Permalänk

Dagens fynd!

Dell Ultrasharp 2000fp med 1600x1200 upplösning
http://reviews.cnet.com/lcd-monitors/dell-ultrasharp-2000fp-l...

OKI C5600! Fullt fungerande tungt fanskap efter lite rengörning.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=94020

Plus att det var gul, magenta och svarta toner med inga dåliga priser på dom heller.. http://www.112ink.se/i2_printers.php?id=11413

Plus en massa nätverkskablar, 2-ports kvm switch, massa dvi-kablar och dvi>vga kablar och två stycken sånna här https://www.serversupply.com/MFGR/HP-COMPAQ/NETWORKING/INTERF... och några standard tangentbord och möss.

Plus att det låg ett http://www.inet.se/produkt/5408734/pny-quadro-nvs-420-x16lp-d... med typ 20-30st displayport>4xdvi kablar som dom inte visste vad det var till, så det kanske blir nästa fynd

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Lyckans dig..

Skrivet av arde_81:

Va kul, har inte sett denna tråd förens nu, här ska det skrivas!

Hittade ett abit 939 kn8 sli + x2 4200 939 paket igår. Vet inte vart det ska få plats bland allt annat "dattaskrot".

Precis sån grejjor jag behöver för att uppgradera min data för surfning som har ett ASUS 939 MK i..

När jag väl hittar nått så är det oftast något äldre,har fått tag ien del extra diskar så..
Förutom då jag fick tag i en Fujitsu dator med ett ASUS M2N ??? -VM kort i.. funkar ja, processor med dubbla kärnor, 1Gb minne 160 Gb disk.. Behövde inte ens instalelra om XP, bara byta inloggningsnamn & städa ut allt skit dom hade kvar.. massa appel junk & spel åkte..

..Har hoppats att nån gång få hitta äldreett compaq diskrack (2001) för min server.. AIT 1 band.. :s

Visa signatur

Har jobbat som Serviceingenjör Digital Systems Services som blev uppköpt av Compaq, skruvar nu mest för egna behov.. Ägnar mig fotografi istället..
..Använder ibland när jag skriver lite ovanliga beskrivningar, jag är ordblind så då blire som det blir i texten ibland! :p

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Va är inte det 85% av nöjet med en tipp dator???

bäst är det när de e ngn dumjävel som inte raderat hårddisken där det finns både en och annan Nude-pic på sin fru, som i övrigt var en Milf. ;D

Visa signatur

6500@3.2, Msi z170-A Pro, 16gb corsair 2133mhz, Asus 780gtx OC2, Corsair550w, 750evo 250gb, AsusMg248Q 144hz, g500s,

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att det är lite fult att kolla...
När jag har norpat en HD så har jag formatterat om den det första jag gjort.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Själv tycker jag att det är lite fult att kolla...
När jag har norpat en HD så har jag formatterat om den det första jag gjort.

måste ju se vad för snuskar som haft den privat va e de för något? ;D

Visa signatur

6500@3.2, Msi z170-A Pro, 16gb corsair 2133mhz, Asus 780gtx OC2, Corsair550w, 750evo 250gb, AsusMg248Q 144hz, g500s,

Permalänk
Skrivet av arde_81:

Va kul, har inte sett denna tråd förens nu, här ska det skrivas!

Hittade ett abit 939 kn8 sli + x2 4200 939 paket igår. Vet inte vart det ska få plats bland allt annat "dattaskrot".

Vad fan, min egen dator är en k8n neo4 x2 4600+ 939 xD
Att folk har mage att slänga sånt

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Det jag hittat sedan sist jag skrev i tråden:

- 2 fullt fungerade datorer med P4 processorer som jag ska komma på något kul att göra med.
- En hemmabioreciever som också fungerar
- En helt ok aktiv subwoofer
- En Philips stereo med wifi. Den har en trasig hårddisk som gör att den inte bootar upp. Ska ge mig på att fixa den när jag har tid över.

Permalänk

Förra veckans fynd var ett Asus IPIBL-LB moderkort med 1 st intel quad q6600 2gb ddr2 minnen. och 1 dvd dl brännare.

Allt detta satt i ett gammalt hp chassi. bara nätagg som va trasigt blev en htpc av dessa grejer

Visa signatur

MOBO: Asus Prime b350 PLUS | CPU:Amd Ryzen 7 2700 kyls med Corsair h60 |RAM: 2x4gb Crucia ballistix sport 2666mhz |GPU: Sapphire R9 295x2 8gb |PSU: Corsair AX850 | CHASSI: Fractal Design Define R5 Window Black | SSD: Crucial BX100 250gb |HDD: 3TB segate 7200rpm | Skärm: samsung S27A750D

Permalänk

Heh, så var det någon i en annan tråd som nyligen betalade 1000:- för en beg. q6600....
Finns säkert hur mycket schysta prylar som helst som bara slängs.

