Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sammyc51:

Är inte så förtjust i spelet och är osäker på om jag skall spela det.

Men har signat upp för betan och om man kommer med, så får man väl se hur spelet är.

Av ren nyfikenhet, vad är det som du inte är förtjust i? Man hör ibland folk som säger att de inte är förtjusta i det och om man frågar så säger de "inget end-game" eller något i den stilen. Man får aldrig höra vad det är med det de nämner som de inte tycker om. Många har bara fått något om bakfoten men andra verkar faktiskt ogilla något. Skulle vara intressant att förstå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Är inte så förtjust i spelet och är osäker på om jag skall spela det.

Men har signat upp för betan och om man kommer med, så får man väl se hur spelet är.

Vad ser du för negativa sidor? Kul att höra åsikter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Länken ovan och begär en ny bekräftelse, de hade lite strul förut och deras mailserver gick ner och en del försvann men du reggades iaf

Testade detta på morgonen när jag vaknade och nu när jag kommer hem så har jag ändå inte fått något mail. Det är likadant för brorsan, han reggade igår men fick inte något mail heller.

Visa signatur

PC: i5 12400f | RX7900 GRE | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Av ren nyfikenhet, vad är det som du inte är förtjust i? Man hör ibland folk som säger att de inte är förtjusta i det och om man frågar så säger de "inget end-game" eller något i den stilen. Man får aldrig höra vad det är med det de nämner som de inte tycker om. Många har bara fått något om bakfoten men andra verkar faktiskt ogilla något. Skulle vara intressant att förstå

Bara WvWvW-områdena innehåller mer "end-game" än vissa andra spel levererar totalt.

Skrivet av Myskah:

Testade detta på morgonen när jag vaknade och nu när jag kommer hem så har jag ändå inte fått något mail. Det är likadant för brorsan, han reggade igår men fick inte något mail heller.

Jag signade upp igår kväll runt 23-tiden och fick mail för runt en halvtimme sedan, 14.30. Så det verkar kunna dröja en stund.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myskah:

Är det gmail? tydligen strular de lite ibland, isf testa att skriva mailen
xxx@GOOGLEgmail.com istället för xxx@gmail.com tror jag det var de rekommenderade så skulle de funka bättre

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Är det gmail? tydligen strular de lite ibland, isf testa att skriva mailen
xxx@GOGGLEgmail.com istället för xxx@gmail.com tror jag det var de rekommenderade så skulle de funka bättre

Nope har hotmail men tack ändå

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Jag signade upp igår kväll runt 23-tiden och fick mail för runt en halvtimme sedan, 14.30. Så det verkar kunna dröja en stund.

Jojo men tänkte bara på att min kompis reggade 2 min efter mig och han fick direkt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Såg den faktiskt igår kväll ;D

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Myskah:

Jojo men tänkte bara på att min kompis reggade 2 min efter mig och han fick direkt

Har du provat deras länk för att tvinga servern skicka om mailet?

EDIT:
https://beta.guildwars2.com/resend

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Har du provat deras länk för att tvinga servern skicka om mailet?

Nja det vet jag inte, skicka länken så ska jag kolla

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Myskah:

Nja det vet jag inte, skicka länken så ska jag kolla

Nu ändrade jag mitt förra inlägg precis när du postade igen så gör en repost så den märks

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Nu ändrade jag mitt förra inlägg precis när du postade igen så gör en repost så den märks

Ah jo den länken har jag redan testat ett antal gånger men ändå så dyker inget mail upp :S Menmen det är bara att hålla tummarna och vänta, men tack ändå

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Myskah:

Ah jo den länken har jag redan testat ett antal gånger men ändå så dyker inget mail upp :S Menmen det är bara att hålla tummarna och vänta, men tack ändå

Då föreslår jag att prova registrera dig från början igen, får du ett meddelande att mailadressen redan är registrerad behöver du inte vara orolig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Då föreslår jag att prova registrera dig från början igen, får du ett meddelande att mailadressen redan är registrerad behöver du inte vara orolig.

Jo har gjort det och fick att den redan är använd, så då hoppas jag att de ska lösa sig men tack igen.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Fick just ett andra confirm-mail x)

Permalänk
Medlem

Har signat upp för betan nu :), men när får man veta om man har kommit med?

Permalänk
Medlem

Om man registrerar sig som 14 år på betan får man inget svar då? Eller kan man typ klicka senare att man har målsmans tillstånd eller något?

Permalänk
Medlem

Vattnas i munnen på en!

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Emil:

Om man registrerar sig som 14 år på betan får man inget svar då? Eller kan man typ klicka senare att man har målsmans tillstånd eller något?

Från GuildWars2 officiella twitter:

Citat:

Being under 18 is not a hindrance. You just need to be able to have your parent sign NDA on your behalf if you get in. ~RB

Permalänk
Medlem

Thanks for signing up!

Thanks for signing up for a chance to participate in the Guild Wars 2 beta test. We've received your application and we'll email you if you've been accepted. We appreciate your interest in Guild Wars 2!

Sincerely,

The Guild Wars 2 Team

betyder det att ja inte behöver göra nå annat än vänta då?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Thanks for signing up!

Thanks for signing up for a chance to participate in the Guild Wars 2 beta test. We've received your application and we'll email you if you've been accepted. We appreciate your interest in Guild Wars 2!

Sincerely,

The Guild Wars 2 Team

betyder det att ja inte behöver göra nå annat än vänta då?

Nope det är bara våndas i sömnen och hålla tummarna

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Någon som vet när dom bestämt vilka som ska få sin key förresten?

EDIT: hmm har fått 5 stycken confirm-mails nu.. o.O

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Någon som vet när dom bestämt vilka som ska få sin key förresten?

How will I know if I've been selected to participate in a Guild Wars 2 Beta Event?

If you get into a Guild Wars 2 Beta Event, you will receive a message at the email address you used to sign up for the Beta, which will confirm that you have been accepted and will provide instructions on how to proceed.

How many players do you plan to invite to Guild Wars 2 Beta Events?

We will be having more than one Beta Event, and the test numbers will grow as we get closer to release. We will keep your sign-up information on file, and if we need you to test later, we'll get in touch.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

How will I know if I've been selected to participate in a Guild Wars 2 Beta Event?

If you get into a Guild Wars 2 Beta Event, you will receive a message at the email address you used to sign up for the Beta, which will confirm that you have been accepted and will provide instructions on how to proceed.

How many players do you plan to invite to Guild Wars 2 Beta Events?

We will be having more than one Beta Event, and the test numbers will grow as we get closer to release. We will keep your sign-up information on file, and if we need you to test later, we'll get in touch.

Var inte riktigt svaret på min fråga, men tack iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Var inte riktigt svaret på min fråga, men tack iaf

NJa det var svar, de finns inget satt datum för första men skulle gissa några få i närmaste veckan kanske sedan sakta fylla på beta poolen.

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk

Haha, vad fjantig man känner sig som kollar mailen ganska ofta för detta
Men det vore ju inte fel någonstans att få läsa "You have been selected to participate in the upcoming Beta Test Weekend for Guild Wars 2. Be sure to keep an eye open for more info from us in the coming weeks as the weekend is drawing closer. We look forward to meeting you in Tyria!

Sincerely,

The Guild Wars 2 Team"

Visa signatur

:- )

Permalänk
Medlem

Vänta nu, är betan denna helg :O?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

NJa det var svar, de finns inget satt datum för första men skulle gissa några få i närmaste veckan kanske sedan sakta fylla på beta poolen.

OKey, tänkte om det var efter dessa 48timmar eller om det var närmare betan man skulle få reda på om man blivit antagen, hade helst velat veta lite i förväg :>

EDIT:

Skrivet av Kyostize:

You have been selected to participate in the upcoming Beta Test Weekend for Guild Wars 2. Be sure to keep an eye open for more info from us in the coming weeks as the weekend is drawing closer. We look forward to meeting you in Tyria!

Sincerely,

The Guild Wars 2 Team

Dom som fått ett sånt mail är med i betan.

Så dom som får vara med har redan fått det bekräftat?!

EDIT: Vad förvirrad jag är, sorry :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Skrivet av mumzen:

Vad ser du för negativa sidor? Kul att höra åsikter

Jag kan börja med att komplimentera Guild Wars tankesätt om deras World PVP. Det såg otroligt innovativt och positivt ut.

Men en person som har spelat Lineage 2 - World of Warcraft och nu i slutet Star Wars: The Old Republic har insett att detta TARGET LOCK - Combat abilites trenden har kanske blivit lite för tråkigt och utdraget?

