Mass Effect 3 - tråden

Permalänk
Medlem

Kom hem idag. Startade ME3 och var redo att kick some ass. Å så visade det sig att jag inte kan importera mitt utseende på min main som jag kört sen ME1 (verkar gå med de som är skapade i ME2 dock) så jag tappade suget totalt. Försökte skapa en ny men sen ME1 kom så har jag inte lyckats skapa en karaktär som jag gillat så mycket som min första å att spela med helt annat utseende känns fel.

Poängen med Mass Effect är ju att man ska fortsätta sin story. Det var ju inga problem i ME2 att importera sin karaktär. Bara kört ett knappt två timmar men känns inte alls som när jag körde ME2. Det kunde jag inte lägga ifrån mig men detta kände jag inget alls när jag körde. De andra karaktärerna ser helt annorlunda ut också. Ashley ser ut att ha sprutat in lika mycket silikon i läpparna som porrskådisen Aletta Ocean. Kan inte påstå att spelet gett ett bra första intryck =(

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Kom hem idag. Startade ME3 och var redo att kick some ass. Å så visade det sig att jag inte kan importera mitt utseende på min main som jag kört sen ME1 (verkar gå med de som är skapade i ME2 dock) så jag tappade suget totalt. Försökte skapa en ny men sen ME1 kom så har jag inte lyckats skapa en karaktär som jag gillat så mycket som min första å att spela med helt annat utseende känns fel.

Poängen med Mass Effect är ju att man ska fortsätta sin story. Det var ju inga problem i ME2 att importera sin karaktär. Bara kört ett knappt två timmar men känns inte alls som när jag körde ME2. Det kunde jag inte lägga ifrån mig men detta kände jag inget alls när jag körde. De andra karaktärerna ser helt annorlunda ut också. Ashley ser ut att ha sprutat in lika mycket silikon i läpparna som porrskådisen Aletta Ocean. Kan inte påstå att spelet gett ett bra första intryck =(

Hoppsan! Det borde du egentligen vetat innan då det har funnits ute på nätet ett tag. Då skulle du inte köpt ME3 alls eller? Vilka problem vissa har med hur deras gubbar ser ut. Och varför så himla viktigt med att importera sparfiler? tvivlar på att storyn ändras mycket.

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woxics49:

Vilka problem vissa har med hur deras gubbar ser ut. Och varför så himla viktigt med att importera sparfiler? tvivlar på att storyn ändras mycket.

Det gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Det gör det.

MY BAD

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Men jag tycker det känns snabbare att trycka på en knapp som tar några millisekunder.. över att säga typ Bionic Charge hela tiden..
Från videos jag sett av kinect styrningen så känns fördröjningen mellan man säger något kommando, tills den gör något, allt för segt.

Jag har aldrig ens tänkt tanken på att man ska säga sina egna kommandon utan att det är ett väldigt bra sätt att styra dom andra med.

Man säger namnet på en av dom man har med sig och sedan vad den ska göra för att sedan göra en kombo med sina egna förmågor...

Permalänk
Medlem

Blir vansinnig på EA och deras värdelösa Origin. Fick hem ME3 idag och skulle installera. Inte ens det kunde jag utan Origin, så jag skapar ett konto. Fungerar det? Nej. Två konton senare kan jag fortfarande inte logga in pga "fel ID eller lösenord".

Jaja, så länge man måste ha Origin kommer jag inte köpa ett enda spel till från EA. Vill inte ge dem en krona så länge den här skiten krävs. Blir till att spela pirat-version istället då det faktiskt fungerar.

Starkt jobbat, EA...

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som aldrig någonsin haft problem med Origin? Har väl en ca 15 spel där och aldrig upplevt något konstigt.

Hade för övrigt inga problem med att importera mina saves eller utseende... synd att det ska skilja sig så mycket från person till person.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Pröva gör en reparation i Origin, högerklicka på ikonen i Origin och ta "repair install".

Tack för svaret men det som löste problemet var gamla hederliga felsäkert läge.

