Windows 8 Metro förvirrar för "vanliga" användare

Permalänk
Entusiast

Vad händer om man har en flerskärmslösning på tex 3 skärmar, sitter hörnen kvar på "mainskärmen" och hur prickar man då hörnen på ett lätt sätt? Eller flyttas dom ut så att man har 4 000 pixlars resväg till hörnen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Jag anser dock att Microsoft är något på spåret med sitt Metro tänk. För mig känns det optimalt att skrivbordet innehåller allt man brukar använda direkt, vad man vill uppnå är egentligen sägande information utan att visa detaljer. Har jag ex 3 RSS feeds så vill jag se det direkt på ikonen utan att starta programmet, samma gäller för Facebook, Oulook m.fl. Just det där med att visa den mest nödvändiga informationen direkt på skrivbordet känns som en självklarhet med dagens information flöde. Sen att detta inte passar alla kan jag förstå men det finns väll funktioner för att stänga av Metro?

Jag tror det som hänt är att Windows Phone 7-gänget skapade Metro, blev hyllade (med rätta) för det, och sedan bestämde sig Microsoft för att mjölka järnet ur det, med sin sedvanliga brist på uppmärksamhet för detaljer.

Metro verkar jättebra på telefoner, jag skulle gärna köpa en Windows Phone 7-telefon för att prova (även om jag antagligen kommer hålla mig till min iPhone för dagligt bruk). Metro funkar säkert bra på tablets också, men när en vanlig användare inte efter flera minuter kan komma på hur man kommer tillbaka till huvudmenyn, så är det tydligt att man inte riktigt har tänkt till när man satte det på en dator.

Principerna för Metro skulle säkert fungera bra på en dator, men den här implementationen gör det bevisligen inte.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Hela teamet har fått hjärnblödning!

Jag fattar inte hur detta ska vara snyggt, eller funktionellt.
Upp med handen alla som tror detta blir det nya Vista

Permalänk
Skrivet av thomas_skane:

Den enda riktiga uppgraderingen med Win8 är Metro.

Metro är skit.

Bara bönder betalar pengar för skit.

Enda riktiga? Det enda stället windows 8 failar är metro gränssnittet. Dom har gjort ganska bra, smarta förändringar under ytan som är grymt bra, men det har väl inte du brytt dig om att titta på. För det du ser på ytan är ju verkligen allt du får.......

Men då finns det människor som säger att man kan välja windows 7 och ladda ner en jävla massa program för att få det som redan finns i windows 8. Ta aktivitetshanteraren i windows 8 till exempel. Genialt kallar jag det.

Men jag håller med. Metro ser/är skit ut rent ut sagt. Det skulle ha funnits en form av start knapp längst ner till vänster med bara dom mest banala funktionerna. En "stäng av" knapp, en knapp för att komma till "kontrollpanelen". Egentligen skulle det ha funnits en ikon längst ner till vänster där man kan välja fritt fram vad man vill ha för funktioner när man väl klickar på den.

Å andra sidan så tittar bönder från flera infallsvinklar när dom väl köper något, dom går inte på en sak som du verkar göra.

Permalänk
Skrivet av Solid303:

Jag fattar inte hur detta ska vara snyggt, eller funktionellt.
Upp med handen alla som tror detta blir det nya Vista

Windows ME sög. Windows XP dög.
Windows Vista suger. Windows 7 duger.
Windows 8... tja med ovanstående mönster är det väl inte så svårt att räkna ut. Rent visuellt kväljs jag lite varje gång jag ser gränssnittet, men jag har inte provat det än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Vissa klarar inte att navigera i W8, synd om dig. Jag klarar det både i W7 och i W8 utan större problem.
Poängen är att du behöver inte vara ledsen, för du kan köra vidare på W7 eller vad du nu vill köra på.

Lol. Jag är allt annat än en vanlig användare, men baserar det jag säger på de problem som jag redan idag ser våra användare ha. Flera tyckte det var svårt att hitta program efter att ha öppnat Windows 7's start meny.

Skrivet av formerself:

Låt äldre personer prova vilket OS som helst för första gången. Det kommer att gå minst lika dåligt. Allt nytt kräver viss träning och vissa behöver mer än andra. För övrigt brukar Windows alltid ha någon sorts guide som dyker upp första gången man startar det. Versionen som finns ute nu kräver faktiskt att man har vissa baskunskaper (kunskapen att ladda ner det och installera) och visst intresse.

Skrivet av _vanilla:

Varför klarar ni inte av ändringar?

Bara för att dom har exprimenterat lite med metro behöver ni inte bli sura över det? Det tar lite tid att lära sig, visst. Men hur ofta behöver du lära dig? EN gång. Sätt dig ner i 5 minuter och lek lite och wipps, du har lärt dig att navigera med metro. Ingen big deal. Dessutom kan du välja att köra utan metro.

Windows 7 var en förändring och väldigt bra eftersom att förändringarna tillförde något och gjorde det enklare att använda. Windows 8 offrar enkelhet för att göra det "snyggare" med osynlig start knapp. En är ok, den andra är det inte.

Skrivet av formerself:

Dåliga liknelser. Metro är snarare att man tar raka vägen med bilen istället för småvägarna. Istället för att klicka på Startmenyn, klicka på Alla Program, klicka på mappen som programmet ligger i och till sist klicka på programmet så behöver man i de flesta fall inte scrolla eller klicka mer än en gång. Dessutom är det inget fel på att ha större "touchvänliga" ytor för det man klickar på. Vad är egentligen poängen med att ha 1cm tomrum mellan ikoner?
I teorin är Metro bättre. Men i praktiken så vill inte folk ha något nytt så länge det inte kommer från Apple.

Det är därför det finns genvägar och möjligheten att fästa program i aktivitetsfältet eller start menyn.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Behöver man göra allt det för att stänga av datorn? Snacka om onödigt isåfall värsta omvägen ju:S

Snabbare metod: Markera skrivbordet, tryck ALT+F4 och sedan enter
Att stänga av "Metro style" är ju helt uteslutet utan pekskärm...

Permalänk
Skrivet av anon121881:

JA om man bortser från det Visuella, vad vinner man då på att "uppgradera" till windows 8?

Får lite windows XP vs windows VISTA känsla ^^

Förutom ett snabbare och stabilare OS?

http://en.wikipedia.org/wiki/Features_new_to_Windows_8

Man får i alla fall mer än när man uppgraderar från iPhone 4 till 4S eller från iPad 2 till new iPad.

Skrivet av d_m_r:

Snabbare metod: Markera skrivbordet, tryck ALT+F4 och sedan enter
Att stänga av "Metro style" är ju helt uteslutet utan pekskärm...

Ännu snabbare:
Win+D, Alt+F4

Skrivet av SteveK:

Det är därför det finns genvägar och möjligheten att fästa program i aktivitetsfältet eller start menyn.

Fäster man i aktivitetsfältet utesluter man startmenyn i båda fallen och därmed helt irrelevant för diskussionen. Startmenyn används bara när man vill komma åt program som man inte har på skrivbordet eller i aktivitetsfältet. Varför fästa några enstaka program på en yta som motsvarar ca 15% av skärmen? Metro är i teorin bättre än startmenyn. Jag håller dock med om att det i nuläget med sitt barnsliga färgtema är fult som stryk.
Ge mig metro, men med genomskinligt Aero-tema och ändra alla appknappar till typ svart med en ikon och text i färg. Då blir det bättre.

Permalänk
Medlem

Haha oslagbart! och hur mycket tid och pengar har Microsoft lagt ner på att göra det "enklare" egentligen och inte bara lägga till något nytt så att man ska känna att man ska uppgradera till 8. =D

Att bara skiva med stora bokstäver anses vara ohyffsat i forum då det innebär att man skriker!
Visa signatur

i5-5675C @ 4,3 GHz | GTX 970 @ 1290/1953| HyperX Beast 2x4 GB @ 2666MHz| Asus ROG MAXIMUS VII HERO | Corsair HX 750W | Fractal Design Define R4 |

Permalänk
Medlem

lol

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av jimbow1234:

Touch kommer antagligen vara större än va det är idag såklart men tror knappast att det är speciellt många som vill sitta med touchskärm på deras kontors/spel dator. På en bärbar skulle det väll fungera ganska bra men i min mening så hör touchskärmar hemma bland mobiler.

