Permalänk
Medlem

Haha jag förstår dem ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:
  1. Navigera menyer i spel är lätt även på konsol om de är bra gjorda?

2. du kan koppla in ett tangentbord

3. Det finns officellt mini tangentbord för PS3kontroller

4. Finns mjukvarutangentbord

5. Köra VoIP

6. Och vad har kombinationer med tangentbordskombinationer att göra då? Vad har du för nytta av 100000000 knappar i ett spel?

Ni som klagar på knapparna på en handkontroll, har ni faktiskt spelat t.ex. DCUO på PS3? eller liknande?

Visst finns det möjlighet till att koppla externa tangentbord och möss till en Xbox eller PS3a saken är ju bara den att ett spel gjort till konsoll som förutsätter att du har/köper till detta aldrig lär lyckas. Gör de en portning så kommer den att anpassas för att köras med en vanlig konsollkontroll med 99% säkerhet. Och då kommer frågan, kommer dom att dumma ner pc-versionen för att dom fungera lika dant, kommer dom att göra det väldigt komplicerat och omsidigt att spela på konsoll vilket jag tycker att oändliga kombinationer av knappar är jämfört med andra konsoll spel eller om man vill ha flyt i det, eller kommer dom att enbart dumma ner konsoll-versionen.

Jag hoppas att de släpper dom som två olika spel. Ett till konsoll där konsollfolk spelar med konsollfolk, i ett spel som är anpassat för konsoll. Och en pc-version där enbart folk som kör pc-versionen spelar som inte tar någon hänsyn till ändringar för att passa till konsoll.

Permalänk
Medlem

Detta prat om att dom på något sätt skulle ändra på PC-versionen för att underlätta konsollägarna...!
...Finns det inte en chans i världen för enligt Anet

http://www.guildwars2guru.com/forum/showpost.php?p=1115202&po...
http://www.guildwars2guru.com/forum/showpost.php?p=1115221&po...

Så, litar ni på det Anet säger?

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Det är därför man har macroknappar på tangentbord och man kan binda om knappar för att ha det precis som man vill, försök göra det på en jävla handkontroller.

Poängen var inte att bevisa att man kunde ha fler actions på en handkontroller, men man kan däremot ha fler bekväma kombinationer på en kontroller. Ska du ha så där många lätta att nå actions på ett tangentbord kommer du vricka fingrarna, för tangentbordet är inte designat lika ergonomiskt som en handkontroller.

Vad säger att man inte kan binda om kontrollerknapparna precis som man vill? Det är spelet som ger möjligheten att binda om knapparna, inte tangentbordet. Du kan lika gärna binda om knapparna på en handkontroll som på ett tangentbord, så länge spelet tillåter det.

Det är egentligen oväsentligt, för du kommer aldrig BEHÖVA så många kombinationer i ett spel oavsett hur många du än lyckas få fram. Jag är övertygad om att man kan få över 200 möjliga kombinationer ur en handkontroll och ännu fler ur ett tangentbord, men 20 är i alla fall mer än tillräckligt. Jag ville bara bevisa för killen jag citerade att man kan få hur många actions man än behöver ur en handkontroll, eftersom han antydde annorlunda.

Skrivet av Kalium:

Där använder du ju kombinationer... Om man skulle använda knappkombinationer på ett tangentbord då?
Och hur ska man kunna skriva i chatten på ett effektivt sätt med bara en handkontroller? Navigera i UI?

Ja, vad säger att man inte kan använda kombinationer? Det är ett måste med tanke på att det finns så få knappar. Alla MMOs till PC erbjuder en möjlighet att binda om knappar på tangentbordet och handkontrollen, lirade t.ex Tera med en xboxkontroller under betan, och kände mig inte det minsta handikappad jämfört med när jag lirade det med mus och tangentbord. Skulle tippa att ett eventuellt GW2 till konsoll skulle göra det också. Som sagt, det var inte min poäng att visa att man kan få fler kombinationer med en handkontroll än ett tangentbord, snarare att kontrollen inte är ett handikapp som du antydde, för man kan få så många actions man behöver ur en kontroll.

Uppenbarligen har du inte spelat så mycket konsollspel, om du inte kan komma på något exempel för väl fungerande UIn till konsollspel. De flesta konsollspel jag lirat har bra och smidiga UIs som funkar hur bra som helst med en kontroller. Förstår inte varför det skulle vara annorlunda från ett tangentbord. Du kan ju navigera i bags och character sheets och vad som helst mer du vill med en kontroller. Eventuellt styra en muspekare med någon av joysticksen, om folk kan lira shooters till konsoller ska du se att man kan använda joysticken som muspekare också.

