Dåligt packat paket från GTek

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har beställt från gtek 1 gång, det gick smidigt och bra, och det var _inte_ dåligt förpackat, produkten låg bra och stadigt i lådan. Det var i sommras jag beställde paketet.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Lite korta tankar som dyker upp...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hanneswallin
Som ni kanske förstår så blir man mycket bekymrad och besviken på sina medarbetare när man ser en sådan här tråd men givetivs även manad att försöka reda ut de specifika problem som ni kunder i denna tråd råkat ut för.

Först och främst vill jag säga till Yago, NeBulan, Micronesia m.fl. att sådana här trådar sällan, om någonsin, en rättvisande bild av ett företag. Tyvärr är det ju så, vilket även diskuterats tidigare, att de som är nöjda med sin service väldigt sällan uttrycker denna på forum medan de som är förgrymmade, arga och känner sig dåligt behandlade väldigt ofta gör det. Liknande trådar har dykt upp på både detta och andra forum gällande datorbutiker som misskött sig. Det är givetvis väldigt bra att missnöjda kunder kan ventilera sitt missnöje, men ibland kan det slå fel och ge blivande kunder en bild av att företaget (som det diskuterats i denna tråd) har hög felpackningsprocent, alltid är långsamma med utbetalningar och dylikt. Hos företag med stora ordervolymer kan det tyvärr inträffa att fel görs, vilket ju endast är mänskligt. Jag är övertygad om att även datorbutiken och komplett, som nämns i denna tråd, även har packat fel.
Nu är ju detta givetvis inte en ursäkt. Fel skall minimeras och vi jobbar hela tiden på att förbättra vår service och kvalitet.

Förvisso men ibland undrar man vad folket på packningsavdelningen pysslar med... efter att ha läst hur mycket droger det flödar inom datorbranschen senaste veckan får man hoppas att så inte är ställt även på alla internetbutikers packningsavdelningar

Citat:

GTEK har funnits i mer än 2 år nu och har expanderat kraftigt (vi har t.ex. ökat från 5-10 produkter till över 600st!!) under dessa år, både på gott och ont. Företag under kraftig expansion får ofta problem till följd av detta, som t.ex. underbemanning och andra tillfälliga förseningar i hantering. Detta har även drabbat andra företag tidigare (läs datorbutiken.com för ett, två år sedan) och i denna tråd nämns ju även att kylning.com och overclockers.se, vilket är våra största konkurrenter, haft problem med packningen. Vilket jag dock självklart också tror beror på underbemanning.
Vad som dock kännetecknat GTEK är att vi har en mycket god och, mestadels, personlig service. Hade vi varit lika dåliga och inkompetenta som skribenterna i denna tråd vill påvisa hade vi aldrig klarat oss fram till dagens dato. Sanningen är den att vi dagligen får feebdack från kunder som är ypperligt nöjda och samtidigt meddelar att de är trogna kunder. Hade vi haft så pass många trogna kunder om vi ständigt haft dålig service tror ni? Jag skulle gärna vilja kunna presentera en undersökning gjord av en oberoende part, t.ex. SIFO, men det har vi inte i dagsläget - men när man läser sådana här trådar får man god lust att genomföra en sådan!

Intressant att "kraftig expansion" alltid skall anges som bortförklaring till att företag börjar slarva med kundkretsen, kanske är det så enkelt att man inte längre bryr sig om individen eftersom man har så pass många kunder som ger inkomster så om 1 eller 10 försvinner gör mindre - men är då naturligtvis mer påtagligt för en mindre aktör varpå dom mindre aktörerna är mer måna om sina kunder. Om vi ska dra in SIFO i det hela så har vi cirkus 1 miljon människor som är arbetslösa (eller indragna i det som kallas för "marknadspolitiska åtgärder") så det borde teoretiskt och praktiskt drälla av folk som kan fylla era packningsavdelningar.