Permalänk
Medlem

Ja inte ska man köpa på DVD, då får man veta att det är "fel version", och sen måste man lösa in sin redan inlösta produktkod, och då får man veta att den redan är inlöst (ja, av mej, dumskallar). Sen sitter man där med två värdelösa, runda plastbitar och måste tanka ner 10 GB istället. Starkt jobbat, Origin. Borde litat på mina tarmar och låtit bli att köpa spel med origin-tvång.

Om jag velat tanka ner det så finns det billigare, enklare och snabbare sätt, har jag hört.

Permalänk

Någon som har prövat och kört spelet med ett Radeon 5770 och maxat alla inställningar i 1920x1080?(max aa...)?

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS Rog Strix B550
AMD Ryzen 7 5800X3D,MSI GeForce RTX Ventus 3X 4080 Super OC
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Det gör det.

Förklara gärna hur?

Permalänk
Hedersmedlem

Spelat några timmar och jag är helt såld. 5 av 5 st modermodem. Inga som helst problem med installation eller import av min John Shepard. Storyn är än så länge i världsklass och bävar inför den dagen då jag tyvärr klarar av trilogin. Kommer kännas tomt.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk
Medlem

Från ME-fantast till ME-hatare på grund av ett spel. Helt otroligt. Helt värdelös titel, som inte bara är helt värdelös utan också drar med sig 1:an och 2:an i skiten.

Trist och oförlåtligt. Aja. Sånt händer.

Visa signatur

Playstation 5 + Nintendo Switch
5800x3d - MSI B450 - RX 9070 XT Red Devil - NZXT C1000 - Samsung G8 34

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andchi:

Blir vansinnig på EA och deras värdelösa Origin. Fick hem ME3 idag och skulle installera. Inte ens det kunde jag utan Origin, så jag skapar ett konto. Fungerar det? Nej. Två konton senare kan jag fortfarande inte logga in pga "fel ID eller lösenord".

Jaja, så länge man måste ha Origin kommer jag inte köpa ett enda spel till från EA. Vill inte ge dem en krona så länge den här skiten krävs. Blir till att spela pirat-version istället då det faktiskt fungerar.

Starkt jobbat, EA...

Jag håller med om att Origin bara är ett sätt för EA att få vara med Steam och Microsoft på spioneri på vår privata spelkonsumption, suger gör det.

Men Piratkopieringen är problemets moder, det som en dag dödar möjligheten att spela offline/utan aktivt kopieringsskydd.

Permalänk
Avstängd

Jag kör ME3 på Xbox. Är sjukt nöjd, från mitt rollspelarperspektiv kommer dock 1:an alltid vara bäst, vissa sakerfrån 2:an och trean kunde komplettera för ett totalperfekt RPG. Storyn är sjukt bra och det spelar stor roll vilka val man gjorde i ettan och tvåan. Inga problem med import av karaktärer, kommer nog köra igenom samtliga klasser genom hela serien. Ett klagomål, varför kan jag inte få installera disc 2 för att sedan aldrig behöva byta ala Forza Motorsport.

Permalänk
Avstängd

Vet att detta finns postat på massa utländska siter, men hur eller går det att få gamepad support till PC versionen, spelar sällan men när de väl görs så via min HTPC kopplad till TV med minitagentbord.. Annars får man väl starta upp sin gamla Xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleeplezz:

Vet att detta finns postat på massa utländska siter, men hur eller går det att få gamepad support till PC versionen, spelar sällan men när de väl görs så via min HTPC kopplad till TV med minitagentbord.. Annars får man väl starta upp sin gamla Xbox.

