Permalänk
Medlem

Sleeva strömkablar

Hej Sweclockers!

Vilken storlek på sleeves tror ni passar bäst att ha till

  • Vanliga strömkablar? (ex kabel till nätagg)

  • lampkabel? (den något mindre, platta varianten)

Både Djungelapa och MDPC erbjuder storlekarna SMALL och SATA.

Förutom min fråga om storlek för strömkablar undrar jag om det finns fler bra ställen att köpa ifrån förutom Djungelapa och MDPC?
Behöver även köpa stickkontakter (både vanliga samt de smala lampkontakterna). Hittar inga snygga på ELFA så ge gärna tips på sajter som sä'ljer snygga/häftiga stickkontakter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supreme8001:

Hej Sweclockers!

Vilken storlek på sleeves tror ni passar bäst att ha till

  • Vanliga strömkablar? (ex kabel till nätagg)

  • lampkabel? (den något mindre, platta varianten)

Både Djungelapa och MDPC erbjuder storlekarna SMALL och SATA.

Förutom min fråga om storlek för strömkablar undrar jag om det finns fler bra ställen att köpa ifrån förutom Djungelapa och MDPC?
Behöver även köpa stickkontakter (både vanliga samt de smala lampkontakterna). Hittar inga snygga på ELFA så e gärna tips på sajter som sä'ljer snygga/häftiga stickkontakter.

Det du behöver innan du gör detta är att veta hur kopplar strömkablar...det kan skapa stora problem om man gör fel och är egentligen inte så svårt att koppla då man endast skall koppla jorden rätt och för dem andra 2 faserna så kan den sitta hursom då det är växelström som kommer ur genom vägguttangen.

Nu över till sleevingen, den sleevetyp du behöver är Sata-sleeve och till det en bit satakrymp, du behöver även köpa 2 stycken väggkontakter som är jordade och helst av bättrekvalite, senre är det som sagt bara att sleeva och montera ihop allt, i vissa fall behöver man inte använda krympslang då man kan klämma fast kabeln och sleeven innuti kontakten men det är upp till en själv såklart...Lycka till nu!