Permalänk
Medlem

Aktiva fönster som ej visas

Hej,

Sitter med ett smärre problem här i min Windows 7 Home Premium 64, vissa program som jag kör när det väl startas så ser man det som ett aktivt program överallt, aktivitetshanteraren, aktivitetsfältet osv. Till exempel, när jag kör windows live messenger och ett chatfönster startas med någon så syns det i aktivitetsfältet, jag kan se vad som händer i chatfönstret när jag zoomar över med musen och får den lilla minirutan som visar vad det är och jag kan klicka det och få det som mitt aktiva fönster men det visas inget fönster, oavsett om jag minimerar alla andra program eller inte, det syns helt enkelt inte.
Samma sak gäller för spelet Rage, jag startar det, jag får det i aktivitetsfältet och kan se alla uppstartssekvenser med bethesda osv i den lilla minirutan när jag zoomar över med musen, men programmet visas inte när jag kör det som aktivt fönster och inte heller som sagt när jag minimerar alla andra program. Och när jag väl klickar på Rage för att göra det till mitt aktiva fönster (provat att alt+tabba in i dem också) så i och med det är helskärmsprogram så kan jag inte klicka på andra fönster som jag ser utan måste tabba ur från det.

(Edit: Kollade hur allt såg ut med minne & processoranvändning så inget äter upp detta, utan Rage igång och med Rage igång och där är inget märkvärdigt, minnet är på ungefär 2gb utan rage igång och med ungefär 3gb och samma sak gäller processoranvändning som ligger på 0-2% utan, 3-7% med.)

Någon som har någon aning om vad i hela friden man kan göra åt detta? Aningen irriterande. Beklagar om jag placerat tråden i fel forum.

Specifikationer på hårdvaran: Intel Core i5-2500K 3.30ghz, 8gb ram, GeForce GTX570, directx11 installerat, är det något väsentligt jag glömmer så säg bara till.

Tack på förhand för hjälp & svar.