Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uibi:

Mugi> du som spelat en del. Hur är det med world PVP för politik? har du sett att man slåss om "turf"?

World PVP har inget med det att göra, finns ingen poäng med world pvp förutom att slåss om world bossar. Annars har de 0 poäng. För att få makt i form av PHP så gäller arena fighterna inget annat.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Ok, det var ju lite tråkigt.
En sak jag undrade över var just det med att slåss om Bossarna. såg inget alternativ att anfalla en annan spelare i "betan".
Det var inte aktiverat eller?

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Har spelat betan lite grann nu och jag gillar det starkt. Blir nog förbokning. Är dock så irriterad på att man är vuxen nu finns ju ingen tid att spela någonsin. Annat var det 2005 när man körde igång WoW, dag och natt hade man då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Fråga ang Gear Looks.
Kan ha missat detta men hur funkar det ?
Är det så att när man väljer gubben så väljer mat de sett man vill köra?
Och all gear man införskaffar sig förhåller sig till det och egentligen bara skiftar färg?

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk

Kuul.. köpte beta nyckel för 50:- från hemsidan, har nu fått mailet med koden efter ett par timmar som sagt.. men då är det maintance så jag kan inte ens registrera! Det är ju bullshit, borde ju iaf kunna registrera? Det stog att man skulle rensa "cachen" så skulle det funka, men då är det ju ingen maintance? och det funkade inte heller..

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Kuul.. köpte beta nyckel för 50:- från hemsidan, har nu fått mailet med koden efter ett par timmar som sagt.. men då är det maintance så jag kan inte ens registrera! Det är ju bullshit, borde ju iaf kunna registrera? Det stog att man skulle rensa "cachen" så skulle det funka, men då är det ju ingen maintance? och det funkade inte heller..

Du har ju inte direkt bråttom då CBT inte börjar för än på fredag.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Du har ju inte direkt bråttom då CBT inte börjar för än på fredag.

Oh? Då var det väll mer lungt, men hade ju varit skönt om man kunde tanka ner skiten tills dess! Snodde din spotify playlist med föresten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uibi:

Ok, det var ju lite tråkigt.
En sak jag undrade över var just det med att slåss om Bossarna. såg inget alternativ att anfalla en annan spelare i "betan".
Det var inte aktiverat eller?

World PVP är enbart lv 58, Samt alla servrar var PVE servrar.

Skrivet av Hed_pe:

Fråga ang Gear Looks.
Kan ha missat detta men hur funkar det ?
Är det så att när man väljer gubben så väljer mat de sett man vill köra?
Och all gear man införskaffar sig förhåller sig till det och egentligen bara skiftar färg?

Förstår inte riktigt din fråga. När du väljer gubbe så väljer du ras och klass och utseende, Inte någonting med din gear att göra.

Sedan vad det finns för customisation du kan ändra färger på din armor, kostar mellan 5 till 25k beroende på vilken färg du vill ha, Du kan sedan ändra om utseendet på all armor till ett fåtal andra looks, Tyvärr går det inte välja fritt mellan alla. Detta kostar dock mellan 500 till 3,5m.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mugi > Tack!

Um ang gear. jag såg något om swords looken som warior human female har på sig när man tittar på klassen.
de kostade 3.9Mil. Verkade ge någon stats ändring men framförallt utseendet.

EDIT: lite armor looks. vet inte hur gamla de är:
http://mmorpg-tactics.com/tera-online-armors

EDIT2: Första sekunderna ser man svärden. (skins?)
http://www.youtube.com/watch?v=g5GdlUffx14

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Oh? Då var det väll mer lungt, men hade ju varit skönt om man kunde tanka ner skiten tills dess! Snodde din spotify playlist med föresten.

Jo det är klart. Det är ett par gb som skall tankas hem, hoppas det löser sig.
Kul, hoppas du gillar listan

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Någon som bokat på Webhallen och fått nyckel?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

World PVP är enbart lv 58, Samt alla servrar var PVE servrar.

Förstår inte riktigt din fråga. När du väljer gubbe så väljer du ras och klass och utseende, Inte någonting med din gear att göra.

Sedan vad det finns för customisation du kan ändra färger på din armor, kostar mellan 5 till 25k beroende på vilken färg du vill ha, Du kan sedan ändra om utseendet på all armor till ett fåtal andra looks, Tyvärr går det inte välja fritt mellan alla. Detta kostar dock mellan 500 till 3,5m.

