Vinn nätagg från Seasonic

Se Microsofts presentation av Windows 8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jappse:

ok?

Även om det inte ger "fluid" gränssnitt på virtualBox så saknar man överblicken man är van vid med Metro UI.

Ja precis. Det du är van vid är inte likadant längre. Ja Metro är nytt. Det är annorlunda nu. Inte samma som förut.

Mycket bra! Du har förstått det här.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

Så jävla trist att Microsoft gav efter för användare som vill kunna stänga av program. Nu när det inte längre behövs i Metro

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som testat Metro med 2 skärmar, iom att alla funktioner finns i kanterna för mus och tangentbord ?

Jag hoppas verkligen man kan genom register eller något annat sätt ta bort metro gränsnittet, ser inte behovet på en stationär dator/laptop utan touchscreen.

Men jag ser en sjukt stor potential i tablets med win8, speciellt i arbetet.

Tänk dig en roll i ett företag där du är på resande fot rätt mkt. Du är ute hos en kund eller något möte någonstans, du har med dig din tablet, med ett fullfjädrat OS... Det betyder att du har tillgång till affärssystemet, special lösningar som tidigare har gjorts, alla dina filer (som du inte har lagt upp i molnet eller en share ännu) allt som du hade haft i din laptop eller stationära dator.
Du kan sen komma tillbaka till kontoret, ta din tablet, docka den och få tangentbord/mus, större skärm etc etc.. och jobba som vanligt i excel/word etc etc. Sen åker du ut till en kund, visar något fint bildspel eller browsar lite på någon hemsida eller någon powerpoint.

Du har alltid med dig, hela ditt kontor, hela din arsenal av program och funktioner.. det är där jag ser den stora nyttan med win8 och metro.

För min del hemma på min gaming dator, så ser jag ingen nytta med metro, överhuvudtaget, låt mig stänga av det bara så är jag nöjd.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka för jag gillar vissa funktioner hos Windows 8 men samtidigt så tycker jag att det är tråkigt att fokus ligger så tungt på Metro. Men det kan säkert bli en trevlig upplevelse med Kinect.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Skrivet av Jeddan:

Personligen ser jag ingen som helst användning för det på min PC, på en surfplatta kan jag förstå. Men när jag ser videon tycker jag inte att det nya interfacet ser ut att göra jobbet enklare/snabbare än vad det är redan nu.

Skrivet av FribBe:

Windows 7 är inte ens 4 år gammalt. Det kommer supportas i många år till..

Skrivet av flashen:

Windows 7 fungerar fortfarande bra till desktop, ser ingen anledning att byta enbart för sakens skull

Ja, W7 kommer garanterat hålla flera år till. Men varför klamra sig fast vid gammal teknik? Lika idiotiskt som de som fortfarande klamrar sig fast vid XP bara för "sakens skull". Förr eller senare kommer ni behöva, och förmodligen vilja byta upp er ändå, så varför inte göra det direkt? Det är en sak med företag som inte så enkelt bara kan uppgradera och dessutom vill hålla sig till stabil teknik, men som privatperson ser jag inte någon bra anledning att sitta kvar och tjura på ett gammalt OS.

Ni tycker det är fult nu, men frågan är om ni inte helt enkelt bara är rädda för att lära er något nytt. Klart man känner sig hemma och trygg på sitt gamla desktop, men ibland får man släppa rinken och lära sig något nytt. Förmodligen kommer ni upptäcka att det är smidigare och att ni blir mer produktiva när ni väl lärt er, så om 5 år kommer ni knappast vilja gå tillbaka till sjuan. Och de små saker som inte fungerar klockrent idag finns det gott om tid för MS att fixa de kommande åren, detta är fortfarande pre-release.

Mina 5 öre.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt gött ut på en surfplatta, men som tidigare nämns så verkar de inte vara direkt desktop anpassat tyvärr. Ska i alla fall ge det en sportslig chans.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Windows 8 känns som en total flopp på desktop marknaden, till surfplattor kan det nog göra sig bättre.

Mm håller med! Har kört windows 8 några timmar nu och allt är så himla omständigt. Apps APPS APPS!

Till och med inloggningen är bökig, att man ska behöva dra undan en bild hör inte hemma på Top Notch Eyefinity PC. Apropå Eyefinity, Windows 8 ser förjävligt ut när appsskärmen täcker alla 3 skärmar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Ja, W7 kommer garanterat hålla flera år till. Men varför klamra sig fast vid gammal teknik? Lika idiotiskt som de som fortfarande klamrar sig fast vid XP bara för "sakens skull". Förr eller senare kommer ni behöva, och förmodligen vilja byta upp er ändå, så varför inte göra det direkt? Det är en sak med företag som inte så enkelt bara kan uppgradera och dessutom vill hålla sig till stabil teknik, men som privatperson ser jag inte någon bra anledning att sitta kvar och tjura på ett gammalt OS.

