För allmänheten? Ja högst troligt. Tittar man dock på mer avancerad användare så är det troligen något annat. Se ex vissa spel från ex Paradox, tröskeln är fruktansvärd men de som klarar av att ta sig över den anser att det är de bästa spelen som finns. Samma verkar gälla om vi tittar på ex brädspel, enkla brädspel(Risk, Monopol m,m) är ett vis att bjuda in allmänheten men de som verkligen brinner för brädspel rör inte dessa spel utan riktar in sig på långt mycket mer avancerade spel och visst är det en tröskel men när de taget sig över den så går inte spelen att jämföra med casual spelen(monopol, mf.l). Återgår man till OS och då tittar specifikt på ex Linux som för en massa år sen ansågs som relativt avancerat med en ganska rejäl tröskel och det var väll också därför det inte nådde så många hemma användare. MEN de som tog sig över tröskeln verkar vara merän nöjda med Linux.
Hur detta spelar in på Windows 8:as nya Metro har jag dock ingen aning om, inte ens om det har något alls med Windows att göra men det intressanta är att ett avancerat GUI är långt ifrån alltid ett dåligt GUI.
Efter en längre tids användning vet jag inte vad jag tycker om just Metro på min burk. W8 gillar jag dock, lite små ändringar här och där till det bättre från W7. Jag gillar smidighetern med Eposten, Messenger i Metro men det andra grejerna i Metro är jag inte så förtjust i tror jag.
Skulle vilja se lite mer ihop sydd stil och mindre WP7. Men på surfplatta är det säkert bra...