.ex vad du tittar på samtidigt?
om nej så är nog risken att antingen telia stängt av eller begränsat vad som går att spela in alternativt att disken är död.

tror du får ett bättre svar direkt av telia tbh har inte haft telia på många år och inte iptv sen <2011 med den uråldriga rektangulära motorola boxen så ingen aning om vad som är tillgängligt idag.

Kundtjänst hade inte öppet igår när jag upptäckte det, så därför kollade jag här om fler haft detta problem. Men idag fick jag snabbt tag på supporten och det visade sig att jag av någon anledning hade fel programvara så vi fabriksåterställde Telia-boxen och routern så de kunde skicka rätt programvara så nu funkar allt igen som det ska.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.