Mass Effect 3 - tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Laddade ner Mass Effect (1:an) från CDON.se On demand-tjänst. 69:- bara
Tycker att det är ett roligt och mångsidigt spel, faktiskt. Speciellt för vad jag betalade.

Installationen gick ju smärtfritt men inte starten av spelet. Crashade och hade sig tills jag fick nys om
patch 1.02(?), då gick allt smärtfritt och man kunde t.ex. ändra skärmupplösningen till 1080p via MassEffectLauncher.exe
då den högsta upplösningen in-game var 1280x800.

Ser fram emot Mass Effect 2 och givetvis 3:an men hoppas då att det finns en knapp eller liknande in-game
som heter ''update game'' eller liknande, så slipper man allt trixande och felsökningar på problem online.

Steam för både 1'an och 2'an så fixas uppdateringar automatiskt, dock ej bestämt om 3'an ska releases på steam ännu.
Betalade
Mass Effect: 3.74 EUR
Mass Effect 2: 4.99 EUR

Vet dock ej om det var någon kampanj, steam kör ju super reor varje år, + 1 spel varje dag, vecka osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Hur spelar du? Vpn för origin?

nej det går inte till fören ca 9.00 imorgon bitti. Det har läkt ut till Xbox 360 för några dagar sedan, men ska inte snacka warez här men där har du troligtvis anledningen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollebro:

Någon som börjat spela spelet mer än jag eller? Kommer sitta hela jävla natten!

Lever det upp till mass effect 1/2? Är rädd för en dragon age 2 flopp och har därför inte vågat boka än.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Steam för både 1'an och 2'an så fixas uppdateringar automatiskt, dock ej bestämt om 3'an ska releases på steam ännu.
Betalade
Mass Effect: 3.74 EUR
Mass Effect 2: 4.99 EUR

Vet dock ej om det var någon kampanj, steam kör ju super reor varje år, + 1 spel varje dag, vecka osv.

Jag försökte registrera Mitt Mass Effect på steam, det gick inte. Bara att lägga in som ''Non-steam game'' och då får man sköta uppdateringarna själv.

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=4289-WAKV...

Kan det vara så för att jag inte laddade ner det via steam då i så fall?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Hur spelar du? Vpn för origin?

Skrivet av MugiMugi:

nej det går inte till fören ca 9.00 imorgon bitti. Det har läkt ut till Xbox 360 för några dagar sedan, men ska inte snacka warez här men där har du troligtvis anledningen.

Köpte spelet från Greenmangaming.co.uk och fick min CD kod tidigare idag. Använde mig sedan av en VPN i Hongkong för att låsa upp spelet. Så nu är det bara att tuta och köra! Inget olagligt inblandat här inte!

Skrivet av flyawaynille:

Lever det upp till mass effect 1/2? Är rädd för en dragon age 2 flopp och har därför inte vågat boka än.

Jag tycker det är minst lika bra som tvåan vilket är min favorit. Ettan är bra men tvåan och trean är så mycket bättre när det kommer till gameplay. Storyn är enda anledningen till att jag spelade igenom ettan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollebro:

Köpte spelet från Greenmangaming.co.uk och fick min CD kod tidigare idag. Använde mig sedan av en VPN i Hongkong för att låsa upp spelet. Så nu är det bara att tuta och köra! Inget olagligt inblandat här inte!
http://i.imgur.com/CzK0i.jpg

Jag tycker det är minst lika bra som tvåan vilket är min favorit. Ettan är bra men tvåan och trean är så mycket bättre när det kommer till gameplay. Storyn är enda anledningen till att jag spelade igenom ettan.

Köpte också på gmg men har inte fått någon nyckel. står att jag ska få det när spelet släpps.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Köpte också på gmg men har inte fått någon nyckel. står att jag ska få det när spelet släpps.

Köpte det igår på GMG, och fick nyckeln ca 1 timme efter det Har dock bara laddat ner det, inte börjat spela.

Permalänk
Medlem

M-90 Indra Sniper Rifle

ca 4300 nycklar kvar passa på medans det finns. verkar som att dom har fått nya nycklar. man måste regga sig dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Det finns "ute" till PC också

Permalänk
Avstängd

Tänker köpa det och bilda min egen uppfattning.

Men just nu så gör betyget på metacritic mig lite orolig...
http://www.metacritic.com/game/pc/mass-effect-3

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Det har antagligen att göra med att så många är besvikna på slutet, om du går in på bioware forumet så pågår det en "shitstorm" just nu då folk anser att det inte blev ett lyckligt slut på serien. (vet hur spelet slutar så kan väl instämma på några bitar utav det)

Permalänk
Medlem

Bra varför måste alla spel sluta lyckligt?

Permalänk
Medlem

Har nött MP-demot nu i en vecka så man är väldigt sugen på att köpa via gmg men vill inte belöna EA för att de har försämrat en del saker i spelserien. I ettan kunde man ju rulla runt och på egen hand utforska okända planeter. Visst mån-mobilen kändes som 199-kronors RC-bil från närmsta leksaksaffär, men man kunde upptäcka side-quest-locations utan att få en upplyst landningsbana (synlig från 3 galaxer bort) upptryck i nyllet så fort man är i samma galax.

Kommer ihåg när jag hittade någon utpost, hoppade ur fordonet och utforskade lite granna. Öppnade någon dörr som jag hittade. Tog tre steg till och blev sedan utplånad på 2 röda. Laddade om och försökte igen, samma sak. Efter 7-8 försök gav jag upp och sprang ut eftersom motståndet var för hårt. När jag återvänder tilll fordonet/skeppet säger Wrex någonting om några symboler på dörrarna var bekanta eller nåt liknande. Visar sig att jag har ramlat på Wrex sido-äventyr och att motståndet ABSOLUT INTE var magiskt nivå-anpassat för min nuvarande nivå. Blev till att nöta bra många nivåer innan jag kunde återvända, precis som det ska vara ibland i ett riktigt RPG. Jag tror att senare hittade någon ledtråd till att gömstället skulle ligga där det låg så man var inte tvungen att genomsöka varje dm² av öde planeter.

