Mass Effect 3 - tråden

Permalänk

Har börjat lira ME3 nu, men är rädd för att mitt 5770 inte hänger med på max settings Står man still så ligger den på 60fps, men rör jag mig ligger den och pendlar jättesnabbt framåt tillbaka på 29-45 fps. När jag gör snabba hastig rörelser med musen om jag står still så hackar det till.

Men ska det verkligen hacka till så när man ändå ligger 30fps som lägst, 30 är ju ändå hyfsat?

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS Rog Strix B550
AMD Ryzen 7 5800X3D,MSI GeForce RTX Ventus 3X 4080 Super OC
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Snarare du som är värdelös eftersom du uppenbarligen spelar fel om du tycker det är "dåligt"..

Sorry men har du ens sett slutet av spelet?

Det är en skam för Mass Effect franschisen och Bioware spottar rakt i ansiktet på oss gamers.

Spelar heller ingen roll vad man än väljer att göra med Rachni Queen eller att rewrita the "heretics". Har ingen stor impact på Mass Effect 3.

Finns så jävla mycket material på bordet som kan man använda för att avsluta trilogin på ett otroligt episkt sätt. Men nej då. Dom bestämmer sig för att köra upp spelet i röven på oss gamers medans dom cashar in pengarna. Trilogin skulle avsluta alla frågor, istället väckte den fler idiotiska frågor som

Vad fan håller joker på med i slutet? Varför var det just samma unge som dog 5 minuter in i spelet som i slutet var "The Catalyst"?

Dold text

Ett annat exempel är deras äckliga Codex. Så jävla mycket fel i Codexen. Paradoxer hit och dit. Det som sägs i spelet och konversationerna är helt olikt det som förklaras i Codex.

Känns som att Bioware inte ens försökte göra ett bra spel.

Och sekvenser då dom visar hur Tali ser ut bakom masken. Ha Ha Ha. Jo, sätt in någon random photoshoppad bild som en Bioware-anställd hittade på internet och säg att det är Tali.

Om the catalyst är the citadel. Och catalyst kontrollerar the reapers. Varför in i helvete i guds namn öppnade inte då The Catalyst citadel's stora mass relay som Saren var tvungen att hjälpa till med? Sovereign var ju ute och kunde inte göra ett piss. Han var t.o.m tvingad att ta hjälp från Geth. Om nu Catalyst visste detta varför hjälpte inte Catalyst Sovereign?

Dold text

Makes no sense > Bioware.

Mass Effect 1 och 2 är underbart, perfekt och innehåller nog den bästa storyn inom spelbranschen, kanske toppar filmbranschen också.

Men att Mass Effect 3 skulle vara så här nere i skiten, hade ingen trott.

Så jävla glad att jag inte gav ett enda jävla spänn till Biocunts och EAids för ME3.

Dold text
Permalänk
Medlem

Den här theatre of war, är det det som är onlineliret? Att man kör det online och sedan påverkar det samtliga campaigner?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=L3BDxqzYJPQ&feature=plcp&conte...

Där har ni min video av ME3 Part 1. Jag kommer lägga upp min Walkthorugh av hela spelet, men nästa klipp blir nästa vecka någon gång, och då kommer jag lägga upp många, lovar! <3

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Den här theatre of war, är det det som är onlineliret? Att man kör det online och sedan påverkar det samtliga campaigner?

Du behöver lira Mulitplayer för att få upp Theater Of War, som suger hårt. För om du vill få en 100% perfekt avslut du måste ha över 95% på alla områden.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FearKill:

Du behöver lira Mulitplayer för att få upp Theater Of War, som suger hårt. För om du vill få en 100% perfekt avslut du måste ha över 95% på alla områden.

Fel. http://social.bioware.com/forum/1/topic/323/index/9665384

"You do NOT have to play multiplayer to get the best single-player endings."