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk

Hitta lite Nes saker för någon vecka sen, 16 spel med ett komplett Megaman 5 och 4 samt några random 13 spel till, olika manualer
ett komplett Satelite med tillbehör( trådlöst till NES, googla om ni inte vet ) en konsol, 4 dosor, strömsladdar å anten fint i samlingen det

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Skrivet av Lemmythekiller:

Hitta lite Nes saker för någon vecka sen, 16 spel med ett komplett Megaman 5 och 4 samt några random 13 spel till, olika manualer
ett komplett Satelite med tillbehör( trådlöst till NES, googla om ni inte vet ) en konsol, 4 dosor, strömsladdar å anten fint i samlingen det

Vem fan slänger sådant egentligen. Kompletta spel t.o.m. Grattis till dig.

Permalänk
Avstängd

har änligen hittat en annan återvinningsstation där man kan plocka om man lämnar lika mycket som man tar hem, tog hem en compaq evo AMD 2800+ ,ATi 9200 ,120gb och hade kass nädel fanns windows xp installerat men inget privat den verkade vara rensad.

såg även några p 4 or men det får bli nästa gång tror det är s478 a fanns även gammla skol laptoppar men dom saknade batteri

Permalänk
Medlem

Hittade någon gammal 10" laptop för ett litet tag sedan som jag kör W8 på nu och har som skollaptop, rätt najs faktiskt! Synd bara att tangentbordet är småsönder etc.
Låg lite lösenord till mail etc, men moralisk som man är så tog man bort det!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rydisen:

Hittade någon gammal 10" laptop för ett litet tag sedan som jag kör W8 på nu och har som skollaptop, rätt najs faktiskt! Synd bara att tangentbordet är småsönder etc.

ibland gör man fynd kolla på ebay efter tangentbord dom brukar ju ha delar från nerplockade datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

tur du har sitter själv och kikar efter en liten sån som jag kanske beställer om några månader har inte så mkt pengar just nu (antingen c50/c60 eller E-350/E-450 det har jag kikat på hittills :3)

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av imortalse:

ibland gör man fynd kolla på ebay efter tangentbord dom brukar ju ha delar från nerplockade datorer.

Jodå! Men känner att den inte är direkt värd att lägga ens 50:- på Har redan lagt HELA 150:- på ny laddare!
Den funkar som skoldator, inte mycket mer.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Haha när jag slänger gamla datorer tar jag alltid ut HHD och slår en hammare på den x-antal gånger tills jag är nöjd Inte för att jag har något hemligt, men man vet aldrig om fassan har haft viktiga dokument osv.

Permalänk
Medlem

Dell xps 420 , geforce 8800gtx komplett . Funkar fint

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWE|OggE:

Hmm, väldigt många olika datorer, aldrig hittat något över 1GHz dock.
Bästa fyndet måste nog ändå vara detta chassit i nyskick:
http://pici.se/thumbs/t_vnqEYHokI.gif

Använder detta idag.

Kommer ihåg när nästan alla hade sådana Chieftec big tower <3

En polare lackade sitt banan gult.

ONT: Hittat ett Radeon 4770, x1950, en vanlig d-link router, hel glasslåda med ddr1 och ddr2 minnen. Inte många som fungerade dock, allt funnet i ett stort soprum vid ett lägenhetsområde.

Permalänk

Det bästa jag och en kompis har hittat var en DVD-spelare med Avatar i

Permalänk
Medlem

Jag räddade detta förut i veckan:
2st Delta AFB1212SH-PWM.
En Audigy 2 ZS frontpanel med kabel och allt.

Man kan rädda en del när man har praktik på ett företag som håller på med datorer, dock så har jag redan allt för mycket skräp hemma.

Håller ögonena öppna på en HP ProLiant ML110 (P4a med HT och 512MB DDR1(ECC och så), med 2st 80GB SATA i hotswapbay (klarar 4st diskar)).
Blir lite uppgradering från min maskin jag räddade i höstas (router). Den hade en Socket 478 Celeron 2.8GHz, 512MB DDR1 i ett Fulltower Chieftec.

