Permalänk

Du kommer tyvärr få in sjukt mycket damm i radiatorerna om du har dom på golvet som i sista bilden.

Visa signatur

Trololololol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trance_Nation:

Du kommer tyvärr få in sjukt mycket damm i radiatorerna om du har dom på golvet som i sista bilden.

Vet, detta har redan en kommenterat så funderar om man ska lägga dom högst upp elr något, har du någon idé?

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem

http://www.l3p.nl/l3p-d3sk/all-pictures/

Antar att du fått inspiration från detta bygge?

Men jag själv tycker att du borde utgå från bild 3 (http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/03/03/Asdd.png?...)

Det som jag tycker är att du ska ha en glasskiva på toppen som är lika stor runt alla kanter, dock för att förenkla kabeldragningen så tycker jag det blir bra som det är nu (bild 3) men centrera moderkortet i lådan samt ha vattenpumpen och 2 HDD i översta lådan sedan ha radiatorn och fläktar samt nätagg på hyllan under, dvdläsare tycker jag knappt du behöver tänka på att ha inbyggt då det blir bättre att bara ha en extern (500:-) så på översta hyllan moderkortet i mitten sedan två stycken fläktar på varsin sida av moderkortet, framför moderkortet i mitten sitter radiatorn sedan en HDD till höger och en till vänster och så under bordskivan en fläkt som suger in luft från vänster samt en fläkt på höger sida som blåser in luft (då blåser båda fläktarna mot HDD:arna och de två bakre är utsug sedan på "våningen" under har du då nätagg och radiator med insug från under bordskivan (annars samlas all varmluft där när du sitter) sedan någon sorts trälist runt om glasfönstret där uppe som levererar något sorts dämpat ljus som lyser upp hela moderkortet och HDD plus pumpen Fråga: Ska du vattenkyla CPU och Grafikkort eller bara CPU?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

http://www.l3p.nl/l3p-d3sk/all-pictures/

Antar att du fått inspiration från detta bygge?

Men jag själv tycker att du borde utgå från bild 3 (http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/03/03/Asdd.png?...)

Det som jag tycker är att du ska ha en glasskiva på toppen som är lika stor runt alla kanter, dock för att förenkla kabeldragningen så tycker jag det blir bra som det är nu (bild 3) men centrera moderkortet i lådan samt ha vattenpumpen och 2 HDD i översta lådan sedan ha radiatorn och fläktar samt nätagg på hyllan under, dvdläsare tycker jag knappt du behöver tänka på att ha inbyggt då det blir bättre att bara ha en extern (500:-) så på översta hyllan moderkortet i mitten sedan två stycken fläktar på varsin sida av moderkortet, framför moderkortet i mitten sitter radiatorn sedan en HDD till höger och en till vänster och så under bordskivan en fläkt som suger in luft från vänster samt en fläkt på höger sida som blåser in luft (då blåser båda fläktarna mot HDD:arna och de två bakre är utsug sedan på "våningen" under har du då nätagg och radiator med insug från under bordskivan (annars samlas all varmluft där när du sitter) sedan någon sorts trälist runt om glasfönstret där uppe som levererar något sorts dämpat ljus som lyser upp hela moderkortet och HDD plus pumpen Fråga: Ska du vattenkyla CPU och Grafikkort eller bara CPU?

Fick mkt inspiration från den men faktiskt ännu mer från två andra, den ena håller fortfarande på att byggas och den andra är klar (hittar dock bara två bilder på den)

Tacksam för ditt svar. Är lite trött just nu och detta var mkt att ta in, rita gärna en enkel bild i paint så jag har lättare att se det framför mig. Eftersom detta är mest en idé som inte är helt säkert att jag full följer, blir det att jag inte full följer den så blir det hur som helst ett skrivbordsbygge och kanske ett trä chassi. Det är som dom idéerna jag sitter och ruvar på just nu och skulle nu detta full följas så är det tänkt på GPU och CPU men iaf till att börja med så CPU.

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet