Har du frågor om din Sony/Sony Ericsson-telefon?

Permalänk
Sony Xperia Support
Skrivet av hunterxx:

Hej Samuel!

Jag köpte en Sony Ericsson Live with Walkman (Hur kan man döpa den till det, vem döpte den och hur tänkte personen?..) nu när min ZTE Blade gick sitt öde till mötes.
Jag har märkt att hem-knappen också låser upp mobilen från vila, hade inte så på min Blade (förutom när det var fel i ROMen och telefonen aldrig gick in i vila) och därför undrar jag om det ska vara så?
Sen använder jag en helt annan musikspelare än den som följer med och walkman-knappen är helt oanvändbar för mig. Går det att ändra vilken app den ska öppna/Kan ni fixa så man kan välja vilken app den ska öppna?

Jag har beställt från ebay till min Live, 2st mjuka +skärmskydd för 34kr ink frakt. Såg att det fanns både hårda och mjuka till mini pro också för typ 2-3$.
Typ: http://www.ebay.com/itm/New-Plastic-Hard-Protector-For-Sony-E...

Kan hålla med om att namnet kanske är lite långt

Som någon här ovan sa har alla våra Androidtelefoner med hårdvaruknappar fungerat just så att man kan väcka telefonen med hemknappen. Tyvärr inget som går att ändra på (eller ja, det går säkert om man är duktig på att roota och bygga egna programvaror). Samma sak med walkmanknappen, går tyvärr inte att ändra vad den ska göra.

/Samuel
Sony Mobile

Permalänk
Skrivet av Samuel-SonyXS:

Vi har tyvärr inte kommit på något smidigt sätt att upphäva gravitationen ännu. Tills dess skulle jag rekommendera att inte tappa telefonen, de är inte konstruerade att tåla det

/Samuel
Sony Mobile

Börja tillverka Sony Ericsson K810i ¨
Bästa mobilen mamma tappade den från lastbilen ca 30 gånger tappad på lite andra matrial osv den har badat i en toa och jag tappade den i havet dök efter den sedan dagen efter provade jag att trycka på start knappen jag tänkte den är död det durrade i handen och den startade
Den var bra men den sämsta jag haft var min U100i den var bara på lagning men dagen innan julafton då fick jag en ny av er en Sony Ericsson Hazel
Tack för bra service hos er!

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk

Vid köp av Xperia S (samt arc s) ingåt tjänsten Music och Video Unlimited. Hur funkar detta och vilket av abonnemangen är det som ingår samt hur länge?

Permalänk
Medlem

När kommer ni få ut testexemplar till te.x swedroid? Samt när kan vi vänta oss att se en recension?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Sony Xperia Support
Skrivet av -Stisse-Nisse-:

Vid köp av Xperia S (samt arc s) ingåt tjänsten Music och Video Unlimited. Hur funkar detta och vilket av abonnemangen är det som ingår samt hur länge?

Via vilken återförsäljare ingår Music/Video Unlimited? Vad jag känner till är det endast en trial som medföljer. Om du vill kan du sedan teckna ett abonnemang för att fortsätta använda tjänsten.

/Samuel
Sony Mobile

Permalänk
Sony Xperia Support
Skrivet av upl8447:

När kommer ni få ut testexemplar till te.x swedroid? Samt när kan vi vänta oss att se en recension?

Har tyvärr inget svar på det. Förhoppningsvis så snart som möjligt, om det inte redan är skickat Det finns lite recensioner länkade i tråden som rör just Xperia S om du är sugen på att läsa något redan nu.

/Samuel
Sony Mobile

Permalänk
Medlem

Vad kan vi vänta oss för skillnader nu efter separationen med Ericsson på sikt? kommer ni skifta fokus på något sätt? Ericsson och även SonyEricsson har varit ganska lugna med att pressa ut ny hårdvara och prioriterat stabilitet framför cutting/bleeding egde, kommer Sony fortsätta i samma stil nu?

Hur mycket sammarbete har ni med t.ex. SOE och Playstation delarna av Sony? såg nyligen att PlayStation Experience inte kommer vara begränsat till Sony telefoner, hur mycket har ni med det att göra eller är det enbart skött av SOE själva?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Hej Samuel!

Jag är ganska nöjd med min Xperia Ray, förutom en sak. Den har på senare tid börjat lagga. tex. när man trycker på hemknappen efter en session i webläsaren eller stänger ner ett spel. Då kan det i vissa fall ta flera sekunder innan alla widgets och ikoner ladda klart. Tycker mig inte ha speciellt många widgets aktiva och har försökt rensa upp bland mina ikoner och genvägar. Men problemet kvarstår.
Har provat "Android Assistant" från marketen för att rensa lite chache och liknande men det hjälper bara för stunden.

Några tips på vad man kan göra mer?

Annars är själva telefonen topp! Byggkvalitet, batteritid, skärm, kamera, storlek.
Är det någon av nyss lanserade Sony mobiler efterföljare till ray eller kan vi vänta oss något läckert längre fram?

/Marcus

Permalänk
Skrivet av Samuel-SonyXS:

Via vilken återförsäljare ingår Music/Video Unlimited? Vad jag känner till är det endast en trial som medföljer. Om du vill kan du sedan teckna ett abonnemang för att fortsätta använda tjänsten.

/Samuel
Sony Mobile

så här skriver ni på soneymobile.com

Upplev glädje. Sony Entertainment Network – när du vill, var du vill.

Ladda ner en film från Video Unlimited. Anslut din smartphone till TV:n så öppnas TV-startprogrammet automatiskt. Du kan nu använda telefonen för att spela upp, spola framåt eller visa favoritscener om och om igen. Eller lyssna på musik. Sök i en global katalog med fler än 15 miljoner låtar* från Music Unlimited. Allt finns i Sony Entertainment Network som du får tillgång till med ett inloggnings-ID och en digital plånbok via din smartphone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunterxx:

Jag har beställt från ebay till min Live, 2st mjuka +skärmskydd för 34kr ink frakt. Såg att det fanns både hårda och mjuka till mini pro också för typ 2-3$.
Typ: http://www.ebay.com/itm/New-Plastic-Hard-Protector-For-Sony-E...

Tack för tipset Hunterxx!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | Asus Prime B450-Plus | Corsair LPX 3000mhz 2x8gb | Gigabyte 5700XT OC | Crucial MX500 500gb | Fractal Define C | Seasonic Focus+ Gold 550 | CM Hyper 212 Black | Dell Ultrasharp 2407wfp-hc | Argon 6340A | Logitech MX518

Permalänk

Har datumet för Xperia S lanseringen flyttats fram och varför i så fall? Stod att jag skulle ha min mobil i början av vecka 10 när jag beställde den och nu blir det tidigast den 14:e mars istället. Något sista minuten problem som behövde fixas till eller är det helt enkelt som så att dom svenska återförsäljarna har svårt att få tag på mobilen?

Permalänk

Vrf slutade ni släppa uppdateringar till SE Vivaz efter typ två uppdateringar? Den senaste är grymt buggig, kameran får exempelvis jätteofta "grafikfel" i form av fyrkanter som täcker mestadels av bilden, kameran kraschar dessutom väldigt ofta pga av att ramminnet eller liknande tar slut (kommer ej ihåg exakta felmeddelandet). Tycker ni att det är ett bra sätt att ta hand om kunder genom att släppa två uppdateringar till en telefon och sluta supporta den drygt ett halvår efter release? Telefonen kostade runt 4500 kr när jag köpte den.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Sony Xperia Support
Skrivet av Ferrat:

Vad kan vi vänta oss för skillnader nu efter separationen med Ericsson på sikt? kommer ni skifta fokus på något sätt? Ericsson och även SonyEricsson har varit ganska lugna med att pressa ut ny hårdvara och prioriterat stabilitet framför cutting/bleeding egde, kommer Sony fortsätta i samma stil nu?

Hur mycket sammarbete har ni med t.ex. SOE och Playstation delarna av Sony? såg nyligen att PlayStation Experience inte kommer vara begränsat till Sony telefoner, hur mycket har ni med det att göra eller är det enbart skött av SOE själva?

Svårt att säga faktiskt. Strategiska beslut ligger inte riktigt inom min avdelning så har nog tyvärr inte så många bra svar till dig. Men som det ser ut just nu är det fokus på Android och att fortsätta ligga i framkant med bland annat kameran. Som du skriver så stämmer det även att det har kommit/kommer PlayStation-certifierade telefoner från andra tillverkare.

/Samuel
Sony Mobile

Permalänk
Sony Xperia Support
Skrivet av napahlm:

Hej Samuel!

Jag är ganska nöjd med min Xperia Ray, förutom en sak. Den har på senare tid börjat lagga. tex. när man trycker på hemknappen efter en session i webläsaren eller stänger ner ett spel. Då kan det i vissa fall ta flera sekunder innan alla widgets och ikoner ladda klart. Tycker mig inte ha speciellt många widgets aktiva och har försökt rensa upp bland mina ikoner och genvägar. Men problemet kvarstår.
Har provat "Android Assistant" från marketen för att rensa lite chache och liknande men det hjälper bara för stunden.

Några tips på vad man kan göra mer?

Annars är själva telefonen topp! Byggkvalitet, batteritid, skärm, kamera, storlek.
Är det någon av nyss lanserade Sony mobiler efterföljare till ray eller kan vi vänta oss något läckert längre fram?

/Marcus

Hej Marcus!

Svårt att säga vad det beror på faktiskt. Skulle rekommendera att du i första hand gör en uppdatering av programvaran i telefonen via PC Companion (http://www.sonymobile.com/se/software/phones/xperia-ray/). Återkom gärna efter du uppdaterat med hur det gått

Gällande efterföljare till Ray så kanske man kan kalla Xperia U för en uppföljare. Den är förhållandevis lik till storleken och formfaktorn i alla fall!

/Samuel
Sony Mobile

Permalänk
Sony Xperia Support
Skrivet av -Stisse-Nisse-:

så här skriver ni på soneymobile.com

Upplev glädje. Sony Entertainment Network – när du vill, var du vill.

Ladda ner en film från Video Unlimited. Anslut din smartphone till TV:n så öppnas TV-startprogrammet automatiskt. Du kan nu använda telefonen för att spela upp, spola framåt eller visa favoritscener om och om igen. Eller lyssna på musik. Sök i en global katalog med fler än 15 miljoner låtar* från Music Unlimited. Allt finns i Sony Entertainment Network som du får tillgång till med ett inloggnings-ID och en digital plånbok via din smartphone.

Den informationen som står på hemsidan är mest för att informera om själva tjänsten. Som sagt så ska det följa med en trial till vissa telefoner, men abonnemanget för tjänsten är ej något som ingår när du köper telefonen.

/Samuel
Sony Mobile

Permalänk
Sony Xperia Support
Skrivet av Goransson10:

Har datumet för Xperia S lanseringen flyttats fram och varför i så fall? Stod att jag skulle ha min mobil i början av vecka 10 när jag beställde den och nu blir det tidigast den 14:e mars istället. Något sista minuten problem som behövde fixas till eller är det helt enkelt som så att dom svenska återförsäljarna har svårt att få tag på mobilen?

Har tyvärr inte något svar på varför, men ja, det har blivit framflyttat. Det ska vad jag vet ej vara något relaterat till telefonen utan relaterat till logistik. Förhoppningsvis behöver du inte vänta så många dagar extra

/Samuel
Sony Mobile

Permalänk

Finns det något spikat releasedatum på Xperia P?

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Skrivet av upl8447:

Swedroid har redan fått en, det finns en uppackningsvideo på siten

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Swedroid har redan fått en, det finns en uppackningsvideo på siten

Jo jag såg det... 5min efter mitt inlägg typ:P

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Har ni tänkt släppa någon uppdaterad version av Xperia Play med lite snabbare hårdvara?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Jag har en SE Xperia Arc S och i den medföljer det vissa applikationer (t.ex Trackid, Neoreader osv.) dessa finns även på market (jag vägrar kalla det google play) i nyare versioner men om man laddar ner dem uppdateras inte de inbyggda utan de installeras igen. Detta är ju kanske inte hela världen men utrymmet är ju inte direkt obegränsat så det vore trevligt att slippa ha flera dubbletter installerade.

Angående Google Play man kan ju passa på att fråga hur Sony ser på namnet med tanke på ni är ganska väl associerade med play, t.ex PlayNow, Xperia Play, playstation osv.
http://talk.sonymobile.com/message/167150

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

Hej TS!

Det är just möjligheten till supporten som många gånger gör, att man väljer en viss produkt. Jag är nöjd med DLINKS support och har nästan bara deras produkter. Hade SE telefoner och det funkade ganska ok. Sen bytte mot Nokia. Mindre nöjd.

Numera kör jag med SE ARC. Och är mycket nöjd med den. När man ser, här och nu att det finns möjlighet att få snabb hjälp, vet man att nästa telefon blir en SE. Även till hustrun.

Nu en fråga.

Det händer ca 2 ggr i veckan att min telefon slocknar och startar själv. Ibland bara slocknar och gör mig sur på morgonen då jag vet att jag missade kanske några samtal.

Finns det en inställning i telefonen som jag kunde ändra som gör detta?
Eller har jag ett intermittent fel?

p.s. den är grym att ta foto med !

Permalänk

Hej Samuel!

Har en Xperia Neo och sitter och väntar på ICS och funderade över en artikel jag såg på swedroid:
http://www.swedroid.se/googles-holo-tema-ett-krav-pa-alla-and...

Där står det att alla tillverkare som vill ha tillgång till Market/Play måste erbjuda "vaniljtemat" av ICS. Vet du om det är något som stämmer för Sonys uppdateringar? Eller har "regeln" inte börjat användas än?

Tack!

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamilenski:

Hej TS!