Citat:

Ett annat faktum som vi märkt är att en del kunder ibland går *direkt* till forum för att uttrycka en negativ åsikt. T.ex. hade vi ett fall för ca ett halvår sedan då jag personligen pratade med den som hade "råkat illa ut" samma dag som han postade tråden på forumet. Under samtalet uttryckte han inte något som helst missnöje, istället häver han ut sig det på forumet vilket jag uppriktigt sagt är att inte ge oss någon chans! Detta är dock inget som jag beskyller skribenterna i detta forum för, utan bara en generell tendens som jag noterat.

Troligtvis eftersom folk har mindre tid att vänta och har sett att i många fall så nonscaleras eller ignoreras mailen/korrespondansen med aktuella företag men så fort det dras fram/upp till ytan som på forum eller på siter såsom www.svartalistan.com så får man snabbt hjälp (vilket är bra ur kundens perspektiv).

Citat:

Nu hjälper ju inte detta de kunder som, av en eller annan anledning, råkat illa ut utan jag vill därför gå igenom dessa fall, ett och ett!

Zarwox: Det finns absolut ingen giltig ursäkt till att du fått ett paket som var så uselt packat som du beskriver. Men vad jag tror ligger bakom är en tillfälligt underbemannad orderavdelning som kanske stressat ut din order eftersom vi har krav på att alla order skall packas samma dag som de går att packa (dvs när allt finns på lager). Normalt sett har vi mycket goda packningsrutiner och vi får mycket sällan rapporter om fraktskadat gods.
Jag vill gärna undersöka detta fall närmare och ber dig därför maila dina uppgifter såsom fakturanr och kundnr till mig på hannes.wallin@gtek.net så ska jag ta tag i detta genast. Jag kan redan nu lova dig att det kommer bli en hel del skäll på den/de som packat din order. Faktum är att vi tidigare faktiskt t.o.m. avskedat folk som packat fel, då har det dock rört sig om återkommande felpackningar.

Varför inte använda en allmän epostadress som tex retur@ eller dyl, även DB verkar köra med den här metoden med "hotline" adresser (vilket ger intrycket av att man inte bryr sig alls om den allmäna adressen alt. att mail till allmäna adressen hamnar längst ner i inboxen). Vilket ytterligare ger orsaker till att folk skriver av sig på forum istället för att vänta 1 månad på svar från en allmän epostadress (nu kan man förvisso även sitta i telefonkö till företagen men många har inte den möjligheten att sitta 30 min i kö utan vill bli hjälpta per epost).

Citat:

Kolsyra: Jag kan direkt meddela dig att ett flertal av landets postorderfirmor faktiskt återanvänder lådor för sina utgående leveranser. Vi har gjort det förut och jag vet även att datorbutiken.com har gjort det (om de gör det längre vet jag inte). Det är både ekonomiskt och miljövänligt att göra det, dock så tycker en del kunder att det ger ett dåligt intryck (vilket uppenbarligen du har gjort). Detta är beklagligt och medför att vi på GTEK har gått över till att *endast* använda nya lådor vid utleveranser. Detta eftersom vi inte vill skada vår "image"...
Om detta var din enda anledning till att du inte handlar hos oss mer tycker jag ärligt talat att du är ganska fåfäng. Hoppas du inte tar illa upp. Men som jag sade så har vi nu ändrat på det.

Låda som låda... så länge det inte är några direkta hål i den så ser inte jag det som något hinder för att lådor återanvänds (förutsatt att det finns påklistrat vem avsändaren är).

Citat:

Frallan: Det som hänt dig är oförsvarbart. Jag vet dock att det varit problem med utbetalningar den senaste månaden beroende på underbemanning hos ekonomiavdelningen, även här en effekt av vår snabba expansion. Ingen ursäkt utan bara en förklaring. Normalt sett sker våra utbetalningar snabbt och vi har ju dessutom enligt lag ett ansvar att återbetala en summa som vi medgivit att återbetala inom senast 30 dagar efter det att vi medgivit återbetalandet.
I sådana här fall, och även i fall som Zworax, erbjuder vi ofta kunderna ersättning i olika form (kan vara fri vara, fri frakt vid nästa order eller rabatt på nästa order) så jag skulle uppskatta om både du och Zworaz kunde sända in en lite mer detaljerad beskrivning av vad som hänt till hannes.wallin@gtek.net så ska jag försöka ta reda på vad som hänt och ge er skälig ersättning!

