Hur står sig 460 mot 560ti ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Numbah:

eh nej hälften så tungt my a** du har fel och bevisen finns ju överallt tex Ultra på singel player 6970 CF ger 80 fps avg och i caspian border ultra 69 fps 64 players map (MULTIPLAYER) + att det finns nya drivrutiner och patcher som ger bättre fps nu... här finns "bevisen" http://www.sweclockers.com/artikel/14650-prestandaanalys-batt...
http://www.sweclockers.com/recension/14844-amd-radeon-hd-7970...

nöjd ? jag och ilstallione har redan "nedröstat" er

Att det är hälften så tungt i multiplayer är så Emil och Jonas själva uttryckte sig i Fredagspanelen för ett tag sedan. Men du kanske inte är tillräckligt aktiv för att ha lyssnat på det? Hur som helst stämmer det självklart inte till hundra procent men det är MYCKET mer tungdrivet i multiplayer. Nu disskuterar vi heller inte 6870 CF eller hur?

nedröstad? Av en totalt omedveten fanboy och ett troll som inte varit aktiv alls i tråden och påstår att vi inte nämt multiplayer när det står överallt.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Många som krävde länkar och bevis av Numbah i tråden, ska bli intressant hur de kontrar detta

Jaja, det är skitbra att någon tar fram lite konkreta tester.:)
Dom som inte är så kunniga ska bara veta att BF3 kräver mer i multiplayer än i singleplayer. (Alltså inte du, utan andra som kanske inte vet det)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Numbah:

eh nej hälften så tungt my a** du har fel och bevisen finns ju överallt tex Ultra på singel player 6970 CF ger 80 fps avg och i caspian border ultra 69 fps 64 players map (MULTIPLAYER) + att det finns nya drivrutiner och patcher som ger bättre fps nu... här finns "bevisen" http://www.sweclockers.com/artikel/14650-prestandaanalys-batt...
http://www.sweclockers.com/recension/14844-amd-radeon-hd-7970...

nöjd ? jag och ilstallione har redan "nedröstat" er

Det där sista var kanske lite ondödigt med tanke på vad jag skrev, tillför liksom inget vettigt

Skrivet av erikom:

Att det är hälften så tungt i multiplayer är så Emil och Jonas själva uttryckte sig i Fredagspanelen för ett tag sedan. Men du kanske inte är tillräckligt aktiv för att ha lyssnat på det? Hur som helst stämmer det självklart inte till hundra procent men det är MYCKET mer tungdrivet i multiplayer. Nu disskuterar vi heller inte 6870 CF eller hur?

nedröstad? Av en totalt omedveten fanboy och ett troll som inte varit aktiv alls i tråden och påstår att vi inte nämt multiplayer när det står överallt.

Är det mig du kallar troll och tillskriver falserier?

Skrivet av furuliden:

Jaja, det är skitbra att någon tar fram lite konkreta tester.:)
Dom som inte är så kunniga ska bara veta att BF3 kräver mer i multiplayer än i singleplayer. (Alltså inte du, utan andra som kanske inte vet det)

Absolut är det så men tyvärr svårt att komma med konkreta siffror i MP av förklarliga skäl.
Är ju fraps som gäller i MP vilket också ger en ganska skev sanning.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Otrevlig vändning denna tråden fick. Man har inte rätt bara för att man skriker högst.

Första inlägget som Numbah skriver säger "Använder själv det kortet och får 70~ fps på high i bf3 "

Om man inte specificerar i vilket spelläge eller i vilken upplösning man spelar så kan man pressa ut fantastiska fps, men iaf JAG antar att Numbah pratar om FullHD och 64-palers MP. Sen var det uppenbarligen fel av mig att anta.

Att komma i efterhand och säga att det gäller 4x4 utan fordon, då skulle jag säga att första inlägget är missvisande och att erikom har full rätt att försöka reda ut Numbah´s påstående.

Mvh

Tobias

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Skrivet av erikom:

Skitsnack att du får 70 fps i bf3 med ett 560ti. Har det själv tillsammans med 2500k i 4.5ghz och får fan inte det i high. I Full hd då. Möjligtvis att den kan sticka upp så ibland om man tittar ner i marken. Men ljug inte så att ts får fel bild av kortet. Eller du pratar kanske om singleplayer?

På caspian bordet i high ligger kortet mellan 30 och 50 fps i full hd.

Skickades från m.sweclockers.com

Sluta vara så arg, såvitt jag kommer ihåg så enligt SWEC's tester så ska visst 560TI ge runt 70FPS på high i BF3..

Permalänk
Medlem

helt orelevant att folk säger va dom har för fps när dom inte nämt va dom kör för upplösning.. 2 överklockade 460 presterar ok i SLI... 1 laggar kraftigt i bf3 på high i 1920x1200. 30-50 fps för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Sluta vara så arg, såvitt jag kommer ihåg så enligt SWEC's tester så ska visst 560TI ge runt 70FPS på high i BF3..

Ja då har du fått fel information eller information om SINGLEPLAYER vilket vi inte disskuterar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Nej, så mycket skiljer det inte mellan GTX 560 Ti och HD 6870. Snarare 5FPS skillnad i "High" inställningar, vilket är den inställningen som är aktuell i denna diskusion. http://www.sweclockers.com/recension/15001-amd-radeon-hd-7950...

nja det där är dom vanliga gtx 560 ti asus kort är lite bättre 12 fps mer i bfbc2 http://www.sweclockers.com/recension/13964-asus-geforce-gtx-5... och futuremark 3DMark Vantage får den 848 poäng mer och som andyah gtx 560 ti duger till high

Visa signatur

i5 2500k | asus gtx 560 ti OC | 8gb 1600mhz corsair vengeance | ssd 120gb Kingston HyperX | corsair 650tx bronze | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Att det är hälften så tungt i multiplayer är så Emil och Jonas själva uttryckte sig i Fredagspanelen för ett tag sedan. Men du kanske inte är tillräckligt aktiv för att ha lyssnat på det? Hur som helst stämmer det självklart inte till hundra procent men det är MYCKET mer tungdrivet i multiplayer. Nu disskuterar vi heller inte 6870 CF eller hur?

nedröstad? Av en totalt omedveten fanboy och ett troll som inte varit aktiv alls i tråden och påstår att vi inte nämt multiplayer när det står överallt.

Nej vi diskuterar Fps och jag tog CF6970 som exempel för att du sa att MP va mer tungdrivet än SP och det är det men inte så mycket som du verkar tro. Men om du inte gillar mitt exempel kan du gämföra andra kort själv det är inte stor skillnad.

Visa signatur

i5 2500k | asus gtx 560 ti OC | 8gb 1600mhz corsair vengeance | ssd 120gb Kingston HyperX | corsair 650tx bronze | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem

Hur mäter du "duger" Numbah?

Om vi pratar snitta 60fps i fullHD på High så pallar mitt ASUS 560ti 1gb knappt det, jag får dropps ned till 35pfs i 64-MP på de stora Karkandbanorna. För MIG är ett GTX560ti (även SOC) ett mediumkort om du vill hålla dig på 60fps.

Mvh

Tobias

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Hur mäter du "duger" Numbah?

Om vi pratar snitta 60fps i fullHD på High så pallar mitt ASUS 560ti 1gb knappt det, jag får dropps ned till 35pfs i 64-MP på de stora Karkandbanorna. För MIG är ett GTX560ti (även SOC) ett mediumkort om du vill hålla dig på 60fps.

Mvh

Tobias

1920x1080 på high ger en fin och stadig fps som aldrig dippar under 50 fps på 64-MP. har inte provat alla krakandbanorna men alla gamla och wake island dippar jag inte under 50 fps

Visa signatur

i5 2500k | asus gtx 560 ti OC | 8gb 1600mhz corsair vengeance | ssd 120gb Kingston HyperX | corsair 650tx bronze | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Antec Nine Hundred

Permalänk
Skrivet av Numbah:

nja det där är dom vanliga gtx 560 ti asus kort är lite bättre 12 fps mer i bfbc2 http://www.sweclockers.com/recension/13964-asus-geforce-gtx-5... och futuremark 3DMark Vantage får den 848 poäng mer och som andyah gtx 560 ti duger till high

Jag som trodde vi snackade om BF3 här. Sedan så är det bättre om du tittar på ett prestanda index. I ett index kan man se att ett GTX 560 Ti är ungefär 10% kraftigare än ett HD6870, generellt sett, i BF3 så är GTX 560Ti 9% bättre än ett HD 6870.
http://www.sweclockers.com/recension/13964-asus-geforce-gtx-5...

Skrivet av Numbah:

1920x1080 på high ger en fin och stadig fps som aldrig dippar under 50 fps på 64-MP. har inte provat alla krakandbanorna men alla gamla och wake island dippar jag inte under 50 fps

Inte ens mitt grafikkort klarar av att spela på High med en fin och stadig FPS som aldrig dippar under 50FPS. Och jag har ett HD 6970 som presterar bättre än ett GTX 560 Ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Numbah:

1920x1080 på high ger en fin och stadig fps som aldrig dippar under 50 fps på 64-MP. har inte provat alla krakandbanorna men alla gamla och wake island dippar jag inte under 50 fps

Då har vi INTE samma kort, ditt kort presterar utav någon anledning MYCKET bättre än mitt. Säker på att det inte står 580 istället för 560 på ditt kort?

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Då har vi INTE samma kort, ditt kort presterar utav någon anledning MYCKET bättre än mitt. Säker på att det inte står 580 istället för 560 på ditt kort?

köpte det för 1700kr och stog 560 ti på kartogen

Visa signatur

i5 2500k | asus gtx 560 ti OC | 8gb 1600mhz corsair vengeance | ssd 120gb Kingston HyperX | corsair 650tx bronze | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Hur mäter du "duger" Numbah?

Om vi pratar snitta 60fps i fullHD på High så pallar mitt ASUS 560ti 1gb knappt det, jag får dropps ned till 35pfs i 64-MP på de stora Karkandbanorna. För MIG är ett GTX560ti (även SOC) ett mediumkort om du vill hålla dig på 60fps.

Mvh

Tobias

what, mitt 460 dippar inte ens ner så lågt, vad kör du på för klockfrekvens igentligen? Visserligen var det längesen jag körde på high preset, ska in och köra ett game på high och se så jag inte sitter och ljuger för dig!

Edit:

nope

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
270308, 520340, 41, 94, 54.016

Ett halvt game på Caspian Border med 2000 tickets (altså 1000 tickets) körde mest Engineer så explosioner var det gott om!

Permalänk
Skrivet av enzity:

what, mitt 460 dippar inte ens ner så lågt, vad kör du på för klockfrekvens igentligen? Visserligen var det längesen jag körde på high preset, ska in och köra ett game på high och se så jag inte sitter och ljuger för dig!

Edit:

nope

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
270308, 520340, 41, 94, 54.016

Ett halvt game på Caspian Border med 2000 tickets (altså 1000 tickets) körde mest Engineer så explosioner var det gott om!

Vilken upplösning spelar du i? Sedan så är ditt GTX 460 så hårt överklockat att det i princip presterar som ett GTX 560 Ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Vilken upplösning spelar du i? Sedan så är ditt GTX 460 så hårt överklockat att det i princip presterar som ett GTX 560 Ti.

och sen är mitt över klockat så lägg på några fps och så har du ett bra flyt i bf3 på high at 1920x1080

Visa signatur

i5 2500k | asus gtx 560 ti OC | 8gb 1600mhz corsair vengeance | ssd 120gb Kingston HyperX | corsair 650tx bronze | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Vilken upplösning spelar du i? Sedan så är ditt GTX 460 så hårt överklockat att det i princip presterar som ett GTX 560 Ti.

1920x1080 !

Permalänk
Skrivet av enzity:

what, mitt 460 dippar inte ens ner så lågt, vad kör du på för klockfrekvens igentligen? Visserligen var det längesen jag körde på high preset, ska in och köra ett game på high och se så jag inte sitter och ljuger för dig!

Edit:

nope

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
270308, 520340, 41, 94, 54.016

Ett halvt game på Caspian Border med 2000 tickets (altså 1000 tickets) körde mest Engineer så explosioner var det gott om!

Vet du om att du måste starta om spelet för att all grafikalternativ ska kicka in? Tyvärr så bevisar inte några siffror någonting. Det bästa är om du kan filma medan du spelar.

Permalänk

Jag har ett överklockat GTX 560ti på 930Mhz och det klarar originalbanorna i BF3 på high med 30-60 fps, men karkand banorna tar slut på grafikminnet. Därför kör jag medium (1920x1080) och ligger mellan 50 och 90 fps konstant. Inget gtx 560ti med 1gb gddr5 borde klara bf3 i high, då det behöver mer än 1gb gddr5. Men drar man ner vissa inställningar så kan man blanda in ultra inställningar. Provade leka lite med inställningarna och med ungefär hälften ultra och resten low utan AA så flöt det ganska bra. Ett 560ti klara Bf3 på medium och uppåt i alla fall. Numbah kanske får ~70 fps i high, men då har han väl fått något konstigt kort

Min polare hade ett gtx 460 och han körde high i 1600x1050 tror jag det var, med spelbar fps. I Full HD och high tror jag inte det kortet presterar särskilt bra, kanske 30-40 fps med high inställningar. Medium/low klarar det utan problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Vet du om att du måste starta om spelet för att all grafikalternativ ska kicka in? Tyvärr så bevisar inte några siffror någonting. Det bästa är om du kan filma medan du spelar.

Självklart startade om spelet, så dum är jag inte. Ser ingen poäng i att "filma" som du säger då fpsen kommer att låsa sig på 30 iallafall, eller du kanske menar med en filmkamera ?

Permalänk
Skrivet av enzity:

Självklart startade om spelet, så dum är jag inte. Ser ingen poäng i att "filma" som du säger då fpsen kommer att låsa sig på 30 iallafall, eller du kanske menar med en filmkamera ?

Precis. För om man använder fraps så sjunker ens FPS och därför är det bättre att filma med en riktig kamera. Men jag fick ialf dessa resultat på Wake Island i 1080P och i High: (min,max,avg) = 40, 91, 60.431
Jag kan filma imorn med min kamera om du vill.
Detta är då med ett HD 6970 2GB. Och server var inte ens helt full. Så jag tror inte ett GTX 560Ti kan få 60FPS+ med dessa grafikinställningar (1080P i High, multiplayer med 64 spelare)

Permalänk
Skrivet av erikom:

Ja då har du fått fel information eller information om SINGLEPLAYER vilket vi inte disskuterar.

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.sweclockers.com/recension/14783-nvidia-geforce-gtx...

lowest 52, average 61 FPS, 1920x1080@high.

Permalänk
Skrivet av Numbah:

och sen är mitt över klockat så lägg på några fps och så har du ett bra flyt i bf3 på high at 1920x1080

Bra flyt är subjektivt. Men för mig så blir det inte bra flyt i BF3 om man har avg fps på 60 och droppar ner mot 40fps. Av någon anledning så behöver BF3 60FPS eller mer konstant för att flyta på bra.

Detta ger för mig en dålig spelupplevelse i BF3:

Det vi ser på bilden ovan är hur ett HD 6970 klarar BF3 i High i 1080P på Wake Island, en 64 player bana. Som ni ser så ligger FPS runt 60 men dippar ner mot 40 vid två tillfällen. Av någon anledning så upplever jag att BF3 laggar ganska mycket när man ligger strax under 60FPS.

Citat:

Citat: Ursprungligen inskrivet av erikom

Ja då har du fått fel information eller information om SINGLEPLAYER vilket vi inte disskuterar.

Skrivet av Dark_Widget:

Det där är från singeplayer. Räkna med att ligga en bra bit under 60FPS i multiplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Bra flyt är subjektivt. Men för mig så blir det inte bra flyt i BF3 om man har avg fps på 60 och droppar ner mot 40fps. Av någon anledning så behöver BF3 60FPS eller mer konstant för att flyta på bra.

Jag håller med, jag är vanligtvis inte FPS-kåt utan att det flyter på tillräckligt bra duger för mig. Men i BF3 så känns det trögt om det droppar som du säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Det där är ju SP.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Numbah:

om du dippar ner till max 50 fps men ligger oftast runt 60~ skulle du räkna det som dåligt flyt ? sen ger 6870 ca 12 fps mindre avg fps än asus gtx 560 ti. Kan tillägga att jag precis körde en runda i bf3 och ligger inte 70 fps i avg på wake island 64 player map kör mest squad rush och där får man mer fps. Fick 51 som lägsta dropp iaf

Tja, ta inte illa upp när jag säger det, men du snackar antingen skit eller så har du någon grafikinställning ställd helt åt helsike som förstör dina resultat.

Anledningen att vi inte tror dig - under några som helst omständigheter - är att du rakt upp och ner påstår att ditt 560 Ti presterar bättre än ett 6970, 570, 580 eller ens ett 7950 normalt gör. En del siffror är till och med bättre än ett klockat 7970(!). Med din påstådda prestanda presterar ditt enda kort dessutom bättre än många SLI/CF-konfigurationer!

51 som lowest drop är prestanda i klass med mina SLI-kopplade 570'or på Wake 64p. Inte ens 7970 klarar det!

Och det kan vi väl alla (även du) hålla med om att det inte kan stämma?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Singleplayer ja. Läste du det jag skrev? Läs texten i det där testet också så förstår du att det är Singleplaer dom testar vilket inte alls kräver lika mycket som Multiplayer

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

jag spelar medium med 580=)

Visa signatur

Nej.