Ni tycker det är fult nu, men frågan är om ni inte helt enkelt bara är rädda för att lära er något nytt. Klart man känner sig hemma och trygg på sitt gamla desktop, men ibland får man släppa rinken och lära sig något nytt. Förmodligen kommer ni upptäcka att det är smidigare och att ni blir mer produktiva när ni väl lärt er, så om 5 år kommer ni knappast vilja gå tillbaka till sjuan. Och de små saker som inte fungerar klockrent idag finns det gott om tid för MS att fixa de kommande åren, detta är fortfarande pre-release.

Mina 5 öre.

Jag ser ingen anledning till att byta till Windows 8 när Windows 7 funkar perfekt och gör allt man behöver det till. Onödiga pengar när man inte behöver Windows 8, Windows 8 är dessutom i stort sett Windows 7 med Metro-gränssnittet. Självklart finns det alltid uppgraderingar i koden men jag är väldigt nöjd med 7an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Jag ser ingen anledning till att byta till Windows 8 när Windows 7 funkar perfekt och gör allt man behöver det till. Onödiga pengar när man inte behöver Windows 8, Windows 8 är dessutom i stort sett Windows 7 med Metro-gränssnittet. Självklart finns det alltid uppgraderingar i koden men jag är väldigt nöjd med 7an.

Tja, allt går ju en bra bit snabbare tex uppstart, nerstart, installationer, etc.

Hela OS:et känns allmänt lättare för datorn, och det är det väl eftersom riktiga skit datorer klarar av W8 bra.

Ser dock fram i mot saftiga uppdateringar de kommande månaderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Mina 5 öre.

Jag har aldrig påstått att det är fult, jag har själv en telefon med Windows Phone och älskar operativsystemet. Jag ser snarare bara ingen anledning att ändra om interfacet såpass mycket och använda det på min stationära PC, för surfplattor och andra touchprylar förstår jag det.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Får säga att jag blir riktigt sugen på att testa.
Ska bli intressant att se hur det funkar på en desktop med Metro, tror själv att det klart kan va intressant för småsaker, små program, apps, kolla film/serier etc.
Kanske slutar med att man stänger ner det (som jag antar man kan?) eller iaf använder det mindre, fungerar ju lika bra som shortcuts/iconer men med mer funktionalitet som att se mail o sådant direkt på iconen för juast mail.

Sen ser ja fram imot alla apps och programs som kan göraas o sen användas över alla platformar, det tror jag blir en stor fördel för MS nu om det kommer igång snabbt. Skulle lätt kunna tänka mig en tab nu med Win 8 och även en mobil, hur skönt som helst o bara kunna fortsätta på taben ifal man vill sätta sig i soffan eller mobilen om man går iväg. Om det sen finns bra tjänser för cloud storage (Sky Cloud eller va det hette, inte testat det) så är det ju underbart.
Om man sen kunde lagra musik i molnet och komma åt streamande i full bandbrädd så skulle det va underbart.

Blir till att instalera efter helgen

Permalänk
Medlem

Lär ju dröja innan företagen släpper W7, precis som det varit med XP. Personligen känner jag ingen brist på fyrkanter och molnlagring, men jag är väl "bakåtsträvare" som inte sätter likhetstecken mellan "nytt" och "bättre".

Permalänk
Skrivet av Boken:

skrämmande likt ett apple event.........

Ja för stå på en scen och visa något kan man ju verkligen göra på så många sätt -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benkaboy:

Använde du precis argumentet "Hur ofta behöver du egentligen titta på mer än två saker samtidigt?"? När fan ska MS bestämma hur många saker jag vill kunna se samtidigt på min skärm? VAD är nytänket med att BARA kunna se EN sak åt gången på HELA skärmen?! Jag personligen har skrivbordet upplagt så att jag har skyperutor och pidgin i en egen spalt på högersidan av skärmen och ex.vis webläsaren som tar upp resterande yta. Då kan jag se vad som skrivs samtidigt som jag använder webläsaren. Så VAD är det för tänk jag stänger ute?

Är det verkligen så jobbigt att behöva använda tangentbordet helt plötsligt iom lansering utav W8? Det är ju nästan så man blir mörkrädd..

