HDMI adapter - spelar det någon roll för 1.3 eller 1.4?

Permalänk
Medlem

HDMI adapter - spelar det någon roll för 1.3 eller 1.4?

Om det är felplacerat, flytta gärna!

Har tänkt skaffa ett grafikkort som då kommer ha en DVI och en HDMI 1.4. Spelar det då någon roll vilken adapter jag väljer? Alltså, jag tänkte ta denna. Den är väl inte bunden till 1.3, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av borgona:

Om det är felplacerat, flytta gärna!

Har tänkt skaffa ett grafikkort som då kommer ha en DVI och en HDMI 1.4. Spelar det då någon roll vilken adapter jag väljer? Alltså, jag tänkte ta denna. Den är väl inte bunden till 1.3, eller?

kablar och sånt får inte längre märkas med hdmi versionsnummer för att det beror på sakerna som kopplas ihop, inte kabeln i sig. och med dvi i ena änden kommer funktioner som kom med hdmi 1.4 ändå inte fungera

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

kablar och sånt får inte längre märkas med hdmi versionsnummer för att det beror på sakerna som kopplas ihop, inte kabeln i sig. och med dvi i ena änden kommer funktioner som kom med hdmi 1.4 ändå inte fungera

Hurm... okej, då ska det alltså inte vara några problem? HDMIn till DVIn ska som mest klara av 1920x1080p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borgona:

Hurm... okej, då ska det alltså inte vara några problem? HDMIn till DVIn ska som mest klara av 1920x1080p.

inga problem alls, hdmi klarar den upplösningen oavsett version

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

inga problem alls, hdmi klarar den upplösningen oavsett version

Bra