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Fel. http://social.bioware.com/forum/1/topic/323/index/9665384

"You do NOT have to play multiplayer to get the best single-player endings."

Okej då vet jag det med, har inte sett det.

Permalänk

Fyfan vilket jobbigt spel o lira Har gråtit 3ggr so far...

Permalänk
Avstängd

jag köpte detta spelet men tänker lägga ut det på tradera för grafiken är så jäkla jobbig det ser ut som en kopia av doom 3 och att man ser gubben framför sig gör det inte bättre nä jag ska nog bara spela äldre spel utan glansgrafik

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Peterrrrr:

Har börjat lira ME3 nu, men är rädd för att mitt 5770 inte hänger med på max settings Står man still så ligger den på 60fps, men rör jag mig ligger den och pendlar jättesnabbt framåt tillbaka på 29-45 fps. När jag gör snabba hastig rörelser med musen om jag står still så hackar det till.

Men ska det verkligen hacka till så när man ändå ligger 30fps som lägst, 30 är ju ändå hyfsat?

jag kör på fullt med mitt 6870 och på sonens P 4 3,4 Ghz 3GB ram, dator flyter det med ett gammalt 9800GT

Permalänk
Medlem

stör mig så jäkla mycket på hur dem springer (dvs inte i combat asså runt skeppet eller liknande) alla fall om man lirar tjej, ser ut som att man har en citron upp i röven eller liknande

annars tycker jag det va ett bra spel

förutom slutet dock

Dold text

sen tyckte jag det kändes en del opolerat. många gånger jag te.x. inte såg gubbarna i cut scens, hoppade till (typ när fiender spawna so hoppade dem runt)
och lite lätt (allafall så som jag körde, körde ifs bara medium men tyckte det kunde vara svårare)
och många saker som går igenom texturerna och liknande

geth geväret och incinerating runds på max = oh holy shit the damage, körde med extra stort mag och större extra damage på det

Dold text
Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Sorry men har du ens sett slutet av spelet?

Det är en skam för Mass Effect franschisen och Bioware spottar rakt i ansiktet på oss gamers.

Spelar heller ingen roll vad man än väljer att göra med Rachni Queen eller att rewrita the "heretics". Har ingen stor impact på Mass Effect 3.

Finns så jävla mycket material på bordet som kan man använda för att avsluta trilogin på ett otroligt episkt sätt. Men nej då. Dom bestämmer sig för att köra upp spelet i röven på oss gamers medans dom cashar in pengarna. Trilogin skulle avsluta alla frågor, istället väckte den fler idiotiska frågor som

Vad fan håller joker på med i slutet? Varför var det just samma unge som dog 5 minuter in i spelet som i slutet var "The Catalyst"?

Dold text

Ett annat exempel är deras äckliga Codex. Så jävla mycket fel i Codexen. Paradoxer hit och dit. Det som sägs i spelet och konversationerna är helt olikt det som förklaras i Codex.

Känns som att Bioware inte ens försökte göra ett bra spel.

Och sekvenser då dom visar hur Tali ser ut bakom masken. Ha Ha Ha. Jo, sätt in någon random photoshoppad bild som en Bioware-anställd hittade på internet och säg att det är Tali.

Om the catalyst är the citadel. Och catalyst kontrollerar the reapers. Varför in i helvete i guds namn öppnade inte då The Catalyst citadel's stora mass relay som Saren var tvungen att hjälpa till med? Sovereign var ju ute och kunde inte göra ett piss. Han var t.o.m tvingad att ta hjälp från Geth. Om nu Catalyst visste detta varför hjälpte inte Catalyst Sovereign?

Dold text

Makes no sense > Bioware.

Mass Effect 1 och 2 är underbart, perfekt och innehåller nog den bästa storyn inom spelbranschen, kanske toppar filmbranschen också.

Men att Mass Effect 3 skulle vara så här nere i skiten, hade ingen trott.

Så jävla glad att jag inte gav ett enda jävla spänn till Biocunts och EAids för ME3.