Varför du reducerar ner när jag säger TVÅ till EN vet jag inte, ännu mera okunnighet om att det finns snap-in som gör att du kan fästa en extra app bredvid en annan? ENBART apps körs i helskärm, antagligen för att få en helhetskänsla mellan alla apps så är det helskärm. Det finns INGEN app som INTE skulle kunna ersättas av ett vanligt program, DESKTOPEN FINNS KVAR!!!!! INGEN tvingar dig att använda apps, och jag kan inte tänka mig någon speciell app som skulle kunna göras men som inte skulle ha ett programalternativ. Själv sitter jag och använder vanliga desktop precis som innan, INGEN skillnad förutom att W8 är snabbare. Metro är riktigt snabbt och smidigt, och åter igen INGEN tvingar dig att använda det hela tiden.
Och jag skrev stänger IN inte stänger UTE, du är helt insnöad på att W7 är perfekt för alla och ser inte ens möjligheter när alternativ såsom att byta program med musen och inte behöva sträcka sig fram till tangentbordet läggs till och gamla alternativ finns kvar. Vill jag nu luta mig tillbaka med en kopp kaffe i handen samtidigt som jag kollar min mail och behöver byta app eller något, så är förjävligt drygt om jag skulle behöva släppa muggen.
En sak jag har märkt är att du har total brist utav fantasi och verklighetsuppfattning om att det finns andra personer än du som kan ha nytta utav NYA funktioner.
Jag blir otroligt mörkrädd när jag ser personer som inte kan acceptera förändring överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Threepwood:

Får säga att jag blir riktigt sugen på att testa.
Ska bli intressant att se hur det funkar på en desktop med Metro, tror själv att det klart kan va intressant för småsaker, små program, apps, kolla film/serier etc.
Kanske slutar med att man stänger ner det (som jag antar man kan?) eller iaf använder det mindre, fungerar ju lika bra som shortcuts/iconer men med mer funktionalitet som att se mail o sådant direkt på iconen för juast mail.

Sen ser ja fram imot alla apps och programs som kan göraas o sen användas över alla platformar, det tror jag blir en stor fördel för MS nu om det kommer igång snabbt. Skulle lätt kunna tänka mig en tab nu med Win 8 och även en mobil, hur skönt som helst o bara kunna fortsätta på taben ifal man vill sätta sig i soffan eller mobilen om man går iväg. Om det sen finns bra tjänser för cloud storage (Sky Cloud eller va det hette, inte testat det) så är det ju underbart.
Om man sen kunde lagra musik i molnet och komma åt streamande i full bandbrädd så skulle det va underbart.

Blir till att instalera efter helgen

Kan du säga vad skillnaden på apps och program/s är? Låter så otroligt dumt.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av corben2:

Mm håller med! Har kört windows 8 några timmar nu och allt är så himla omständigt. Apps APPS APPS!

Till och med inloggningen är bökig, att man ska behöva dra undan en bild hör inte hemma på Top Notch Eyefinity PC. Apropå Eyefinity, Windows 8 ser förjävligt ut när appsskärmen täcker alla 3 skärmar..

Det är enklare att trycka enter. Men det visste du säkert redan att man kunde.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Kan du säga vad skillnaden på apps och program/s är? Låter så otroligt dumt.

Apps laddas ner via den inbyggda butiken "store" och körs direkt i metro UI:n, ex. Mail.
Program som vi kallar det skapar en genväg på startskärmen som för dig till skrivbortet, ex. Paint.

Funderar på att filma lite om folk är intresserade att kolla.

Permalänk
Medlem

Coolt att man kan ha operativsystemet och allt på ett minne på det sätt som W8 funkar, nu menar jag inte att ha ett operativsystem i sig på en USB-sticka för det är ju inget nytt i sig..

Skrivet av 92_slayer:

Ja för stå på en scen och visa något kan man ju verkligen göra på så många sätt -.-

Om du sett hur ms brukar presentera saker så hade du nog förstått precis vad han menar...
Och ja, det finns hur många sätt som helst att lägga upp en presentation.

Förstår precis vad han menar med att det verkar skrämmande likt ett apple event, hehe.. Första tanken som slog mig när jag började titta..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boken:

skrämmande likt ett apple event.........

Ja, kanske för att det är ett stort IT-företag som har ett event, och går efter konstens alla regler att hålla ett bra föredrag.

Blir så lack som klagar på att alla försöker kopiera Apple; Alla ultrabooks är kopior på MBA. Eller? Visst, det finns vissa modeller som är lite för lika, men de flesta är bara tunna datorer i aluminium med förhållandevis bra prestanda.

Finns det bättre och liknande produkter som kom efteråt på marknaden så är det självklart att Apple var först med iden. Fanns sakerna innan Apple gjorde dem, ja, då har Apple gjort den överlägset mycket bättre.

Nu säger jag inte att Apple är dåligt, tvärtom. Men det är väl inte så konstigt att du får bättre prylar om du pyntar dubbla priset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Tja, allt går ju en bra bit snabbare tex uppstart, nerstart, installationer, etc.

Hela OS:et känns allmänt lättare för datorn, och det är det väl eftersom riktiga skit datorer klarar av W8 bra.

Ser dock fram i mot saftiga uppdateringar de kommande månaderna.

Ursäkta mig med WTF är nerstart??????

Skrivet av wargreymon:

Varför du reducerar ner när jag säger TVÅ till EN vet jag inte, ännu mera okunnighet om att det finns snap-in som gör att du kan fästa en extra app bredvid en annan? ENBART apps körs i helskärm, antagligen för att få en helhetskänsla mellan alla apps så är det helskärm. Det finns INGEN app som INTE skulle kunna ersättas av ett vanligt program, DESKTOPEN FINNS KVAR!!!!! INGEN tvingar dig att använda apps, och jag kan inte tänka mig någon speciell app som skulle kunna göras men som inte skulle ha ett programalternativ. Själv sitter jag och använder vanliga desktop precis som innan, INGEN skillnad förutom att W8 är snabbare. Metro är riktigt snabbt och smidigt, och åter igen INGEN tvingar dig att använda det hela tiden.
Och jag skrev stänger IN inte stänger UTE, du är helt insnöad på att W7 är perfekt för alla och ser inte ens möjligheter när alternativ såsom att byta program med musen och inte behöva sträcka sig fram till tangentbordet läggs till och gamla alternativ finns kvar. Vill jag nu luta mig tillbaka med en kopp kaffe i handen samtidigt som jag kollar min mail och behöver byta app eller något, så är förjävligt drygt om jag skulle behöva släppa muggen.
En sak jag har märkt är att du har total brist utav fantasi och verklighetsuppfattning om att det finns andra personer än du som kan ha nytta utav NYA funktioner.
Jag blir otroligt mörkrädd när jag ser personer som inte kan acceptera förändring överhuvudtaget.

Hmm.......jag KAN sitta tillbakalutad med en kaffekopp i ena handen och den andra på musen och slösurfa, kolla mail, forum osv utan att ställa ifrån mig kaffekoppen i W7.......jag begriper inte hur du gör

Permalänk
Skrivet av Lonefox:

Hmm.......jag KAN sitta tillbakalutad med en kaffekopp i ena handen och den andra på musen och slösurfa, kolla mail, forum osv utan att ställa ifrån mig kaffekoppen i W7.......jag begriper inte hur du gör

Va, kan man använda BÅDE tangentbord OCH mus i Windows 7? Nu snackar vi valfrihet i gränssnitt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Coolt att man kan ha operativsystemet och allt på ett minne på det sätt som W8 funkar, nu menar jag inte att ha ett operativsystem i sig på en USB-sticka för det är ju inget nytt i sig..

Om du sett hur ms brukar presentera saker så hade du nog förstått precis vad han menar...
Och ja, det finns hur många sätt som helst att lägga upp en presentation.

Förstår precis vad han menar med att det verkar skrämmande likt ett apple event, hehe.. Första tanken som slog mig när jag började titta..

Vem bry sig om ett event är liknande mer en apple fanboys så klart?
Som TUR är inte MS OS likt Apple på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Tvärt emot uppstart, alltså avstängning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Antar att han menar nedstängning.

Skrivet av Lonefox:

Och du kan fortsätta med det vare sig du använder vanliga desktopen eller Metro nu.

PS. Visst är det KUL med SHIFT DS.

Permalänk

Jag vill se en mer "avancerad" genomgång, som inte bara säger att det funkar, utan också hur. Till exempel det med hårddiskarna. Alla hårddiskar du kopplar in raidas typ? Om jag vill lägga över en fil från en hårddisk till en annan, hur gör jag då? Om jag har en 120gb SSD och en 1tb 5400rpm, vilka filer kommer ligga på vilken hårddisk? Vilka filer syncas mellan alla mina datorer, och vilka gör inte det? Vad händer om jag installerar 50gb appar på min desktop, men bara har 40gb ledigt på min laptop?