Är det inte dags att renovera om framtida MMORPGs?

Jag hade såna high hopes för att SWTOR skulle vara den ledande MMORPGn pga just Star Wars och combaten såg kul ut. Men efter tre månader med samma MMORPG trinity och combat system så blev man såååå uttråkad efter ett tag.

Jag hörde att i Guild Wars 2 så kan man "dodga" attacks och att det gamla trinity systemet är borta. Men att det tyvärr fortfarande finns det gamla targeting systemet. Personligen vill man ju ha något nytt.

Man måste ju ta och fokusera på det allra viktigaste i alla MMORPGs och det är just combat. Det är ju nästan det enda man gör i ett modernt MMORPG? Slåss slåss och slåss. Oavsett questing, PVE eller PVP.

Man blir dock fascinerad av de nya systemen som har utvecklats som jag först nämnde.

Ett spel som just är lite "innovativt" även om dom inte är dom första med spelsystemets combat är ju TERA. Där känns det ju lite mer att man tar del av spelet då man inte bara står stilla och klickar på 1 1 1 2 1 1 µ_µ.

Det kan vara så att TERA inte heller är perfekt men jag tycker ändå att designers borde sitta ner och tänka på att kanske skrota den hederliga target systemet? Detta är bara min personliga åsikt efter flera års MMORPG spelanden.

Jag är inte här för att göra reklam för TERA eller smutskasta Guild Wars 2. Utan jag är här för att hitta ett MMORPG där jag kan känna mig som hemma. Och få samma känsla som jag hade när jag spelade WoW TBC.

Dock har jag inte samma känsla inför GW2 som jag hade för SWTOR eller TERA. Kanske så ändras det? Vem vet.

Observera att detta är bara vad jag har för erfarenheter av andra spel och sedan sett hur GW2 combat är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Jag kan börja med att komplimentera Guild Wars tankesätt om deras World PVP. Det såg otroligt innovativt och positivt ut.

Men en person som har spelat Lineage 2 - World of Warcraft och nu i slutet Star Wars: The Old Republic har insett att detta TARGET LOCK - Combat abilites trenden har kanske blivit lite för tråkigt och utdraget?

Är det inte dags att renovera om framtida MMORPGs?

Jag hade såna high hopes för att SWTOR skulle vara den ledande MMORPGn pga just Star Wars och combaten såg kul ut. Men efter tre månader med samma MMORPG trinity och combat system så blev man såååå uttråkad efter ett tag.

Jag hörde att i Guild Wars 2 så kan man "dodga" attacks och att det gamla trinity systemet är borta. Men att det tyvärr fortfarande finns det gamla targeting systemet. Personligen vill man ju ha något nytt.

Man måste ju ta och fokusera på det allra viktigaste i alla MMORPGs och det är just combat. Det är ju nästan det enda man gör i ett modernt MMORPG? Slåss slåss och slåss. Oavsett questing, PVE eller PVP.

Man blir dock fascinerad av de nya systemen som har utvecklats som jag först nämnde.

Ett spel som just är lite "innovativt" även om dom inte är dom första med spelsystemets combat är ju TERA. Där känns det ju lite mer att man tar del av spelet då man inte bara står stilla och klickar på 1 1 1 2 1 1 µ_µ.

Det kan vara så att TERA inte heller är perfekt men jag tycker ändå att designers borde sitta ner och tänka på att kanske skrota den hederliga target systemet? Detta är bara min personliga åsikt efter flera års MMORPG spelanden.

Jag är inte här för att göra reklam för TERA eller smutskasta Guild Wars 2. Utan jag är här för att hitta ett MMORPG där jag kan känna mig som hemma. Och få samma känsla som jag hade när jag spelade WoW TBC.

Dock har jag inte samma känsla inför GW2 som jag hade för SWTOR eller TERA. Kanske så ändras det? Vem vet.

Observera att detta är bara vad jag har för erfarenheter av andra spel och sedan sett hur GW2 combat är.

Angående combat systemet så ja dom har det gamla lock on systemet kvar men även ett nytt där man siktar själv. Det är bara för att tex magiker och liknande har spells som är bäst gjort för sån typ av system. Medans warriors har kanske mycket AOE och då inte behöver använde det gamla systemet.