Bilder på ditt senaste inköp (2012)

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det inte du som kör runt i en spanjor ? Sen är det inte fel på volvo det är bara vissa modeller som kan ha lite knepigt innehåll

SCHHHH! Så gott som tysk, VAG i alla fall

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Nytt chassi fixar riktig bild till i morrn

Skrivet av anton_mjor:

SCHHHH! Så gott som tysk, VAG i alla fall

Själv kör man ju en audi från 84 , inte fan är det en bättre bil än volvo 240/740 från den tiden i alla fall inte komfortmässigt lite mindre bensin drar den dock:) Så att vara anti en bil PGA vilka som råkar äga den är löjligt Seat kommer alltid vara en spanjorare även om VAG ligger bakom "skiten".

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

http://img.canadacomputers.com/ProductImages/042750/45180.jpg
Nytt chassi fixar riktig bild till i morrn Själv kör man ju en audi från 84 , inte fan är det en bättre bil än volvo 240/740 från den tiden i alla fall inte komfortmässigt lite mindre bensin drar den dock:) Så att vara anti en bil PGA vilka som råkar äga den är löjligt Seat kommer alltid vara en spanjorare även om VAG ligger bakom "skiten".

Bottenplattan är Golf Mk2, annars hade jag inte köpt den
För att vara lite on topic, jag har köpt denna, för det har börjat bli så att jag nästan inte kommer in i bilen

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Kan jag inte tro, har du dålig spänning lär det märkas, och oljetrycket har man ju en lampa för, behövs ingen mätare. Sjunker trycket så pass så tänder lampan direkt.

Och sjunker laddtrycket märker du det när du gasar, när spänningen faller så märker du inte det på en gång, sen börjar du få alla möjliga lustiga fel i bilen, och när väl lampan tänds för oljetryck så bör man inte fortsätta köra, och då kan det vara jobbigt om det är 1-2 mil till nästa avfart på motorvägen tex.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

Och sjunker laddtrycket märker du det när du gasar, när spänningen faller så märker du inte det på en gång, sen börjar du få alla möjliga lustiga fel i bilen, och när väl lampan tänds för oljetryck så bör man inte fortsätta köra, och då kan det vara jobbigt om det är 1-2 mil till nästa avfart på motorvägen tex.

Har du fått skenladd någon gång?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Vart en "ny" bil. Bmw 325i - 06

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Har du fått skenladd någon gång?

Nej det har jag faktis inte men på en orginal bil så är väll ändå inte risken för det speciellt stor, men ha en turbotrycks mätare du, jag bryr mig ärligt talat inte, jag tycker bara det är kul hur alla endast köper en mätare i första hand som visar vad turbon laddar, när det finns många andra saker som är MINST lika viktiga att ha koll på i bilen.

Så för att inte fortsätta denna off-topic diskution så bjuder jag på antar mitt senaste inköp vilket är lite tråkigt kanske men flexrör samt bromsklossar fram till bilen.
Ber om ursäkt för jag inte tagit bilderna själv.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

En trevlig oljemålning!

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Skrivet av Genesis:

http://i.imgur.com/rRzCt.jpg

Köpte en durian-frukt idag (la dit en CD för storleksuppfattning). Ska bli spännande att pröva "King of the Fruits".

Ska smaka och lukta vidrigt har jag hört, vart köpte du den här rackarn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZebbeSebbe:

Ska smaka och lukta vidrigt har jag hört, vart köpte du den här rackarn?

De stinker om mogna, men smaken är helt underbar. Köper man helst i en asiatisk matbutik, typ en liten thaibutik. Dock är de ofta frysta för att slippa stanken av dem i butiken.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Skrivet av gavve:

Senaste inköpet. 150kr fick jag ge för boxen. Hade lätt kunnat betala det dubbla Tintin-galen som man är.
http://www.hemmakvall.se/media/catalog/product/cache/1/image/...

Nostalgin flödar! Var köpte du dessa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZebbeSebbe:

Nostalgin flödar! Var köpte du dessa?

På Hemmakväll!
http://www.hemmakvall.se/tintin-box.html

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Finns det svenskt tal?

Visa signatur

"Det dryga femtiotalet poliser utrustade med sablar och gevär kunde inte hindra att arbetarna efter mötet tågade vidare mot hamnen där de rev avspärrningarna runt fabriksområdet och hamnade i slagsmål med strejkbrytare och polis."