Dold text

Du har så rätt i det du säger.

Endel jag gilla enormt mkt var slutet på jorden innan du beamar up, när du pratar med alla medlemmar som du kämpat så hårt med genom me 1 och 2 vissa
scener fick mig att släpa lite tårar

och scenen när Shepard och Andersson sitter tillsammans mkt känsligt fram tills detta var jag enormt ledsen hehe.

Dold text

men när endings kom wow vilken besvikelse.

Det är en sak bioware är bra på va så mkt emotions och enormt bra jobb på musik. Kan inte bara ge skit för spelet jag köpte då jag fortfarande är besviken och tycker det är slösade pengar plus att jag köpte dag 1 dlc som var enormt fit""gt av dom ---...---

hör rykten om att dlc endings kommer där dom fixar det vilket låter som att dom gjorde dessa skit endings för at mjölka mer pengar på ett bra slut som ofc ppl kommer dla jag vet det för jag sj vill ha ett fucking bra ending till denna serien.

Dold text

hoppas dom lyckas bättre med filmen dom producerar eller om dom fuckar upp skiten där med.

detta är min åsikt säger inte att andra har fel eller sämre tycker det var 50/50 allt bra till slutet. =/

En sak till om sluten

jag vart irriterad på ok om Shepard måste dö men men alla vill ju ha ett lyckligt slut behöver ju inte va hippe men tror ni fattar liksom valen va ""Do you wanna kill yourself, how about kill yourself or... kill yourself?" bara jag som fundera över just denna sak ? (jag vet döda reapers så vaknar han på jorden och en andning fet lame betyder inte att han överlever.)

Dold text
Visa signatur

Cpu: Intel i7 7700k @5.15 ghz. Gpu:Asus Strix Gtx 1080Ti

Permalänk
Medlem

Jag stör mig en del på att man är låst till vissa val i ME2 (som jag inte valde). Dessutom är man helt nollställd i reputation gentemot alla factions (som rimligen borde veta vem man är och ge en cred för detta).

Annars är det bättre än det mesta just nu, men jag är å andra sidan ingen grafiknörd (kör det bra på ett 4870x2).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aw:

Jag stör mig en del på att man är låst till vissa val i ME2 (som jag inte valde). Dessutom är man helt nollställd i reputation gentemot alla factions (som rimligen borde veta vem man är och ge en cred för detta).

Annars är det bättre än det mesta just nu, men jag är å andra sidan ingen grafiknörd (kör det bra på ett 4870x2).

ME har inte handlat om grafiken det har varit om den episka storyn och äventyret

Visa signatur

Permalänk

mass effect 3 laggar inte alls ombord på rymdskeppet .. eller i combat .. verkar flyta på i 60+ fps i cutscenes också med allt på max .. men på citadel laggar det utav bara helvete. . , även om man stänger av allt och sätter på lägsta upplösningen .. förstör hela känslan . . hackar när man kollar runt med musen och kommit in i ett nytt rum och sakerna runtomkring hackar förbi när man springer på vissa ställen .. särskilt märkbart på ambassaden, första rummet i sjukhuset, eller våningen med flyktingar ..
har kollat med fraps nu . och det flippar mellan 40-60 fps hela tiden på citadel .. uruselt optimerat antagligen det hackar brutalt mkt på dom ställena det är 40 .. så kan inte va äkta 40fps eller ngt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aceor:

ME har inte handlat om grafiken det har varit om den episka storyn och äventyret

Me har handlat om grafiken och själva äventyret. Tillbaka till textäventyr din bakåtsträvare

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Me har handlat om grafiken och själva äventyret. Tillbaka till textäventyr din bakåtsträvare

Tror inte folk har köpt Me spelen för Crysis grafiken utan storyn och äventyret end of story!

