Fredagspanelen 30: AMD Radeon HD 7950, ACTA-avtalet och veckans pryl

Permalänk
Skrivet av GambitSWE:

vid kaffet tänkte jag inte något speciellt, men när energi-drycken kom fram så tänkta jag att han kanske var lite bakis ...

tänkte fråga, hur man ändrar upplösningen i klippet...alltså förutom HD knappen...gick det inte att välja olika lågupplösta versioner förut?...min lina är inte världens mest pålitliga, men fungerar oftast bra med andra sajter med video, men just youtube är det upp och ner med, och speciellt när jag kollar på klipp från sweclockers..måste ofta vänta in videon, så den kan buffra, händer lite då och då i vissa videoklipp.

Öppna videon på youtube, sen finns det ett kugghjul nere till höger där man kan välja lägre upplösningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikkey:

Kebabrulle, cola och fredagspanelen. Kan inte bli mycket bättre

Själv sitter man med en iskall Coca-Cola (2L) O så fredagspanelen på det, woho!

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk

28:20 "Jag säger varken ja eller nej, men jag säger nej"

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Av med moiré-skjortan Emil

Visa signatur

i3 540, hd5570, 4gb, 60gb ssd, ga-p55-usb3
Sony Fw900
razer salmosa
6gv2

Permalänk
Medlem

När Emil sträcker sig utanför bild medan Jonas pratar chassi förväntar jag mig att en Antec-låda dyker upp. Då han istället till min stora förvåning plötsligt knäpper en powerking (efter kaffe) kan jag inte annat än brista ut i ett gapflabb. Och jag skrattar, och skrattar. Det blir inte heller tråkigare när Jonas abryter och utbrister förvånat "Powerking??" och Emil ruskar på axlarna helt bekymmerslöst, likt en 12-årig flicka. Ojoj säger jag bara. Så kul.

För övrigt längtar jag otroligt efter kommande recensioner (i synnerhet K90), nästa veckas "specialare" och alla nya idéer ni verkar ha (hejdå bakgrundsvägg!). Oj vilket bra jobb ni gör! Ni är omtyckta!

Permalänk

Tjenare!

Tänkte bara länka en sida för folk intresserade av ACTA-avtalet
Finns ju många frågetecken i avtalet, och mycket folk som fått felaktiga uppgifter presenterade för sig.
Denna länken klargjorde mycket för mig, men självklart får den inte en att bli mycket mer positiv till avtalet...

http://arstechnica.com/tech-policy/news/2012/01/internet-awas...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Nätaggregat: Fractal Design Newton R2 650W
Moderkort: MSI Z68A-GD55 (G3) RAM-minnen: Corsair XMS3 Vengeance 1600MHz (2x4GB)
Processor: Intel Core i5 2500k (Överclockad till 3,6 GHz med Scythe Samurai ZZ kylare)
Grafikkort: MSI GeForce GTX560 Ti Twin Frozr II 1GB
Lagring: Corsair Force GT 120GB samt Western Digital Caviar Green WD20EARX 2TB

Permalänk
Medlem

hahaha tog med min undring om raspberry pi skulle funka med windows 8 xD

Permalänk
Medlem

Ingen Energidricka när det fredagspanel fy!

Permalänk
Medlem

Tack för en underhållande och informativ fredagspanel.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jilted82:

Bilden var ju lite halvskoj, vad är det för längd Emil gestikulerar tro?

trolgien har dom dragit en .. svensk? hm:( bastu och sedan jämfört något

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Älskar sättet Emil säger gigantiskt på!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Tack grabbs. Like trevligt som vanligt!

Ser fram mot de nya, vad det nu innebär.

Visa signatur

HP

Permalänk

klockren panel som vanligt! undrar bara om ni (Jonas) kommer recensera Corsairs nya chassi Obsidian 550D inom en snar framtid?

Visa signatur

Dator: MSI GE66 Raider - i7 10850H | 64GB RAM | RTX 2070 | 1TB SSD
Mobil: Apple iPhone 15 Plus | Apple Watch Ultra

Permalänk

Jag tror att Emil har upptäckt att även ett grafikkort kan ge micro-stuttering. Eller att brist på V-Ram leder till "micro-stuttering".

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Jag tror att Emil har upptäckt att även ett grafikkort kan ge micro-stuttering. Eller att brist på V-Ram leder till "micro-stuttering".

Skulle inte vilja kalla brist på v-ram för micro-stuttering?! brist på v-ram ger snarare "heavy-stuttering"

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Skulle inte vilja kalla brist på v-ram för micro-stuttering?! brist på v-ram ger snarare "heavy-stuttering"

Haha, självklart är det Heavy-stuttering vi snackar om!
Men ändå är det många som inte märker av detta stuttering (hackande) även fast de bara har 1GB V-Ram och överstiger den nivån med råge. Men det är ju ungefär samma sak som att vissa inte ser att det laggar fastän de spelar i ynka 20-25fps. Det var ju nyss en här på sweclockers som spelade BF3 i high och påstod att det flöt på bra, han hade ett GTX 550 Ti och spelade i 25 fps... -_-

Permalänk
Medlem

Jag måste bara få ge lite beröm till Jonas o Emil. Fredagspanelen och Frågelådan är det bästa som hänt på Sweclockers sedan 1998. Ni är pålästa och kan diskutera saker på ett trovärdigt och intressant sätt. Tummen upp!

Permalänk
Medlem

Har SweC hört nåt om Corsair 550D? Suttit och kollat på det länge men ingen verkar veta vart leveranserna har tagit vägen och det finns ingenstans, varken i Sverige eller i UK.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Vart i videon tar ni upp ACTA avtalet? Har inte haft tid till att titta igenom hela än, utan mesta dels intresserad av vad Fredagspanelen har för åsikter angånde ACTA

Visa signatur

Current: AMD Phenum 4 965 BE @ 4.2GHz
Old: Intel 2600k @ 4.8GHz

Permalänk
Medlem

Ville bara göra en rättning på filmen. Abits Softmenu kom redan till P55C/p55 (Intels Pentium i folkmun).
Min gamla P166 kördes glatt i 233mhz på ett sådant kort.

Permalänk
Medlem

Om Jonas går vidare med att bygga egna chassin måste de gå under namnet SweChassi

Återigen ett jättebra avsnitt - gillade i synnerhet återblickarna till gamla Abit-moderkort och IBM.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | Asus Prime B450-Plus | Corsair LPX 3000mhz 2x8gb | Asus Strix GTX 970 | Crucial MX500 500gb | Fractal Define C | Seasonic Focus+ Gold 550 | CM Hyper 212 Black | Dell Ultrasharp 2407wfp-hc | Argon 6340A | Logitech MX518

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur många watt Asus radeon HD6950 2048MB drar? Tror ni man klarar sig på 550W?

Permalänk
Discokungen
Skrivet av furuliden:

Jag tror att Emil har upptäckt att även ett grafikkort kan ge micro-stuttering. Eller att brist på V-Ram leder till "micro-stuttering".

Det var ju ett jävla tjat om V-RAM...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Prata om ACTA-avtalet,

men nu det ser ut som om protesterna i Tyskland kanske kommer att sätta stopp för eländet, åtminstone temporärt, om man kan tror på uppgifterna i gårdagens Hamburger Abendblatt. Här i Sverige, givetvis, kommer det att segla igenom i Riksdagen och man har förberett för protester genom att ge polisen rätt att använda tårgas (som är mycket mer än tårgas, men det är en annan diskussion)....

Henri

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mhenriday:

men nu det ser ut som om protesterna i Tyskland kanske kommer att sätta stopp för eländet, åtminstone temporärt, om man kan tror på uppgifterna i gårdagens Hamburger Abendblatt. Här i Sverige, givetvis, kommer det att segla igenom i Riksdagen och man har förberett för protester genom att ge polisen rätt att använda tårgas (som är mycket mer än tårgas, men det är en annan diskussion)....

Henri

Fast nu börjar det bli lite väl mycket foliehatsvarning här. Det är bra att polisen har tillgång till tårgas för att stoppa eventuella mindre fredliga demonstrationer. Tyvärr finns det ju ett gäng idioter som letar sig till stora folksamlingar för att skapa bråk och upplopp. De dras bland annat tull supporterklubbar men även till andra demonstrationer. Du kan ju se det som att polisen skyddar fredliga demonstranter från idioter som bara vill kasta sten och bränna bilar. Den dagen svensk polis börjar skjuta tårgas på fredliga demonstranter kan vi börja diskutera rätten att använda tårgas men innan Sverige blir Syrien kan polisen gått få ha tårgas så de kan packa ihop bråkstakarna snabbt och smidigt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag hatar er för att ni inte säger något!

Denna fredagspanelen känndes mer soft än andra, en annan stämning.

Permalänk
Medlem

Blev såld på MK-85 tangentbordet efter recenssionen, köpte den ett par dagar senare, och skriver på det nu. Vilken skilldnad mot "vanliga" T-bord! Äntligen ett mekaniskt tangentbord med "Alla rätt" för mig!

Tack för ännu en underhållande panel, väntar på att få höra var det blir för företagsnamn på chassina!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Det var ju ett jävla tjat om V-RAM...

Hur menar du?

Permalänk

vafan, reklam för Powerking?

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Discokungen
Skrivet av furuliden:

Hur menar du?

Att det bara är viktigt i ett fåtal spel, och då på riktigt höga upplösningar. ^^ BF3 är väl det enda exemplet som har nytta av mycket V-RAM i 1920*1080!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld