[Köpråd] 120hz eller Eyefinity?

Permalänk
Medlem

denna köpte jag för ett tag sen
http://www.inet.se/produkt/2203173/samsung-tft-27-s27a950d-le...

Helnöjd med den, stor skärm, 120hz , väldigt bra färger för att vara en TN, Och gillar 2d till 3d + om du har AMD kan du köra med program för att köra spel i 3d också , fungerar ej med Nvidia. Kostar dock lite mer.
Enda som går att klaga på den enligt mig är att det är edge led backlit. så det läcker 99% av fallen alltid lite ljus. men är inget man stör sig på direkt. när man kalibrerat så syns det ännu mindre
Det är även pixelgaranti. så är det något fel är det bara att byta ut mot en helt ny, även om det bara är en enda pixel

60 vs 120 hz är som natt och dag enligt mig. Har man upplevt 120hz är det svårt att återgå till 60.

Visa signatur

-PC- H440w - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR4 3200mhz - ASUS B450F Gaming - Asus Prime RX 9070 XT - Logitech G Pro - Logitech G915 - DT 990 PRO - Creative Katana Z - Samsung 240hz, MSI 165hz
GAME | Dota2 | Stonehearth
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

Tror att BenQ's XL2420t är en bättre skärm. Om du ska köpa 24" 120Hz alltså

Går du efter utseende så hade jag valt denna istället:
http://www.inet.se/produkt/2203189/samsung-tft-23-s23a700d-le...
Men den är 23" tyvärr

Permalänk
Medlem

Själv kan jag rekommendera BenQ pga deras underbara service.

Hade en XL2410T som strulade med backlight bleed, fick två icke-fungerande ersättningsskärmar hemskickade, och som plåster på såren fick jag en splitter ny XL2420T istället.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

när jag kollar på youtube och googlar på 120hz skärmar för att se skillnaden mellan 60hz så ser jag ingen alls. Vad är det för skillnad egentligen?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Skrivet av kvicksilv3r:

Gillar inte Eyefinity drar ned fps och jag tycker att alla skarvar i bilden är irriterande, kanske blir bättre om man vant sig (har bara testat hos en kompis) och köper eget. Jag skulle spara pengarna och köpa ett riktigt fett grafikkort och en skärm med 2560x1600!

+1

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Vad är det du spelar mest? och på vilken nivå spelar du? 120Hz är väll mest om du kör hardcore FPS. Eyefinity är väll aldrig att föredra om du spelar hardcore pga det blir väldigt krävand hårdvrumässigt och endast i FPS och bilspel du har en direkt fördel med det (eventuellt MMOs om du kan flytta actionbars som annars hamnar längst ut på vardera skärm).

Spelar du mer casual och spelar för upplevelsen så ger eyeyfinity en otrolig kännsla i MMOs, RPG och liknande, fungerar däremot inte alls i MOBA spel och mycket dåligt i RTS.

Sen får jag fråga varför en 27" med 2560x1440 inte finns med bland alternativen? den upplösningen är mycket trevlig och ett alternativt val ist för eyeyfinity som fungerar bra i alla spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

när jag kollar på youtube och googlar på 120hz skärmar för att se skillnaden mellan 60hz så ser jag ingen alls. Vad är det för skillnad egentligen?

Troll?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Antagligen.

Skrivet av DevilsDad:

Vad är det du spelar mest? och på vilken nivå spelar du? 120Hz är väll mest om du kör hardcore FPS. Eyefinity är väll aldrig att föredra om du spelar hardcore pga det blir väldigt krävand hårdvrumässigt och endast i FPS och bilspel du har en direkt fördel med det (eventuellt MMOs om du kan flytta actionbars som annars hamnar längst ut på vardera skärm).

Spelar du mer casual och spelar för upplevelsen så ger eyeyfinity en otrolig kännsla i MMOs, RPG och liknande, fungerar däremot inte alls i MOBA spel och mycket dåligt i RTS.

Sen får jag fråga varför en 27" med 2560x1440 inte finns med bland alternativen? den upplösningen är mycket trevlig och ett alternativt val ist för eyeyfinity som fungerar bra i alla spel

Jag är ingen som du kallar "hardcore"-spelare, men jag spelar någorlunda mycket. Det jag spelar mest just nu är Battlefield och Skyrim. Flygsimulatorer slår aldrig fel. Kanske lite Gw2 när det kommer ut.
Spelar inte nåt RTS spel. Spelar för att ha kul, inte för att vinna.

Det där med 27" har jag inte ens tänkt på med tanke på att mitt skrivbord är lite litet och jag vill använda min gamla skärm också för jag har skolarbeten och liknande. Kanske skulle nämnt det

Skrivet av Minsc S2:

Själv kan jag rekommendera BenQ pga deras underbara service.

Hade en XL2410T som strulade med backlight bleed, fick två icke-fungerande ersättningsskärmar hemskickade, och som plåster på såren fick jag en splitter ny XL2420T istället.

Jag har tittat lite på XL2420T lite men folk klagade på dåliga färger i recensionerna.

Skrivet av m4jken:

Tror att BenQ's XL2420t är en bättre skärm. Om du ska köpa 24" 120Hz alltså

Går du efter utseende så hade jag valt denna istället:
http://www.inet.se/produkt/2203189/samsung-tft-23-s23a700d-le...
Men den är 23" tyvärr

-||-

Tyvärr fungerar inte nVidia 3D vision med samsung skärmen du länkade. Men jag ska kolla om den intresserar mig. Tack för tipset!

Skrivet av necry:

denna köpte jag för ett tag sen
http://www.inet.se/produkt/2203173/samsung-tft-27-s27a950d-le...

Helnöjd med den, stor skärm, 120hz , väldigt bra färger för att vara en TN, Och gillar 2d till 3d + om du har AMD kan du köra med program för att köra spel i 3d också , fungerar ej med Nvidia. Kostar dock lite mer.
Enda som går att klaga på den enligt mig är att det är edge led backlit. så det läcker 99% av fallen alltid lite ljus. men är inget man stör sig på direkt. när man kalibrerat så syns det ännu mindre
Det är även pixelgaranti. så är det något fel är det bara att byta ut mot en helt ny, även om det bara är en enda pixel

60 vs 120 hz är som natt och dag enligt mig. Har man upplevt 120hz är det svårt att återgå till 60.

Lite dyr, men otroligt snygg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sacrum:

Jag är ingen som du kallar "hardcore"-spelare, men jag spelar någorlunda mycket. Det jag spelar mest just nu är Battlefield och Skyrim. Flygsimulatorer slår aldrig fel. Kanske lite Gw2 när det kommer ut.
Spelar inte nåt RTS spel. Spelar för att ha kul, inte för att vinna.

Det där med 27" har jag inte ens tänkt på med tanke på att mitt skrivbord är lite litet och jag vill använda min gamla skärm också för jag har skolarbeten och liknande. Kanske skulle nämnt det

En 27" skärm är för stort men du kan tänka dig 3 st 22-24"? känns lite motsägelsefult x)

Anyway låter de som att du spelar spel där eyefinity är användbart och själv tycker jag det ger en otroligt mcket bättre inlevelse i spelet, detta är dock väldigt personligt så de är upp till dig. Får du någon chans att testa spela på en 120Hz skärm eller testa eyefinity så ta den, det är ju trotts allt hur du upplever det som har betydelse.

Själv är jag fullt nöjd med mina 60Hz skärmar, men jag har å andra sidan aldrig testat spela på en 120Hz skärm. Detta är så personligt så jag tycker inte att fråga andra är en bra lösning, dessa två alternativen känns som de går åt rakt motsatta håll. Det ena mot bättre flyt och den anadra mot metydligt bättre field of view, du får själv avgöra vad som ger bäst spelupplevelse för dig

Edit: kan också vara värt att nämna att AMD är att föredra om du ska spela på 3 skärmar. Nvidia kräver att du kör SLI för att spela på 3 skärmar och du kan inte göra som du skrev tidigare att behålla ett gtx460 om du köper ett nytt från 500 eller 600 serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

En 27" skärm är för stort men du kan tänka dig 3 st 22-24"? känns lite motsägelsefult x)

Anyway låter de som att du spelar spel där eyefinity är användbart och själv tycker jag det ger en otroligt mcket bättre inlevelse i spelet, detta är dock väldigt personligt så de är upp till dig. Får du någon chans att testa spela på en 120Hz skärm eller testa eyefinity så ta den, det är ju trotts allt hur du upplever det som har betydelse.

Själv är jag fullt nöjd med mina 60Hz skärmar, men jag har å andra sidan aldrig testat spela på en 120Hz skärm. Detta är så personligt så jag tycker inte att fråga andra är en bra lösning, dessa två alternativen känns som de går åt rakt motsatta håll. Det ena mot bättre flyt och den anadra mot metydligt bättre field of view, du får själv avgöra vad som ger bäst spelupplevelse för dig

Edit: kan också vara värt att nämna att AMD är att föredra om du ska spela på 3 skärmar. Nvidia kräver att du kör SLI för att spela på 3 skärmar och du kan inte göra som du skrev tidigare att behålla ett gtx460 om du köper ett nytt från 500 eller 600 serien.

Jag funderade på att köpa nytt skrivbord förut när jag startade tråden men insåg att det var bättre och billigare att satsa på 120hz, då var det ingen idé att ha ett nytt skrivbord längre. Det var därför jag klagade över 27".

Jag lite av en Nvidia fanboy så jag är inte så sugen på att köpa ett nytt AMD grafikkort + 3 skärmar (jag vet att jag lär behöva köpa nytt grafikkort om jag tänker spela 3D på en 120hz:are, men en 120hz skärm är billigare än 3x 60hz

Du tror inte att den nya 600 serien lär ha stöd för 3 skärmar? Vi vet inte så mycket om GTX 680, men man kan ju alltid hoppas.

Permalänk

Jag tycker att du ska köpa en bra ips skärm.

Jag kan inte uttala mig om 120Hz, men jag kan själv inte se någon skillnad mellan 30 och 60 fps (då jag endast spelar mmorpg).

Eftersom du ska spela BF3 så är en 120Hz skärm fördelaktig, men jag råder dig att testa en 120Hz skärm i en butik innan du bestämmer dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag kan inte uttala mig om 120Hz, men jag kan själv inte se någon skillnad mellan 30 och 60 fps (då jag endast spelar mmorpg).

Oj då.

http://boallen.com/fps-compare.html
Om du inte ser skillnad på 30 fps och 60 fps bör du kontakta en ögonläkare. (Jag är seriös, detta är inte flaming.)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Oj då.

http://boallen.com/fps-compare.html
Om du inte ser skillnad på 30 fps och 60 fps bör du kontakta en ögonläkare. (Jag är seriös, detta är inte flaming.)

Jag ser en stor skillnad mellan 15 fps och 30 fps på den sidan, men jag ser fortfarande inte skillnaden mellan 30 och 60.

Jag har 4.0 i glasögonstyrka, så mina ögon är inte de bästa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har 4.0 i glasögonstyrka, så mina ögon är inte de bästa.

Då tar jag tillbaks det jag sa om ögonläkaren.
Jag har själv ganska stark glasögonstyrka, men jag ser skillnad på 30 och 60.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Minsc S2 och Simplified! Försök hålla er on topic. Och ja, du borde kolla upp en ögonläkare Simplified

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Visst eyefinity är coolt, men när du ägt det i ett par månader så tröttnar du på det. Det är mer "vilja ha"-faktorn som människor här på sweclockers är bra på att dela med sig av.

har inte tröttnat på min så tycker inte att det stämmer

Visa signatur

Speldatorn: Chassi: Random server Processor: Intel Core i5 2500k kyls av en Antec Kühler H2O 620 Minne: 8gb corsair xms DDR3 low profile 1600mhz Grafik: XFX 6970 OS: Windows 7 64bitar
Landatorn: Chassi: bitfenix Prodigy Processor: Intel Core i5 2500k Minne: 8gb corsair xms DDR3 low profile 1600mhz Grafik:sapphire 6770 Flex 1gb OS: Windows 7 64bitar

Permalänk
Medlem

nu vill jag inte vara sån men e där inte någon som har insett att eyefinity endast finns på AMD/ATI kort?
på nvidia kallas det för nvidia surround om jag inte minns helt fel?

ber om ursäkt för paragrafrytandet

Visa signatur

AMD X2 2,6 ghz : 4 gb ddr2 kingston 1333 mhz : xfx 5770 :P i know it's crap wanna upgrade soon ;)

Permalänk
Skrivet av Sacrum:

Jag tror jag har bestämt mig. Det blir nog en 120hz ( http://www.inet.se/produkt/2204790/acer-24-tft-gd245hqabid-120hz ) Den har Nvidias 3D kit om det vore så att jag köper ett nytt grafikkort och vill testa spela lite i 3D

Eller är nog någon annan som har ett bättre förlag?

Eyefinity är verkligen det häftigaste som finns
Jag satsade på det och kommer aldrig spela på 1 skärm igen om inte sc2 kanske men bf ex så sjukt nice.
Iaf så blir det jävligt dyrt hehe ifall man ska ha bra saker men annars går det ju att köpa ex benq skärmar begangade och lägg pengarna på 7970/680
Jag kör bf3 i 6048?x1080 med dubbla 7970 och det går riktigt bra på high med lite clock på korten. annars får man nöja sig med medium i bf3 om man inte vill droppa under 80fps

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 800D | PSU: Cooler Master 850w | MB: Asus Rampage II extreme| CPU: Intel I7 920 @ 4.0Ghz med Noctua NH-U12P | GPU: Asus Radeon HD7970 CrossFire | OCZ Vertex SSD 240gb + 3g lagring | Minnen: Corsair Dominator 6g 1600Mhz | Ljudkort: Creative X-Fi Titanium | Skärm: Dell U2311H x3 | Ljudsystem: Logitech Z-5500 & Sennheiser PC350 | Razer Deathadder + Lycosa

Permalänk
Medlem

Använder eyefinity själv då jag har nog med kraft i min dator för att driva spel i den upplösningen med acceptabel fps på hyffsat höga inställningar.
att ha 3 skärmar kan vara väldigt trevligt, speciellt när man inte spelar då man får så otroligt mycket utrymme för multitasking (något jag väldigt ofta sysslar med).
Vill inte påstå att det är speciellt bättre än att spela på en skärm, men jag tycker definitivt att man kan få lite mer inlevelse i vissa men inte alla spel.
något som kan vara värt att tänka på om du bestämmer dig för att köra på 3 skärmar är att ofta är väldigt knepigt att få det att fungera som man vill i spel, det är inte alls ovanligt med för vrängd UI och diverse irriterande problem. Lyckligvis går detta i många fall att fixa med t.ex. programmet widescreenfixer.
I slutändan är det upp till dig vad du föredrar.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sacrum:

Jag funderade på att köpa nytt skrivbord förut när jag startade tråden men insåg att det var bättre och billigare att satsa på 120hz, då var det ingen idé att ha ett nytt skrivbord längre. Det var därför jag klagade över 27".

Jag lite av en Nvidia fanboy så jag är inte så sugen på att köpa ett nytt AMD grafikkort + 3 skärmar (jag vet att jag lär behöva köpa nytt grafikkort om jag tänker spela 3D på en 120hz:are, men en 120hz skärm är billigare än 3x 60hz

Du tror inte att den nya 600 serien lär ha stöd för 3 skärmar? Vi vet inte så mycket om GTX 680, men man kan ju alltid hoppas.

Jag hoppas verkligen att 600 serien har stöd för 3 skärmar eftersom jag själv använder 3 st. Jag är dock mycket tveksam till att de kommer hända men man kan ju alltid hoppas.

Efter alla problem med drivrutiner och att DP portarna inte känner av rätt upplösning till skärmen på mitt 6870 är jag mycket motvillig till att köpa AMD igen, tyvär lär det bli det iaf som inte Nvidia fixar stöd för 3 skärmar. Eventuellt kan jag köra Intels integrerade till 3:e skärmen men är ganska motvilligt till de också pga en polare har haft problem med drivrutinerna i en sådan setup.

Permalänk

Frågan är om du verkligen märker av någon enorm skillnad med 120hz skärm, känns mer av intresse av hardcore CS spelare. För generell användning är de mycket intressantare med en IPS skärm. Jag kör en Dell u2711 IPS, fungerar alldeles utmärkt i alla spel jag spelar, och är väldigt trevlig för annat också.
Appropå utrymme för en större skärm: Bara mät och se ifall de är möjligt eller inte.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoulShatter:

Frågan är om du verkligen märker av någon enorm skillnad med 120hz skärm, känns mer av intresse av hardcore CS spelare. För generell användning är de mycket intressantare med en IPS skärm. Jag kör en Dell u2711 IPS, fungerar alldeles utmärkt i alla spel jag spelar, och är väldigt trevlig för annat också.
Appropå utrymme för en större skärm: Bara mät och se ifall de är möjligt eller inte.

Det gäller alla FPS, spel inte bara CS. Man märker inte en enorm skillnad när man byter från 60 -> 120 hz. Man märker att det är mer flyt vid snabba panoreringar osv, men den största skillnaden är när man går från 120 hz -> 60 hz. DÅ märks det hur jäkla mjukt allting är och man vill verkligen inte vara utan 120 hz.
Dessutom känns scrollningar i windows/browsern mycker mjukare. Låter kanske lite löjligt, men har man hadt 120 hz en längre tid är det nästan jobbigt med 60 hz. man vämjer sig väldigt fort.
Ungefär som när man gick från 32 tums TV till 50 tummare. efter ett par månader såg en 32 tummare ut som en datorskärm och man fattade inte hur man kunde sitta och få biokännsla när man tittade på en så liten TV.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

varför inte köpa ASUS Mars II

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem

Nu har det varit väldigt många som säger 3 styckena 60hz men tyvärr tror jag att jag har bestämt mig. Om ingen kommer med ett starkt argument tills lördag morgon så sticker jag och köper mig en 120hz.

Det enda problemet jag ser med tre 60hz är att min dator kan har lite svårt med det. Vad tror ni? Klara 2 GTX 460 SLI tre skärmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sacrum:

Nu har det varit väldigt många som säger 3 styckena 60hz men tyvärr tror jag att jag har bestämt mig. Om ingen kommer med ett starkt argument tills lördag morgon så sticker jag och köper mig en 120hz.

Det enda problemet jag ser med tre 60hz är att min dator kan har lite svårt med det. Vad tror ni? Klara 2 GTX 460 SLI tre skärmar?

i 5760x1080 i bf3? Knappt, mina 6970 får tungt att orka med det på high Spelar du äldre spel så är det möjligt att kunna få fram fin grafik på den upplösningen

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem

Jag lägger min röst på högupplöst skärm : )

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Jag kör Eyefinity med 3 st 22" med upplösningen 5040x1050, 60 Hz.
Jag skulle aldrig byta det mot en 120 Hz.

Jag tycker själv att upplevelsen är extremt mycket bättre med 3 skärmar än med en. Jag testade nyligen BFBC på mitt Xbox och min 46" LCD, och min enda tanke var: "Varför ser jag bara rakt fram? Har jag fått tunnelseende?"

Första gången man testar Eyefinity blir man helt knasig i huvudet, det blev jag. Helt yr av minsta rörelse. Men snart vänjer man sig, och tränar snabbt upp att se fiender i ögonvrån. Det är verkligen en extremt stor fördel i framförallt FPS som BF3 eller COD. Jag har blivit anklagad för fusk många gånger, då de på killcamen inte kan förstå hur jag såg dem då de bara har en skärm.

Jag kommer aldrig att gå ifrån tre skärmar.

Just nu kör jag med ett 5870, och lirar BF3 på medium med halvokej FPS.

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoulShatter:

det är extremt stor skillnad i windows med. drar du ett fönster på en 60hz och en 120hz kommer du sen sjuk skillnad. Det ser helt hackigt ut på en 60hz

Visa signatur

-PC- H440w - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR4 3200mhz - ASUS B450F Gaming - Asus Prime RX 9070 XT - Logitech G Pro - Logitech G915 - DT 990 PRO - Creative Katana Z - Samsung 240hz, MSI 165hz
GAME | Dota2 | Stonehearth
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem
Citat:

I low, kanske.
Enligt sweclockers test så verkar det som 460 SLI bara är lite (~10%) bättre än 6870 Crossfire, och jag testade köra bf3 i med/high med två skärmar, och jag fick ospelbar fps. Tror inte att den lilla extrakraften du har med dina kort kan pumpa ut tillräckligt med kraft för att då köra i 3 skärmar med större FoV. I low kanske, som sagt.

http://www.sweclockers.com/recension/15131-amd-radeon-hd-7870...

Visa signatur