gtx 560ti sli 1 eller 2gb?

Permalänk

gtx 560ti sli 1 eller 2gb?

Hello,såg på sweclockers fredagspanel när dom pratade om sli o crossfire.Dom sa att om man har tex två kort på 1gb så blir det inte 2gb utan är fortfarande 1gb. Men hur kan då flera på youtube spela bf3 på ultra i 1080p med gtx560ti 1gb sli när bf3 kräver 1,5 för att maxa.

Permalänk
Medlem

Man kan spela med den upplösningen, men ibland blir det FPS drops eller så flickrar bilden till i grönt.

EDIT: Det är inte speciellt störande faktiskt om man är casual och spelar på skoj

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

för på youtube ser du inte deras FPS.

*edit* det blir som du skrev 1GB med 2 st 1 GB kort. datan speglas på båda korten, annars hade den behövts skickas fram och tillbaka till de olika GPU'erna vilket skulle kosta oerhört med prestanda.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Och hur ofta händer det?Skulle du rekommendera att köra med 560 sli på max.

Permalänk

Nä men det ser ut som typ 30fps men då recordar dom också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zilleosse:

Och hur ofta händer det?Skulle du rekommendera att köra med 560 sli på max.

som swec pratat om i sina recensioner ser det ofta bättre ut med låg FPS på en GPU än hög FPS på två då man får oregelbunden framtime vid SLI/CF.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Vill man spela i ultra bör man inte välja GTX560.

Permalänk
Medlem

Vill man spela BF3 bör man inte välja 560 serien alls.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Vill man spela BF3 bör man inte välja 560 serien alls.

Lust att förklara varför? Sitter på ett 560ti och bf3 rullar på fint i high @1080p

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av zilleosse:

Nä men det ser ut som typ 30fps men då recordar dom också.

30 räknas som låg. 60 brukar man sikta på.

*edit* youtube filmer är väll allihop i 30 obeoende av vad man laddar upp i. sen kan de ju ha valt att spela in i en specifik fps.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