"Windows touch edition" borde microsoft isf införa så att vanliga användare kan sitta med mus och tangentbord utan krångel

Inte testat Windows 8 själv men är ganska skeptisk till det nya gränssnittet Metro...

Det tror jag, och microsoft har också den visionen. I framtiden, kanske inte närmsta året men på sådär 5 års sikt är jag ganska övertygad om att de flesta både vanliga skärmar och bärbara datorer kommer ha pekskärmar. Det betyder dock inte att musens och tangentbordets tid är förbi, tvärtom. Om du kikar på MS event när de presenterar W8 så förklarar de hur man kan använda sin dator på ett helt nytt sätt när man kombinerar touch med mus/tgtbord. Och har man en gång testat och vant sig med det tycker man nog det är ganska självklart och något man inte vill vara utan.

Permalänk
Inaktiv

varför ska dom krångla till de så? till tablets & mobiler etc kommer de nog bli kanon. till vanligt pc bruk tror jag de kommer bli en flopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flash A:

HAHA OSLAGBART! OCH HUR MYCKET TID OCH PENGAR HAR MICROSOFT LAGT NER PÅ ATT GÖRA DET "ENKLARE" EGENTLIGEN OCH INTE BARA LÄGGA TILL NÅGOT NYTT SÅ ATT MAN SKA KÄNNA ATT MAN SKA UPPGRADERA TILL 8.
=D

1. Öppen beta
2. Gratis

Permalänk
Skrivet av anon121881:

JA om man bortser från det Visuella, vad vinner man då på att "uppgradera" till windows 8?

Får lite windows XP vs windows VISTA känsla ^^

Samma här..MS alltså. xD

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Det tror jag, och microsoft har också den visionen. I framtiden, kanske inte närmsta året men på sådär 5 års sikt är jag ganska övertygad om att de flesta både vanliga skärmar och bärbara datorer kommer ha pekskärmar. Det betyder dock inte att musens och tangentbordets tid är förbi, tvärtom. Om du kikar på MS event när de presenterar W8 så förklarar de hur man kan använda sin dator på ett helt nytt sätt när man kombinerar touch med mus/tgtbord. Och har man en gång testat och vant sig med det tycker man nog det är ganska självklart och något man inte vill vara utan.

Fast det kan ju vem som helst räkna ut att det inte kommer hända så länge vi har skärmen så som vi har den på skrivbordet. Det är oergonomiskt och obekvämt att sträcka armarna över skrivbordet för att pilla på skärmen. För att det skulle bli realistiskt skulle vi behöva ha skärmen där vi idag har tangentbordet, vilket skulle kunna bli bra, men då blir ju frågan lite vad den tillför över exempelvis en iPad.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteveK:

Lol. Jag är allt annat än en vanlig användare, men baserar det jag säger på de problem som jag redan idag ser våra användare ha. Flera tyckte det var svårt att hitta program efter att ha öppnat Windows 7's start meny.

Vad jag vet har människor ett minne som man har nytta av när man lär sig nya saker. Inlärningsprocess, hört talas om det?

Det OS som kräver minst inlärningsporcess är bäst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Vad jag vet har människor ett minne som man har nytta av när man lär sig nya saker. Inlärningsprocess, hört talas om det?

iOS då? Det enda jag förstått från första sekunden. Windows 7 fattade jag ju självklart men då har jag ju använt Windows sen något innan Win95 också..

Personligen längtar jag inte efter W8 men jag HATAR W7 så jag ser ändå fram emot det.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flash A:

HAHA OSLAGBART! OCH HUR MYCKET TID OCH PENGAR HAR MICROSOFT LAGT NER PÅ ATT GÖRA DET "ENKLARE" EGENTLIGEN OCH INTE BARA LÄGGA TILL NÅGOT NYTT SÅ ATT MAN SKA KÄNNA ATT MAN SKA UPPGRADERA TILL 8.
=D

Yes, en pensionär klarar inte av det. Försvarar verkligen inte M$ men en pensionär klarar inte BF3 heller, indikerar inte att det suger.

Skön CAPSLOCK FÖRRESTEN EHEHEHHEH =D=D 8=====D

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

För allmänheten? Ja högst troligt. Tittar man dock på mer avancerad användare så är det troligen något annat. Se ex vissa spel från ex Paradox, tröskeln är fruktansvärd men de som klarar av att ta sig över den anser att det är de bästa spelen som finns. Samma verkar gälla om vi tittar på ex brädspel, enkla brädspel(Risk, Monopol m,m) är ett vis att bjuda in allmänheten men de som verkligen brinner för brädspel rör inte dessa spel utan riktar in sig på långt mycket mer avancerade spel och visst är det en tröskel men när de taget sig över den så går inte spelen att jämföra med casual spelen(monopol, mf.l). Återgår man till OS och då tittar specifikt på ex Linux som för en massa år sen ansågs som relativt avancerat med en ganska rejäl tröskel och det var väll också därför det inte nådde så många hemma användare. MEN de som tog sig över tröskeln verkar vara merän nöjda med Linux.

Hur detta spelar in på Windows 8:as nya Metro har jag dock ingen aning om, inte ens om det har något alls med Windows att göra men det intressanta är att ett avancerat GUI är långt ifrån alltid ett dåligt GUI.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tralle:

Shit jag ser mina morföräldrar precis såhär, det är knappt dom fattar gamla hederliga Windows.

Kan dom inte snälla göra ultimate och pro versionen utan metro gränssnittet så kommer jag iallafall bli kund hos Microsoft, jag vill så gärna ha windows 8 så flashigt och trevligt med nyheter men jag kan fan inte stå ut med metro gränssnittet.

Vad är det som är så nytt och bra med Windows 8?

Och, vad har du för RIGG!?!?!?!?!

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otur:

är det bara jag som tycker att metro är helt ok?
Jag använde aldrig startmenyn i win7, hade program och spel-genvägar på listen istället. nu kan man bara rensa bort allt mög från metro-skärmen och lägga till genvägarna som man vill ha där istället. Och man kommer ju åt metro likadant som start-menyn i vilket annat windows som helst, med windows-knappen på tangentbordet. och det försvinner med samma knapp.

det som kan vara lite krystat var ju att stänga av första gången, men det var inte så svårt att lista ut heller. i övrigt är det ju som w7, dock med ribbon.

Det är ju ingen "OMG! vill ha awesomeness"-känsla på w8, men det har inte w7 heller. mera ett nödvändigt ont.
Jag kommer inte köpa w8, men jag tycker det är helt ok.

precis så här kände jag med, så länge alla snabb kommandona finns kvar, windowsflagga+e tex, så är det skitsamma, man är sällan inne och fipplar i startmenyn när det mesta användbara ligger "pinnat" nere i listen.

så geif de nya funktionerna bara ^^ vi får se om det är tillräckligt för att göra en övergång w7-->w8

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av jOnÄTÄn:

Detta kommer bli skitbra när alla vänt sig med det då kan man få typ samma gränssnitt i telefonen surfplatta och datorn (altså mycket enkelt)
sen kan man ju undra varför de gnällas så jävla mycket över att ms förändrar något. Se bara på Android hur olika alla tillverkare gör gränssnittet men det fungerar ändå trots att "normala" människor använder det, det är bara en vanesak. Jobbigt i början men man lär sig.
Men vi får se hur det går.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker gränssnitt för dator och mobil ska vara skillda, men de är nog en disskusion för en annan tråd

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Har testat Win8 CP och Metro (På Desktop) kändes som det mest idiotiska sedan Microsoft Bob....

Det är en riktigt tråkig utveckling "vi" ser (generellt), jag kör mest på OSX och är riktigt irriterad på att Apple blandar ihop OSX och iOS och jag kände att Lion var en nergradering från Snö Leoparden och Mountain Lion känns ännu mer bedrövlig då de inte gör något för att förbättra Desktop:en utan det handlar bara om integrering med touchmiljön....

En tanke var att byta till Win8 istället men där är det ju ännu värre i och med Metro

Visst kan man ligga kvar på Snöleoparden eller Win7 men hur kul är det att köra gamla versioner? Iofs går min XP still strong på jobbet men det är ju ingenting man blir glad över.

Näää!!! man får hoppas att Apple och Microsoft tar sitt förnuft till fånga och lägger lite kraft på att göra sina resp. OS bättre för Desktop/Laptops!!!