Permalänk
Medlem

Liten fräsh uppdatering från Define xl, 4 gb ram och ett msi p67a-gd65 tidigare i veckan, även ett oöppnat finalfantasy kom + swec mattan!:P

Permalänk
Skrivet av sh4dy_05:

Haha och ha koll på laddtrycket är viktigast? Är inte spänningen och oljetryck nästan viktigare att ha bra koll på än laddtrycket?
Annars ska den hållas i typ orginalskick och "endast" fräschas upp typ?

Då bilen inte har någon laddtrycksmätare så ser jag det som viktigt om man ska skrämma lite liv i maskinen. Vill ju inte få galet högt tryck så motorn spikar.. Spänning kan vara bra men då är ju generatorn pajj och bilen kommer inte starta tillslut, och oljetrycket så tänds det en lampa ifall det skulle sjunka.
Det kommer bli en "sleeper" eller vad det kallas.. Så mycket original och mycket uppfräschning!:)

Skrivet av sh4dy_05:

Och sjunker laddtrycket märker du det när du gasar, när spänningen faller så märker du inte det på en gång, sen börjar du få alla möjliga lustiga fel i bilen, och när väl lampan tänds för oljetryck så bör man inte fortsätta köra, och då kan det vara jobbigt om det är 1-2 mil till nästa avfart på motorvägen tex.

Man vill ändå ha koll när laddtrycket sjunker.
Jo bilen kommer inte bli brukbar tillslut, men det finns en laddlampa som tänds om generatorn inte laddar, fast har ingen koll på hur känslig den är.
Jo men om trycket sjunker så lågt att det blir farligt för motorn så tänds varningslampan iallafall som P-NILZ skrev.

Skrivet av P-NILZ:

Har du fått skenladd någon gång?

Just detta vill jag undvika, enklare med en mätare då!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk

Nu får ni se upp med allt snack om dyra bilar, innan den avundsjuka delen av forumet hittar hit och börjar kasta ur sig "pappa betalar"-anklagelser

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Blev en swec-matta att förnya sig med!

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Hedersmedlem

Lite ny glidyta.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Köpte ny förstärkare, en Onkyo 609. Även högtalarna är hyffsat nya, Dynavoice Challenger M-65 och C-6

Permalänk
Skrivet av bigman:

Tjusigt! Blir lite sugen på att byta 525:an mot en 325 när jag ser en;)

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

Nej det har jag faktis inte men på en orginal bil så är väll ändå inte risken för det speciellt stor

Vet ju inte hur alla bilar fungerar men på min saab går det 3 vakuumslangar ifrån min turbo till en magnetventil, släpper en av dessa så kan turbon skenladda vid gaspådrag.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av J0hAnN48:

Ska inte till Stockholm, men ville bidra på något sätt så det blev denna masken.
http://farm8.staticflickr.com/7166/6800782143_9b101ffbc9_z.jp...

Vilken hemsida köpe du den? Är den i hårdplast eller känns den billig?

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Ett par st:

Uploaded with ImageShack.us

Helt underbara i smaken jämfört med Coca-Cola.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

5m vit slang inför inflyttningen till mitt Cosmos 2 chassi.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Vilken hemsida köpe du den? Är den i hårdplast eller känns den billig?

Jag köpte den på buttericks. Och jag blev besviken på den för jag trodde den skulle vara mer i hårdplast hållet men den var väldigt tunn och "mjuk".

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av J0hAnN48:

Jag köpte den på buttericks. Och jag blev besviken på den för jag trodde den skulle vara mer i hårdplast hållet men den var väldigt tunn och "mjuk".

mmm. Antog det. De finns lite olika på nätet och vill försöka hitta den riktiga i hårdplast. Man vet aldrig när man kan behöva den.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

mmm. Antog det. De finns lite olika på nätet och vill försöka hitta den riktiga i hårdplast. Man vet aldrig när man kan behöva den.

Om du hittar en riktig så skicka gärna ett PM!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Pertan:

Ett par st:
http://img85.imageshack.us/img85/1418/imagezcq.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Helt underbara i smaken jämfört med Coca-Cola.

Vart hittar man dem där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pritect:

http://dump.eriklarsson.eu/P2030034.jpg

Köpte ny förstärkare, en Onkyo 609. Även högtalarna är hyffsat nya, Dynavoice Challenger M-65 och C-6

NINTENDO!!!!!!

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Tjusigt! Blir lite sugen på att byta 525:an mot en 325 när jag ser en;)

Tack! Ja du, 525 är ruskigt nice dom med så man får kasta tärning om vilken man ska ha Va ekonomin som bestämde den här gången dock!