----...----

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelet var jäkligt kort, och RPG biten verkade vara totalt slopad.
ME1 var bra med alla sidequests från citadelen och liknande. ME3 har..lyssna på personer i citadel sen scanna planeter..det är alltid 1 scanning på planeter, finns inga med två "finds"..

Var lite besviken i Me2 att de tagit bort så mycket av Me2 RPg biten och hoppades att det skulle bli bättre i Me3..
Spelet är oerhört linjärt

Shepar har sett massor av personer dö, inklusive kaidan/ashley, och moridiin i Me3, men det är nån unge som han sett en gång som gör att han får mardrömmar...man får inte ens reda på varför man ser ungen som catalyst, det hade varit trevligt att veta varför.

Dold text

varför är vissa personer tillbaka i Me3 som man inte ville skulle vara där, som Udina som councular?

så mycket story man ville ha reda på som skippas totalt.

Slutscenerna är väldigt intetsägande, spela igenom hela spelet, och man får en videosekvens på 3 minuter som inte säger någonting av vad som händer efteråt över huvud taget...ingenting av vad som händer de överlevande som hackett, jack, miranda..överlever någon i flottan? vad händer med de andra planeterna som är under attack, bygger de upp samhället igen? det var en enorm flotta från alla planeter utanför jorden, vad hände med dem?...och skall den där planeten man landar på vara något slags eden?

Jag spenderade även tid på att komma tillbaka till holding bay i citadel för att lyssna på hur det går för den där tjejen i receptionen som väntar på sina föräldrar, men blev oerhört besviken när storyn istället började om...

Fanns inte ens någon riktig slutfight, prata lite med elusive och catalyst, trycka på några knappar..slut..wtf? ME2 hade iallafall ett gigantiskt skepp med en riktigt nice old school boss

Dold text

Vissa konversationer är lite skrattretande som:

i slutet när steeve flyger förbi och blir nedskjuten..."Steeeve!..im ok....really?" eller "I was born in london *glare* really? yes"

Dold text

Det är lite som Matrix, första var bra, den sista är bara massa explosioner och man fattar ingenting av storyn, eller det finns så många hål i storyn som man bara inte kan fatta varför de hoppade över.

Folk som spelat SWToR kan se lite likheter här, voiceovers, linjärt och ganska tråkiga slut

Garrus är dock ännu än gång kung

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Avstängd

Tycker spelen är sjukt överskattade. Kul som lättsam underhållning, mediokert liksom. Ska sätta mig med Mass Effect 3 imorgon tänkte jag. Hoppas det bjuder på lite mer iallafall.

Visa signatur

System: Intel core i7 2700k @ 4,8 ghz | Corsair Hydro H80 | Radeon HD7970 | Asus Maximus Gen3 | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | Samsung 830 60Gb SSD x 3 | NZXT Phantom + alla extra fläktar | Tangentbord: Corsair K90 och Q-Pad Mk-85 | Hörlurar: Sennheiser 350PC, Sennheiser 360PC och Sennheiser 598HD

Permalänk
Medlem

Njuter av varje sekund här. Älskar både 1:an och 2:an. Och nu är det bättre än någonsin. Enda jag stör mig på är att FOV är på 70. Hör lagt in en fix för det, men den blir konstig i vissa cutscener, så då får man ställa tillbaka till 70 när dem kommer (går fort med en knapptryckning). http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=258411...

Men som många andra sagt. Grafiken är inte allt, och jag tycker verkligen inte att grafiken i ME3 är kass, kanske inte i BF3 klass, men absolut inte kass. Man får ju inse att Xboxen och PS3:an begränsar det som vi PC-spelare får i slutändan. Kommer ny generation av konsoller snart, då lär GPU användningen i spel komma ikapp rätt fort.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Flyter för övrigt med GTX260 på reservdattan

Ang. the "Catalyst" så är det väl möjligt att den manifesterar sig i den form som Shepherd känner igen, eller så känner den av ungen hemsöker hans drömmar. Sluten kan väl summeras i: Pest, kolera eller pungspark

Dold text
Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aceor:

Tror inte folk har köpt Me spelen för Crysis grafiken utan storyn och äventyret end of story!