Det är just möjligheten till supporten som många gånger gör, att man väljer en viss produkt. Jag är nöjd med DLINKS support och har nästan bara deras produkter. Hade SE telefoner och det funkade ganska ok. Sen bytte mot Nokia. Mindre nöjd.

Numera kör jag med SE ARC. Och är mycket nöjd med den. När man ser, här och nu att det finns möjlighet att få snabb hjälp, vet man att nästa telefon blir en SE. Även till hustrun.

Nu en fråga.

Det händer ca 2 ggr i veckan att min telefon slocknar och startar själv. Ibland bara slocknar och gör mig sur på morgonen då jag vet att jag missade kanske några samtal.

Glappande batteri? Hade själv det problemet med min SE Arc när den var ny.

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Sony Xperia Support
Skrivet av Red Beaver:

Vrf slutade ni släppa uppdateringar till SE Vivaz efter typ två uppdateringar? Den senaste är grymt buggig, kameran får exempelvis jätteofta "grafikfel" i form av fyrkanter som täcker mestadels av bilden, kameran kraschar dessutom väldigt ofta pga av att ramminnet eller liknande tar slut (kommer ej ihåg exakta felmeddelandet). Tycker ni att det är ett bra sätt att ta hand om kunder genom att släppa två uppdateringar till en telefon och sluta supporta den drygt ett halvår efter release? Telefonen kostade runt 4500 kr när jag köpte den.

Tråkigt att höra om ditt missnöje med telefonen. Två större uppdateringar är ganska normalt för en produkt, sedan ett par mindre däremellan. Vivaz har inte behandlats annorlunda än andra telefoner vi släppt. Du har garanti två år från inköpsdatum och support ett bra tag efter det (lite beroende på när produkten lanseras) så jag tycker det är lite hårt att säga att vi slutat supporta den ett halvår efter release. Priset på telefonen är irrelevant, du har samma möjlighet till support och garanti oavsett vad telefonen kostar.

Jag antar att du redan provat att uppdatera programvaran för att bli av med problemen du upplever. Om du gjort det skulle jag rekommendera att du skickar telefonen via din återförsäljare till en auktoriserad verkstad för service.

/Samuel
Sony Mobile

Permalänk
Sony Xperia Support
Skrivet av sparriskrigaren:

Finns det något spikat releasedatum på Xperia P?

Nej, inget datum satt ännu! Men den är planerad till kvartal 2 vad jag hört. Återkommer när jag hör något nytt.

/Samuel
Sony Mobile

Permalänk
Sony Xperia Support
Skrivet av ToJa92:

Har ni tänkt släppa någon uppdaterad version av Xperia Play med lite snabbare hårdvara?

Inte vad som finns annonserat i dagsläget i alla fall. Vi får se, helt enkelt!

/Samuel
Sony Mobile

Permalänk
Sony Xperia Support
Skrivet av thompson:

Jag har en SE Xperia Arc S och i den medföljer det vissa applikationer (t.ex Trackid, Neoreader osv.) dessa finns även på market (jag vägrar kalla det google play) i nyare versioner men om man laddar ner dem uppdateras inte de inbyggda utan de installeras igen. Detta är ju kanske inte hela världen men utrymmet är ju inte direkt obegränsat så det vore trevligt att slippa ha flera dubbletter installerade.

Angående Google Play man kan ju passa på att fråga hur Sony ser på namnet med tanke på ni är ganska väl associerade med play, t.ex PlayNow, Xperia Play, playstation osv.
http://talk.sonymobile.com/message/167150

Dubbletterna som blir om du laddar hem "samma" app från Market/Play (personligen tycker jag också Market var ett bättre namn.. ) så finns det tyvärr ingen lösning på det i dagsläget. Jag har tagit det vidare och förhoppningsvis ska det gå att lösa inom kort.

Gällande namnet så tror jag inte det blir något större problem. Folk kommer nog kalla det Market ett tag till

/Samuel
Sony Mobile

Permalänk
Medlem

Blir den vita Xperia S lättare smutsigare/repigare än den svart?
Vilken föredrar du Samuel?
Jag har svårt att bestäma mig!

Permalänk
Sony Xperia Support
Skrivet av Naruto:

Glappande batteri? Hade själv det problemet med min SE Arc när den var ny.

Skrivet av kamilenski:

Hej TS!

Nu en fråga.

Klart man ska ha hjälp snabbt om man har problem med sin telefon!

Vilken programvara har du i telefonen? I en tidig programvara var det vissa problem med omstarter men det ska vara löst i en senare. Med andra ord skulle jag rekommendera att du kör en uppdatering av programvaran. Uppdateringstjänsten finner du här: http://www.sonymobile.com/se/software/phones/xperia-arc-s/ . Glöm inte att ta en backup på telefonen innan.

Återkom gärna med hur det har gått!

/Samuel
Sony Mobile