Jag har inget emot att spelen funkar bättre som shooter, men jag tycker det är synd att EA/BioWare dummar ner resten av spelet. Efter att ha nött mp så är ju sp-demot överraskande kort och lätt, även på högsta svårighetsgraden. Det jobbigaste är väl att stå ut med filmsekvenserna som inte går att snabbspola (i demot). Jag tror inte jag kommer att spela igenom ME3 mer än två gånger och den mesta tiden verkar att gå till att hoppas att filmsekvensen ska ta slut snart. ME2/3 är bitvis riktigt bra, speciellt med tanke på att det är anpassat för konsolerna, men vissa saker skulle kunna vara så mycket bättre. Ibland så stämmer inte "Less is More".
Nu kommer säkert Mass Effect bli en sälj-succé i alla fall, speciellt med EA vräker på med marknadsföring.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

någon som vet varför mitt spel säger att jag inte kan spelar förräns den 8:e mars? Stod 6:e mars ganska tydligt när jag köpte och jag har laddat ner det via origin men kan inte starta.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem

Går det inte att ändra grafikinställningar i spelet? Kan bara välja upplösning, aa och dynamiska skuggor.

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Det släps 8mars i Europa iaf, så kanske är därför.

Permalänk
Medlem

För er som inte köpt: offgamers.com (c:a 250 spänn) kräver lite haxx med språket, men det var inga problem för mig, står på sidan EXAKT hur man ska göra.

För er som köpt och inte kan aktivera: prova "peppra" på knappen "aktivera nu", sen gick det tillslut igång! Vi haxxade lite VPN innan, men vet inte om det var det som gjorde det, PROVA!

Ska importera mina saves nu, lycka till!

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem

Riktigt jävla nice i 3d även om det kunde varit lite bättre fps på min dator. Grym närvarokänsla
Känns som man kommer sitta med det här i ett par veckor framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

dock ej bestämt om 3'an ska releases på steam ännu..

Det har väll varit ganska klart att ME3 är Origin exklusivt väldigt länge nu?
EA och Valve är ju inte direkt sams heller, få EA spel på Steam nu för tiden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Tänker köpa det och bilda min egen uppfattning.

Men just nu så gör betyget på metacritic mig lite orolig...
http://www.metacritic.com/game/pc/mass-effect-3

Haha, snacka om trollande på hög nivå...
(dom alltså)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaksylt:

någon som vet varför mitt spel säger att jag inte kan spelar förräns den 8:e mars? Stod 6:e mars ganska tydligt när jag köpte och jag har laddat ner det via origin men kan inte starta.

Det släpps den 8:e i Sverige men det finns sätt att gå runt det med en japansk VPN tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Haha, snacka om trollande på hög nivå...
(dom alltså)

Visst är det så. Massa fjortisar som är sura över day one DLC så därför ger de spelet 0. Jäkla trams.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Det har väll varit ganska klart att ME3 är Origin exklusivt väldigt länge nu?
EA och Valve är ju inte direkt sams heller, få EA spel på Steam nu för tiden...

Finns ju ingen anledning för EA att släppa sin spel på steam när de har en egen service.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Går det inte att ändra grafikinställningar i spelet? Kan bara välja upplösning, aa och dynamiska skuggor.

Räcker inte det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Finns ju ingen anledning för EA att släppa sin spel på steam när de har en egen service.

Förutom att dom nu blivit av med kunder då folk inte vill använda deras tjänst.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stune:

M-90 Indra Sniper Rifle

ca 4300 nycklar kvar passa på medans det finns. verkar som att dom har fått nya nycklar. man måste regga sig dock.

Tackar så mycket.

Någon som vet om det finns fler ME3 erbjudanden på nätet liknande det från alienware? Samlar gärna på mig mer gratis-DLC

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad jag tycker än. Dock bara kört 1,5h så för tidigt att säga något konkret. Dock springer de något fasansfullt fult så att man mår illa över det. Striderna är inte så mycket bättre än i 2an, nästan sämre ibland. Konversationerna känns väldigt stela ibland också. Än så länge så är det inte i klass med 2an men inte direkt dåligt. Dock så har jag tappat tron på bioware då de börjat dala i kvalitét.

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Sådär. Köpte precis hos gamercard direct för 339 kr och fick koden på 10 min. Kommer bli en otrolig upplevelse. Tycker vi lägger ner gnällandet om konsolport etc. Konsolport innebär inte försämrad story och det är väl framförallt för den vi spelar Mass Effect. Mass Effect har alltid haft usla kontroller, så var även första spelet. Sen spelar ni väl inte spelet för grafiken?

Spelet är säkert en 10p. Kan inte tänka mig att Bioware gjort något annat av sista delen i serien.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det finns massor med anledningar.
Men det finns också anledningar till att inte göra det som dom just nu tycker väger tyngre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Förutom att dom nu blivit av med kunder då folk inte vill använda deras tjänst.

Antar att den ökade förtjänsten genom Origin ändå väger upp eventuellt förlorade kunder. De måste ju betala Valve en hyfsad procent av förtjänsten på Steam.

Jag sitter och funderar på att köpa det på Gamersgate (det var några pund billigare än GMG). Fungerade smidigt för Amalur när jag kunde köpa det så billigt digitalt och sen registrera på Orgin.