Visa signatur

WS: 4770K, 16GB, 2x 960GB SSD, 1x 2TB SSD, RTX3070(deshrouded), CachyOS.
Behringer UM2, Sennheiser HD598, Antlion Modmic + XLR adapter.
SRV: 2600, 32GB, 500GB SSD, 2x 16TB HDD, Intel QUAD NIC, TrueNAS Scale.
SRV2: Raspberry Pi 4 4GB, 128GB SD, RPi-OS.

Permalänk

Fynda en Acer Aspire 7220 bärbar dator, 17" skärm, 200gb hårddisk, Geforce 7000M, 2 GB minne..

bytte minnena och den starta

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem

Tyckte jag gjorde ett bra fynd idag när jag gick ner i soprummet hos syrran.

Hittade en Acer Aspire 5530 Series Stod isärskruvad i en ica påse , När jag kom hem så Provade jag 320gb's hårddisken och den funkade utmärkt, även testad i Crystal Disk info, Datorn går igång och får bild på skärmen, men tangentbordet ligger på tork på elementet så imorgon kan jag testa om det funkar, tyvärr var det ingen laddare med men det hade jag en låg hemma från en annan gammal Acer. 2gb Minnet funkade inte, tills jag bakade det i 200° i 7 minuter och efter det så funkade minnet
Btw Här är en länk
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=332268

Edit , Får inte tangentbordet att fungera kan inte heller installera windows , får något tråkig Bsod när den ska starta installationen, kollar vidare på det i helgen Får jag det inte att funka så har jag en ny system-disk till HTPC'n och morsan får ny dvd-brännare i sin laptop

Permalänk
Medlem

Vad gör ni för att få plocka grejerna eller norpar ni bara åt er?;)

Permalänk

Dom flesta hittar nog sina grejor i soprum i bostadsområden eller på jobbet och där är det väl ingen
som kollar...
På kommunala återvinningsstationer är det nog tämligen kört nuförtiden, tyvärr

Visa signatur

pictorhayes

Permalänk
Medlem

Haha, vad är detta? Springer ni in på tippen och börjar rota? Fattar ingenting. Grattis till er som hittat roliga grejer

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Avstängd
Skrivet av quattro-2.6:

Yep, har en bekant som bor där och hon ringer mig ofta när hon sett något trevligt ståendes...

Så några laptops och rätt så kraftfull dator (alienware) står nu i min garage, visserligen hade windows kraschat i dom.. inget svårt, finns ju licens på dom.

Men blir inte åka varje gång, det är ju bara 12-14mil enkel väg

Inte lust att donera din alienware till en i Kungsör?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

6 laptops, varav 4 funkat perfekt sen jag bytt hårddiskar.

1 32-tums LCD-tv ( svår att starta, dock lättfixat då det va läckande kondensatorer ), 6-7 datorskärmar av olika slag, 8 stationära datorer, minnen av olika slag, 9 grafikkort samt en del nätverksgrejjer.

4 xbox 360, ( ett med hdmi ) ,3 hade rrod ( funkar fint nu ) o ett va totaldött.

3 förstärkare till stereoanläggningar samt några dvd-spelare.

Visa signatur

AMD Phenom II X2 550 upplåst till X4 @3,6Ghz. ASUS M5A78L, 12Gb Kingston DDR3, 250GB SSD KIngston, 500GB Seagate, ASUS GTX 670, ACER K242HL, WIN7 x64

Permalänk

Hittade detta Ibm model m2 nu i veckan när jag var på återvinningscentralen. Lite cleaning och så fungerar det perfekt! Har gjort en tråd om det för att få mer info!

Visa signatur

Intel E6750 @ 3.2Ghz, 6Gb 800mhz Corsair, 250Gb HDD, Sapphire 4870 1Gb

Permalänk
Medlem

Okej, inget tippfynd, men grejerna skulle ha hamnat där om jag (och PGBP) inte gripit in..

Blev en DEC PDP 11/34, en tillhörande floppydrive (2 x 8 tum), en stor 9-trackbandare från Plessey (liknande den nedan), en frontladdad 9-trackare, tre VT220, två VT320, en fin gammal mini-TV, en videomonitor, lite band och smått och gott. Jag är tillfreds!

Denna fick jag dock lämna kvar, en 9-trackbandare som till skillnad från den jag tog hade lite med vakuumstyrning av bandet. http://cl3m.net/pics/misc/20120423_014.jpg Rädda den gärna, om några dagar/veckor är den metallskrot. Den är småklumpig, runt 25-30 kg och 15 U hög.