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Tycker gränssnitt för dator och mobil ska vara skillda, men de är nog en disskusion för en annan tråd

Alltså jag menar att det kommer bli mycket enklare för "vanliga" användare om deras tablets mobiler och datorer har liknande gränssnitt (när dom väl vant in sig med win 8), inte att det är optimalt för alla jag tycker dock Windows 8 har fungerat rätt bra för mig på min dator under tiden jag har testat det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Har testat Win8 CP och Metro (På Desktop) kändes som det mest idiotiska sedan Microsoft Bob....

Det är en riktigt tråkig utveckling "vi" ser (generellt), jag kör mest på OSX och är riktigt irriterad på att Apple blandar ihop OSX och iOS och jag kände att Lion var en nergradering från Snö Leoparden och Mountain Lion känns ännu mer bedrövlig då de inte gör något för att förbättra Desktop:en utan det handlar bara om integrering med touchmiljön....

En tanke var att byta till Win8 istället men där är det ju ännu värre i och med Metro

Visst kan man ligga kvar på Snöleoparden eller Win7 men hur kul är det att köra gamla versioner? Iofs går min XP still strong på jobbet men det är ju ingenting man blir glad över.

Näää!!! man får hoppas att Apple och Microsoft tar sitt förnuft till fånga och lägger lite kraft på att göra sina resp. OS bättre för Desktop/Laptops!!!

Jag håller med dig i mycket när det gäller OS X. Jag tycker att Launchpad exempelvis bara är irriterande, och don't get me started på det här skräpet med att appar ska komma ihåg vilka dokument som var öppna. I 95% av fallen blir jag bara irriterad.

Det jag tycker är en viktig skillnad är att ändringarna i OS X verkar vara välgenomtänkta, även om de inte passar för mig. Launchpad exempelvis verkar vara väldigt uppskattat av de som inte har särskilt mycket datorvana. App Store är ju för nya Mac-användare guld värt.

Att man tar över saker som gester på trackpaden och sånt, det tycker jag är jättesmidigt, så jag tycker absolut att det finns utrymme för att stråla samma vissa saker mellan OS X och iOS. Det samma gäller iCloud-integrationen, när Mountain Lion kommer så tror jag det kommer bli jättebra ur iCloud-synpunkt.

Det viktiga, som jag ser det, är att man gör allt genomtänkt, och att sånt som är potentiellt irriterande går att stänga av, samtidigt som man ändå levererar ett mervärde (i Mountain Lions fall skulle jag gissa att det största mervärdet kommer vara i just iCloud).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas67lundberg:

"Application" är INTE "applikation" på svenska. (http://sv.wikipedia.org/wiki/Applikation) Det ska nog snarast översättas med "Program" eller egentligen ännu hellre "Datorprogram". Den mest logiska översättningen av "Apps" är nog faktiskt "Progs". Om man nu ska vara en jobbig jävel.
Den mest rimliga översättningen är nog däremot "Appar" - det är det man oftast säjer i vardagstal, tror jag.

Om man nu ska använda sig av Wikipedia så bör man leta åt den mest relevanta tolkningen av ett begrepp:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Till%C3%A4mpningsprogram

Permalänk
Medlem

http://i.imgur.com/ecjjY.jpg

Vad ska man säga, att lägga muspekaren i hörnet är väl inte direkt självklart. Konstig design...

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

... Linux?

Tja, det är väl också ett bra exempel på hur man kan göra något mindre användarvänligt....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Skapade tråden http://www.sweclockers.com/forum/133-windows-8/1094038-na-dow...

Men la ner projektet efter några dagar. Jättekul att behöva söka på alla saker.... gick ju söka fram downlodsmappen tex eller gå via utforskaren men det är knappast smidigt. Det var ju betydligt enklare i tidigare os man kört, windows, linux, andra unix system osv.

Tur Win7 Pro supportas till 2020. Blir kanske till att skaffa på sig tillräckligt med licenser på jobbet, för där lär vi knappast köra win8 om det är som det är nu.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av jOnÄTÄn:

Alltså jag menar att det kommer bli mycket enklare för "vanliga" användare om deras tablets mobiler och datorer har liknande gränssnitt (när dom väl vant in sig med win 8), inte att det är optimalt för alla jag tycker dock Windows 8 har fungerat rätt bra för mig på min dator under tiden jag har testat det.

Hmm intressant

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?