Ska du chatta kan du använda antingen en tangentbords-addon till din kontroll, ett fysiskt tangentbord, eller helt enkelt ta upp någon form av mjukvarutangentbord, precis som när man skriver in t.ex sitt lösenord till psstore eller något. Det går ganska snabbt att navigera dom efter att man vant sig. Sen är alltid röstprogram smidiga.

Min poäng är helt enkelt att så länge det är väl genomfört så kommer inte en kontroller att ge dig några handikapp jämfört med mus och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Verkar som vi kommer få reda hur man signar upp sig till framtida beta testing på måndag

http://www.arena.net/blog/guild-wars-2-limited-beta-test-begi...

Permalänk
Medlem

Lite läckta bilder;

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Här är resten av de läckta bilderna. Anet var riktigt snabba med att plugga igen den läckan.

http://imgur.com/a/M68aF#6

Permalänk
Medlem

Skulle vara soft om dom gjorde "samma" klient till både PC och PS3, då kan man ligga i soffan och grinda på ps3:an sen logga in på datorn och pvpa/raida

Perfekt söndags nöje, slappa i soffan med GW2..

Permalänk
Medlem

Tygremmar över brösten och korta kjolar är helt klart bästa typen av skydd mot onda monster.

Skottarna visste det också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Tygremmar över brösten och korta kjolar är helt klart bästa typen av skydd mot onda monster.

Skottarna visste det också.

Självklart!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Även om det inte ser ut att vara spelat på högsta inställningar ser spelet grymt vackert ut. Ser fram emot att skåda alla fina miljöer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArneAnka89:

Även om det inte ser ut att vara spelat på högsta inställningar ser spelet grymt vackert ut. Ser fram emot att skåda alla fina miljöer.

Även att det var det första jag reagerade på oxå, att dom verkar köra på LOW/Medium.
Dom har iaf ingen AA på

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lider med den idioten som läckte dessa, hoppas bara inte att han/hon skicka dem till en polare som sedan spridde, inte så kul för spelpress att bli svartlistad från liknande events och inte direkt värt det när de kunde väntat till måndag morgon i USA och sedan hade de kunna posta dem hur mycket som helst ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

De läckta bilderna är tydligen low/medium. Även på den nivån ser det vackert ut

Permalänk

När är de material från betan får släppas t.ex. TB skulle ju släppa massvis

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jesper943:

När är de material från betan får släppas t.ex. TB skulle ju släppa massvis

02.00 inatt svensk tid (18.00 PST)

EDIT:
Nu läser jag på en annan sida 6.00 PST... vilket skulle innebära 15.00 svensk tid. Det stämmer även med guildmags nedräkning.

ALLTSÅ: #MadnessMonday börjar 15.00 svensk tid, bered er på en explosion av videoklipp och artiklar.
Länklista: http://www.guildmag.com/checklist-for-madness-monda

EDIT2:
Guildmag har nu lagt upp en samlingssida där de postar direktlänkar till artiklar och videoklipp om betan allt eftersom de dyker upp:
http://www.guildmag.com/press-closed-beta-test-aggregration-page

Permalänk
Permalänk
Medlem

Stort tack för alla filmer, kul att så mycket trevligt hittat ut på nätet.

Återkommer med fler om ni inte lyckats gräva fram alla!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av v1ctory:

Stort tack för alla filmer, kul att så mycket trevligt hittat ut på nätet.

Återkommer med fler om ni inte lyckats gräva fram alla!

Det blev lite många nu... Det finns länkar till allihop på guildmag: http://www.guildmag.com/press-closed-beta-test-aggregration-page

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Det blev lite många nu... Det finns länkar till allihop på guildmag: http://www.guildmag.com/press-closed-beta-test-aggregration-page

Tvivlar starkt på att det kan bli för många GW2-filmer.. Däremot för lite tid för att kika på alla.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av v1ctory:

Tvivlar starkt på att det kan bli för många GW2-filmer.. Däremot för lite tid för att kika på alla.

Så sant, syftade på att de började bli för många för att orka posta här en i taget bara Kvällen kommer uteslutande ägnas åt allt nytt material kan jag ju lova!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Har några frågor angående GW2 :D, spelet ser ut att komma passa mig utmärkt, är främst intresserad av PvP, dock så har jag kort min beskärda del av PvE i tex WoW där man var en ganska hardcore raider.

1. Kommer det finnas PvE och PvP servrar, eller är det endast PvE servrar? och sedan får man kora PvP som "minigames", samt World vs World, dvs ingen intern PvP i sin egen servers spelvärld? hoppas ni forstår hur jag menar?

2. Kommer den server man spelar på vara "shardard" dvs kommer det finnas flera instancer av samma område beroende på hur många spelare som befinner sig i samma område, eller är det EN enda stor spelvärld utan "shards".