TUUT! "underbemaning" (löses genom att anställa fler), "hotlineadress" (inför retur@ eller dyl istället).

Citat:

Heze: Jag hoppas du inte tror att vi går omkring och sparkar på våra lådor på lagret? Att det var en buckla på sidan av ditt chassi beror med all sannolikhet på hur Posten har hanterat paketet. Som ni kanske redan vet så är tyvärr Posten ganska brysk med sin hantering av paket ibland. Gällande förpackningen av chassin så är det ju alltid en standardiserad förpackning som kommer från leverantör, dvs vi packar inte om chassit. Jag kan därmed inte förstå hur du kan tycka att det är vårt fel att chassit har en buckla på sidan!

Ingen som sett bilden på hur tex UPS hanterade ett paket innehållandes en macintosh förra året ?

Citat:

CLn: Pinsamt packat, medges. Här vet jag faktiskt inte alls vad den som packade tänkte på men jag hoppas innerligen det var den som blev avskedad i somras/tidig höst som packade denna order. I sådana här fall så behöver kunden inte returnera varan utan vi sänder ut ersättningsvara direkt. CLn, vänligen kontakta mig på hannes.wallin@gtek.net så löser vi detta snabbt och enkelt. Jag är dessutom ganska intresserad av att få reda på vem som packade ordern

Raffe: Som jag tidigare skrivit i detta inlägg så ger inte sådana här trådar någon god överblick över ett företags kompetens.

Jag hoppas att detta svar är gott nog för er där ute, om inte får ni gärna kontakta mig personligen på 031-458 555 alt. mail hannes.wallin@gtek.net

mvh

Hannes Wallin | GTEK Cooling

Permalänk
Medlem

Hmm, nån som vet hur jag får normal text mellan quotsen ?

Permalänk

b inom klammer påbörjar fet text, medans /b inom klammer avslutar fet text.

Permalänk
Medlem

Visste att det var något som jag hade missat

Tackar...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apachez

Förvisso men ibland undrar man vad folket på packningsavdelningen pysslar med... efter att ha läst hur mycket droger det flödar inom datorbranschen senaste veckan får man hoppas att så inte är ställt även på alla internetbutikers packningsavdelningar

Jag kan garantera dig att vi inte har några droger på vårt lager, om det nu är någon tröst

Citat:

[B]Intressant att "kraftig expansion" alltid skall anges som bortförklaring till att företag börjar slarva med kundkretsen, kanske är det så enkelt att man inte längre bryr sig om individen eftersom man har så pass många kunder som ger inkomster så om 1 eller 10 försvinner gör mindre - men är då naturligtvis mer påtagligt för en mindre aktör varpå dom mindre aktörerna är mer måna om sina kunder. Om vi ska dra in SIFO i det hela så har vi cirkus 1 miljon människor som är arbetslösa (eller indragna i det som kallas för "marknadspolitiska åtgärder") så det borde teoretiskt och praktiskt drälla av folk som kan fylla era packningsavdelningar.

[/B]

Du har rätt i att en kund inte längre spelar någon större roll för ett företag, men skulle stora företag tänka så skulle det mycket snabbt gå utför för dem. Detta eftersom en förlorad kund ofta innebär 5-6 eller kanske fler förlorade kunder då den som blivit illa behandlad ofta, eller alltid snarare, sprider detta i sin kompiskrets. Faktiskt är det så att kraftig expansion tyvärr kan leda till en tillfällig försämrad kundservice på vissa områden...Det är alltså ingen bortförklaring vi kommer dragande med. Vi har givetvis intresse av att behålla, och attrahera, så många nya kunder som möjligt vilket jag hoppas du förstår.
Om sanningen ska fram är det mycket svårt att hitta duktig, kompetent personal.

Citat:

[B]Troligtvis eftersom folk har mindre tid att vänta och har sett att i många fall så nonscaleras eller ignoreras mailen/korrespondansen med aktuella företag men så fort det dras fram/upp till ytan som på forum eller på siter såsom www.svartalistan.com så får man snabbt hjälp (vilket är bra ur kundens perspektiv).

