Datorn hittar inte kortet

Permalänk
Medlem

Datorn hittar inte kortet

Hej, satte precis in ett 6870 i datorn, problemet är att datorn hittar inte den överhuvudtaget.
Har 2 pci:e 6 pin kontakter insatta på den, provat att ta in och ut men ändå händer inget. Fläktar och allt är igång på den.

Någonting nytt som händer när jag startar datorn är att den går igång i cirka 0.5 sek, stängs av och sen startar? Låter som att nätagget är för svagt men det kan den inte vara då jag hört att folk kör Crossfire med samma styrka på nätagget.

Specs:
Moderkort: Gigabyte Ga-p35c-ds3r
Nätagg: Corsair 550w (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=339898)
Minne: 4gb
CPU: q6600

Vad ska jag göra ? Sitter och skriver det här på samma dator.

Permalänk
Medlem

kollat så du inte kommit när nått minne när du satt i kortet haft liknande problem en gång o då hade jag kommit när ena klacken till minnena o när ja trykt till minnena igen så funkade allt

Permalänk

Kolla om du hittar den i bios om inte byta minnen funkar

Permalänk
Medlem

Ska kolla minnena och i bios, tack !

Provade att stoppa in mitt gamla kort (8800 GTS 512mb) , det funkar fint, hittas i enhetshanteraren/dxdiag, sen märkte jag att datorn går igång 0.5 sek, stängs av och sen startar med gamla kortet också, måste tydligen har varit så förut:D alldrig lagt märke till det.

Ska pilla vidare

Permalänk
Medlem

Provade med 6870 igen.

I Enhetshanteraren under Bildskärms kort så är det ett utropstecken + "Standard vga bildskärmskort"

Kollar jag egenskaper där och under enhetsstatus står det " Den här enheten kan inte starta. (Kod 10)".

Vad gör man ..?

Permalänk

Har du installerat drivrutinerna?

Permalänk
Medlem

Jösses, löste det genom att ladda ner atis " auto update " drivrutin program som hittade kortet direkt, löst det nu och allt funkar prima:)

Onödigt o skapa en tråd om det nu när jag tänker efter, men fick panik då jag är van vid att datorn själv hittar kortet.

Aja tack allihopa för hjälpen !