----...----

Köpte crysis för storyn. like a boss!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Köpte crysis för storyn. like a boss!

Ja det spelet hade okey story inget man kunde direkt hänga i granen så jag tippar mer på anledning folk köpte det var för grafiken inte för storyn.

och dom som säger att dom köpte det för storyn ljuger ganska mkt ingen viste vad crysis var eller handla om det man visste var att man var tvungen och lägga ut ett par tusen för ett benchmarking spel, gjorde man det så var det knappast för storyn för den hadde man kunat läst eller sett senare när spelet var ute så jag säger det igen end of story!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aceor:

Ja det spelet hade okey story inget man kunde direkt hänga i granen så jag tippar mer på anledning folk köpte det var för grafiken inte för storyn.

och dom som säger att dom köpte det för storyn ljuger ganska mkt ingen viste vad crysis var eller handla om det man visste var att man var tvungen och lägga ut ett par tusen för ett benchmarking spel, gjorde man det så var det knappast för storyn för den hadde man kunat läst eller sett senare när spelet var ute så jag säger det igen end of story!

Jag skojade där. Glömde leende/smileyn i mitt påstående om crysis
Visst tusan köper man mass effect serien för äventyret, där är vi överens. Men du påstår att man inte ska bry sig nämnvärt om grafiken, och där är vi oense. Jag lirar ME för grafiken och äventyret. Som vanligt handlar det om preferenser.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Dold text

:S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Hah! nice. ME3 känns väldigt..budgetproduktion. Väldigt kort och hammrat ihop snabbt för att avsluta storyn

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Hah! nice. ME3 känns väldigt..budgetproduktion. Väldigt kort och hammrat ihop snabbt för att avsluta storyn

Ett spel som ME3 kostar minst 30-40 miljoner dollar att utveckla. Då är det inte en budgetproduktion.
Det tog mig 30h att klara majoriteten av spelet på veteran vilket gör det 10h längre än ME1 som du kan klara under 20h på insanity.

Jag har under vintern spelat igenom hela serien och kan säga att slutet i ME3 är inte kortare än de två tidigare, snarare längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmedc:

Ett spel som ME3 kostar minst 30-40 miljoner dollar att utveckla. Då är det inte en budgetproduktion.
Det tog mig 30h att klara majoriteten av spelet på veteran vilket gör det 10h längre än ME1 som du kan klara under 20h på insanity.

Jag har under vintern spelat igenom hela serien och kan säga att slutet i ME3 är inte kortare än de två tidigare, snarare längre.

Och din source om kostnaden finns var ???

plus att slutet till me 1 är ungefär 8 min långt

me 2 har ett kortare slut men fortfarande längre en me3. Me 3 har ungefär 4-5 mins slut som är identiska till dom 3 valen så du har fel i allt du säger -.- och börja inte med att säga det har tre slut vilket är 5*3 =15 min thats totaly bullshit and u know it

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MartenKL:

Jag håller med om att Origin bara är ett sätt för EA att få vara med Steam och Microsoft på spioneri på vår privata spelkonsumption, suger gör det.

Men Piratkopieringen är problemets moder, det som en dag dödar möjligheten att spela offline/utan aktivt kopieringsskydd.

Hade inte värdelös skit som orgin och annat funnits så hade inte piratkopiering behövts.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk

Då har man spelat ända tills man dödar Reapern och har kommit på att man borde importera karaktären från ME2, jag hatar att spela om spel med långa inledningsekvenser.
Det är ganska fult att man är tvungen att ha spelat tidigare delar för att ha samma möjligheter

Dessutom kom jag just på att man inte borde ha samma tangent för rush som att huka sig, korkat att ha det som default eftersom man hukar sig om man vill rusha då man är nära ett föremål, det är mycket irriterande.

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II