[/B]

Både vår mailservice och telefonservice är generellt sett mycket god. Vi har öppet mellan 09-18 minus en timmes lunch mitt på dagen. Vi har ingen växel, men SÅ hög belastning har vi inte på våra telefonlinjer. Det är mycket sällan att kunder rapporterar att de har svårt att få kontakt med oss...

Citat:

[B]Varför inte använda en allmän epostadress som tex retur@ eller dyl, även DB verkar köra med den här metoden med "hotline" adresser (vilket ger intrycket av att man inte bryr sig alls om den allmäna adressen alt. att mail till allmäna adressen hamnar längst ner i inboxen). Vilket ytterligare ger orsaker till att folk skriver av sig på forum istället för att vänta 1 månad på svar från en allmän epostadress (nu kan man förvisso även sitta i telefonkö till företagen men många har inte den möjligheten att sitta 30 min i kö utan vill bli hjälpta per epost).

[/B]

Som sagt, vi har varken 30 min telefonkö eller 1 månads svartid på epost. Jag förstod inte riktigt vad du menar med "en allmän epostadress som tex retur@ eller dyl" - vi har ju redan idag en emailadress som heter rma@gtek.net

Citat:

[B]TUUT! "underbemaning" (löses genom att anställa fler)

[/B]

Stämmer. Men som sagt så är kompetent personal inte alltför enkelt att hitta...tyvärr. Och ska det dessutom göras snabbt när alla företagets anställda har tusen och en andra saker och göra blir det ännu svårare. Återigen, ingen ursäkt - bara en förklaring.

Visa signatur
Permalänk

Jag bör väl tillägga att jag fortfarande väntar på mail från de som drabbats i denna tråd, så att vi så snart som möjligt kan utröna vem som har packat deras order dåligt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har beställt från gtek två gånger och det har inte varit problem nån av gångerna så jag fruktar inte för att beställa mer saker därifrån. Däremot vill jag klaga på posten som hade mina saker på terminalen i jönköping i 3 dagar. grejerna hade kommit dit på natten till måndag och jag fick grejerna på tosdagen.

Permalänk
Medlem

Kanske ska tillägga att jag nu samtalat med Hannes Wallin (det var faktiskt han som kontaktade mig eftersom jag själv har så svårt att få ändan ur vagnen ) och det ska nog lösa sig för min del. Jag lyckades göra i ordning allt godtyckligt och det är nu egentligen bara musmattan som kan behöva ersättas (att bocka till kylflänsarna och fräsa till dess bottnar är ju faktiskt varken svårt eller jobbigt).

Avsikten när jag skapade den här tråden var inte att på något sätt smutskasta GTek, vilket jag tycker att många här har gjort. Sådana här misstag kan givetvis hända alla postorderföretag, men de fel som inte uppmärksammas har en tendens att inte rättas till. Jag anser att det rent utav är lite taskigt att inte uppmärksamma sådana fel och brister hos företag och personer man gillar. Det bidrar till dess utvecklingen mot det bättre.

Det är första gången jag råkar ut för att dåligt packat paket från den i tråden omtalade firman och jag var mest nyfiken på om det var vanligt förekommande (vilket i sådant fall inte alls är bra).

Jag har i alla fall nu blivit väl bemött av dem (om det beror på denna tråd vet jag naturligtvis inte) och jag ser ingen anledning att undvika att handla från dem i framtiden.

Visa signatur

Abit AB9 QuadGT | C2D E6320 | vatten | 2x1GB Kingston PC-9600 | XFX 8600GT XXX | OCZ PowerStream 520W

Permalänk

asså smuts kasta gtek tror jag nog ingen här gör dom säger ju bara sanningen och deras upplevelse hur dom fått paketet från gtek ...
sen att gtek personal sitter här och skriver ett långt inlägg som jag inte ens orka läsa 2 första raderna på ... till han kan jag säga skriv en bok
han skrev nått om att varför göra en tråd om gtek ja vad förväntar man sig så är de inom branshen man berättar om erfarenheter om ett företag till kompisar och bekanta och ett forum tycker jag är utmärkt sätt att göra de på med tanke på att swec forum har ett antal besökare ... bästa reklamen är genom rykte har man dåligt rykte kan man nog glömma kunder .. over and out

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem

en sak har jag aldrig fattat, hur svårt är det och packar ner en order? och att personalen inte hinner o packa ner den ?? vadå får ni in 1000-2000 order per dag eller? detta kan bara vara en sak, personalen hatar chefen, eller har dåliga lön, kaffe paus osv...

Permalänk
Medlem

Konstigt det där tycker jag...
när jag beställde en I/O frontpanel tog det bara några dagar
innan jag fick ett fint packeterat paket som var fyllt med skyddsgrejor
runt om den som även låg i sin originalförpackning

Visa signatur

Jag vet att du inte kan, men om du hade kunnat hur hade du gjort då?

Permalänk
Gäst

jag beställer inte från GTEK pga priseet som jag tycker är alldeles för högt...

jag sörjer med er som fått dåligt packeterade packet...

Permalänk

Många skapar bara inlägg när de är förbannade precis som tidigare sagts här i forumet, men jag ville bara säga att jag är supernöjd med hur gtek bemött mig när jag fick fel radiator skickad på posten.

Ringde måndag eftermiddag, och onsdag morgon hade jag ett nytt paket (mycket välpackat förövrigt) som också innehöll en plåster på såren produkt! Hatten av för Gtek och ni skall veta att jag kommer handla mina prylar från er i fortsättningen och hoppas att fler än jag gör samma sak!

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem

Jag har bara positiva erfaranheter från gtek, alla paket har kommit snabb (2 dagar senast) och bra packeterade.

Kanske lite hög frakt, men det löser man tillsammans med några kompisar

Handlar annars oftast på kylning.com då det finns i sthlm men ibland är det något man vill ha som inte finns där och då blir det till att beställa från gtek, kommer säkerligen göra det igen

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Nu har min SLK-800 o mina enermax 80 mm fläktar kommit!(på 2 dagar!)

återkommer med hur de var packade på måndag när jag hämtar ut dem!

Permalänk
Medlem

Jag gav Gtek tummen upp i en tidigare tråd och håller fast vid det

Visa signatur

You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. -Tyler Durden "Fight Club"

Permalänk
Medlem

Alla beställningar som jag(med andra) har gjort, har funkat alldeles utmärkt.
Förutom då en beställning lades några dagar innan påsklovet, eller hur det nu var.. Tog tills efter lovet för oss att få grejerna. Men det får man skylla på sin egen sävelhet

Fråga: Väger alla Lian-Lis chassi 7,5kg eller? Ser lite mysko ut...
Vidare, så saknar en hel del chassin mått... Iofs kan man hitta de hos respektive tillverkares hemsida, men det vore smidigt om man slapp det.. Lite drygt :/

Visa signatur

[size="1"]Coder, Absynth Interactive
~ En köpt mod är knappt en mod alls ~ One software - one function(undvik bloat) ~[/size]

Permalänk
Avstängd

wow mer än jag som drabbats men alla drababs alltid ngn gång mendom akn fortfarande inte svara på mitt mail jag skickade i januari om VARFÖR det tog 9v att skicka 2 med fönster kit dom sa att PC Mods hade strulat men när jag kontaktade PCMods så hade GTEK inte laggt ngn order på det senaste 4månaderna men mage att skylla på PCMods hade dom sen kom ett mail från GTek om att dom fan skulle se till att den personen som sa såna osanningar skulle kickas intressant för jag personligen var ägare av butik som kontaktade PC Mods i detta ärende så med andra ord JAG LJÖG enligt Gtek men okej alla har problem på sina sätt men nu hålelr ajg mit till ett tidigare inlägg SweClockers sa ! : KLAGOMÅL & RETURSAMTAL FÅR EJ FINNAS PÅ SWECLOCKERS ta era problem direkt med företaget ! Jag tycker att denna tråd passar för att folk bara säger vad de tycker till varandra så GTek's lilla inlägg här PASSAR INTE !