Ja alltså. Det är inte så att det droppar ett form av "Set" gear som Ger andra looks?

I starten kan man välja Gubbe, klass, och outfit, Denna Outfit kommer alltså att följa en hela spelet?
Vad man alltså då kan göra är mindre förändringar via ingame Guld och lika så Skifta färg. men "Modellen" är densamma typ?

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hed_pe:

Ja alltså. Det är inte så att det droppar ett form av "Set" gear som Ger andra looks?

I starten kan man välja Gubbe, klass, och outfit, Denna Outfit kommer alltså att följa en hela spelet?
Vad man alltså då kan göra är mindre förändringar via ingame Guld och lika så Skifta färg. men "Modellen" är densamma typ?

Nej. Se mitt inlägg ett par posts upp. du kan få olika sets. det verkar som att man även kan "reskinna" sina saker att se ut på annat sätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hed_pe:

Det du menar med gear när du skapar din gubbe är hur den ser ut i olika gear bara.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Eptk
Tror han menar att den i början av spelet (innan lvl 7 armorn) endast bytar färg inte modellen på armorn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Typ, Har lvlat upp till lvl 17, Och har i princip samma "Modell" av gear från lvl "7".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alltså i character creation så vist kan du se olika armors, men de har som sagt va INGET mer att göra än hur din karaktär ser ut i olika armors.

I själva spelet så beror din look på vilken armor du har, inget annat. Nej det finns inga sets, eller setbonusar. Finns bara 3 olika slot,body, boots, gloves, dessa är de ända som har någon form av look.

Dessa kan du ändra färg på, du kan även ändra utseende på. Dock det du van välja på är väldigt få.

Men åter igen, det du har i character creation har total noll betydelse.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Någon som bokat på Webhallen och fått nyckel?

Nepp men jag skickade precis ett mail till dom och frågade vad som var galet

Permalänk
Medlem
Skrivet av klantbo:

Skickade också ett mail men Webhallen brukar ta 2 dagar på sig att svara :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tjja låvade en film på lv 50 instansen.

Denna är spelad på Normal Nivå, finns 2 nivåer till Har själv ganska OP gear för just denna instans då jag har bättre än vad den droppar Men gör den bara för skoj skull.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Tjja låvade en film på lv 50 instansen.

Denna är spelad på Normal Nivå, finns 2 nivåer till Har själv ganska OP gear för just denna instans då jag har bättre än vad den droppar Men gör den bara för skoj skull.
http://www.youtube.com/watch?v=EucIkpmmRm4&

Sweet! Tittar lite på dina videos tidigare Bara det startar igen så tänkte jag göra en Elin Lancer! Tycker dom ser så himla grymma ut på nått vis!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av klantbo:

Update! De skrev att de skickar ut koderna imorgon.

Visa signatur

Permalänk

Om man köper spelet från deras teras hemsida så stödjer man väll utvecklarna mer??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swordfishswe:

Om man köper spelet från deras teras hemsida så stödjer man väll utvecklarna mer??

Kanske det men sen kostar det 70kr att göra så. Har för mig den digitala versionen kostar 465kr och butiksversionen ligger på 395kr (Webbis).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kanske det men sen kostar det 70kr att göra så. Har för mig den digitala versionen kostar 465kr och butiksversionen ligger på 395kr (Webbis).

Ja man slänger ju hellre pengar på digitala och sponsrar dom med lite extra pengar om fallet nu är så än att sponsra webhallen. Dessutom slipper man kartongjäveln.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Ja man slänger ju hellre pengar på digitala och sponsrar dom med lite extra pengar om fallet nu är så än att sponsra webhallen. Dessutom slipper man kartongjäveln.

Man gör som man vill helt enkelt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som jag frågade innan. någon som vet vad servrarna kommer heta? skulle vara kul och veta var olika personer kommer spela.
Ev får vi se en större lista under closed beta

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De har inte sagt ett ord om servrar nej, de lär nog troligtvis inte veta det heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nå vad säger ni alla ni som har testat betan? är det nytt fräscht inte enu en så kallad "wow clone" som alla säger dom flesta MMORPG är.. är förjävla sugen på det är det värt att förboka det? plus hur mycket ligger det i månadskostnad?

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem

Nej det är ingen wow-clone. Det är lite anorlunda. Typ fighting mmo.

Visa signatur