Jag vill inte se folk som står och förklarar ATT det funkar. Det fattade jag redan, annars skulle de ju inte släppa det. Jag vill veta HUR det funkar, och utifrån det hur jag ska använda det

Permalänk
Medlem

Testade just Windows 8 Consumer Preview på jobbet med hjälp av Oracle Virtual Box och som jag fattar det så fungerar inte swipe-rörelser med musen på en desktop-PC eller har det att göra med att jag körde virtualiserat? Första upplevelsen blev väldigt mycket klicka-klicka-klicka. Metro verkar helt enkelt inte vara något för mig. Kanske på en tablet men definitivt inte på en workstation. Informationen tar upp enormt stor yta på skärmen kontra innehållets budskap. Får starka vibbar av hemsidor helt gjorda i Flash.

Förbättringen av Task Manager och filkopieringsdialogen var dock helt ok.

För er som älskar det nya gränssnittet säger jag grattis men jag personligen hoppas att det kommer att gå att stänga av och koppla windowstangenten till en vanlig klassisk startmeny. Då blir ju alla nöjda.

Tror inte jag tillhör målgruppen då jag oftast sitter i timmar med Photoshop eller Visual Studio och vill ha så lite störande moment från operativsystemet som möjligt.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Skrivet av Kadjoopplo:

Till och med "skrivbordet" är en app.

Är ju endå inte sant, är ju en shell

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av Joppis:

Testade just Windows 8 Consumer Preview på jobbet med hjälp av Oracle Virtual Box och som jag fattar det så fungerar inte swipe-rörelser med musen på en desktop-PC eller har det att göra med att jag körde virtualiserat? Första upplevelsen blev väldigt mycket klicka-klicka-klicka. Metro verkar helt enkelt inte vara något för mig. Kanske på en tablet men definitivt inte på en workstation. Informationen tar upp enormt stor yta på skärmen kontra innehållets budskap. Får starka vibbar av hemsidor helt gjorda i Flash.

Förbättringen av Task Manager och filkopieringsdialogen var dock helt ok.

För er som älskar det nya gränssnittet säger jag grattis men jag personligen hoppas att det kommer att gå att stänga av och koppla windowstangenten till en vanlig klassisk startmeny. Då blir ju alla nöjda.

Tror inte jag tillhör målgruppen då jag oftast sitter i timmar med Photoshop eller Visual Studio och vill ha så lite störande moment från operativsystemet som möjligt.

Det finns redan möjlighet till det ju.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Va, kan man använda BÅDE tangentbord OCH mus i Windows 7? Nu snackar vi valfrihet i gränssnitt

Ja....kan du tänka dig?

Skrivet av leafbranch:

Tvärt emot uppstart, alltså avstängning.

Skriv det då...

Skrivet av wargreymon:

Antar att han menar nedstängning.

Dagens ungdom *skakar på huvudet*

Skrivet av wargreymon:

Och du kan fortsätta med det vare sig du använder vanliga desktopen eller Metro nu.

PS. Visst är det KUL med SHIFT DS.

Tog mig faktiskt LÄNGRE tid med Metro än på gamla vanliga W7 att stänga ner osv....(jo det körs på en burk knappt över min-rek).
Varför i hela fridens namn MÅSTE man in o fippla i registret för att få till en del saker i efterhand?
Ett enkelt val under installation för att inaktiveta Metro...ja tack.
Ngr enkla val som att man vill ha Shut Down lätt tillgängligt via tex. startmenyn osv osv...listan kan göras lång.
Nej.... W8 känns för splittrad, uppdelad och plottrig för MIG.....nåja.....kommer väl GUI-mods längre fram.
För som OS i sig då man bortser från GUIt så känns det riktigt bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _MmattiasS_:

Jag vill se en mer "avancerad" genomgång, som inte bara säger att det funkar, utan också hur. Till exempel det med hårddiskarna. Alla hårddiskar du kopplar in raidas typ? Om jag vill lägga över en fil från en hårddisk till en annan, hur gör jag då? Om jag har en 120gb SSD och en 1tb 5400rpm, vilka filer kommer ligga på vilken hårddisk? Vilka filer syncas mellan alla mina datorer, och vilka gör inte det? Vad händer om jag installerar 50gb appar på min desktop, men bara har 40gb ledigt på min laptop?

Jag vill inte se folk som står och förklarar ATT det funkar. Det fattade jag redan, annars skulle de ju inte släppa det. Jag vill veta HUR det funkar, och utifrån det hur jag ska använda det

Ok då vet jag en bra sida som du kan läsa:
http://blogs.msdn.com/b/b8/

Det är Microsofts officiella Windows 8 blog där de i detalj beskriver alla funktioner i operativsystemet.

Som svar på din fråga kan du läsa om Storage Spaces här:
http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/01/05/virtualizing-st...

Visa signatur