Permalänk
Medlem

Aaaaaaaaahhhh!!

Visa signatur

Jag har ont i magen :/

Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge)|EVGA GeForce GTX 550Ti SC|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Cooler Master Hyper 212 EVO|Asus P8H77-I mITX|A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB|OCZ ZT-series 650W 80+ Bronze|BitFenix Prodigy mITX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Har några frågor angående GW2 :D, spelet ser ut att komma passa mig utmärkt, är främst intresserad av PvP, dock så har jag kort min beskärda del av PvE i tex WoW där man var en ganska hardcore raider.

1. Kommer det finnas PvE och PvP servrar, eller är det endast PvE servrar? och sedan får man kora PvP som "minigames", samt World vs World, dvs ingen intern PvP i sin egen servers spelvärld? hoppas ni forstår hur jag menar?

Det är PvE server all the way, men det är inte som WoW med lite instance PvP, du har World vs World vs World som du kan köra från lvl 1 som är 14dargar matcher som körs mellan 3 servers och du kan lvla där, hitta loot på döda spelare och det är 4 kartor som är stora som sitter ihop WvWvW är största kartan totalt i Guild Wars 2 som finns (från vad jag sett skrivet) och WvWvW är typ som att spela på egen server men det är action på ett annat sätt, går att questa m.m. där med.

Sedan har du "Hot PvP" som är standard 5v5 matcher, mer standard e-games PVP inriktat, här blir alla max lvl, om du joinar mist och sedan sedan en 5v5 så även om gubben är lvl 1 PvE är den lvl 80 PvP och du får en del gear med temporärt osv.

Skrivet av Vimes:

2. Kommer den server man spelar på vara "shardard" dvs kommer det finnas flera instancer av samma område beroende på hur många spelare som befinner sig i samma område, eller är det EN enda stor spelvärld utan "shards".

De har inte sakt något om detta (afaik) men GW1 var ju så men tvåan är persistent world, inte instance så distrikt skulle bli krångligt kanske även om jag hoppas de har kvar det men inte sett något om det, det verkar vara standard server baserad värld bara.

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

Tack

WvsWvsW biten är det som är dragkraften for mig när det gäller GW2, helt klart, lite trist att det inte finns PvP i vanliga spelvärden, typ någon form utav guild vs guild system eller liknande. 5vs5 eller 10vs10 "battlegrounds" intresserar mig inte alls.

Hoppas personligen att de inte shardar upp vanliga spelvärden, är helt klart allergisk emot dessa lösningar. Speciellt när GW2´s quests är dynamiska och anpassar sig efter hur många spelare som är i området/på samma quest. Det finns ju inget som heter mob stealing i GW2, utan questen anpassar sig och blir svårare om 2 eller flera spelare dyker upp och attackerar samma mob etc.

Kan vara hype, men hoppas att det är sanning, och då ser jag absolut ingen anledning till att sharda upp områden.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vrf CE är borta från webhallens sida?
har dom nått sin limit av beställningar eller?

har det beställt under beställninngar men går itne att hitta det på websidan om man söker

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabola:

Någon som vet vrf CE är borta från webhallens sida?
har dom nått sin limit av beställningar eller?

har det beställt under beställninngar men går itne att hitta det på websidan om man söker

Hej!

Vi har tagit bort den från sidan eftersom vi inte ännu vet hur många
collectors edition vi kommer kunna få tag på. När vi vet mer om detta
kommer vi att lägga upp den på sidan igen.

Vänligen återkom om du har fler frågor eller funderingar. Ha en fortsatt
trevlig vecka!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

Dom skämtade inte WvsW kartan är freaking HUGE

Edit : Nu har jag kollat igenom 45 minuter av WvsW PvP, haha riktigt nice, visst blev det typ field of strife stand offs men det såg fortfarande jävligt kul ut, med lite mer strategi, och att man roamar runt med en mindre grupp spelare så tror jag att detta blir guld.

Permalänk
Medlem

Tragiskt är dock att 90% av de videos som finns antingen inte visar något nytt eller så spelas de av någon som inte läst på vad de faktiskt håller på med och verkar helt lost ^^
Bästa IMO just nu är fan Totalbiscuits fru som fyller in för honom när han varit i Sverige och hon är bara OK/ganska bra, IGNs täckning so far har varit halvdan som bäst, gräslig vissa delar, 45min WvWvW visar mer utan kommentarer än IGN visar med någon som kommenterar :/

Skamligast är dock Guild Wars 2 Guru som spenderar 90% av sin tid åt att filma tooltips och inte ens lyckas få med allt där ^^ och resterande 10% åt att whina att GW2 inte är GW1 =D

Visa signatur

- Ed Wood