Permalänk
Medlem

Det är någon tjej ingame som sjunger den mycket bra, minns dock inte vart. Personligen så gillar jag inte stilen fullt ut med klippet ock något för mycket eko som sagt...

Permalänk
Skrivet av niddan:

Skitskön låt och det är ju inga större fel på tjejen! Drar slutsatsen av att hon spelat spelet?
Finns det ngt bättre än tjejer som gillar att spela och är snygga, satan alltså <3

Mia Rose

Edit: okej, sök inte på Mia Rose, då får du inte fram vad jag menar, sök kanske på Mia Rose and Athene, eller wow, eller lol

Förövrigt riktigt skön låt!

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

klarar inte av henne. ouff,

Permalänk
Medlem

så bra. hennes andra skyrim cover är bra också men lite kort.

Permalänk
Medlem

För lite mer folksång kan jag rekommendera Elolinona. Helt fantastisk röst. Vissa låtar skulle nog kunna passa bra i Skyrim utan några större problem

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Malukah som gjorde Dragonborn Comes har även gjort en cover på Age of Aggression.

Permalänk
Medlem

Vad är det här för imperiepropaganda !

Det finns ju en Stormcloak version av samma låt i spelet.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

En rock-mix på Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

För lite mer folksång kan jag rekommendera Elolinona. Helt fantastisk röst. Vissa låtar skulle nog kunna passa bra i Skyrim utan några större problem

http://www.youtube.com/watch?v=e9m03IyEZN8&feature=mfu_in_ord...

http://www.youtube.com/watch?v=A4Bi183oAoA&feature=mfu_in_ord...

http://www.youtube.com/watch?v=ol1yfpxxDdI&feature=related

Hittade också henne för rätt länge sen, riktigt bra röst

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Hittade också henne för rätt länge sen, riktigt bra röst

Hon påminde mig direkt om Helene Bøksle, till och med lite utseendemässigt. Bøksle sjöng titellåten i Age of Conan.
http://www.youtube.com/watch?v=-g5KYv2oqXk
http://www.youtube.com/watch?v=sLUvkFZr8Do

Permalänk
Medlem

Tyckte personligen att det lät bra och ekot gav ett bra djup i låten som kanske inte hade funnits där utan reverb. Det ger en go Skyrim känsla och man bli definitivt sugen på att ta upp spelandet igen

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Hittade också henne för rätt länge sen, riktigt bra röst

Mjo. Överaskande bra. Kul med lite ovanlig musik också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Vansinnigt bra tolkning av Skyrims main theme.
EDIT:

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk

Jag gillade delen när Morrowind theme kom in. FY FAN VA BRA

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

En tolkning av Tale of the Tongues från Skyrim. Jag tycker den var bra gjord.

*** Spoilervarning dock, låten är först tillgänglig efter en questlinje är klar som jag förstått det ***

Orginal;
http://www.youtube.com/watch?v=s5AHgtpnfZ0

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Förstår inte hysterin med Skyrim, nu kommer säkert många hata detta inlägg och bli sura på mig. Förövrigt har hon använt för mycket reverb så det förstör.

Tycker det är precis tillräckligt med reverb, passar väldigt bra till spelets tema

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det är känt att Jeremy Soule som gjorde musiken till Skyrim bland annat använde temamusik från de tidigare spelen som startade i Morrowind i samförstånd med Bethesda. Man kanske ska kalla det Elder Scrolls temamusik.

Jeremy Soule skrev musiken till både Morrowind och Oblivion så tror inte att han behövde något särskilt samförstånd

Skrivet av Lindgren92:

Förövrigt har hon använt för mycket reverb så det förstör.

Håller med, stoppade klippet direkt när hon öppnade munnen. Om man ska använda en effekt för att skapa en viss känsla så ska det imo bara vara en "hint", inte in-your-face uppenbart som detta.

Permalänk
Medlem

Spelet suger, låten var suverän

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Bara för det sitter jag och lyssnar på Sabotage nu. Hole in the Sky är så jävla bra.

Permalänk
Medlem

Miracle of Sound + Malukah i en duett: Legends of the Frost
(såg den på Bethblog.com)

-----
Edit: Miracle of Sound (aka Gav) gjorde även en riktigt bra låt tidigare som jag missat. Det är nog min favorit bland eget låtmaterial med Skyrim som tema. Tycker han har mycket bra sångröst.
Sovngarde Song

Permalänk
Medlem

Bästa remixen av orginalthemat jag har hört hittills.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Mäktig låt tycker jag...

Permalänk
Medlem

Misstänker att "kompositören" har influerats ganska rejält av Game of Thrones-introt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Dags för lite nekromantik.

En nord ölsång till Skyrim av Miracle of Sound

Så jäkla bra!