Finns inget inbyggt stöd för handkontroll men det finns 3:e parts program för att mappa keyboard och mus till handkontroll. Jag använder xpadder med min trådlösa 360 handkontroll och det funkar fint.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Finns inget inbyggt stöd för handkontroll men det finns 3:e parts program för att mappa keyboard och mus till handkontroll. Jag använder xpadder med min trådlösa 360 handkontroll och det funkar fint.

då man kan koppla 360 kontrollen i datorn utan problem så antar jag att ME3 lär känna av att man har en 360 kontroll i datorn ? inte testat men skulle ju anta det iaf sitter dock på spelar på mitt 360 med kinect inkopplad familjen tror man är dum i huvudet när man sitter och skriker åt tvn massa random ord haha

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming]
[GPU: Power Color RX 9070xt Red Devil 16GB -70mV/-10PL/2668MHz Vram OC]
[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Stort tack!!

Permalänk
Medlem

Spelar på PC och FOVen är så fucked up som vanligt med ALLA spelreleaser så jag blir illamående efter en stunds spelande...sjukt besviken.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Är jag den enda som aldrig någonsin haft problem med Origin? Har väl en ca 15 spel där och aldrig upplevt något konstigt.

Hade för övrigt inga problem med att importera mina saves eller utseende... synd att det ska skilja sig så mycket från person till person.

Har aldrig haft problem med Origin, har bara 4 spelar där men det fungerar bra.
Hur tycker ni ME 3 är grafiskt krävande? Har ett GTX 470, fläkten varvar inte upp alls när jag spelar ME 3, inte som i BF 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

då man kan koppla 360 kontrollen i datorn utan problem så antar jag att ME3 lär känna av att man har en 360 kontroll i datorn ? inte testat men skulle ju anta det iaf sitter dock på spelar på mitt 360 med kinect inkopplad familjen tror man är dum i huvudet när man sitter och skriker åt tvn massa random ord haha

Nej. Det finns inget stöd överhuvudtaget för handkontroll i Mass Effect.

Permalänk
Medlem

hade det varit så jävla svårt att lägga in en FOV inställning som Deus ex hade? och det var också ett multiplattforms spel.. jävla skit ea...

Permalänk

Börjar få ihop hyffsat med credits och undrar vad man bör spendera det på?
Jag kör soldier och använder absolut mest assault rifles (vindicator atm), men har också med mig en Mantis (sniper) och en pistol (Predator). Har också en Cerberus armor. Är det värt att köpa en Paladin/Black Widor från spectre-shopen (finns ju ingen rifle) eller finns det nåt bättre att spendera credits på?

Permalänk
Medlem

jag njuter av spelet men lider nu med många andra personer, min laddade karaktär från me 1/2 råka ut för reset buggen å jag var level 39 och blev level 1 på me 3 ---...--- 26h timmar slösat i spelet och origin är så enormt skit står inte ut med det

Visa signatur

Cpu: Intel i7 7700k @5.15 ghz. Gpu:Asus Strix Gtx 1080Ti

Permalänk
Medlem

Varvat spelet nu tog mig runt 46 timmar då jag utforskat i stort sett ALLT som går. Mycket bra gjord story då det är den jag fastnat för mest i spelet. Lite kluven är man men besviken är jag då inte.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Börjar få ihop hyffsat med credits och undrar vad man bör spendera det på?
Jag kör soldier och använder absolut mest assault rifles (vindicator atm), men har också med mig en Mantis (sniper) och en pistol (Predator). Har också en Cerberus armor. Är det värt att köpa en Paladin/Black Widor från spectre-shopen (finns ju ingen rifle) eller finns det nåt bättre att spendera credits på?

Du får rätt bra saker senare i spelet. Jag personligen spara på cashen och köpte enbart det jag behövde. Sentinel class med One handed och Assault Rifle maxa jag ut.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Jag har spelat 10h+, jag tycker det är skitbra!, Origin som jag tidigare hatade(iom BF3 release), laddade ner och installerade spelet flera dagar innan release och väntade bara på ett Go på releasedagen. Allt har funkat hur smidigt som helst, och ni som klagar på det kan väl utveckla er lite mer än "Det är skit!".

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem

Frågan är ju hur det kommer att kännas att lira det här efter att ha spelat BF3 i snart 200 timmar.

Jag tänker på känslan i kontroller. Detta lär ju vara en konsollport rakt av, medan BF3 ju är gjort för PC.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]